Gå till innehåll

wahlen1!


wahlen1

Recommended Posts

Det här är ju en sorts whine imo!

 

Inte för att det spelar mig någon roll, verkar vara en av få som tycker du skall få whinea precis hur mkt du vill i din egen dagbok!

 

Jo det är det men försöker att tona ner det lite. Även om jag vill slå ihjäl någon eller något :) Är dock mycket lugnare nu när det går dåligt även om man blir frustrerad när man blir så sönder ägd av de sämsta spelarna som synar in 1/2 av sin stack och träffar set eller något sånt skit. Menmen :) det vänder! tack iallfall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så skönt :) 130$+ på nl30-nl50. Behövs verkligen för mitt självförtroende, spelade 2 turneringar och hamnade precis utanför pengarna, en AQ mot A7 och han träffa 7an och en JJ mot 1010 och han fick stege. Sånt som händer :)

 

--------------------

 

cbeta lite för en av de var en ganska aggrofirre som brukar raise så därför liten raise flopp.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) Replayer

SB ($37.53)

BB ($37.01)

UTG ($28.81)

Hero ($38.91)

CO ($18.53)

BTN ($13.20)

 

Dealt to Hero 4:club: 4:spade:

 

fold, Hero raises to $1.20, CO calls $1.20, fold, SB calls $1.05, fold

 

FLOP ($3.90) T:diamond: 4:heart: 2:spade:

 

SB checks, Hero bets $1.95, CO calls $1.95, SB calls $1.95

 

TURN ($9.75) T:diamond: 4:heart: 2:spade: 8:diamond:

 

SB checks, Hero bets $6.35, CO raises to $15.38 (AI), SB raises to $34.38 (AI), Hero calls $28.03

 

RIVER ($93.89) T:diamond: 4:heart: 2:spade: 8:diamond: 3:heart:

 

SB shows J:spade: J:heart:

(Pre 65%, Flop 4.9%, Turn 2.4%)

 

Hero shows 4:club: 4:spade:

(Pre 19%, Flop 87.0%, Turn 66.7%)

 

CO shows 9:diamond: J:diamond:

(Pre 16%, Flop 8.1%, Turn 31.0%)

 

Hero wins $90.89

 

--------------------------

 

Ganska tight spelare så därför synen prf, för om jag träffar får jag ganska bra betalt.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($48.08)

BB ($51.83)

UTG ($108)

UTG+1 ($38.75)

CO ($110)

Hero ($49.25)

 

Dealt to Hero 3:diamond: 4:diamond:

 

fold, fold, CO raises to $1.50, Hero calls $1.50, fold, fold

 

FLOP ($3.75) 2:heart: 4:spade: A:spade:

 

CO bets $2.75, Hero calls $2.75

 

TURN ($9.25) 2:heart: 4:spade: A:spade: 4:heart:

 

CO bets $5, Hero raises to $13, CO calls $8

 

RIVER ($35.25) 2:heart: 4:spade: A:spade: 4:heart: 6:club:

 

CO checks, Hero bets $17.75, CO calls $17.75

 

Hero shows 3:diamond: 4:diamond:

 

Hero wins $67.75

 

--------------------------

 

Blev sur på mig själv som fan här när jag kollade mina händer. När jag spelade trodde jag att det var 3 bet prf och tänkte att han kunde floppat lägre set därför jag fick in det. Så borde nog lagt den faktiskt. Menmen sånt som händer :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($49.50)

BB ($51.30)

UTG ($70.11)

UTG+1 ($47.75)

Hero ($153)

BTN ($68.80)

 

Dealt to Hero A:spade: A:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $1.75, BTN calls $1.75, SB calls $1.50, fold

 

FLOP ($5.75) K:club: A:club: 6:club:

 

SB checks, Hero bets $4.25, BTN raises to $11.50, SB folds, Hero calls $7.25

 

TURN ($28.75) K:club: A:club: 6:club: 7:heart:

 

Hero checks, BTN bets $20, Hero raises to $88.75, BTN calls $35.55 (AI)

 

RIVER ($139) K:club: A:club: 6:club: 7:heart: 8:heart:

 

Hero shows A:spade: A:diamond:

(Pre 79%, Flop 34.4%, Turn 20.5%)

