Gå till innehåll

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

• Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10

Recommended Posts

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Börjar hyfsat. 600BB pott till pappa... Betsize etc kan va lite mongo, hade lite bråttom...

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1654297

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG: $154.55

CO: $129.15

BTN: $303.49

Hero (SB): $359.69

BB: $135.75

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Aheart.gif Jclub.gif

UTG calls $0.50, 1 fold, BTN raises to $2, Hero raises to $6.50, 1 fold, UTG calls $6, BTN calls $4.50

Flop: ($20.50) Jspade.gif Aspade.gif Qclub.gif(3 players)

Hero bets $10.25, UTG folds, BTN raises to $20.50, Hero calls $10.25

Turn: ($61.50) Adiamond.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $95.00, Hero raises to $220.75, BTN calls $125.75

River: ($503.00) Tclub.gif(2 players)

Hero bets $111.94, BTN calls $55.74 all in

Postad

Sen kom det en sån här. Tar gärna kommentarer om nåt är snett...

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1654303

CO: $58.93

BTN: $187.48

SB: $199.00

Hero (BB): $742.28

UTG: $177.04

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Qheart.gif Kclub.gif

2 folds, BTN raises to $3, 1 fold, Hero raises to $11, BTN calls $8

Flop: ($22.50) Tclub.gif Kdiamond.gif Qspade.gif(2 players)

Hero bets $12.00, BTN raises to $42, Hero raises to $148.50, BTN raises to $176.48, Hero calls $27.98

Turn: ($375.46) 4heart.gif(2 players)

River: ($375.46) 3diamond.gif(2 players)

Final Pot: $375.46

BTN shows Aclub.gif Jheart.gif

BTN wins $366.08

(Rake: $9.38)

Postad
Sen kom det en sån här. Tar gärna kommentarer om nåt är snett...

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1654303

CO: $58.93

BTN: $187.48

SB: $199.00

Hero (BB): $742.28

UTG: $177.04

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Qheart.gif Kclub.gif

2 folds, BTN raises to $3, 1 fold, Hero raises to $11, BTN calls $8

Flop: ($22.50) Tclub.gif Kdiamond.gif Qspade.gif(2 players)

Hero bets $12.00, BTN raises to $42, Hero raises to $148.50, BTN raises to $176.48, Hero calls $27.98

Turn: ($375.46) 4heart.gif(2 players)

River: ($375.46) 3diamond.gif(2 players)

Final Pot: $375.46

BTN shows Aclub.gif Jheart.gif

BTN wins $366.08

(Rake: $9.38)

3betat, under 200 bb, top 2, orkar inte göra nåt annat än och stacka

Postad

Lägger ner efter 1 timme och 20 min. Det är ungefär så länge jag tycker det är kul när jag spelar själv. 520 spänn upp på lite NL100 spel, får man va nöjd med.

Blir lite SAMCRO i soffan nu. Ska nog gå och köpa mig en läsk också :)

Puss & Kram

Postad
hur spelar vi turn?

För stack och ofta drar jag ut.

Känns väldigt osannolikt du får in det mot sämre 2p som spelat och väldigt få drag.

kanske därför du backar så mkt

Sant.

Med vänlig hälsning,

40k på 4k händer

Postad
För stack och ofta drar jag ut.

Känns väldigt osannolikt du får in det mot sämre 2p som spelat och väldigt få drag.

Kan nog hålla med om att det känns som en bättre linje, som du säger får jag sällan in det på flopp mot sämre.

Postad
skohorn är underskattade ryggkliare!

där ser man!

vad syns ni om mobiloperatören 3? love it!:x

Hade problem med en räkning som betalats med fel ocr nummer. Då fick jag faktura från inkassoföretag, ingen påminnelse från 3 inte... Ringer upp 3, snubben jag fick prata med sa att det var otur men att det inte gjorde något, han kunde dra tillbaka indrivningsfakturan utan problem och hitta min betalning. Nu är det inga problem längre för mig sa han, och jag behövde inte tänka på det.

Och nu fick jag brev från kronofogden. Nu är beloppet 7 gånger större än vad räkningen var från början. Och 3 säger att de inte har gjort något fel och att jag måste betala summan för att undvika utmätning. Kul att jag nu har en anmärkning pga av en jävla fitta i kundtjänsten. Jävlar om jag kom ihåg vad han hette. Enligt 3 går det inte att spåra vem jag tidigare pratat med, men det är väl skitsnack???

Postad
där ser man!

vad syns ni om mobiloperatören 3? love it!:x

Hade problem med en räkning som betalats med fel ocr nummer. Då fick jag faktura från inkassoföretag, ingen påminnelse från 3 inte... Ringer upp 3, snubben jag fick prata med sa att det var otur men att det inte gjorde något, han kunde dra tillbaka indrivningsfakturan utan problem och hitta min betalning. Nu är det inga problem längre för mig sa han, och jag behövde inte tänka på det.

Och nu fick jag brev från kronofogden. Nu är beloppet 7 gånger större än vad räkningen var från början. Och 3 säger att de inte har gjort något fel och att jag måste betala summan för att undvika utmätning. Kul att jag nu har en anmärkning pga av en jävla fitta i kundtjänsten. Jävlar om jag kom ihåg vad han hette. Enligt 3 går det inte att spåra vem jag tidigare pratat med, men det är väl skitsnack???

Ring Plus, ARN eller nåt. Låter lite sjukt om du ska få så mycket skit för att du tryckt in en siffra fel. Borde ju va bankernas ansvar att dom har en check på det.

Postad
Ring Plus, ARN eller nåt. Låter lite sjukt om du ska få så mycket skit för att du tryckt in en siffra fel. Borde ju va bankernas ansvar att dom har en check på det.

vad menar du med plus, arn? Ja "kvitto" på betalningen finns ju. Menar du att det är bankens fel? Det var klantigt av mig att skriva in fel nummer, men när idioten sa att allt var grönt så tog han över ansvaret imo. Det kanske var hans sista dag och han ville jävlas med någon.

Postad
vad menar du med plus, arn? Ja "kvitto" på betalningen finns ju. Menar du att det är bankens fel? Det var klantigt av mig att skriva in fel nummer, men när idioten sa att allt var grönt så tog han över ansvaret imo. Det kanske var hans sista dag och han ville jävlas med någon.

Allmänna reklammationsnämnden. Jag vet inte. Kanske inte hanterar sånt. Kan du inte gå till banken och kolla om dom kan hjälpa dig? Fick du ingen påminnelse innan den gick till inkasso? Det ska du få. Om du nu bara skrivit fel ocr så ska väl 3 ha fått pengarna ändå.

Postad

Betala illa kvickt och väck sedan talan.

Konsumenter har generellt sätt en stark position så efter du betalt ta kontakt med 3 igen, men denna gången be få tag i deras konsumentombud eller dylikt.

Vanliga kundtjänsten har ingen koll eller befogenhet för den delen, däremot sådana avdelningar brukar vara lättare ha att ha att göra med.

Vet inte riktigt hur bevisfrågan skulle hanteras.

Om de spelar in samtal eller så får dom bevisbördan för att de som sagt inte stämmer och du kan få mellanskillnaden för konstnaden som deras fel legat till grund för tbx.

Haft en del att krånga med telenor, vissa i kundtjänst är verkligen idioter, andra väldigt bra. Men överhuvudtaget så är deras infrastruktur så fuckad att det inte finns så ringer man in har dom inga noter eller så på vad tidigare antällda har uttalat sig om.

Förklarade utförligt i mail till deras konsumentombud en gång istället, då fick jag en kvick ursäkt och de gjorde felet ogjort (vilket kundtjänst sa var omöjligt)

Postad

Men har man väl fått en anmärkning kan man väl inte få bort den? Är det inte därför man alltid får höra att man ska betala alla räkningar oavsett om det är fel eller ej?

Extrakostnaden kan man säkert få tillbaka men det är ju inte hälften så tiltande med lite extra avgift jämfört med att fastna med en fakking betalningsanmärkning.

Postad
Allmänna reklammationsnämnden. Jag vet inte. Kanske inte hanterar sånt. Kan du inte gå till banken och kolla om dom kan hjälpa dig? Fick du ingen påminnelse innan den gick till inkasso? Det ska du få. Om du nu bara skrivit fel ocr så ska väl 3 ha fått pengarna ändå.

Ja precis, jag hade betalat, och det såg snubben från kundtjänsten sa han. Hade jag bara fått det han sa skriftligt så hade det inte varit några problem. Jag ska ringa dem och se vad de har att säga, ty!! Jag borde ha fått påminnelser från både 3 och inkasso ja, för det ska ta ett bra tag innan en räkning hamnar hos fogden. Har inte fått någonting, hedersord. Känns som räkningen blivit borttagen men att skulden på något vis legat kvar. Jag vet inte, har inte pratat med inkassoföretaget ännu då de bara är springpojkar i detta fallet. Eller?

Betala illa kvickt och väck sedan talan.

Konsumenter har generellt sätt en stark position så efter du betalt ta kontakt med 3 igen, men denna gången be få tag i deras konsumentombud eller dylikt.

Vanliga kundtjänsten har ingen koll eller befogenhet för den delen, däremot sådana avdelningar brukar vara lättare ha att ha att göra med.

Vet inte riktigt hur bevisfrågan skulle hanteras.

Om de spelar in samtal eller så får dom bevisbördan för att de som sagt inte stämmer och du kan få mellanskillnaden för konstnaden som deras fel legat till grund för tbx.

Haft en del att krånga med telenor, vissa i kundtjänst är verkligen idioter, andra väldigt bra. Men överhuvudtaget så är deras infrastruktur så fuckad att det inte finns så ringer man in har dom inga noter eller så på vad tidigare antällda har uttalat sig om.

Förklarade utförligt i mail till deras konsumentombud en gång istället, då fick jag en kvick ursäkt och de gjorde felet ogjort (vilket kundtjänst sa var omöjligt)

Tänker inte betala ett jävla piss, jag har betalat den ursprungliga räkningen, mer ska de inte ha. Jag ska be om att få prata med konsumentombudet som du säger ivf.

Precis, kräver inte mina pengar tillbaka. Bara att skulden tas ifrån mig och att mitt abonnemang avslutas omedelbart. Pengarna är inte problemet längre, bara anmärkningen.

Men har man väl fått en anmärkning kan man väl inte få bort den? Är det inte därför man alltid får höra att man ska betala alla räkningar oavsett om det är fel eller ej?

Extrakostnaden kan man säkert få tillbaka men det är ju inte hälften så tiltande med lite extra avgift jämfört med att fastna med en fakking betalningsanmärkning.

Precis, har pratat med kronofogden, de kan givetvis inte göra någonting sålänge 3 inte viker sig. Så anmärkning har jag även om jag betalar 1 sekund efter att skulden är lagd hos dem. Som sagt, tänker inte betala någonting, för detta ska lösa sig, så är det bara.

Postad
Mkt osmart hålla inne betalning, hur rätt man än har.

Nä jag vet, men det är skitsvårt. Jag ger mig själv någradagar till att försöka fixa detta, sen betalar jag. jag lär ju inte vinna detta.

Postad

Segt att höra. Ringde upp tele2 och pausade mitt abonnemang två gånger när jag åkte utomlands en längre tid och försäkrade mig om att jag inte skulle få någon mer räkning fören när jag kom hem båda gångerna jag ringde. Mina päron som tog hand om min post hörde av sig när jag hade fått ett kravbrev för en räkning på 130kr eller ngt. Facit är att aldrig lita på kundtjänst och att alltid fråga efter namn på personen som har hanterat ens samtal.