Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Kör du 100 eller 200bb på stars? Känns spontant som 200bb med ante hade varit skitskoj att spela. Dock är det ju hela skattesituationen som gör att man valt bort stars förutom lite random turrar då och då.

 

Anteborden har 250bb så där smäller det :-)

 

Jo skattesitsen är ju inte jätterolig, men med tanke på vilka fjuttiga summor det rör sig om så tvivlar jag på att det skulle vara någon fara. Får passa sig för att vinna sunday million bara :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vann en $15 knockout turre nyss på stars. Inga större summor, men tillräckligt för att göra mig glad igen efter natten :-) Mitt mtt spel känns för övrigt väldigt bra, vunnit två mindre turrar nu på kort tid, de är verkligen framsteg då jag alltid haft en tendens att ryka med 20-35 kvar. Kommer lira turrar när jag har tid och förhoppningsvis hitta en lite större klonk snart :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det flyter på :-). Brukar försöka få in en turre söndag i månaden iallafall. Känns som nu på söndag får bli en sådan. Förhoppnignsvis hittar man någon liten klonk som tar en upp på grönt igen

 

Ja de är alltid trevligt när man har lite flyt :-) Hoppas kunna köra lite turresöndag jag också faktiskt.. Sen vet man ju aldrig i förväg hur krävande kvinnan i ens liv ska vara och hur mycket uppmärksamhet hon behöver just på söndag kväll. Hoppas hon är mätt efter helgens bravader!

 

Vann lite på cg igår också så stannade dagen typ $700 upp om man inkluderar turrevinsten. Väldigt skönt såklart :-) Månaden har börjat rätt fint och är upp ca $900 och 3k sek upp. Hoppas det fortsätter på samma bana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu i ett mindre extas efter att Henry avgjort den livsviktiga bortamatchen mot Sunderland för en halvtimme sen. Ni som håller på Arsenal eller har koll på engelsk fotboll överlag förstår hur stort det var! Underbart!

 

Ikväll blir det ölande och alltså ingen poker (förhoppningsvis). Inleder med bastu + pingis med lite grabbar och sen kör vi väl utgång nånstans. Blandade känslor då jag måste jobba några timmar på dagen imorgon, inget jag ser fram emot jättemycket direkt :-)

 

Trevlig lördag allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan asså nu mår man.. Lyckades bli helt sinnesjukt packad igår. Hade tydligen ringt en polare som fått komma och hjälpa mig med att öppna porten till lägenheten. Nycklarna hade jag kastat iväg när låset vägrade sammarbeta och så hade jag bestämt mig för att slagga utomhus i 20 minus.. Smart grabb man är.

 

Tjejen hade självklart tappat sina nycklar också så när hon skulle hem blev det ytterligare problem. Hon och en av mina polare (som för övrigt somnat på fel tunnelbana tidigare och vaknat åt helvete fel) stod och bankade på dörren i 2 timmar innan de gav upp. Slutade med att dom ringde min brorsa som fick köra en halvtimme med reservnycklarna till lägenheten innan dom kunde komma in. Där låg jag avdäckad i sängen med alla kläder på, dunjacka och hela köret.. Och nu är jag alltså på väg till jobbet. FML

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan asså nu mår man.. Lyckades bli helt sinnesjukt packad igår. Hade tydligen ringt en polare som fått komma och hjälpa mig med att öppna porten till lägenheten. Nycklarna hade jag kastat iväg när låset vägrade sammarbeta och så hade jag bestämt mig för att slagga utomhus i 20 minus.. Smart grabb man är.

 

Tjejen hade självklart tappat sina nycklar också så när hon skulle hem blev det ytterligare problem. Hon och en av mina polare (som för övrigt somnat på fel tunnelbana tidigare och vaknat åt helvete fel) stod och bankade på dörren i 2 timmar innan de gav upp. Slutade med att dom ringde min brorsa som fick köra en halvtimme med reservnycklarna till lägenheten innan dom kunde komma in. Där låg jag avdäckad i sängen med alla kläder på, dunjacka och hela köret.. Och nu är jag alltså på väg till jobbet. FML

 

WP :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flippade som sagt ofattbart dåligt inatt i mina 180 manna turrar. Sprang in i toppen av folks range och torskade alla betydande flipps. Inte lätt att casha då. Känns dock som att jag har rätt fin edge i dessa och jag kommer säkert fortsätta spela dom, dock inte högre än $15.

 

Putsade till dagsresultatet genom att smälla upp 9 bort PLO25 och kötta det några timmar. Tror turrarna slutade $220 ner och cg liret ungefär $160 upp, så blev inget våldsamt back iaf. Vore väldigt trevligt om man kunde klonka lite större snart, känner på mig att det är någonting alldeles runt hörnet.

 

Starsrullen är på $950 för tillfället och jag har även lyckats kriga till mig Goldstar. Innebär väl inte allt för mycket, men lite VIP-bonusar har man väl att casha ut också. Ska försöka hålla mig från att plocka dom tills de har blivit en lite mer betydande summa.

