Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

gå in under statistik och kolla speltid, jag blev fan rädd :roll:

 

Hehe vill inte se, den kommer vara enorm. Jag spelar t.ex. vid alla toabesök och sen har jag legat i sängen i princip varje natt nu ett bra tag och kollat serier innan läggdags och då har jag väldigt ofta spelat BB samtidigt :mrgreen:

 

Sista banan på Extreme är precis lika löjligt tiltande och svår som jag hade förväntat mig :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pokerwize har jag cashat allt utom 1k från svs. Målet är att ösa volym så in i helvete i ett par veckor för att klättra snabbt upp i nivå. Kommer nog börja 10 inköp .1 då jag anser mig krossa den nivån ganska hårt... Får se hur det går med den saken dock.

 

Då kommer en donation från team bustgatans snyggaste lirare väl till pass! Du vann $10 på stars som post #1000!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen har varit händelserik. Efter jobb i fredags drog jag direkt till fotbolls träning. Den träningen har sedan känts hela helgen. Natten mellan fredag och lördag jobbade jag dörr på mamma klubben i stan.inte jätte mycket folk ute men de som hade tagit sig ut hade bestämt sig för att inte spara på krutet. Jag hade skit kul trotts att jag jobbade. Kom väl hem runt 04:00.

 

Hela lördagen veg jag åt att laga mat till min familj. Min mamma tog examen och det skulle såklart uppmärksammas. Eftersom att jag är kock nummer två i familjen efter just min mor föll det uppdraget ganska givet på mig. Fixade trerätters och måste erkänna att jag är ganska nöjd med vad jag åstadkom.

 

På natten bar det tillbaka till klubben för ytterligare jobb. Även denna kvällen var trevlig. Det mesta hände. Jag blev erbjuden ligg, jag fick brottas med fyllo och jag blev skallad av en kompis. Vem behöver ovänner lixom.

 

När jag vaknade i söndags hade jag fortfarande träningsverk i hela kroppen men lik förbannat drog man iväg på innomhustränig. Det känns idag kan jag säga.

 

Denna veckan ska jag jobba kväll, vilket gör att nästan samtliga fotbollsträningar uteblir. Så kommer hänga en hel del på gymmet. Känns som att jag står stilla trotts att jag verkligen tränar mycket och håller koll på vad jag stoppar i mig. Men det ger sig väl så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en reg på nivån, 22/18 eller liknande, inga rads på honom men har inte sätt honom spewa alltför mkt. Såhär i efterhand kan jag verkligen inte motivera betsizen på turnen... åsikter på hur man går tillväga där?

Hit me...

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1605531

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $269.36

BTN: $118.62

SB: $200.44

BB: $202.54

Hero (UTG): $203.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with T :spade: 9 :spade:

Hero raises to $3.50, 2 folds, SB raises to $12.65, 1 fold, Hero calls $9.15

 

Flop: ($26.30) 9 :club: Q :spade: 3 :spade:(2 players)

SB bets $13.65, Hero raises to $32.30, SB calls $18.65

 

Turn: ($90.90) J :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $55.00, SB raises to $155.49, Hero calls $100.49

 

River: ($401.88) 4 :club:(2 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kommer hänga en hel del på gymmet. Känns som att jag står stilla trotts att jag verkligen tränar mycket och håller koll på vad jag stoppar i mig. Men det ger sig väl så småningom.

 

Det är nu det börjar bli segt. Man kan säga att det är nu agnarna sållas från vetet ;) Det är att bita ihop och fortsätta köra, även om du inte märker det från vecka till vecka längre så gör det fortfarande skillnad. Bah kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en reg på nivån, 22/18 eller liknande, inga rads på honom men har inte sätt honom spewa alltför mkt. Såhär i efterhand kan jag verkligen inte motivera betsizen på turnen... åsikter på hur man går tillväga där?

Hit me...

