Gå till innehåll

Supergalningen på svs


Aces123

Recommended Posts

hejsan

 

tycker också det är helt fel move finns inte en chans i världen att chipleadern skulle lägga sig när när han limpar in 800. i potten ligger ju 1540 varje hand på den nivån.

För jag antar att det inte är 400 utan 40 i ante för annars verkar det vara ett helt sjuk blindstruktur :)

 

så då ligger det 2340+1902 = 4242 det kostar han 1102 mer att vinna en pott på 5350 och med den stacken så har tar han den synen vilken dag i veckan.

Det bästa du har är 2 levande kort och du ligger ju under till 99%, Så hade jag hellre väntat till och få en bättre hand eller iaf kunna ställa först utan att nån har limpat och har chans till en fold rätt igenom!

 

om du nu menar att chipleadern är supergalningen så vet du ju garanterat att du kommer få en syn av han!

 

är du nu ute efter dem 260 kr och är nöjd med den kan du ju lika gärna väntat och hoppats på att shortstacken blindar ut sig själv eller förlorar sin allin som han e tvungen göra före dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supergalningen är namnet på turneringen och 400 i ante stämmer. Och 7:an får mest pengar, mer än plats 1. Ganska intressant struktur faktiskt:-)

 

Jag tycker också att jag spelade fel. Frågan är varför jag spelade som jag gjorde?

 

1. Chipleader befann sig på en överlägsen nivå i pokertänkandet. Alltså jag tänkte att chipleader måste inse att jag kan bara göra mitt move med AA. Men han insåg att jag tänkte på just detta sättet och fattade rätt beslut.

 

X Jag var lätt berusad och kunde inte räkna till sju i det stadiet.

 

2. 47 off suit är en mycket stark hand. Allt annat är en myt som sprids av illuminati. Om du i nuläget förlorar på poker kan du testa att spela nl- cash game och alltid ställa på 47 off. Dina pokerresultat kommer att förändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...