Aces123 Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 8 spelare kvar, 7:an får mest prispengar (260kr) Mörkar 400/800 Ante 400 Chipeader synar mörken med en stack på 29605 Shortstack före mig med 976 marker lägger sig Jag sitter på knappen med 47 i olika färg och 1902 i marker Jag höjer all in. Spelade jag handen rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shredder Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 Min högst personliga åsikt är att det var fel. Ser inte hur "chipeader" kan folda och vid showdown är din chanser mycket dåliga. Chansen att shortstacken inte kommer få en hand på de kommande 2-3 händerna är betydligt bättre. Personligen hade jag bara gjort som du om sikta på plats 6. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alex Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 hejsan tycker också det är helt fel move finns inte en chans i världen att chipleadern skulle lägga sig när när han limpar in 800. i potten ligger ju 1540 varje hand på den nivån. För jag antar att det inte är 400 utan 40 i ante för annars verkar det vara ett helt sjuk blindstruktur så då ligger det 2340+1902 = 4242 det kostar han 1102 mer att vinna en pott på 5350 och med den stacken så har tar han den synen vilken dag i veckan. Det bästa du har är 2 levande kort och du ligger ju under till 99%, Så hade jag hellre väntat till och få en bättre hand eller iaf kunna ställa först utan att nån har limpat och har chans till en fold rätt igenom! om du nu menar att chipleadern är supergalningen så vet du ju garanterat att du kommer få en syn av han! är du nu ute efter dem 260 kr och är nöjd med den kan du ju lika gärna väntat och hoppats på att shortstacken blindar ut sig själv eller förlorar sin allin som han e tvungen göra före dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aces123 Postad 30 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2011 Supergalningen är namnet på turneringen och 400 i ante stämmer. Och 7:an får mest pengar, mer än plats 1. Ganska intressant struktur faktiskt:-) Jag tycker också att jag spelade fel. Frågan är varför jag spelade som jag gjorde? 1. Chipleader befann sig på en överlägsen nivå i pokertänkandet. Alltså jag tänkte att chipleader måste inse att jag kan bara göra mitt move med AA. Men han insåg att jag tänkte på just detta sättet och fattade rätt beslut. X Jag var lätt berusad och kunde inte räkna till sju i det stadiet. 2. 47 off suit är en mycket stark hand. Allt annat är en myt som sprids av illuminati. Om du i nuläget förlorar på poker kan du testa att spela nl- cash game och alltid ställa på 47 off. Dina pokerresultat kommer att förändras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alex Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 hehe förlåt mig. har inte spelat på svenska spel så hade ingen aning vad det handlade om tyckte det lät lite väl skumt när jag läste inlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aces123 Postad 30 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2011 Jag förklarade inte så bra i första inlägget heller. Rätt svar skall i alla fall vara x, får nog räknas som ett av de dummaste spel jag gjort. Och då har jag ändå gjort ganska många dumma spel i min dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts