Gå till innehåll

Recommended Posts

Har fi alltid 1010 här? Min plan på river var just att C/R. Finns 77 och nötflurre med i den här shoven?

 

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

HoldemManager

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG romolo100 ($38.42)

CO Igor_Anka ($130)

BTN Pet_CoLd1 ($100)

SB HERO ($367)

BB adrienovak ($100)

 

Pre-Flop: ($1.50, 5 players) HERO is SB 9:spade: 9:club:

romolo100 raises to $2, Igor_Anka calls $2, 1 fold, HERO raises to $9, 1 fold, romolo100 calls $7, Igor_Anka calls $7

 

Flop: 5:diamond: 9:heart: 10:heart: ($28, 3 players)

HERO bets $17 (Vill att lillstacken ska få in det, och även på samma gång se lite svag ut gentemot Igor_Anka.), romolo100 calls $17, Igor_Anka calls $17

 

Turn: 5:heart: ($79, 3 players)

HERO checks, romolo100 checks, Igor_Anka checks

 

River: 7:spade: ($79, 3 players)

HERO checks, romolo100 checks, Igor_Anka goes all-in $104, HERO ???, ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle TT flata minR från SS?

 

för övrigt så slaktade du handen rätt hårt. beta alltid turn.

 

Varför beta turn? Inte bättre att låta någon annan leda ut? Finns ju inga kort vi är rädda för på river direkt.

 

tight

 

Och hur menar du att du ska se svag ut med ett standard cbet?

 

Gillar att betta 3/4 i 3-bettade vs två spelare på årets dragigaste bräda, spec 130 bb deep. Igor_Anka får ju schyssta odds om nu shorty får för sig att syna. Därav ser det svagt ut, och jag vet att jag levlar mig själv genom att inte betta som vanligt. Ville som sagt bara locka shorty att få in det.

 

Alltid 10,10 här? Brukar alltid tycka att forumiterna vill syna och raisa i alla möjliga idiotiska lägen men det här måste vara en INSTAsyn?

 

Sa aldrig att jag skulle vika den här. Undrar bara vad fi har för shoverange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riverchecken då?

 

Bet/syn på river imo. Varför skulle vi inte kunna värdebeta rivern när vi kan få syn av trissar, färger och mindre kåkar. Till och med J8an är möjlig. Man kan väl för fan inte check/folda rivern här. Jag gillar inte chacka till att börja med men om jag gör det är det för att raisa. Vilket gör synen väldigt enkel. Att lägga 3:de nöten för 100BB´s känns inte aktuellt därför spelar det ju ingen som helst roll vad han har för range. SYN I BYN!!!! Grattis om han har TT eller 55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...