Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Det blev tyvärr bust, spelade dåligt och stressat och skulle bluffa en gubbe på 789TA med tre klöver. Klart man inte kan vika AK då efter en reraise på turn och push river...

 

Imorron bitti lämnar vi Vegas och kör mot Highway 1.

 

Resultat för Vegas:

 

Poker: $70

Black Jack: $9

Slots: -5,56

 

Hade -$2k som tak så man får väl va nöjd för det lilla plusset ändå.

 

Ikväll har vi varit och käkat på Mix på Mandalay Bay. Det var sjukt nice! Utsikten på glasverandan på 64:e våningen va riktigt stilig, maten var också god som fan.

 

En helikoptertur till Grand Canyon blev det också idag samt akvariet på Mandalay Bay som var lite fattigt men sen har jag varit på mega-akvariet i Atlanta också som inte går av för hackor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Såg att någon frågat om tjejen på jobbet, hon verkar ha bytat avdelning för jag har inte sätt henne på aslänge...

 

Något helt annat:

Var ute på en lång promenad med tjejen i skogarna runt hennes barndomshem idag. Hon berättade att hon och hennes farsa gått där två dagar tidigare och gått på en flock med vildsvin där som varit helt orädda trots att dom hade hund och var typ 10m ifrån dom. Dom hade sprungit ett par steg men sen stannat och kännt sig bekväma, massa fjolårs grisar och ev. Sugga men ingen galt så dom kände sig ganska lugna(tillskillnad mot när dom är riktigt små är tydligen galten mest aggressiv nu).

Iallafall, vi gick där och jag höll tummarna allt vad jag kunde att dom skulle hålla till i samma område fortfarande, men till min stora besvikelse var dom inte där när vi kom fram. Detta är en grusvägen med ganska nyplanterad barrskog på båda sidor om sig, där är ett nedsänkt dike på typ 10m mellan vägen och skogen och det var då i detta dom legat förra gången. Jag ville ju tro att dom var i närheten fast vi inte såg dom så jag gick över diket och kröp igenom första raden träd vilket gjorde att man såg in i hela skogen(tänk er två meter höga tallar inringade av ett lager lövskog). Kom in där och hoppades jag inte skulle gå rakt på dom, det hade nog inte vatt bra. Satt still och spanade runt mig i en minut men varken såg eller hörde något. Riktigt besviken...

 

Kommer ut ur skogen och ser att tjejen gått vidare. Precis när jag ser henne sätter hon sig ner på grusvägen och vinkar fram mig. Jag börjar jogga mot platsen hon sitter på, en viltgata mellan barrskogen och ett gammalt kalhygge. Pulsen stiger ju närmre jag kommer, saktar ner precis samtidigt som jag får syn på fem grisar ca 50m ut på plätten. Sitter där en kort stund innan jag reser mig för att ta upp mobilen. Direkt springer dom in i skogen.

Svär lite för mig själv men vi bestämmer oss snabbt för att gå till ett jakttorn som ligger 20m förbi där vi sätt grisarna. Vi hinner gå två meter när vi hör ljud även i skogen bakom oss på andra sidan vägen. Var inte säkra på att det var gris så vi smög vidare och höll tummarna på att inte få en arg galt i ryggen.

 

Efter en 20m kommer grisarna till vår förvåning ut igen. Vi har stött dom en bit bort, men vi börjar ändå komma så pass nära att man inte var askaxig direkt. Denna gången var det en gris till ute, men fortfarande varken sugga eller galt.

Vi stod still ett tag och kollade, men ganska omgående blir dom varse oss och rusar in i skogen. Nu var det nog ändå så att dom fick nog av vårt sällskap och drog tänkte vi. Vi bestämmer oss för att ändå gå till tornet och sitta där ett tag. Kanske kunde dom förmodade grisarna bakom oss komma ut eller nått. Går iallafall vidare längst hjulspåren som löper intill skogen med mobilen i högsta hugg filmandes.

Går 25m nått tills vi når platsen där grisarna först var ute, man luktade fortfarande gris där och såg lite avföring. Saktade ner och lyssnade men hörde inget varken till vänster i skogen eller bakom oss. Vi smyger vidare lite försiktigare och kommer ett tiotal meter framåt tills en ny betydligt starkare grisdoft gör sig till känna. Jag hinner precis ta ett steg framåt och tänka att det nog luktar lite väl starkt för att grisen ska ha dragit vidare när det under första trädraden typ tre meter fram hörs ett par höga grymtningar. Bajsar på mig, kissar på mig och snubblar ett par steg bakåt samtidigt som en flock vildsvin lämnar sina gömställe och sätter fart in i skogen.

Flickvännen skrattar och hävdar att jag sprungit bakom henne för att ta skydd. Vilket fullständigt absurt påstående! Det skulle jag aldrig göra säger jag och försöker desperat rädda den lilla stolthet som fanns kvar. Uppenbart lönlöst - Jag stod nämligen ett par meter längre bort än henne trots att vi gått bredvid varann från början...

 

Har allt på film som sagt, men vet inte hur mycket man ser. Däremot hör man grisarna tydligt iallafall. Ska se om jag kan slänga upp den på nåot sätt sen.

 

Satan vad långt det blev! Personbästa från iPhone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ganska rolig sak hände inatt.

Vaknar av att det låter som att någon står och pratar precis utan mitt fönster. Bor på tredje våningen så tycker det är lite märkligt så går till fönstret för att se vad fan som händer. Möts av en brandbil nedanför och en brandman som står på en stege och spanar in i lägenheten under.

Frågar lite förvånat vad som händer och yrvaken som jag är uppfattade jag bara något om att dom behövde få tag på snubben annars skulle dom knacka rutan och gå in om 10min.

Ringde lite panikslagen i tron att det brinner till en polare som ringer vidare till personen i fråga som plötsligt kommer ut och öppnar för brandkåren trots att dom redan stått där och bankat i ganska många minuter.

Det visar sig att killen somnat i duschen efter en hård utekväll, vaknat till efter ett tag och gått och lagt sig men glömt att stänga av duschen.

Han hade således vattenfyllt sin lägenhet efter ett tag. Vattnet hade sedan runnit igenom golvet och vattenfyllt hela lägenheten under, och det var alltså tanten under som tillslut vaknat och ringt 112.

Tydligen kunde hon inte bo där på ett tag nu då allt var vattenskadat. Snacka om bakfylleångest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker förstå vad det är han har uppfunnit men fattar inte riktigt. Får ta och kolla på det igen när jag inte är på jobb.

Är inne i en sjukt tråkig period i livet. Fast på ett jobb jag hatar med ambitioner att plugga vidare, men alla utbildningar jag kan tänka mig kräver massa ämne jag inte har. Ska läsa tekniskt basår på distans men vet inte hur jag ska hinna det innan nästa ansöknings period.

Spelat poker också. Spelar inte bäst och springer sämst. Break över 20k denna månad.

Fml

 

Edit:

Derby idag förresten. Magkänslan säger att en förlust med ett par bollar är att vänta. Blir säkert roligt det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker förstå vad det är han har uppfunnit men fattar inte riktigt. Får ta och kolla på det igen när jag inte är på jobb.

Är inne i en sjukt tråkig period i livet. Fast på ett jobb jag hatar med ambitioner att plugga vidare, men alla utbildningar jag kan tänka mig kräver massa ämne jag inte har. Ska läsa tekniskt basår på distans men vet inte hur jag ska hinna det innan nästa ansöknings period.

Spelat poker också. Spelar inte bäst och springer sämst. Break över 20k denna månad.

Fml

 

Edit:

Derby idag förresten. Magkänslan säger att en förlust med ett par bollar är att vänta. Blir säkert roligt det

 

SICK, jag hade fan helt glömt bort det!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Sjukt nog fanns det biljetter kvar. Säger väl en del om intresset för HIF i år :( Hoppas din magkänsla har rätt då. Tyvärr har trenden varit att vi gör fantastiska prestationer i europaspelet och sen ser ut som att vi hatar livet i följande match i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woop woop, en månad utan en enda cigg!

Har slutat vakna kallsvettig om nätterna som jag gjorde i början och blir inte direkt sugen på cigg någon gång längre. Börjar bli rökfri på riktigt mao.

Lägger undan mina rökpengar varje dag som motivation, 1.5k på en månad. Ska bli ett par feta skidor till vårens skidåkning!

 

Backade förresten ett par hundralappar på pokern i september. Kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woop woop, en månad utan en enda cigg!

Har slutat vakna kallsvettig om nätterna som jag gjorde i början och blir inte direkt sugen på cigg någon gång längre. Börjar bli rökfri på riktigt mao.

Lägger undan mina rökpengar varje dag som motivation, 1.5k på en månad. Ska bli ett par feta skidor till vårens skidåkning!

 

Backade förresten ett par hundralappar på pokern i september. Kul!

 

Like!

 

Kanske lite poker också då, 2.4k i september, 1.4k i oktober.

 

Och min lilla flicka blev 3 år igår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...