Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det där PLO-skottet igår (blandade även in lite NL) slutade nån dollar upp. Fru Fortuna flinade lite åt mig då jag fick in det med topp två mot hålpipa som satt och sen QQ mot A9 som också satt. En AAxx mot AAxx i PLO:n hann jag förlora med, men men, grönt är skönt, hann bara spela en timme drygt.

 

På det igen en annan dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till det allsmäktiga forumet...

 

Har mobil i jobbet men har de senaste åren köpt en mobil själv, dock med företagskortet i eftersom jag vill ha en iphone och max pris på mobil för oss är 3500 spänn exkl moms.

 

Nu finns dock en iphone 4 för 3840 spänn och folk på jobbet har börjat tassa runt med sådana. Nu råkar min chef ta väldigt hårt på det här med 3500 spänn och han har denyat min request på en iphone. Det är givetvis inte godtagbart så jag vill ju gå till motattack här.

 

Jag funderar helt sonika på att avsäga mig mitt jobbmobilabonnemang och bara ha ett privat abonnemang. Folk får då nå mig på mitt fasta jobbnummer där jag aldrig svarar eftersom jag ofta är ute och springer.

 

Frågan är då, om jobbet erbjuder mobil, måste man godta det eller man kan säga att man inte vill ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär väl ligga inom din jobbuppgift att vara möjlig att nå även utanför kontoret. Således måste du nog vara tillgänglig.

 

Däremot kan du kanske motivera varför du vill ha den och exempelvis betala mellanskillnaden?

För såvida det inte blir ett för företaget mer kostsamt alternativ så förstår jag inte varför du inte skulle kunna ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär väl ligga inom din jobbuppgift att vara möjlig att nå även utanför kontoret. Således måste du nog vara tillgänglig.

 

Däremot kan du kanske motivera varför du vill ha den och exempelvis betala mellanskillnaden?

För såvida det inte blir ett för företaget mer kostsamt alternativ så förstår jag inte varför du inte skulle kunna ha det?

 

Det står ingenstans i min arbetsbeskrivning att jag ska va tillgänglig utanför arbetstid så det ska nog va lugnt, sen är det mer en principsak än pengarna i sig. Då jag betalt för min egen telefon i 3-4 år tycker jag kanske att det är löjligt att bråka om 340 spänn. Samtidigt som andra på min avdelning har iphones och det motiveras om att de behöver pushmail när dom reser. Dom reser inte mer än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där PLO-skottet igår (blandade även in lite NL) slutade nån dollar upp. Fru Fortuna flinade lite åt mig då jag fick in det med topp två mot hålpipa som satt och sen QQ mot A9 som också satt. En AAxx mot AAxx i PLO:n hann jag förlora med, men men, grönt är skönt, hann bara spela en timme drygt.

 

På det igen en annan dag.

 

Dom där slantarna är nu ett minne blott, skönt, slipper man bry sig om dom...

 

Ikväll hoppas jag på lite livespel. Ser tunt ut med folk dock men det brukar ju fyllas på framåt kvällning.

 

Ål in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du den första tröjan?? Sjukt epic ju!

Pokern har hur som helst börjat rulla lite efter att mer eller mindre ha breakat första halvan av månaden. Blir lönelockdown hela denna helgen för att försöka lyfta ett hyfsat månadsplus. Har ett tidigt seriefinals derby imorgon mot ärkerivalen som gått runt och sagt att dom ska gå obesegrade igenom serien följt av två vaknanätter på jobb. Så låser in mig ikväll för grind och tagg inför matchen och en 6h grind per jobbnatt, så blir nog bra med volym om inte annat!

gogogo!

 

edit: btw, Ingen i bustgatan som vill bjuda in till grindstuga ikväll??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du den första tröjan?? Sjukt epic ju!

Pokern har hur som helst börjat rulla lite efter att mer eller mindre ha breakat första halvan av månaden. Blir lönelockdown hela denna helgen för att försöka lyfta ett hyfsat månadsplus. Har ett tidigt seriefinals derby imorgon mot ärkerivalen som gått runt och sagt att dom ska gå obesegrade igenom serien följt av två vaknanätter på jobb. Så låser in mig ikväll för grind och tagg inför matchen och en 6h grind per jobbnatt, så blir nog bra med volym om inte annat!

gogogo!

 

edit: btw, Ingen i bustgatan som vill bjuda in till grindstuga ikväll??

 

http://www.shirtstore.se

 

jag tänkte lira livepukker, sugen så är där nog plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What goes around comes around. Det som går att diskutera är väl preflopp spelet ^^ Eller ja, det går säkert att ändra saker överallt, men ja...

