Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Vilka nivåer lirar du på nu för tiden?

 

Mtp min ruttna privatekonomi så har jag slaktat rullen totalt de senaste månaderna. Sambon är för närvarande arbetslös också vilket inte har underlättat. Av den enkla anledningen har jag inte haft mer än 3k inne på svs på väldigt länge utan plockat hela tiden. Så i dagsläget huserar jag mest på PLO100 men är uppe på 200 väldigt ofta också, lite för ofta för rullens välmående. Hoppas det kan blir bättre nu framöver.

 

Hur går det själv?

 

Lirat några timmar nu på kvällen/natten. Inte överdrivet nöjd med spelet då jag blev lite väl envis i några potter och öppnade lite för light range. Gjorde nog inga större misstag iaf och jag sprang helt okej överlag. Bookar dagen på 600bb upp och nu väntar lite välbehövlig sömn. Tyvärr inga händer att visa eftersom jag inte orkat fixa min hm situation.

 

Imorgon blir det nog blygsamt med spel då jag förmodligen kommer titta ner i flaskan rätt tidigt. Hejs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PLO är ett ganska riggat spel som svänger ganska friskt. Kanske lite extra mycket när man är tokbakis, skottar och inte bryr sig det minsta om pengars värde :-) Lirat upp till PLO1000 idag med en 2k rulle och var back tusen pistoler som mest. Jag velade mellan att stänga ner och sitta kvar och valde obv det senare. Sen gick jag in i godmoode och sprang riktigt vasst i några potter innan jag stängde ner med 619 kr extra på kontot. Blir nog en del lir ikväll också, nu ska jag se fredagens UFC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutar aldrig att imponeras av variansen i PLO, den är så mkt sjukare än man kan tänka sig. Igår lirade jag säkert 5-6 timmar i sträck och var otroligt nöjd med hur jag spelade, slutade typ 8-900 bb i hålet. Nu satt jag i 45 minuter med semikass koncentration och hittade 600bb plusset bara sådär. Spelade 2 större potter och sprang bra i bägge. Tänk om det kunde vara lika enkelt jämnt :roll:

 

Nu ska jag iväg till jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanns inte med några fler händer igår tyvärr och det verkar vara ett återkommande problem för mig att hitta tid till spel. Dels är det mycket annat som tar tid med träning, jobb och vänner. Sen så har jag en ganska krävande flicka också som gärna vill ha all uppmärksamhet när vi är hemma tillsammans, detta är självklart på gott och ont. Enda dagen framöver jag kan se mig själv hinna spela någonting alls är typ ikväll efter jobbet och eventuellt söndag kväll. Hoppas verkligen kunna hitta några timmar här och putsa till månadens resultat lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svängde rejält igårkväll. Började grymt med att springa upp till 1.2k plusset på typ 30 min. Sen rasade allt efter en riktigt sur hand mot en tomte på /4. Får in AAxxds pre mot hans QJT9, floppar A56 men han hittar springande K T för stegen. Efter den handen stämde inte mycket och jag stannade på blygsamma 235kr upp. Rätt segt mtp hur det såg ut. Gött med gröna siffror iaf, hoppas jag hittar några såna dagar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vanlig ordning när jag spelar fredagsnätter så stämde inte mycket. Var som att springa in i en vägg stundtals och väldigt frustrerande. Som tur var lyckades jag springa bra i nattens två största potter (1k respektive 1,1k på /2) så natten stannade bara 130kr ner och dagen 350 riksdaler upp. Hoppas ha vinden i ryggen nu på dagen om jag lyckas klämma in lite händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en mycket lyckad speldag på /2 har nått sitt slut. Blev nog i krokarna kring 1.5k plusset idag också efter några svängiga timmar. Jag måste säga att det var längesen jag var så nöjd och tillfreds med hur jag spelade. Tycker jag tar bra beslut, sätter press i rätt lägen, potkontrollar i rätt lägen och har allmänt bra flyt. En bidragande faktor till de fina resultaten är dock nog att jag sprungit aningen över ev med mina AAxx händer de senaste dagarna. Måste dock säga att folk stackar av jävligt kasst många gånger. Imorgon blir sista speldagen innan avresan till Spanien. Där blir det inte en hand poker utan endast sol, bad, fest och EM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj.. De är farligt att va för nöjd med livet :) Sprang b e d r ö v l i g t idag på dagen. Floppade A X X med AA 4-5 ggr i 3-betade potter och vann på sin höjd en liten pott :) Stannade 1.5k back efter en trött splitt i 1.6k pott på /4 med KQxx med royaldrag mot KKQx på AJT. Hade man saftat in den så hade det sett annorlunda ut i resultatet :) Bara att bita ihop och gå vidare, är fortfarande upp runt 3k för månaden vilket får ses som okej mtp volym, nivå osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hemma igen efter en episk resa. Orkar inte skriva nån uppsats nu utan tänkte bara droppa lite resultat. 2 speldagar sen jag kom hem och jag har skrapat ihop 4,5k på /1 och /2. Obv sprungit bra men känner mig så larvigt mycket bättre än i princp alla på nivån. Börjar nytt jobb på måndag och kommer därför ha en mycket mer stabil privatekonomi, ska bli skönt att slippa nalla av pokerrullen mer och bara låta den växa. Hoppas vara tillbaka på /10 innan årsskiftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluggade till mig 1k till nu på natten trots en sur utdragning i 1k pott i dagens allra sista pott. Mitt spel stämmer görbra just nu och det känns verkligen som att jag krossar allt och alla. Hoppas det kan hålla i sig en längre period nu och att jag inte jinxat allt genom att skriva detta :-) Äh, sån skit tror jag inte på ändå. Nu blir det att sova så man orkar upp till drömsemin mellan Federer och Djokovic imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en liten snabb sammanfattning kring vad som har hänt de senaste veckorna och lite mål och planer för framtiden.

