Gå till innehåll

Fd Full Tilt Poker-anställd. Ställ dina frågor


E202

Recommended Posts

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ray har ett hus här (modell större sägs det) och utgår från Dublin. Chris spenderar mycket tid här men jag tror inte att han har något hus här. Howard tror jag tom var CEO när FTP flyttade till Dublin men jag är tveksam till om han har hus här. Det var som sagt längesen jag såg honom.

 

Ray har/hade ett stort hus i utkanten av Dublin tvapparater och arkadspel fulla huset, bachelor pad deluxe. Inget överdrivet flashigt place dock. Var där på efterfest efter en julfest för några år sedan när jag jobbade för pocket kings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit, magisk tråd. Tack för att du gör detta, all heder och framgång i fortsättningen.

 

+1.

 

Vad hade du för lön?

Vad var en genomsnittslön på din avdelning?

Vad har du för utbildning?

Kan du beskriva dina arbetsuppgifter närmare, något speciellt du ligger bakom?

Hur mycket omsätter genomsnittsspelaren?

Hur många svenska kunder har FTP?

Hur många spelare hade varit aktiva på FTP under senaste halvåret innan BF?

Om FTP aldrig kommer på fötter igen, vad kommer hända med mjukvaran?

Kan du berätta lite allmänt om hur det var att jobba för FTP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1.

 

Vad hade du för lön?

Vad var en genomsnittslön på din avdelning?

Vad har du för utbildning?

Kan du beskriva dina arbetsuppgifter närmare, något speciellt du ligger bakom?

Hur mycket omsätter genomsnittsspelaren?

Hur många svenska kunder har FTP?

Hur många spelare hade varit aktiva på FTP under senaste halvåret innan BF?

Om FTP aldrig kommer på fötter igen, vad kommer hända med mjukvaran?

Kan du berätta lite allmänt om hur det var att jobba för FTP?

 

Jag vill undvika att gå in på exakta siffror så jag kan inte svara på allt det du frågar om. Jag hade en hög lön speciellt sett till min ålder och jämfört med de få kollegor vars lön jag känner till. Det är strikt förbjudet att diskutera löner med kollegor och det respekteras...för det mesta. Generellt sett är det genomgående bra löner men det är också kompetent personal. De som tjänar bäst är nog de amerikaner som var med när FTP flyttade från LA till Dublin. När det gick bra gjorde de vad som krävdes för att locka till sig de bästa och många är antagligen överkvalificerade för sina positioner. Håller man inte måttet är man borta efter tre månader.

 

Jag har en påbörjad ingenjörsutbildning och en påbörjad ekonomiutbildning men alltså ingen examen. Vad jag har kännt av så är många länder till skillnad från Sverige ute efter spetskompetens och är inte så besatta av examen och ålder.

 

Jag arbetade med markandsföringsstrategier mot den befintliga spelarbasen. Alla som spelar på FTP har garanterat upplevt resultaten av detta. Jag har även jobbat med planering av en kommande produkt som jag tror kommer bli succé... om sidan går live igen vill säga. Närmare än så vill jag inte gå in på det.

 

"Hur mycket omsätter genomsnittsspelaren?

Hur många svenska kunder har FTP?

Hur många spelare hade varit aktiva på FTP under senaste halvåret innan BF?"

 

De tre frågorna ovan vill jag inte svara på.

 

Jag vet inte vad som skulle hända med mjukvaran om de inte går live igen. Kanske att de kan sälja den vid en likvidation. Som jag har nämnt tidigare är den i min mening överläsen alla konkurrenter så det skulle nog inte vara svårt att hitta intressenter.

 

Pocket Kings är/var ett speciellt företag att jobba för. De erbjöd hög lön och bra förmåner. I mitt fall bodde jag på hotell de två första månaderna vilket PK betalade för. Resor till och från jobbet är delvist betalt. Gratis frukost på jobbet varje dag som kan jämföras med en hotellfrukost. Det fanns snack stations med massvis med gratis frukt, godis, drickor och kaffe. De hade en egen restaurang som serverade 4 olika rätter varje dag av hög kvalitet och sedan efterrätt på det. Allt detta drogs det sakta in på för att sedan försvinna helt.

 

Innan BF när allt ovan fortfarande fanns och budgeten mer eller mindre var oändlig var det en mycket bra upplevelse. Är man intresserad av poker älskar man det då man är där det händer och man får vara med och påverka.

 

Det som stör de flesta och har gjort så en längre tid är management. Företaget styrs av ett fåtal personer som saknar empati och tror att de kan beté sig hursomhelst så länge de anställda får betalt. Med tanke på deras personligheter är det inte konstigt att det gick som gjorde. Efter BF har allt gått rakt neråt såklart och glädjen är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tufft för dem att behålla spetskompetens nu då kan man tro? Hur länge till håller bolaget innan KK utan tillsatser av nya pengar?

 

Det stämmer bra. Folk flyr och de har gjort sig av med mycket personal. De har nu i princip bara den personal som krävs för att hålla skeppet flytande. Ingen lyx kvar så att säga. Dom är i desperat behov av en investerare men jag vet inte hur länge de klarar sig innan konkurs. Med den personalstyrkan de har idag skulle jag gissa på ett ~halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att Phil Ivey agerade i egenintresse eller i kundintresse när han gick ut och stämde bolaget?

 

Patrik Antonius och Gus Hansen har ju delvis gått ut och förnekat att de kände till någonting om denna härva. Vad tror du om detta?

 

Den bilden man har (i alla fall jag) om exempelvis Chris Ferguson är att han är en hyvens kille som älskar square dance och som man gärna skulle vilja gå ut och ta en öl med. Du säger att ledningen saknar empati och jag antar att du även räknar in Ferguson i detta, eller? Är det någon av delägarna/ledningen som är bättre respektive värre än någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att Phil Ivey agerade i egenintresse eller i kundintresse när han gick ut och stämde bolaget?

 

Patrik Antonius och Gus Hansen har ju delvis gått ut och förnekat att de kände till någonting om denna härva. Vad tror du om detta?

 

Den bilden man har (i alla fall jag) om exempelvis Chris Ferguson är att han är en hyvens kille som älskar square dance och som man gärna skulle vilja gå ut med och ta en öl. Du säger att ledningen saknar empati och jag antar att du även räknar in Ferguson i detta, eller? Är det någon av delägarna/ledningen som är bättre respektive värre än någon annan?

 

Jag tvivlar inte på att han vill hjälpa spelarna men jag tror tyvärr att han främst agerade i egenintresse.

 

Jag tror inte att varken Patrik eller Gus visste något om detta.

 

Tyvärr räknar jag in Chris i detta. Han är den största ägaren av alla och har agerat på ett sätt som inte är försvarbart. Han har svikit spelare såväl som de anställda och verkar inte ha några planer på att be om ursäkt. Tråkigt. Jag har ingen respekt alls för Chris, Ray eller Howard. Jag vet inte hur det är med deras ägandeskap men av proffsen är de som jag har fått ett bra inttryck av Phil Gordon, Andy Bloch och Tom Dwan då de ägnar tid åt personalen. Som exempel. Det är ett gäng som spelar livepoker på jobbet varje vecka. Sist Andy och Phil var på kontoret dök de upp med öl till alla och satte sig ner och spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att han vill hjälpa spelarna men jag tror tyvärr att han främst agerade i egenintresse.

 

Jag tror inte att varken Patrik eller Gus visste något om detta.

 

Tyvärr räknar jag in Chris i detta. Han är den största ägaren av alla och har agerat på ett sätt som inte är försvarbart. Han har svikit spelare såväl som de anställda och verkar inte ha några planer på att be om ursäkt. Tråkigt. Jag har ingen respekt alls för Chris, Ray eller Howard. Jag vet inte hur det är med deras ägandeskap men av proffsen är de som jag har fått ett bra inttryck av Phil Gordon, Andy Bloch och Tom Dwan då de ägnar tid åt personalen. Som exempel. Det är ett gäng som spelar livepoker på jobbet varje vecka. Sist Andy och Phil var på kontoret dök de upp med öl till alla och satte sig ner och spelade.

 

Följdfråga: Känner du till om några splittringar bland de tidigare ägarna? Dvs, finns det någon eller några som vill "sjunga" mer än någon annan, om du förstår vad jag menar? Vad säger exempelvis Phil Gordon om Howard Lederer, etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wnoxa, vilken fråga tycker du själv är den viktigaste? Vad mer viktigt kan du berätta som inte redan tagits upp i forumet?

 

En fråga man kan ta upp är AGCC. Jag tycker att spelare ska ifrågasätta AGCC mer än vad de har gjort. Syftet med en spellicens är främst att skydda spelarna. För mig är det obegripligt att AGCC inte kräver att deras klienter har segregerade konton där man skiljer på spelarnas och företagens pengar. Skrämmande. Jag antar att iofs att det är något de ser över just nu.

 

Jag kan inte komma på något annat just nu som borde tas upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du har intim kunskap om DOJ-förhandlingarna? Följer det av din position i företaget?

 

Jag skulle inte påstå att jag har så speciellt intim kunskap om DoJ-förhandlingarna. Det har nog bara de som är direkt inblandade. Men om man jobbar på ett företag som är inblandat så intresserar man sig per automatik. Särskilt om man intresserar sig för branschen. Jag har läst allt från DoJ som jag kan komma över men det ingick inte i min tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga: Känner du till om några splittringar bland de tidigare ägarna? Dvs, finns det någon eller några som vill "sjunga" mer än någon annan, om du förstår vad jag menar? Vad säger exempelvis Phil Gordon om Howard Lederer, etc?

 

Det är ingenting som jag känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingenting som jag känner till.

 

OK. Följdfråga 2: Är det Howard Lederer och Chris Ferguson som är mest brända av de professionella pokerspelarna? Vad säger resten av pokersamhället om dessa två, tror du? Kommer de andra delägarna som också är proffsspelare att "klara sig" med hedern i behåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet man inom FTP hur mycket pengar ftp förlorade på grund av de insättningar man inte kunde dra ifrån spelares bankkonto? Full tilt godkände ju insättningar till full tilt och lät folk spela trots att dessa pengar inte kunde dras ifrån insättarnas bankkonton. Man lånade på sätt och vis ut pengar till insättarna som man senare inte kunde få igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet man inom FTP hur mycket pengar ftp förlorade på grund av de insättningar man inte kunde dra ifrån spelares bankkonto? Full tilt godkände ju insättningar till full tilt och lät folk spela trots att dessa pengar inte kunde dras ifrån insättarnas bankkonton. Man lånade på sätt och vis ut pengar till insättarna som man senare inte kunde få igen.

 

Är inte det bankernas ansvar?FTP kan väl knappast veta vad personen har för kreditlimit eller saldo på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full tilt ska naturligtvis inte låta pengar gå in på spelarkontot om de inte kan få ut dessa från spelarna. I princip lät full tilt spelarna spela för riktiga pengar utan att de egentligen förts in några riktiga pengar på spelarkontot. Man lät alltså nya spelare spela för andra spelares pengar. Detta är en stor del i det pengahål som finns i full tilt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...