 

BTN shows 9:club: 7:club:

(Pre 21%, Flop 65.6%, Turn 79.5%)

 

BTN wins $136

 

--------------------------

 

överbet river! <3

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) Replayer

SB ($44.50)

BB ($29.10)

UTG ($34.60)

CO ($46.57)

Hero ($30)

 

Dealt to Hero A:diamond: 4:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $1.20, fold, BB raises to $2.70, Hero calls $1.50

 

FLOP ($5.55) A:spade: 3:spade: A:club:

 

BB bets $3.10, Hero calls $3.10

 

TURN ($11.75) A:spade: 3:spade: A:club: A:heart:

 

BB bets $2, Hero calls $2

 

RIVER ($15.75) A:spade: 3:spade: A:club: A:heart: 2:spade:

 

BB checks, Hero bets $18.95, BB calls $18.95

 

Hero shows A:diamond: 4:diamond:

 

Hero wins $50.97

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska tight spelare så därför synen prf, för om jag träffar får jag ganska bra betalt.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($48.08)

BB ($51.83)

UTG ($108)

UTG+1 ($38.75)

CO ($110)

Hero ($49.25)

 

Dealt to Hero 3:diamond: 4:diamond:

 

fold, fold, CO raises to $1.50, Hero calls $1.50, fold, fold

 

FLOP ($3.75) 2:heart: 4:spade: A:spade:

 

CO bets $2.75, Hero calls $2.75

 

TURN ($9.25) 2:heart: 4:spade: A:spade: 4:heart:

 

CO bets $5, Hero raises to $13, CO calls $8

 

RIVER ($35.25) 2:heart: 4:spade: A:spade: 4:heart: 6:club:

 

CO checks, Hero bets $17.75, CO calls $17.75

 

Hero shows 3:diamond: 4:diamond:

 

Hero wins $67.75

 

Skrivit eller tänkt fel?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter man förlorar allt och man inte har ett dugg självförtroende så sitter han på AA eller 35.. Det kommer snart måste bara bygga upp självförtroendet.

 

Jösses. Poker är inte för alla. Det spelar väl ingen roll om han viker upp AA eller 35 här titt som tätt. Du ska ända skeppa river för att maximera ditt värde. Undrar också om du på riktigt tänkt lägga denna i en bet/fold rang med dessa stackdjupen? :-)

 

edit: och hur många 35-komboos har en tight nit i sin range här tror du? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Poker är inte för alla. Det spelar väl ingen roll om han viker upp AA eller 35 här titt som tätt. Du ska ända skeppa river för att maximera ditt värde. Undrar också om du på riktigt tänkt lägga denna i en bet/fold rang med dessa stackdjupen? :-)

 

edit: och hur många 35-komboos har en tight nit i sin range här tror du? :D

 

Vad är det du inte förstår? :) Förstår att jag måste syna även om han degar. Men jag betar hellre 1/2 pott nu eftersom jag blivit våldtagen på alla möjliga sätt av alla spelare så han kunde lika gärna visat upp kåk med 66, jag förstår hur du tänker men just nu fungerar det inte så för mig, annars hade jag nog betat 30$ eller degat rakt in men min pokerhjärna fungerar inte riktigt så när man är "rädd" för att dom träffar som vanligt. Skriver konstigt men hoppas du förstår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar du inte att ditt tänk är det absolut sämsta här? Nu kommer han ju bara betala $17.75 med sånt du slår, och ta fullt värde med toppen av hans range som du inte slår. M.a.o förlorar du en herrans massa värde här, och du försöker förklara idiotin med badrun och annat ovidkommande.

 

Ta till dig vad folk skriver istället för att förklara dina absurda och felaktiga resonemang. Det ger mer pengar i slutändan ;-)

 

edit: för du fattar att han bara synar Ax händer samtidigt som han degar alla kåkar och troligtvis alla stegar om det nu finns några sådana i hans range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blev sur på mig själv som fan här när jag kollade mina händer. När jag spelade trodde jag att det var 3 bet prf och tänkte att han kunde floppat lägre set därför jag fick in det. Så borde nog lagt den faktiskt. Menmen sånt som händer :)

 

Vart vill du vika? Jag tycker det är ganska sorgligt att du hade postat den här HHn med en glad smiley och typ "fan vilka fiskar det finns :)" om han råkat ha sämre hand här.