 

Kom för några dagar sedan hem ifrån min 3v långa semester i Spanien. Många polare som samlades vid solkustens stränder och utfallet var som vanligt inget annat än episkt. Hade kunnat skriva en bok om alla upplevelser men nöjer mig med en snabb snabb resumé. Dag 1 var det studentfest för en tjejkompis uppe i bergen, fri mat, dryck och Sverige - England var på schemat. Matchen slutade som bekant inte så bra, men både fyllan och tillställningen var på topp.

 

Några dagar senare hyrde vi en segelbåt under 1,5h i Benalmaderna. För 15€ per skalle fick vi båten, FRI BAR och fick göra vad fan vi ville i princip. Detta går till historien som en av mina roligaste upplevelser ever. Skyhöga vågor och obegränsat med alkohol ledde till en del sjukheter, aldrig druckit så mycket på så kort tid i mitt liv tror jag, utgången efteråt var awesome också.

 

Nästa stora tillställning var midsommar. Hade ordnat med midsommarbord och snapps på en bar där vi kände ägaren. Efter middagen spelades det några rundor hetsig kubb och lite annat skoj. Vaknade på lägenhetens takterass morgonen därpå.

 

Dagen efter detta var det San Juan. Ni som har varit i Spanien under San Juan vet hur sjukt detta är. Det är typ Spaniens midsommar då alla och då menar jag ALLA samlas på stranden, grillar, super och festar hela natten. Detta var givetvis också en sjuk sjuk kväll.

 

Och sist men inte minst så var det ju EM final. Spanien kliver ut och gör sin bästa match i em med milslängder. Jag skulle nästan sträcka mig till att säga att jag aldrig sett Spanien bättre. Direkt efter slutsignal så sprang vi mot den lokala fontänen som är centrum för allt firande. Vi var i princip först på plats och klättrade högst upp i statyn som prydde den. En halvtimme senare var det tusentals människor runt omkring oss som sjöng, tutade och tände bengaler. Skrek mig tokhes med yo soy espanol espanol espanol och campione. Har nu haft turen att sitta högst upp i den där fontänen både vid VM guldet för två år sedan och alltså även i år. Det är sånt man inte glömmer i första taget.

 

Allt som allt så var det en grym resa som gärna hade fått vara några veckor till. Men både levern och vågen säger ifrån. Dags att ta tag i livet igen och gå ner de där extra pannorna man lagt på sig. Ska också försöka ta det väldigt lugnt med flaskan framöver för att maximera effekten av träningen.

 

Jag börjar ett nytt jobb nu på måndag, en heltidstjänst som kommer att ge mig en helt annan trygghet i ekonomin. Tidigare har jag varit mer eller mindre beroende av mina microvinster vid borden och jag har inte kunnat låta rullen växa. Nu ska det alltså bli ändring på detta. Det långsiktiga målet är att kriga mig tillbaka till PLO1000 på svs då jag anser att det är en helt lagom nivå där man fortfarande kan göra finfina pengar. Jag tror också att jag har spelet för att stå mig bra där uppe. Kommer kunna vara lite mer aggressiv med rullen nu mtp det nya jobbet så jag hoppas kunna vara där lagom till årsskiftet. Mycket beror såklart på hur mycket spel jag kommer kunna få in, det är alltid osäkert för mig. Nu några veckor framåt kommer det iaf bli en del. Tjejen är fortfarande kvar i Spanien, så för mig blir det enbart jobb, träning och poker. Hoppas kunna ruscha lite fint såhär i början. Tänker mig väl att jag testar /10 igen när rullen överstiger 80k. Tills vidare kommer det bli spel på /2 tills rullen når 25k, då testas det lite /4.

 

Tills vidare, heja Federer!

