Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hittade ett band som heter Thrice häromdan, kanske kan va nåt.

Tack men inte riktig min stil tror jag, eller vet inte men något som jag inte fastnade för :)

- there u go!

Ty. Gillar allt som sagt, är avicii house isåfall gillar jag det :D Får väl bli att kolla igenom listan :)

Postad
Ty. Gillar allt som sagt, är avicii house isåfall gillar jag det :D Får väl bli att kolla igenom listan :)

Np dude! Avicii är house om något, helt klart en av mina personliga favorit Dj's. Lyssna och njut nu! ;)

Postad
får flashbacks från 2 helger sen när jag var på utgång på the tivoli i hbg

Spelades bara house hela kvällen , DE VA FETTT DELUXE

Tungt, det är så det ska vara! Antar att du hört talas om Tomorrowland? Om inte checka in denna video:

;)
Postad
För det är en för stark hand att kasta? :)

Fast du kanske borde tänka på att flatta den när snubben bakom kallsynar 3betten. Håller med om att den är för stark för att kastas, men det betyder inte att du borde 4betta för att gå all in när ni är så deep. Just detta läge är riktigt äckligt, men jag hade nog foldat när han klickar tillbaka din 4bet :cry:

Jag är inte resultatsorienterad när jag säger att jag i princip ALDRIG 4bettar en normal "reg" på dessa nivåer med AKs när ni är 200bbd. Värdet i AK sitter inte bara i handen utan i din FE, dvs om en reg sällan 3bettar dig och ALDRIG kommer 4betta dig utan AA/KK så tappar handen en stor del av sitt värde. Det blir skillnad på lite högre nivåer när folk börjar bli mer tänkande och aggressiva, då kan det vara kul att bli mer aggressiv då din FE förmodligen är högre.

men att flatta hans 3bet kan vara en idé särskilt eftersom fisken vill vara med i potten.

Edit: Ser att CO absolut inte behöver vara en fisk, sorry.

Postad
Du måste ju också tänka dig vad FI har , om en NIT 4betsshovar dig så har han ALDRIG sämre än AK , om ens sämre än QQ

Ingen av dom var rånit heller :) Kommer ju aldrig syna en nits 4betsshove direkt :)

Postad
Fast du kanske borde tänka på att flatta den när snubben bakom kallsynar 3betten. Håller med om att den är för stark för att kastas, men det betyder inte att du borde 4betta för att gå all in när ni är så deep. Just detta läge är riktigt äckligt, men jag hade nog foldat när han klickar tillbaka din 4bet :cry:

Jag är inte resultatsorienterad när jag säger att jag i princip ALDRIG 4bettar en normal "reg" på dessa nivåer med AKs när ni är 200bbd. Värdet i AK sitter inte bara i handen utan i din FE, dvs om en reg sällan 3bettar dig och ALDRIG kommer 4betta dig utan AA/KK så tappar handen en stor del av sitt värde. Det blir skillnad på lite högre nivåer när folk börjar bli mer tänkande och aggressiva, då kan det vara kul att bli mer aggressiv då din FE förmodligen är högre.

men att flatta hans 3bet kan vara en idé särskilt eftersom fisken vill vara med i potten.

Edit: Ser att CO absolut inte behöver vara en fisk, sorry.

hans minbet är ju lite irriterande, men kan inte släppa AKs här ändå, kanske mot rånit men han var en dålig spelare så därför fick jag in det, oftast stöter man ju på par och ofta splittar vi, får väl kosta ett inköp ibland men i längden är det vinnande iallfall på nl400 på svs :D

Postad
hans minbet är ju lite irriterande, men kan inte släppa AKs här ändå, kanske mot rånit men han var en dålig spelare så därför fick jag in det, oftast stöter man ju på par och ofta splittar vi, får väl kosta ett inköp ibland men i längden är det vinnande iallfall på nl400 på svs :D

Möjligen inte när du har 4bettat så stort. Men varför 4bettar du öht? Tror som sagt inte dom foldar tillräcklligt ofta eller bluff5bettar för att det ska vara bra

Postad
Möjligen inte när du har 4bettat så stort. Men varför 4bettar du öht? Tror som sagt inte dom foldar tillräcklligt ofta eller bluff5bettar för att det ska vara bra

För väldigt många foldar mot 4bet och jag vill gärna få in det :) Hade inte gjort det mot en rånit som sagt.

Postad
För väldigt många foldar mot 4bet och jag vill gärna få in det :) Hade inte gjort det mot en rånit som sagt.

Om det är sant, så borde du ändra sizen på ditt 4bet. Villian måste ha en väldigt hög 3betsfrekvens för att du ska kunna göra pengar här helt enkelt, annars är det - EV. För 100bb kan du aldrig gör ett allt för stort misstag när du får in degen, det kan du däremot med 200.

Villian behöver dessutom absolut inte vara en nit för att det här ska vara minus EV, räcker med att han har lägre 3bets frekvens (vilket majoriteten av alla har på dessa nivåer)

Postad

Här kommer lite händer från igår.

1.

Mot den första fisken jag sett typ :) han lirade 67/45/25%

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($398)

BB ($1,461)

UTG ($682)

Hero ($400)

BTN ($724)

Dealt to Hero A:spade: J:spade:

fold, Hero raises to $7, BTN calls $7, fold, BB raises to $29, Hero calls $22, BTN calls $22

FLOP ($88) 5:heart: 7:heart: J:heart:

BB bets $66, Hero calls $66, BTN folds

TURN ($220) 5:heart: 7:heart: J:heart: A:diamond:

BB checks, Hero bets $165, BB raises to $330, Hero calls $140 (AI)

RIVER ($830) 5:heart: 7:heart: J:heart: A:diamond: 3:heart:

Hero shows A:spade: J:spade:

(Pre 70%, Flop 81.3%, Turn 100.0%)

BB shows 8:club: J:club:

(Pre 30%, Flop 18.7%, Turn 0.0%)

Hero wins $815

hand2.

Var sjukt förvirrad i denna hand. Tänkte check/calla turn också.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($915)

Hero ($979)

CO ($1,666)

BTN ($510)

Dealt to Hero 6:spade: 5:spade:

Hero raises to $14, CO calls $14, fold, fold

FLOP ($34) 5:heart: K:spade: 6:heart:

Hero bets $34, CO raises to $110, Hero calls $76.50

TURN ($255) 5:heart: K:spade: 6:heart: 7:spade:

Hero checks, CO checks

RIVER ($255) 5:heart: K:spade: 6:heart: 7:spade: J:diamond:

Hero checks, CO bets $127, Hero calls $127

Hero shows 6:spade: 5:spade:

(Pre 40%, Flop 64.0%, Turn 79.5%)

CO shows A:heart: Q:heart:

(Pre 60%, Flop 36.0%, Turn 20.5%)

Hero wins $497

Postad
Var hos läkaren nyss och blev sjukskriven till fredag, har fortfarnade bihållsinflammation och fick utskrivet antibiotika. hoppas det släpper nu detta skitet.

Sjukskriven? Jag som trodde du va heltidsproffs! ;)

• Skapa nytt...