 

Vill inte hata utan bara hjälpa, poker blir så otroligt mycket lättare att hantera om man slutar låta resultat diktera allting omkring sig själv. Läs den här artikeln och försök bli bättre på att inse att en vunnen/förlorad pott inte betyder att du spelade handen helt rätt/helt fel. Bara ett tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar du inte att ditt tänk är det absolut sämsta här? Nu kommer han ju bara betala $17.75 med sånt du slår, och ta fullt värde med toppen av hans range som du inte slår. M.a.o förlorar du en herrans massa värde här, och du försöker förklara idiotin med badrun och annat ovidkommande.

 

Ta till dig vad folk skriver istället för att förklara dina absurda och felaktiga resonemang. Det ger mer pengar i slutändan ;-)

 

edit: för du fattar att han bara synar Ax händer samtidigt som han degar alla kåkar och troligtvis alla stegar om det nu finns några sådana i hans range?

 

seriöst, det jag skrev var inget motargument, kanske lät som det iofs nu när jag läser det :) Tar åt mig av det jag säger och blir glad av det. Du förstår inte riktigt hur jag menar, man spelar inte sitt A-game efter blivit våldtagen. Och därför betade jag 17 för att spela lite "säkert" för att man blir försiktig, men får helt enkelt ändra sättet även om de visar upp 35 osv ibland :) För som du säger hade han ju degat med Ak och då förlorar jag ju typ 20$ av han, så tack för input och ska försöka tänka mer på det :)

 

Vart vill du vika? Jag tycker det är ganska sorgligt att du hade postat den här HHn med en glad smiley och typ "fan vilka fiskar det finns :)" om han råkat ha sämre hand här.

 

Vill inte hata utan bara hjälpa, poker blir så otroligt mycket lättare att hantera om man slutar låta resultat diktera allting omkring sig själv. Läs den här artikeln och försök bli bättre på att inse att en vunnen/förlorad pott inte betyder att du spelade handen helt rätt/helt fel. Bara ett tips!

 

 

Kul att du skriver. Jag vill inte vika nån gång, men har blivit försiktig och därför spelet, och han var ingen fisk utan en reg och var mest glad över vunna potter :) Tack för tipset ska läsa igenom det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar med att man blir "försiktig", men här spelar d ingen roll, de är lika "försikigt" att skeppa in som att beta 17, borde vara lika självklart som att du öppnar AA på knappen även fast du tiltar...eller spelar "försiktigt"

 

Handlar ju inte bara om just denna hand utan om alla dessa spot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar med att man blir "försiktig", men här spelar d ingen roll, de är lika "försikigt" att skeppa in som att beta 17, borde vara lika självklart som att du öppnar AA på knappen även fast du tiltar...eller spelar "försiktigt"

 

Handlar ju inte bara om just denna hand utan om alla dessa spot

 

Hela mitt game är cp faktiskt, har tappat bort mig lite så

 

Jag ska försöka läsa mer om ranges nu och försöka bättre mitt spel istället för att sitta och whina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som bor i lund spelar pokerstars.com lr de andra som spelar med riktiga pengar? smsa och hjälpa mig 0720160133 jag kan fan inte tanka mitt konto med mitt visa kort snälla smsa mig så kan vi ses nånstans å lära mig hur man gör

jag e pro poker spelare :DDDD

 

Post of the year!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns skitsurt när man känner att spelet börjar flyta på bättre och man har börjat spela mer efter ranges osv. Men ändå torskar man som fan. Inatt backa jag 8 inköp mot samma spelare. Fick in det med flips mot han hela tiden och fick inte vinna en enda. Rullen är sjukt kass nu så tur man har bra rb redan för månaden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Post of the year!!

sluta :( va e d som e fel då ? jag bad om hjälp hur man sätter in pengar från sitt visa kort för att det finns ingen som kan hjälpa mig här och jag känner ingen ellr vågar inte fråga... nu har jag varit i sverige knappt 1år mitt språk är inte så bra... kan nån inte hjälpa mig då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...