Tack schumme, men livespel idag är jag inte översugen på. Får bli en annan gång =)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Boss

BB ($531)

($535)

UTG ($378)

UTG+1 ($431)

Hero ($570)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero 7:spade: 9:spade:

 

fold, UTG+1 calls $2, Hero calls $2, BB raises to $10, fold, UTG+1 calls $8, Hero calls $8

 

FLOP ($32) 7:heart: 7:diamond: J:spade:

 

BB bets $24, UTG+1 folds, Hero calls $24

 

TURN ($80) 7:heart: 7:diamond: J:spade: 9:heart:

 

BB bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($200) 7:heart: 7:diamond: J:spade: 9:heart: 7:club:

 

BB bets $150, Hero raises to $476 (AI), BB calls $287 (AI)

 

Hero shows 7:spade: 9:spade:

(Pre 20%, Flop 4.4%, Turn 2.3%)

 

BB shows J:club: J:diamond:

(Pre 80%, Flop 95.6%, Turn 97.7%)

 

Hero wins $1,060

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marieholms is - stegats aif @ åvalen, 14.00

Mellanskånskt mellan mais som säger att dom ska gå obesegrade igenom serien och oss som är uppstickare och ligger trea i serien endast 3p efter mais på andraplats. Jag har gjort mål två matcher irad som mittback och har inga planer på att bryta trenden. Hala stehag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marieholms is - stegats aif @ åvalen, 14.00

Mellanskånskt mellan mais som säger att dom ska gå obesegrade igenom serien och oss som är uppstickare och ligger trea i serien endast 3p efter mais på andraplats. Jag har gjort mål två matcher irad som mittback och har inga planer på att bryta trenden. Hala stehag!

 

Dåligt tränad? ;p Vill även passa på att tacka för andra målet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Mtp att jag missade hela sist månaden på försäsongen och första två matcherna för att jag fick träningsförbud av läkaren så tyckte jag att jag höll hyffsat ^^ röker lite väl mycket för mitt eget bästa också.

Pft, tvåan har jag så många ursäkter att jag inte vet var jag ska börja. Hade redan signalerat byta men fick inte gå av så sprang med krampkänning i båda vaderna, när det då är andra mitt- och vänsterbacken som går bort sig så att jag är första man där ute är något fel. Men att han går mig sjukt lätt kan jag väl knappt skylla på dom...

Hur fan kan domaren förbi se reglen om huvudskada med motiveringen att han filmar när vår spelare måste gå ut med näsblod? Blåste av ett friläge för oss när en av deras låg med huvudskada där han inte ens ser situationen. Riktig jävla pajas, helt matchavgörande ju! ska dock vara glad att jag inte åkte på rött kort där när det rann över och jag skrek ett par väl valda ord en dm från domarens annsikte!

Fick ju göra ett mål iallafall så trenden håller i sig, föga tröst just nu dock.

Förlust med 2-1 btw för er som inte hänger med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, domarna var inte bra åt något håll, solklar straff till Fors i slutet på första. Sen kan man fråga sig varför de har en 50-årig tant som linjeman, aldrig sett maken på felavvinkningar. Den andra var inte mycket bättre. Annars var det ett kul derby med mycket skador och dålig fotboll, bara ett rött som saknades :)

 

Ps. skaffa ny målvakt ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står precis vid situationen med Fors och hade inte direkt klagat om han blåst straff, men han hjälper till gansk bra där också även om där är lite touch..

Mja den oväntat snygga linjetösen på andra sidan vinkade ett par felaktiga också får man väl säga...

Ja skador var där så det räckte, vår kapten som fick gå ut efter 5 min har en knallblå fot stor som en fotboll nu och han som skallade ihop hade problem med färgseendet två timmar efter matchen. Det var btw vår andramålvakt som stod, han suger ganska hårt som du nog såg.

 

Får trösta mig med att lönefisken varit trevlig och ligger atm knappt 3k upp på helggrinden. Har natt imorn också så ska väl kunna få ihop ytterligare 5-10h spel till innan helgen är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antee spelar ni i samam div som asmundtorp ? såg dem när dem mätte stehag för 2veckor sen typ :P

Och eftersom det är jag som är forummuppen här så får jag väl leva upp till det, enjoy

 

 

***** Hand 1767409305 *****

0.50/1.00 Omaha (PL)

Hand startade: den 27 maj 2012 15:10:30

Anna Djup 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Matza1 (292.26)

Plats 2: Meti (341.40)

Plats 3: Löwdell (247.26)

Plats 4: (Tom)

Plats 5: Mogge83 (323.02)

Mogge83 är Givare

Matza1 lägg Lilla M 0.50

Meti lägg Stora M 1.00

** Giv **

Matza1 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Meti [N/A, N/A, N/A, N/A]

Löwdell [D:h:, 9:d:, Kn:d:, 9:s:]

Mogge83 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Löwdell Synar 1.00

Mogge83 Synar 1.00

Matza1 Synar 1.00

Meti Passar

*** Flop(Board): *** : [2:c:, 9:c:, Kn:c:]

*** Bet Runda 2 ***

Matza1 Passar

Meti Satsar 4.00

Löwdell Synar 4.00

Mogge83 Höjer 16.00

Matza1 Lägger sig

Meti Synar 16.00

Löwdell Synar 16.00

*** Turn(Board): *** : [2:c:, 9:c:, Kn:c:, 4:s:]

*** Bet Runda 3 ***

Meti Passar

Löwdell Passar

Mogge83 Satsar 39.00

Meti Synar 39.00

Löwdell Synar 39.00

*** River(Board): *** :[2:c:, 9:c:, Kn:c:, 4:s:, E:d:]

*** Bet Runda 4 ***

Meti Passar

Löwdell Passar

Mogge83 Satsar 169.00

Meti Lägger sig

Löwdell Synar 169.00

*** Showdown *** : Rake: 12.67 Totalpott: 494.33

Löwdell [D:h:, 9:d:, Kn:d:, 9:s:] Triss i nior Vinst: 494.33

Mogge83 [D:d:, 3:s:, 10:d:, E:c:] Par i ess Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 27 maj 2012 15:11:50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...