 

Det är aldrig kul att vakna en måndag och fortfarande vara bakis från helgen. Det suger lite extra mycket nu också eftersom lägenheten bokstavligt talat ser ut som skit. Skulle inte förvåna mig om det låg en hög bajs någonstans och gömde sig i röran. Blir väl att ta tag i det så fort man orkat sig upp ur sängen. Förhoppningsvis tar det inte allt för många timmar att få ordning, så kanske hinner jag grinda lite innan jobbet kallar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla katastrofsession nu på dagen.. Sprang sådär uselt som man bara kan göra i PLO. Är överlag väldigt nöjd med hur jag spelade men så fort pengarna åkte in var jag på fel sida i en cooler eller blev utköpt. Ett antal regs på nivån som är skyldig mig många ev dollar. Stannade $320 back vilket motsvarar typ 13 inköp. Suck suck suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet går segt just nu. Springer väldigt dåligt i mina flerbords sngs och förlorar alla flipps när det börjar dra ihop sig. Cgt är inte heller någon direkt höjdare. Är inne i en sån där period då man inleder varje session med att tappa några inköp så man sedan får ägna några timmar åt att reparera. Ser fram emot när medvinden kommer, kanske kan inviga numera skattefria pokerstars med att klonka rejält redan nu på söndag? :) Ska försöka kvala till mig lite T$ tills dess så man slipper sitta och köpa in sig för flera tusen.

 

Nu är jag på väg till jobbet igen och eftersom det är alla hjärtans dag idag blir det antagligen inte mer spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat poker väldigt många år nu och fått smaka på rejält med varians tidigare och vet hur jävla sjukt det kan vara ibland. Men mina 180 manna sngs jag spelat en del på slutet tar fan priset asså. Jag förlorar ta mig fan varenda flipp och varenda 70/30 (åt båda håll). Har spelat runt 75st nu den senaste veckan och tror inte jag har minicashat i mer än 2-3st. Inte nog med att jag torskar alla ai potter, jag springer in i toppen av folks range heeeeela tiden och har inte ens en rättvis chans att vinna skiten. Satans frustrerande måste jag säga.. Vet inte om jag ska sluta spela skiten eller försöka rida ut detta. Back typ $150 idag och då har jag inte spelat över $8, fml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade typ 25 st, cashade ingen. Torskade 90% flipps. Tror det är slutspelat med den jävla skiten.

 

Bubblade obv den sista efter att ha torskat flipp för stor cl. Var upp $140 på cg, nu är jag back $60 för dagen. Tur att jag är cp-trött annars hade jag tiltat vidare. Åt helvete med skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär såhär det brukar se ut.

 

Poker Stars $7.34+$0.66 No Limit Hold'em Tournament - t125/t250 Blinds + t25 - 7 players - View hand 1642117

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (SB): t2385 M = 4.34

BB: t9000 M = 16.36

UTG: t11085 M = 20.15

UTG+1: t5097 M = 9.27

MP: t3115 M = 5.66

CO: t2845 M = 5.17

BTN: t2490 M = 4.53

 

Pre Flop: (t550) Hero is SB with T :club: A :heart:

1 fold, UTG+1 calls t250, 3 folds, Hero raises to t2360 all in, 1 fold, UTG+1 calls t2110

 

Flop: (t5145) Q :heart: Q :spade: J :club:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: (t5145) 5 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: (t5145) 2 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: t5145

Hero shows T :club: A :heart: (a pair of Queens)

UTG+1 shows 3 :spade: 5 :diamond: (two pair, Queens and Fives)

UTG+1 wins t5145

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades ta mig fan plussa lite i mina sngs idag ändå. Känns surrealistiskt nästan. Kom 3a i två st, en $3rebuy 180manna sng för $195 och en $4 180 manna för $87. Blev naturligtvis inget monster+ av dessa scores, men skönt att inte missa pengarna i allt som vanligt.

 

Lirat lite cg också som stannade even, möjligvis lite back. Totalt sett upp ca $210 idag, och det är ju självklart skönt.

 

Ska hem till farsan nu och käka middag, osäker på när jag är tillbaka. Hoppas kunna trycka lite händer när jag kommer hem iaf. Imorgon ska jag på LMFAO på Annexet, blir säkert en redig fylla på det och discodans hela natten i guldspeedos. På söndag måste jag till ikea en sväng som jag lovat tjejen, och dessutom inplanerad middag hos morsan. Jag hoppas hur som helst hinna med en hel del turrar på söndag. Längesen man hade en ordentlig turresöndag.

 

Holla

 

lmfao-sexy-and-i-know-it-music-video.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem ifrån farsan rätt sent igår. Runt 00.30 tiden. Vid 01.30 kände jag att det var en bra idé för lite grind, en halvtimme senare var man back $120 efter att ha sprungit in i en hagelstorm av beats. De var rätt segt måste jag säga då jag spelmässigt gjorde min bästa session på mycket länge. Tänkte väldigt mycket på att tighta till min range i tidig position och oop, har varit lite väl lös/spewig i dessa spots på senaste tiden, det brukar lätt bli så när jag ska spela med $ istället för sek. Motståndet på stars spelar också mycket tuffare postflopp än på svs, så man kommer inte undan med lika mycket. Detta har känts lite som en läcka på senare tid och jag är mycket nöjd med justeringarna jag gjorde.

 

Problemet med att börja en session så pass sent är just om man inleder med att hitta backet. Sluta back är ju självklart inget alternativ så det blir ju att man kör på. Vid 05 tiden i morse var siffrorna iaf gröna igen, om än bara $22, men ett plus är ett plus och de 5 timmar jag fick sova kändes bättre än de 9 jag hade fått om jag stängt direkt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...