Gå till innehåll

wahlen1!


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

You got me there. Alltså kan vi basera beslutet på om fi är duktig eller inte. Thank god for hud.

 

Följande är väl inte riktigt samma sak, men iaf. Om vi utgår från min nivå som är $nl100 att skeppa 300bb in i en minraises på den brädan med vår hand är ungefär som att göra det med 72o. Den enda handen vi egentligen mår bra mot är AsX och då är vi inte jättestora favoriter heller. Alla flushes, alla set krossar oss hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte, orkar faktiskti nte ens bry mig om denna hand, spelade den typ 8 dagar efter min operation och var la hög på morfin fortfarnade så bryr mig inte direkt :D kan sluta prata om den nu då jag inte spelade den rätt.

 

Nu är du inte hög på morfin, så hur hade du spelat den "rätt" enligt dig?

Du bryr dig inte om handen, samtidigt vet du inte hur du hade spelat den...då är det väl jävligt bra att bry sig om handen igen, om du vill utvecklas vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är du inte hög på morfin, så hur hade du spelat den "rätt" enligt dig?

Du bryr dig inte om handen, samtidigt vet du inte hur du hade spelat den...då är det väl jävligt bra att bry sig om handen igen, om du vill utvecklas vill säga.

 

Som sagt, lirar på svs på lägsta nivå for fun och bryr mig inte om det spelet direkt då jag inte spelar som jag borde göra där för bryr mig inte om pengarna där. Hade synat flopp sen utgått från vad som landat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din mentalitet kombinerat med poker, är inte ett lyckat koncept.

 

Men herregud, jag äter fortfarnade morfin och skiter i den handen och jag lyssnar men pallar inte bry mig just nu om en kukhand som jag inte anser är intressant och det gör att jag just skiter i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande är väl inte riktigt samma sak, men iaf. Om vi utgår från min nivå som är $nl100 att skeppa 300bb in i en minraises på den brädan med vår hand är ungefär som att göra det med 72o. Den enda handen vi egentligen mår bra mot är AsX och då är vi inte jättestora favoriter heller. Alla flushes, alla set krossar oss hårt.

 

Det är inte samma sak som du t o m säger. Kanske citerade du fel person? För ingenting av det här stämmer överens med min åsikt om handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din mentalitet kombinerat med poker, är inte ett lyckat koncept.

 

Ganska respektlös kommentar imo. Han har nyligen opererats. Hans tankar är uppenbarligen upptagna med viktigare saker atm. Han kommer tillbaka till denna handen när han är redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte samma sak som du t o m säger. Kanske citerade du fel person? För ingenting av det här stämmer överens med min åsikt om handen.

 

 

Vad är din åsikt kring handen då? Nu säger ju han ju att han bara lollade runt, så får väl utgå ifrån det, men rent spelteoretiskt är detta helt värdelöst och ja, ungefär likvärdigt med att shova med 72o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din åsikt kring handen då? Nu säger ju han ju att han bara lollade runt, så får väl utgå ifrån det, men rent spelteoretiskt är detta helt värdelöst och ja, ungefär likvärdigt med att shova med 72o

 

Det som är roligt med poker, man kan göra olika spel hela tiden och man spelar aldrig en hand som en annan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din åsikt kring handen då? Nu säger ju han ju att han bara lollade runt, så får väl utgå ifrån det, men rent spelteoretiskt är detta helt värdelöst och ja, ungefär likvärdigt med att shova med 72o

 

Var har jag sagt att han lollat runt?? Jag förespråkade heller inte push 300bb?! Mot okänd fi på din nivå är det en riktigt tråkig jävla fold. Men, med tanke på att det är lägsta nivån på SVS(!) så hade jag synat och gått för checksyn på resterande gator. Har inte sagt något annat så förstår inte varför du hoppar på mig av alla:shock: . Säker på att du inte citerat fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari börjar nu.

 

Började med 700 händer och BE. Kändes bra, spelet var okej och försöker minska mitt blödande spel, synar in mig för mycket med marginella händer 3bet osv, får sluta göra det helt enkelt, kommer jag spara massor på. Spelar 8 bord och det kändes bra så tror jag fortsätter med det, blandar nl30-nl50$ beror lite på hur bra värde det är.

 

Ska köra nån turneringskväll också på pokerstars med inköp från typ 1-20$ så får vi se hur det går :) Känns iallfall bra och min morfindimma börjar lägga sig så man känner sig klar i huvudet.

 

Wish me luck för nu blir det minst 40k händer i feb. Och så får man hoppas på +

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att man aldrig kan få springa bra..

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($45.87)

Hero ($27)

UTG ($29.55)

CO ($15.94)

BTN ($31.53)

 

CO posts $0.30

 

Dealt to Hero A:spade: K:diamond:

 

fold, CO checks, BTN raises to $1.20, fold, Hero raises to $4.50, fold, BTN raises to $9.30, Hero raises to $27 (AI), BTN calls $17.70

 

FLOP ($54.45) 6:club: 3:diamond: 7:diamond:

 

TURN ($54.45) 6:club: 3:diamond: 7:diamond: Q:club:

 

RIVER ($54.45) 6:club: 3:diamond: 7:diamond: Q:club: Q:heart:

 

Hero shows A:spade: K:diamond:

(Pre 75%, Flop 85.8%, Turn 6.8%)

 

BTN shows Q:diamond: A:heart:

(Pre 25%, Flop 14.2%, Turn 93.2%)

 

BTN wins $51.73

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker är kul! :roll:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($32.70)

BB ($30.03)

UTG ($35.33)

Hero ($56.31)

CO ($36.91)

BTN ($31.50)

 

Dealt to Hero A:spade: Q:diamond:

 

fold, Hero raises to $1.20, fold, BTN raises to $3.15, fold, fold, Hero calls $1.95

 

FLOP ($6.75) J:heart: Q:spade: 9:spade:

 

Hero checks, BTN bets $4.65, Hero calls $4.65

 

TURN ($16.05) J:heart: Q:spade: 9:spade: 9:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $12, Hero raises to $24, BTN calls $11.70 (AI)

 

RIVER ($63.45) J:heart: Q:spade: 9:spade: 9:diamond: 8:club:

 

Hero shows A:spade: Q:diamond:

(Pre 68%, Flop 69.8%, Turn 81.8%)

 

BTN shows A:club: T:club:

(Pre 32%, Flop 30.2%, Turn 18.2%)

 

BTN wins $60.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget whine har jag sagt. Svårt att hålla det när bet24 knullar en i alla hål :D Menmen, bara bita ihop och nöta vidare! 10 inköp back på 2 dagar. Det klarar vi upp, annars blir det ju bra rb ialllfall om rullen inte är gul tills nästa månad :D

 

Det här är ju en sorts whine imo!

 

Inte för att det spelar mig någon roll, verkar vara en av få som tycker du skall få whinea precis hur mkt du vill i din egen dagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...