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1605531

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $269.36

BTN: $118.62

SB: $200.44

BB: $202.54

Hero (UTG): $203.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with T :spade: 9 :spade:

Hero raises to $3.50, 2 folds, SB raises to $12.65, 1 fold, Hero calls $9.15

 

Flop: ($26.30) 9 :club: Q :spade: 3 :spade:(2 players)

SB bets $13.65, Hero raises to $32.30, SB calls $18.65

 

Turn: ($90.90) J :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $55.00, SB raises to $155.49, Hero calls $100.49

 

River: ($401.88) 4 :club:(2 players)

 

Checkar nog turn. Men betsizen givet stackdjup tycker jag är bra.

 

Givet storleken på flopraisen då. Höjer du till runt 50 där istället har vi knappt 140 kvar på turn i en pott som är drygt 120, då har vi väl bara push som inte blir helt mongo.

 

Syn flop är dock nice...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar nog turn. Men betsizen givet stackdjup tycker jag är bra.

 

Givet storleken på flopraisen då. Höjer du till runt 50 där istället har vi knappt 140 kvar på turn i en pott som är drygt 120, då har vi väl bara push som inte blir helt mongo.

 

Syn flop är dock nice...

 

Låter vettigt. Känns som att jag göra likadant med ett set och tror mig kunna pusha ut många Qx händer ex. Nu pushade han dock och visade upp AQ...

Ger vi bara upp om vi checkar turn och missar dragen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt. Känns som att jag göra likadant med ett set och tror mig kunna pusha ut många Qx händer ex. Nu pushade han dock och visade upp AQ...

Ger vi bara upp om vi checkar turn och missar dragen??

 

Tror inte vi ska försöka folda ut toppar på NL200 SVS. Eller någonstans övht om jag tänker efter. AQ är TPTK, KQ TP med hålstege, QJ tvåpar. Skulle han ha trebetat QTs eller Q9s har han minst TP med stegdrag. Vilka av dessa händer tänker du dig att han ska vika? :) Snarare tänker jag tvärtom på den turnen, att massa av hans händer han synat flop med hjälps. Jag tror inte direkt vi kan räkna med att folda ut KK och AA på river heller om han synar turn och river blankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt in ett par laxar på en sån däringa pokersajt.

 

Vilar mig nog i form denna veckan, men nästa, då jävlar i det...

 

Najs som fan, hade vatt skönt om någon i dagboken faktiskt grindade lite ^^

Idag blir det poker för hela slanten, siktar på minst 4k+ händer idag på absoluta botten av svs!! Hett som fan :roll: lika skönt varje gång man cashar från rullen o behöver kliva ner litta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på buss Påväg till jobb och funderar lite. Ganska gött att ha lite tid för sig själv så innan jobb. Idag tänker jag mest på poker. Det har nämnligen börjat rycka i vartenda pokernerv. Får nog hålla mig till på fredag är jag rädd. Ledig fredag och lördag denna veckan. Så tror det blir lite live lir. Om någon här i dagboken är sugen kan ni väl höra av er!

 

En annan sak jag tänkt mycket på under sista tiden är att tatuera mig. Något jag tänker göra när jag nått 100kg gränsen! Har inte riktigt bestämt mig för vad eller var. Funderat lite på att göra hela höger armen. Med lite olika motiv, mestadels svart och vit men med lite färg här och där. Stjärnteknet lejonet känns inte helt omöjligt samtidigt som jag gärna vill involvera Clownen på ett eller annat sätt. Känner en hel del folk som är grymma på att tekna så tror jag ska fråga dom om lite råd.

 

Tror detta var allt för idag. See yaa tomorrow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken, ville bara skriva av mig lite så jag kan öka spelmotivationen , provspelar för en kille och måste skärpa mig med volymen om jag vill ha framtida samarbete, spelar på en nystartad sida och där är inte action förräns efter ~13.

 

När jag spelar så tycker jag hittills att det gått bra och jag har tidigare haft problem med att fokusera mig och låta bli facebook msn etc , men det skall helt klart tränas bort!

 

Angående träning så har jag börjat igen efter julhelgen, tränar gym 5 gånger i veckan och försöker klämma in 3 promenader i veckan också, min dygnsrytm är utmärkt och jag somnar gott ~21 och vaknar automatiskt 04 för att klä på mig och sticka till gymmet.

 

Kostbiten så försöker jag helt enkelt få i mig mindre kalorier än jag förbränner, och det är inte så lätt när man är arbetslös då det blir mycket sitta still.. mer grönsaker på tallriken och inget småätande, det kommer bli tufft men hey vill man vara fin..

 

Angående träningsbiten kommer jag fortsätta köra crosstrainer och ibland avsluta med rodd/cykling.

 

Kommer öppna en klubb i helsingborg och dem har sagt att säkerheten ska vara på topp, så det bådar gott och nya härliga tider.

Dock tycker jag det är så fruktansvärt tråkigt att en klubb i helsingborg blev rånade...

 

Och jobb biten så söker jag jobb aktivt dagligen och även telefonförsäljningsjobb, har alltid sagt nej till det innan men nu när jag bor hemma så tänker jag hey, varför inte prova?

är man grym på det så finns det ju fina pengar!

 

Gör faktiskt vadsomhelst så jag slipper AF , AF = Klabb!

kan förstå att de måste vara jobbigt att ligga med flera bollar i luften hela tiden samt försöka hjälpa alla möjliga sorters människor med jobb

men deras kompletterande aktörer som dom skickar ut arbetslösa på är VÄRDELÖSA! titta film snacka skit sånt pyssel kan man göra hemma faktiskt. Men jag har ett dröm mål och det är att jobba som budbilsförare och det målet ska jag nå!

 

Angående korpen innebandy så spelade vi sista matchen för säsongen igår och vi mötte dem som låg i botten med oss,

och visst det märktes matchen började trögt och dom var sjukt avvaktande så vi började sätta tempo, men när dom här gubbarna började få fart under skorna så satt deras passningar klockrent men vi spräckte dem och gjorde 1-0.. senare får dem 1-1 genom ett "tur mål" där bollen går via spelare sen målvakten ben och upp i krysset..

men vi reste och gjorde 4-1 och sen började det.. ena tabben efter den andra sen fick dom 3 jävla skitmål och det får fan inte hända...

matchen slutade 4-4 och vårt lag lämnar planen besvikna..

inte för att matchen hade någon större betydelse utan det var mer att vi var besvikna på oss själva.. och enligt mig är det bara förlorare som verkligen inte vill vinna!

 

Over and out Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scaniac får du ner nya Bike Baronuppdateringen??? Jag hade precis knäckt topp 50 i världen! Sen var jag helt plötsligt 78a...hann bli lite ledsen nån sekund innan jag insåg att det måste ha kommit fler banor :mrgreen: Dock får jag inte ner uppdateringen och kan inte spela medan den väntar. Ville ju nöta dem nya banorna innan alla före mig på listan hann så jag kunde klättra ett tag :mrgreen:

 

Jag har jobbat som telesäljare btw! I 1½ dag...sen sade jag upp mig :roll:

 

Och färdtjänstchaffis förresten, inte jättelångt från budbilsförare ju :lol: Man körde en del SJUKA (och då menar jag sjuka) människor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scaniac får du ner nya Bike Baronuppdateringen??? Jag hade precis knäckt topp 50 i världen! Sen var jag helt plötsligt 78a...hann bli lite ledsen nån sekund innan jag insåg att det måste ha kommit fler banor :mrgreen: Dock får jag inte ner uppdateringen och kan inte spela medan den väntar. Ville ju nöta dem nya banorna innan alla före mig på listan hann så jag kunde klättra ett tag :mrgreen:

 

Jag har jobbat som telesäljare btw! I 1½ dag...sen sade jag upp mig :roll:

 

Och färdtjänstchaffis förresten, inte jättelångt från budbilsförare ju :lol: Man körde en del SJUKA (och då menar jag sjuka) människor...

 

 

Ska checka de med bike baron!

 

får se de med teleförsäljning pallar verkligen inte sitta hemma längre :rolleyes:

 

färdtjänstförare trivdes du med det då? jag praktiserade på ett litet lager och de sluta med att jag körde ut grejer till deras kunder dagligen , älskade verkligen den delen av jobbet!

tyvärr verkar det vara som att just budbilsförare är ett jobb som är väldigt svårt å få tag i , inte ens genom praktik..

Man får tydligen inte köra bil själv när man praktiserar vilket jag gjorde i 2månader på det stället jag var på , alltid roligt med god kommunikation =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska checka de med bike baron!

 

får se de med teleförsäljning pallar verkligen inte sitta hemma längre :rolleyes:

 

färdtjänstförare trivdes du med det då? jag praktiserade på ett litet lager och de sluta med att jag körde ut grejer till deras kunder dagligen , älskade verkligen den delen av jobbet!

tyvärr verkar det vara som att just budbilsförare är ett jobb som är väldigt svårt å få tag i , inte ens genom praktik..

Man får tydligen inte köra bil själv när man praktiserar vilket jag gjorde i 2månader på det stället jag var på , alltid roligt med god kommunikation =)

 

Hellre sitta hemma än att sitta på ett kontor och ringa massa random folk som skäller ut en ;)

 

 

Jag avskydde färdtjänstjobbet och var nog på god väg mot magsår men det var mest för att stressnivån var på en helt annan nivå än man kan tänka sig. Hade även jobbiga pass på upp till 12 timmar ibland. Sen var det jobbigt att inte ha någon toa till hands och att inte kunna sitta i lugn och ro och äta någon lunch.

 

Lugnare dagar kunde det vara rätt soft och ibland hade man längre körningar med någon trevlig person och då var det ok. Det kunde vara rätt omväxlande med. Jag hade sommardagar då man kört folk till Råå och sen plötsligt fick en timme utan körningar då man kunde köpa en glass och sätta sig vid stranden och njuta :mrgreen:

Jag var nog en av dem sista som jobbade på provision för sen gjordes massa upphandlingar om och då gick lönen ner rätt ordentligt hörde jag. Jag tjänade rätt bra faktiskt.

 

Så allt var inte negativt men aldrig igen, den saken är säker. Jag tror det krävs en speciell typ av person för att palla det, men för just den personen är det nog ett mycket bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre sitta hemma än att sitta på ett kontor och ringa massa random folk som skäller ut en ;)

 

 

Jag avskydde färdtjänstjobbet och var nog på god väg mot magsår men det var mest för att stressnivån var på en helt annan nivå än man kan tänka sig. Hade även jobbiga pass på upp till 12 timmar ibland. Sen var det jobbigt att inte ha någon toa till hands och att inte kunna sitta i lugn och ro och äta någon lunch.

 

Lugnare dagar kunde det vara rätt soft och ibland hade man längre körningar med någon trevlig person och då var det ok. Det kunde vara rätt omväxlande med. Jag hade sommardagar då man kört folk till Råå och sen plötsligt fick en timme utan körningar då man kunde köpa en glass och sätta sig vid stranden och njuta :mrgreen:

Jag var nog en av dem sista som jobbade på provision för sen gjordes massa upphandlingar om och då gick lönen ner rätt ordentligt hörde jag. Jag tjänade rätt bra faktiskt.

 

Så allt var inte negativt men aldrig igen, den saken är säker. Jag tror det krävs en speciell typ av person för att palla det, men för just den personen är det nog ett mycket bra jobb.

 

ok så det behövs en speciell person för att köra speciella personer? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken, ville bara skriva av mig lite så jag kan öka spelmotivationen , provspelar för en kille och måste skärpa mig med volymen om jag vill ha framtida samarbete, spelar på en nystartad sida och där är inte action förräns efter ~13.

 

När jag spelar så tycker jag hittills att det gått bra och jag har tidigare haft problem med att fokusera mig och låta bli facebook msn etc , men det skall helt klart tränas bort!

 

Angående träning så har jag börjat igen efter julhelgen, tränar gym 5 gånger i veckan och försöker klämma in 3 promenader i veckan också, min dygnsrytm är utmärkt och jag somnar gott ~21 och vaknar automatiskt 04 för att klä på mig och sticka till gymmet.

 

Kostbiten så försöker jag helt enkelt få i mig mindre kalorier än jag förbränner, och det är inte så lätt när man är arbetslös då det blir mycket sitta still.. mer grönsaker på tallriken och inget småätande, det kommer bli tufft men hey vill man vara fin..

 

Angående träningsbiten kommer jag fortsätta köra crosstrainer och ibland avsluta med rodd/cykling.

 

Kommer öppna en klubb i helsingborg och dem har sagt att säkerheten ska vara på topp, så det bådar gott och nya härliga tider.

Dock tycker jag det är så fruktansvärt tråkigt att en klubb i helsingborg blev rånade...

 

Och jobb biten så söker jag jobb aktivt dagligen och även telefonförsäljningsjobb, har alltid sagt nej till det innan men nu när jag bor hemma så tänker jag hey, varför inte prova?

är man grym på det så finns det ju fina pengar!

 

Gör faktiskt vadsomhelst så jag slipper AF , AF = Klabb!

kan förstå att de måste vara jobbigt att ligga med flera bollar i luften hela tiden samt försöka hjälpa alla möjliga sorters människor med jobb

men deras kompletterande aktörer som dom skickar ut arbetslösa på är VÄRDELÖSA! titta film snacka skit sånt pyssel kan man göra hemma faktiskt. Men jag har ett dröm mål och det är att jobba som budbilsförare och det målet ska jag nå!

 

Angående korpen innebandy så spelade vi sista matchen för säsongen igår och vi mötte dem som låg i botten med oss,

och visst det märktes matchen började trögt och dom var sjukt avvaktande så vi började sätta tempo, men när dom här gubbarna började få fart under skorna så satt deras passningar klockrent men vi spräckte dem och gjorde 1-0.. senare får dem 1-1 genom ett "tur mål" där bollen går via spelare sen målvakten ben och upp i krysset..

men vi reste och gjorde 4-1 och sen började det.. ena tabben efter den andra sen fick dom 3 jävla skitmål och det får fan inte hända...

matchen slutade 4-4 och vårt lag lämnar planen besvikna..

inte för att matchen hade någon större betydelse utan det var mer att vi var besvikna på oss själva.. och enligt mig är det bara förlorare som verkligen inte vill vinna!

 

Over and out Peace!

 

 

Är detta levling! När fan började du spela på stake?!?!

När började du träna 5+2 pass i veckan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv kom endel saker ivägen igår så blev bara drygt 3k händer... En svängig session med endel tveksamma beslut där jag losade iprincip varje större pott, men siffrorna blev gröna tillslut trotts allt. Kändes att det var lite ringrostigt efter att inte ha lirat på typ en månad, men det föll som sagt på plats framåt slutet.

 

En annan sak som är grym som jag är galet ovan vid är att verkligen gå upp i tid även om man inte jobbar. Tjejen jag träffar lite nu börjar jobba halv 8, så istället för att gå o lägga sig igen har jag börjat hålla mig vaken o dra in en morgon session poker. Fantastiskt att hinna grinda någon timme innan de arbetslösa polarna ens vaknat o vill börja hitta på något. Får se hur länge denna rutinen håller dock...

 

En helt annan sak. Ni som bor i NV skåne, har någon av er koll på hur isarna ligger? Börjar rycka i fisketarmen och i perstorpstrakten finns det ju en hel drös med trevliga gäddsjöar. Kanske tom så att någon här inne fiskar och är sugen på att joina. Ismete är ju bara roligare ju fler man är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där kött å blåbär!

precis gymmat och krängt i mig 4 knäckebröd , ljuvligt!

skall senare iväg på möte hos arbetsförnedringen sedan blir de försöka få in lite pokervolym i eftermiddag samt innebandyträning kl 18,

sedan hem äta sen iväg och spela Livepoker :)

 

Tyvärr kommer min dygnsrytm bli lite drabbad idag känner jag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där kött å blåbär!

precis gymmat och krängt i mig 4 knäckebröd , ljuvligt!

skall senare iväg på möte hos arbetsförnedringen sedan blir de försöka få in lite pokervolym i eftermiddag samt innebandyträning kl 18,

sedan hem äta sen iväg och spela Livepoker :)

 

Tyvärr kommer min dygnsrytm bli lite drabbad idag känner jag !

 

gl man=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...