Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

Fan vad man rycks med i svängarna på Svs, eftersom borden är slaskiga av bara helvete blir jag själv mycket slaskigare än normalt. Slutar ändå dagen upp 1332 big blinds över 3,8k händer.

 

Nya tag imorgon när man inte är bakfull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur det fungerar att dricka alkohol när man är diabetiker?

 

Kul att hitta dig här förövrigt! Följde dig på fb back in the days..

 

Trevligt, vem var du på flarren? PMa om du inte vill outa :)

 

Det beror helt på, men bör vara försiktig med "vanlig" öl, då malten är kolhydrater som på nåt sätt omvandlas till socker i kroppen och så skjuter sockret i toppen. Vanlig absolut sprit funkar ganska bra, ger inte samma toppar alls, dock är det livsfarligt då det morgonen efter istället gör att blodsockret sjunker sinnessjukt fort så det gäller att man käkar något innan man går och lägger sig. Det finns sällan någonting bra att välja på ute på krogen, så jag brukar dricka vanlig öl, sen ta lite insulin i något toabås för att undvika frågor.

 

Om man vill dricka öl på förfesten så finns pripps blå pure och spendrups bright brew på nästan alla system. Föredrar man cider finns xide bright. Självklart innehåller även dessa socker och man måste balansera med insulin under kvällen för att undvika topparna. Har provat köra kvällar utan insulinshots, ofta så blir man aprak, eller åtminstone känner sig mycket fullare än vad en vanlig person skulle göra, detta eftersom att sockret gör dig trött och hela hjärnan känns som en enda gröt och man blir väldigt trögtänkt för att uttrycka sig milt. Samma symptom för om man har högt blodsocker i nyktert tillstånd, men inte lika brutalt. Jämför det med att du sätter i dig ett halvt kg godis och hur du mår ca 30min efteråt, fast att det är konstant.

 

Hoppas det besvarade din fråga haha :)

 

---

 

Avslutade en /4 och /5 session nu med min knappa rulle, gick dock bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte funderat på att sluta dricka? Tycker det låter som en riktigt dålig idé. Även om livet skulle vara bra mycket tråkigare ;)

 

Jojomen, och dricker sällan speciellt mycket längre. Innan var jag alltid fullast snabbast, men nu så blir jag aldrig mer än salong. Är jävligt ev+ både ekonomiskt och livsmässigt att inte handla på krogen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojomen, och dricker sällan speciellt mycket längre. Innan var jag alltid fullast snabbast, men nu så blir jag aldrig mer än salong. Är jävligt ev+ både ekonomiskt och livsmässigt att inte handla på krogen :)

 

Ok bra, diabetes är fan inget man skämtar bort liksom :/

 

Att ha en backsession på svs med 300bb är ju fan så mkt mer tiltande än att backa 10 inköp på någon annan klient. Speciellt pga spelbudgeten...

 

Spelbudget har jag inte men jag håller med om att backtilt alltid är värst på svs. För min del tror jag det är dels att klienten suger och dels att motståndet suger :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok bra, diabetes är fan inget man skämtar bort liksom :/

Haha nej, det suger rätt hårt, är ju ganska avtändande också tyvärr, värre än rökning.

 

 

 

Spelbudget har jag inte men jag håller med om att backtilt alltid är värst på svs. För min del tror jag det är dels att klienten suger och dels att motståndet suger :D

+1! Och jag hatar de kommande minutrarna genuint nicket GRINDER, måste vara den största jävla nollan någonsin. Kan inte vara vinnande om han håller på som han gör, hatar att han har sån jävla tur mot mig. Känner mig som Phil Hellmuth.

 

 

GTech G2 Game #1982632805: Table Cleopatra 1 - kr2.00/kr4.00 - No Limit Hold'em - 17:08:26 - 2013/07/29

Seat 1: Striken (kr108.68)

Seat 2: labrass (kr777.91)

Seat 3: mjölkarn (kr1211.31)

Seat 4: guslef (kr744.00)

Seat 5: GRINDER (kr1451.48)

mjölkarn posts the small blind of kr2.00

guslef posts the big blind of kr4.00

labrass is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mjölkarn Queen of ClubsQueen of Hearts

GRINDER raises kr12.00

Striken folds

labrass folds

mjölkarn raises kr40.00

guslef folds

GRINDER raises kr128.00

mjölkarn goes all-in with kr1211.31

GRINDER calls kr1083.31

*** FLOP *** 10 of Clubs2 of Hearts2 of Spades

*** TURN *** 10 of Clubs2 of Hearts2 of SpadesAce of Hearts

*** RIVER *** 10 of Clubs2 of Hearts2 of SpadesAce of Hearts7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot kr2411.62 | Rake kr15.00

Board: 10 of Clubs2 of Hearts2 of SpadesAce of Hearts7 of Hearts

mjölkarn won (kr0.00), showed Queen of ClubsQueen of Hearts

GRINDER won (kr2411.62), showed Ace of Clubs2 of Clubs

 

 

 

Han började monkeytilta efter att jag herocallade hans bluff i en 3b pott.

 

 

GTech G2 Game #1982631424: Table Cleopatra 1 - kr2.00/kr4.00 - No Limit Hold'em - 17:05:06 - 2013/07/29

Seat 1: Striken (kr108.68)

Seat 2: labrass (kr783.91)

Seat 3: mjölkarn (kr546.90)

Seat 4: guslef (kr750.00)

Seat 5: GRINDER (kr2127.07)

mjölkarn posts the small blind of kr2.00

guslef posts the big blind of kr4.00

labrass is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mjölkarn 6 of Diamonds8 of Diamonds

GRINDER raises kr12.00

Striken folds

labrass folds

mjölkarn raises kr40.00

guslef folds

GRINDER calls kr28.00

*** FLOP *** Queen of Diamonds6 of Spades10 of Hearts

mjölkarn bets kr44.00

GRINDER calls kr44.00

*** TURN *** Queen of Diamonds6 of Spades10 of Hearts3 of Spades

mjölkarn bets kr88.00

GRINDER calls kr88.00

*** RIVER *** Queen of Diamonds6 of Spades10 of Hearts3 of SpadesQueen of Spades

mjölkarn checks

GRINDER goes all-in with kr1955.07

mjölkarn goes all-in with kr374.90

*** SUMMARY ***

Total pot kr1082.80 | Rake kr15.00

Board: Queen of Diamonds6 of Spades10 of Hearts3 of SpadesQueen of Spades

mjölkarn won (kr1082.80), showed 6 of Diamonds8 of Diamonds

GRINDER won (kr0.00), showed 4 of Hearts4 of Clubs

 

 

 

 

Tyvärr är min spelbudget nere på 1,5k av 5k kvar idag, så kan inte ha mer än 3 bord öppna vilket gör att jag hellre stänger ner helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan du dricka ner du har diabetes?

 

Är ganska vanligt, men korkat som sagt. Hur kan feta personer käka donken? Hur kan personer med astma (eller vem som helst egentligen) röka? Applicerar samma principer.

 

EDIT: Plus att det är 90% av sysselsättningen alla vill göra för att träffas. Spontanfotboll och grejer försvann efter högstadiet, kanske för att jag bytte kompisar helt, men har en uppfattning av att det går applicera på väldigt stor del av samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag kan lägga ut den här angående diskussionen om alkohol och diabetes för de som är intresserade :)

 

http://www.systembolaget.se/Alkohol-och-halsa/Fakta-och-forskning/Alkohol-och-diabetes/

 

"För lite motion, fetma och rökning kan framkalla diabetes. Även alkohol är en riskfaktor - men i måttlig mängd kan den faktiskt ha en viss förebyggande effekt."

Läser jag rätt ?:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För lite motion, fetma och rökning kan framkalla diabetes. Även alkohol är en riskfaktor - men i måttlig mängd kan den faktiskt ha en viss förebyggande effekt."

Läser jag rätt ?:mrgreen:

 

Yes, men måttlig mängd = 2 glad rödvin och inte mer ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12-16 tablade stars 6max lite igår efter att blivit krossad av variansen på svs, med en solid grund från främst coachingen hinner man fan mer än man trodde man nånsin skulle göra tidigare. En bit kvar till nanonoko, but still.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, vem var du på flarren? PMa om du inte vill outa :)

 

Det beror helt på, men bör vara försiktig med "vanlig" öl, då malten är kolhydrater som på nåt sätt omvandlas till socker i kroppen och så skjuter sockret i toppen. Vanlig absolut sprit funkar ganska bra, ger inte samma toppar alls, dock är det livsfarligt då det morgonen efter istället gör att blodsockret sjunker sinnessjukt fort så det gäller att man käkar något innan man går och lägger sig. Det finns sällan någonting bra att välja på ute på krogen, så jag brukar dricka vanlig öl, sen ta lite insulin i något toabås för att undvika frågor.

 

Om man vill dricka öl på förfesten så finns pripps blå pure och spendrups bright brew på nästan alla system. Föredrar man cider finns xide bright. Självklart innehåller även dessa socker och man måste balansera med insulin under kvällen för att undvika topparna. Har provat köra kvällar utan insulinshots, ofta så blir man aprak, eller åtminstone känner sig mycket fullare än vad en vanlig person skulle göra, detta eftersom att sockret gör dig trött och hela hjärnan känns som en enda gröt och man blir väldigt trögtänkt för att uttrycka sig milt. Samma symptom för om man har högt blodsocker i nyktert tillstånd, men inte lika brutalt. Jämför det med att du sätter i dig ett halvt kg godis och hur du mår ca 30min efteråt, fast att det är konstant.

 

Hoppas det besvarade din fråga haha :)

 

---

 

Avslutade en /4 och /5 session nu med min knappa rulle, gick dock bra.

 

 

Aldrig gjort mig hörd i pokerdelen på FB men läste en hel del där förr när det fanns många goa gubbar som skrev av sig där.

 

Segt med alkoholen men herregud, så viktigt är det inte.. Leva rövare och supa röven av sig är något man växer ifrån.

 

 

Förövrigt så funkar inte fb länken!? Står att jag inte har behörighet till sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet nog med vem det handlar om. Kan ingen copy/pasta in texten hit? Har inte behörighet till den sidan. Nyfiken att läsa.

 

Som en smäll i ansiktet fick jag när jag meddelades nyheter om att Stormorfar har avlidit under söndagen förmodligen. Sista inlägget skrevs vid 5-tiden på lördagen.

 

Vila i frid, kära du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...