Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Ok, de flesta grejerna jag äter ligger på ungefär samma. Vet inte hur strikt det är egentligen men det går bra iaf. Såg även att jag ligger på mellan 1100-1200 kalorier per dag i intag. Uppskattad förbränning är det dubbla. Det är ju vad jag vill med träningen/deffen så det är väl helt ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok, de flesta grejerna jag äter ligger på ungefär samma. Vet inte hur strikt det är egentligen men det går bra iaf. Såg även att jag ligger på mellan 1100-1200 kalorier per dag i intag. Uppskattad förbränning är det dubbla. Det är ju vad jag vill med träningen/deffen så det är väl helt ok?

 

Om du inte är typ 1.55 och väger 50 kilo skulle jag säga att det låter lite väl lågt i kalorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väldigt lågt. Enligt min längd, vikt och ålder, vilket är 186 cm, 84kg och 23 år, ska jag ligga på ca 2700 kalorier per dag för att bibehålla vikten jag har idag. Så 1500 kalorier i underskott är nog en aning lite ja:shock: Får öka dosen lite, lite mer mat och ett extra ägg till frukosten kanske. Kan öka filmängden dessutom för det är så förbannat gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väldigt lågt. Enligt min längd, vikt och ålder, vilket är 186 cm, 84kg och 23 år, ska jag ligga på ca 2700 kalorier per dag för att bibehålla vikten jag har idag. Så 1500 kalorier i underskott är nog en aning lite ja:shock: Får öka dosen lite, lite mer mat och ett extra ägg till frukosten kanske. Kan öka filmängden dessutom för det är så förbannat gott!

 

Ja men herregud då får du se till att äta mer än så! Behöver du ens gå ner i vikt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stort underskott rekommenderar du att man ska hålla?

 

Jag behöver gå ner i vikt ja. Det är inte 84kg muskler8-)

 

500 kcal minus om dagen gör ett halvkilo i veckan vilket är bra om man deffar och vill behålla muskler. Men i ditt fall hade det nog passat med det dubbla. Ett kilo i veckan är rätt lagom. Jag tror personligen det blir mycket lättare att hålla en vikt efter man kommit dit om man kommit ner på rätt sätt och gjort det med en vettig diet, istället för att toksvälta sig ett tag och sen inte ha en aning om hur man ska äta för att hålla vikten nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500 kcal minus om dagen gör ett halvkilo i veckan vilket är bra om man deffar och vill behålla muskler. Men i ditt fall hade det nog passat med det dubbla. Ett kilo i veckan är rätt lagom. Jag tror personligen det blir mycket lättare att hålla en vikt efter man kommit dit om man kommit ner på rätt sätt och gjort det med en vettig diet, istället för att toksvälta sig ett tag och sen inte ha en aning om hur man ska äta för att hålla vikten nere.

 

Ok, jag har ingen aning om vad som är rätt och fel, tänkte om jag höll så stort underskott som möjligt med proteinrik mat så skulle det vara ok. Jag kör helkroppspass på gymmet 1 gång i veckan(dock inte explosiva set eller vad det heter) Om jag ökar det till 2 pass, och 1h powerwalk varje morgon med -1000 kalorier, är det en sund viktminskning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har ingen aning om vad som är rätt och fel, tänkte om jag höll så stort underskott som möjligt med proteinrik mat så skulle det vara ok. Jag kör helkroppspass på gymmet 1 gång i veckan(dock inte explosiva set eller vad det heter) Om jag ökar det till 2 pass, och 1h powerwalk varje morgon med -1000 kalorier, är det en sund viktminskning?

 

Låter fint sålänge du känner att du mår bra. Ät lite mer isf bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koffein ökar energiförbrukningen
Betyder det att man måste äta mer för att dieten ska hålla sig sund, eller kan man ta en snålskjuts? Det är ju väldigt vätskedrivande så det är väl en massa vätska man förlorar i vikt, och måste då dricka mer vatten för att inte må dåligt. Hört att kaffe bildar kristaller i blodet som inte är bra, och så är det väl något organ som tar skada av kaffe dessutom, har inte 100 koll, har du?

 

Rokare ska i snitt ha en undervikt pa 5 kilo enligt trovardigaaftonbladet. Det haller blodsockret uppe enligt dom. Men att borja roka borde ju ge dig ytterligare ett 5 kilos fas pa ett naffs! Go for it!!
Tack för tips, spelar det någon roll vad man röker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite koffein då och då eller en dos på morgonen lär du inte märka av övht rent förbränningsmässigt eller så. Men för att slippa bli beroende och behöva öka dosen hela tiden kan det ju vara en tanke att bara använda det när du är extra trött.

 

Var är scaniac btw, jag tänkte skryta om mina framgångar på Bike Baron 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...