 

Roger-Federer-Face1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blitt mycket spel idag! Eftersom jag för närvarande inte använder HM eller PT så vet jag inte hur många händer men skulle gissa på 2-3 tusen. Löjligt nöjd med mitt spel just nu, känns som att jag inte tagit ett felbeslut på hela dagen trots så många händer. Resultaten pekar också på bra spel. Stannade ca 2.3k upp trots att dagens första hand var en förlorad 60/40 på /4 för 1.6k. Vann nog mitt livs största pott på nivån /2 idag också, 1.8k landade den på vilket är rent ut sagt löjligt för nivån. Folk fattar inte hur dåligt dom stoppar in ibland, underbart för mig och alla andra som förstår sig på spelet.

 

Nu ska jag försöka sova riktigt länge så jag orkar hålla mig uppe hela natten imorgon. UFC 148 Silva - Sonnen 2 går av stapeln och jag är nog inte ensamt UFC fan som har väntat och längtat efter den här matchen i flera år nu! Det kommer bli helt insane det kan jag lova er. Imorgon måste jag inhandla nytt gymkort också då mitt gick ut i slutet av juni. Är verkligen på tiden att jag kör mitt första pass på över en månad nu, magen är ingen vacker syn. Grymt jävla roligt att Federer vann idag också, och nu blir det drömfinal på söndag mot Murray! Vilken helg asså. Självklart kommer jag försöka grinda på bra nu också när möjligheten finns. Ca 12h spelade för månaden och 7.7k upp än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minigrind än så länge idag, blev mest /4 för att ingen verkade vilja spela /2 idag. Gillar inte att spela /4 med rullen jag har just nu, men tycker det är ännu värre att sitta på 5 tomma /2 bord och vänta och vänta. Förhoppningsvis ser det bättre ut ikväll och under eftermiddagen. Kalaset gick ändå bra trots att det får räknas som ett skott mot ganska dåligt värde. Dagens härlighet var när jag öppnade QJTTs på knappen efter 2 limps. Alla synar och den magiska floppen 89T regnbåge uppenbarar sig. Checkas till mig som betar ca 60% och får pottomslag direkt, bara att dundra in keramiken och när lekens sista Ta kommer på turn så var saken klar. Riktigt skönt att få vinna en frirulle i en stor pott.

 

Stannade ca 1.4k upp för sessionen och tänkte kolla herrarnas dubbelfinal i Wimbledon där jag har ett särskilt intresse innan jag hoppar på spelet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fantastisk dag alltså! Sjuk sjuk skrällseger för rätt par i dubbelfinalen i Wimbledon, vilken jävla match det var. K R O S S A R allt och alla vid borden och strax är det UFC 148, årets UFC gala. Kan inte alla dagar vara som denna?

 

Hoppas inte alla dagar är som denna :D

 

Bettat på Sonnen-Silva?! Jag bettade en liten slant på singlar med Sonnen och Tito till 3.2. Och en liten dubbel på båda.

 

Fortfarande inte bestämt om jag orkar hålla mig uppe och se hela galan men det lutar åt det. Jag har några öl i kroppen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte alla dagar är som denna :D

 

Bettat på Sonnen-Silva?! Jag bettade en liten slant på singlar med Sonnen och Tito till 3.2. Och en liten dubbel på båda.

 

Fortfarande inte bestämt om jag orkar hålla mig uppe och se hela galan men det lutar åt det. Jag har några öl i kroppen :)

 

Inga bets från min sida idag då hjärtat säger Sonnen men hjärnan säger Silva på knock.. Tror inte riktigt på samma matchbild som förra gången idag tyvärr. Tito tror jag också på och hade jag haft kosing inne nånstans så hade jag nog lagt ett litet bet. Hela min dag har handlat om att håla mig vaken, har sipprat kaffe titt som tätt i några timmar nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga bets från min sida idag då hjärtat säger Sonnen men hjärnan säger Silva på knock.. Tror inte riktigt på samma matchbild som förra gången idag tyvärr. Tito tror jag också på och hade jag haft kosing inne nånstans så hade jag nog lagt ett litet bet. Hela min dag har handlat om att håla mig vaken, har sipprat kaffe titt som tätt i några timmar nu :)

 

Jag börjar vika ner mig känner jag :cry: :cry: Kan inte riktigt se mig själv orka vara vaken till tidigast 06.00 för att se main event :( Håller på att somna redan liksom och det är 3 timmar kvar :rolleyes:

 

Aja, GL! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar vika ner mig känner jag :cry: :cry: Kan inte riktigt se mig själv orka vara vaken till tidigast 06.00 för att se main event :( Håller på att somna redan liksom och det är 3 timmar kvar :rolleyes:

 

Aja, GL! :)

 

Brorsan kom precis med Redbull! Detta blir en barnlek ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...