aglo Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 I början av en SNG på prima. 9 spelare kvar. Blinds 20/40. Jag har 700 i marker. Delat till aglo: A K aglo posts small blind (20) likeadawolf posts big blind (40) kattsand2 folds magnificat raises for 160 kevbo0531 folds rodssonzorz folds JoeB calls for 160 mrcoolman folds FuZzE went all-in for 1590 Inga reads. - Hur gör jag här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Vem är du? Framgår inte riktigt av posten. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Han re-raisar ju bara med 540 i en 380pott = 540 för att vinna 920 - du bör vinna ~59% av gångerna. Jag hade foldat men en syn är säkert rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Vem är du? Framgår inte riktigt av posten. /Bjorn (antar att han är magnificat) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Vem är du? Framgår inte riktigt av posten. /Bjorn (antar att han är magnificat) Med stor sannolikhet är han aglo och sitter i sb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Vem är du? Framgår inte riktigt av posten. /Bjorn Jag är aglo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
betfrog Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 solklar syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Ojojoj, du var visst aglo. fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
berg Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 En enkel fold anser jag. Tror man att FuZzE är redo att gå all-in med vilka två kort som helst kanske det ser annorlunda ut, men mot någon som inte är helt från vettet känns det väldigt tveksamt. Dessutom har du två personer kvar som skall agera som båda två kan sitta på riktigt feta händer. Jag tror att man alldeles för ofta stöter på AA/KK för att det skall vara befogat att syna här. Dessutom gillar jag inte att riskera alla mina chips på en hand som med största sannolikhet inte har mer än 50% vinstchans. Invänta bättre tillfälle och ta deras chip genom att spela bra istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Fold. Det är 3 efter dig som inte agerat som kan syna. Varför syna när man med stor sannorlikhet är uppe mot ett par och därmed underdog då det kan bli 3 upp till 5-vägspott. Med tanke på det tidigare spelet så är det inte alls osannolikt att flera outs är borta. Du har fortfarande 680 marker kvar och har du tur så försvinner en motståndare - bättre fly än illa fäkta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Det var precis så jag tänkte. Jag lade mig och så gjorde även resten Han som gick all in visade sin hand...55! Även om jag hade haft en read på honom är jag inte 100% på att jag skulle synat här iaf, pga att det är tre personer efter mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Fold utan read på all-in killen som total maniac. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 FETFOLD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Han som gick all in visade sin hand...55! Ja, då gjorde du rätt, med några futtiga procent. För antagligen satt någon annan med ett av dina ess eller en av dina kungar och du hade varit ännu mer underdog. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 30 Juni , 2005 Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 Jag hade nog foldat. Om retarden bara hade callat 160 så hade det kanske varit läge att själv gå all in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 30 Juni , 2005 Rapport Share Postad 30 Juni , 2005 FETFOLD som blado sa. Förmodligen har han som ställer in ett pocket par eller AK, enda tänkbara handen du är favorit mot skulle vara AQ (ev AJ).... Hursomhelst är det onödigt att riskera hela sin stack så här tidigt med AK, i slutet när man är färre spelare och blindsen är så höga så folk börjar ställa in med alla möjliga händer då tvekar jag inte o syna med AK. Alltid bättre o vara den som ställer in själv eftersom man så ofta plockar upp blindsen (+marker från folk som limpar) än att syna allins. Det kan ju tilläggas att man får anpassa sig efter situationen oxå, om nån börjar gå all in varje hand (spelar som tiltar, eller har bråttom nånstans, sånt händer iaf) så synar jag ner han om jag får en stark hand som AK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts