Gå till innehåll

Pappa Norda


NorthQ

Recommended Posts

Arrgh, vafan det är inte kul längre.

Igen så kan inte äggen få stå när man får inte det i en enorm pott för stor chiplead i sent turren. Ute 31st of 1433. AA<KK aipre.

 

Fortfarande största cash $181 för året.... samlat några till över $hundringen dock men fortfarande back för året runt $tusenlappen.

 

0 finalbord för året av ca 230 MTTs. 2-3 snubblande nära dock.

 

Har iofs ett finalbord i någon miniturnering där payout är typ top5 men bubblade den på 6:e plats, så räknas väl inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 368
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite jobbig kväll igår, inga $ inkasserade, dock kasserade jag in en biljett till Big22 som jag blev auto late-reggad till (hade hellre sparat den till annat tillfälle) en timme och en kvart sent så fick in 30bb i första handen med JJ mot KJs och åkte.. 2 timmars turbo grind i satellit som man lyckas vinna med så får man typ ändå inte spela Big22 eftersom det bara blev en hand. Spelade ju men kändes inte riktigt så..

 

Efter det var det ju typ 45 minuter till forum satelliten skulle börja som man bara inte kunde missa. Sjukt bra över värde vart det. Så gick i väg från datorn ett tag för att bli av med tilten. Och sen 2 timmar efter start av forum satten hade man lyckats grinda in en biljett till MicroMillions Main Event på söndag.

 

Kval 2 for 2

Vanliga 0 for 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tog igår kväll en 3:e plats i en 8.8$ NLH turnering med 500 spelare.

Årets första finalbord med mer än ett tjugotal startande.

Två bra resultat två kvällar i rad. Kanske är på uppsving nu efter ett horribelt första halvår? Låt oss hoppas.

 

Eller inte. sämsta kvällen nånsin typ..kanskei inte $ mässigt, men helt sjukt hur man lyckas förlora so far 38 av 41 showdowns var av 80% all ins,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kvällen börjar inte bra.

 

Ute med 30bb i big8.80 med AK mot AQ och ute i första handen jag spelade i Big22 med ATs och får in degen på turn med Top par i Tior och färgdrag mot KT offsuit,,,två outed med ett kort kvar fint. Och två andra där jag var liten favvo med deg in preflop. typ 60/40 lägen.

 

Startar upp några nya snart. kl 19. har bara 8-game running just nu, går bättre där då det är svårare att bli utdragen för hela stacken i limit spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

ikväll inleds College basketen med Michigan State mot UConn, ses på espn america här i sverige om ni har den, sändingen börjar 23.30.

 

Tror på Michigan State i denna match, men hoppas på en jämn och spännade match!

 

Blir lite poker som uppladdning, inte spelat mkt online på sistone.

Lirade dock ett 4-handat Dealers Choice Home/Cash Game förra veckan som det gick bra i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, drog en omgång turneringar igår, lyckades inte casha en enda.

 

i tisdags så testade jag att spela en 2,5$ 90 manna SnG på mobil appen och det fungerade ju väldigt bra måste jag säga, good job, så klart var det en cash när man spelade lägre än vad man annars gör... men kanske sämre motstånd också vad vet jag.

 

Roligare var igår att ett av mina favorit lag Villanova i collegebasketen vann sin semifinal mot Purdue i 2K Sports Classic och möter i natt Alabama i finalen från the garden.

 

Michigan State torskade ju öppningsmatchen som jag spått dem vinna, bra där, men tror fortfarande på en bra säsong från dem och en top 3 seeding i march madness.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här situationen hände just mig i The Big 8.80 denna kväll.

Blinds 300-600 Ante 75

 

Jag sitter i bb med AJsuited med 13.3K stack.

Det foldas till knappen som sitter på 8K som betar 1257 eller någon cepe-summa så det ska se ut som en stor hög men är i praktiken en mini-raise.

 

sb foldar.

 

Min hjärna mår direkt illa, då jag inser att det är sjukt dåligt spela att raise-folda med 8K här, och enda vettiga hand att göra detta med ibland om man spelar bra är ett monster.

Men har ingen read på FI om han skulle vara speciellt dålig eller speciellt bra.

Jag kan inte hålla mig för att trycka in degen, så jag gör det, knappen synar givetvis med QQ som står trots floppat monsterdrag.

 

Resultatet i handen har egentligen ingen betydelse.

Frågeställningen är om man kan lägga en så pass stark hand som AJs här?

Jag menar hade han pushat all in direkt så hade jag ju synat.

Samt om man inte pushar över knappens raise här, kan ju typ 10-15bb stackar börja göra miniraise hela tiden och folk ska tro dem har monster.

 

Jag har sett det alldeles för mycket nu, för att jag ska känna mig helt säker på mitt ställningstagande.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ju ett läge att förespråka pokeroffice, HM eller Pokertracker. Vi behöver hjälp att se hans öppningsrange. Troligen kommer den såklart vara korrigerad pga att han är shortstackad men det ger oss en hyfsad bild.

 

Jag gillar inte deg då vi bara får syn av händer som slår oss. Dessutom tycker jag minraise tyder på polariserad range. Han gör det såklart med nötter men kan också göra det med Ax och händer som floppar bra typ Sc´s. Tror att starkare A mer tenderar att pusha i denna spot.

 

Samtidigt kan vi aldrig syna i denna spot och hoppas på träff.

 

Gillar såklart inte fold heller med tror att vi tyvärr ska hitta bättre spot då vi ligger med en trist stack om vi loosar denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ju ett läge att förespråka pokeroffice, HM eller Pokertracker. Vi behöver hjälp att se hans öppningsrange. Troligen kommer den såklart vara korrigerad pga att han är shortstackad men det ger oss en hyfsad bild.

 

Ja korrigerad pga. shortstack samt att vi har alldeles för få händer på honom < 50. Så tror knappast det hjälpt.

 

Jag gillar inte deg då vi bara får syn av händer som slår oss. Dessutom tycker jag minraise tyder på polariserad range. Han gör det såklart med nötter men kan också göra det med Ax och händer som floppar bra typ Sc´s. Tror att starkare A mer tenderar att pusha i denna spot.

 

Samtidigt kan vi aldrig syna i denna spot och hoppas på träff.

 

Gillar såklart inte fold heller med tror att vi tyvärr ska hitta bättre spot då vi ligger med en trist stack om vi loosar denna handen.

 

Någon mer som har en åsikt om detta läge, där man egentligen inte gillar något av de 3 alternativen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte deg då vi bara får syn av händer som slår oss. Dessutom tycker jag minraise tyder på polariserad range. Han gör det såklart med nötter men kan också göra det med Ax och händer som floppar bra typ Sc´s. Tror att starkare A mer tenderar att pusha i denna spot.

 

Resonerar lite utifrån ditt resonemang,

Om vi utesluter alla AK, AQ, AJ, AT eftersom de fallar in som starkare A och lägger där till TT, 99 och alla par nedåt att han skulle pusha dem direkt istället för miniraise.

Och lägger in korten som AA, KK, QQ, JJ, Ax, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, JTs, 98s, 87s, 76s som du "specat ovan" som korten knappen skulle miniraise med och antar att knappen synar all in med alla dessa händer, vinner AJs som jag hade 63% och splittar 5%.

 

Eventuellt så kanske man borde ge knappen ännu tightare range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resonerar lite utifrån ditt resonemang,

Om vi utesluter alla AK, AQ, AJ, AT eftersom de fallar in som starkare A och lägger där till TT, 99 och alla par nedåt att han skulle pusha dem direkt istället för miniraise.

Och lägger in korten som AA, KK, QQ, JJ, Ax, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, JTs, 98s, 87s, 76s som du "specat ovan" som korten knappen skulle miniraise med och antar att knappen synar all in med alla dessa händer, vinner AJs som jag hade 63% och splittar 5%.

 

Eventuellt så kanske man borde ge knappen ännu tightare range.

 

50 händer ger en bättre bild än inga stats alls ochofta kan man om man suttit vid bordet ett tag samt har gamla stats lätt ha mer än 50 händer på de flesta.

 

Mitt resonemang kring range är följande

 

Spelare A: Spelar bara nöthänder på detta sätt, vi är megapiskade av hans range

 

Spelare B: Spelar polariserat, lägger alltså till en "bluffrange" lägre Ax där A fungerar som blocker och därför är bra att stjäla med, samt SC´s som kan floppa bra de gånger de får syn.

 

Spelare C: Som spelar som vanligt här och inte tänker på sin stack, hans range slår vi eller flippar mot, han kan syna av med sämre händer och tänker inte vidare mycket.

 

Jag tror inte alltför många spelar som C, trackern hade hjälpt oss att få in honom i fack A eller B eller i alla fall gett oss en hint.

 

Om han är B som du tar upp i exemplet tror jag inte han stackar av dessa händer du nämner Ax, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, JTs, 98s, 87s, 76s, dessa höjs inte för värde, de höjs som bluff som gärna ser flopp men inte stackar av utan träff. Vad är anledningen annars att inte dega pre för honom, om han inte foldar något i rangen finns det ju ingen mening att minraisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resonerar lite utifrån ditt resonemang,

Om vi utesluter alla AK, AQ, AJ, AT eftersom de fallar in som starkare A och lägger där till TT, 99 och alla par nedåt att han skulle pusha dem direkt istället för miniraise.

Och lägger in korten som AA, KK, QQ, JJ, Ax, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, JTs, 98s, 87s, 76s som du "specat ovan" som korten knappen skulle miniraise med och antar att knappen synar all in med alla dessa händer, vinner AJs som jag hade 63% och splittar 5%.

 

Eventuellt så kanske man borde ge knappen ännu tightare range.

 

50 händer ger en bättre bild än inga stats alls ochofta kan man om man suttit vid bordet ett tag samt har gamla stats lätt ha mer än 50 händer på de flesta.

 

Mitt resonemang kring range är följande

 

Spelare A: Spelar bara nöthänder på detta sätt, vi är megapiskade av hans range

 

Spelare B: Spelar polariserat, lägger alltså till en "bluffrange" lägre Ax där A fungerar som blocker och därför är bra att stjäla med, samt SC´s som kan floppa bra de gånger de får syn.

 

Spelare C: Som spelar som vanligt här och inte tänker på sin stack, hans range slår vi eller flippar mot, han kan syna av med sämre händer och tänker inte vidare mycket.

 

Jag tror inte alltför många spelar som C, trackern hade hjälpt oss att få in honom i fack A eller B eller i alla fall gett oss en hint.

 

Om han är B som du tar upp i exemplet tror jag inte han stackar av dessa händer du nämner Ax, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, JTs, 98s, 87s, 76s, dessa höjs inte för värde, de höjs som bluff som gärna ser flopp men inte stackar av utan träff. Vad är anledningen annars att inte dega pre för honom, om han inte foldar något i rangen finns det ju ingen mening att minraisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 händer ger en bättre bild än inga stats alls ochofta kan man om man suttit vid bordet ett tag samt har gamla stats lätt ha mer än 50 händer på de flesta.

 

Mitt resonemang kring range är följande

 

Spelare A: Spelar bara nöthänder på detta sätt, vi är megapiskade av hans range

 

Spelare B: Spelar polariserat, lägger alltså till en "bluffrange" lägre Ax där A fungerar som blocker och därför är bra att stjäla med, samt SC´s som kan floppa bra de gånger de får syn.

 

Spelare C: Som spelar som vanligt här och inte tänker på sin stack, hans range slår vi eller flippar mot, han kan syna av med sämre händer och tänker inte vidare mycket.

 

Jag tror inte alltför många spelar som C, trackern hade hjälpt oss att få in honom i fack A eller B eller i alla fall gett oss en hint.

 

Om han är B som du tar upp i exemplet tror jag inte han stackar av dessa händer du nämner Ax, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, JTs, 98s, 87s, 76s, dessa höjs inte för värde, de höjs som bluff som gärna ser flopp men inte stackar av utan träff. Vad är anledningen annars att inte dega pre för honom, om han inte foldar något i rangen finns det ju ingen mening att minraisa?

 

Vad skulle brytpunkten i hans stats vara tycker för att placera honom i fack A eller B?

 

Låt oss anta att vi placerar honom i fack B,

Jag antog tidigare att han skulle syna av med hela rangen för att anpassa för verktyget jag använde för att ta fram % siffrorna.

Håller med om att det inte är troligt att synar av med hela rangen.

Låt oss anta att han synar endast med AA,KK,QQ,JJ,

 

6st KK, 6st QQ, 3st JJ, 3st AA. vs AJs 70/30 i favör av par rangen (18 möjliga kombos).

AJs value 0.3x16000 =4800 marker

 

FI foldar resten av rangen.

Vilken är

Ax(96st), KQs(4st), KJs(3st), KTs(4st), QJs(3st), QTs(4st), JTs(3st), 98s(4st), 87s(4st), 76s(4st) = 129 kombos

 

18/129 = 0.139.

Så borde väl vinna potten på (1257+300+600+9x75=2832) 86.1% av gångerna. och torskar 3200 marker 13.9% av gånger.

 

har jag räknat rätt på antalet händer?

Hur fan tänker man nu om man vill se ifall det är vinnande spel mot spelare B, dvs hur jämför jag

 

 

så här?

+243552

-44800 = 199K

över hundra händer.

 

= 1990 marker +EV / hand i snitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Får ta denna hand ur minnet då så kan lite off på exakta marker.

 

Big8.80 1600/3200, ante 350.

 

Inblandade spelare: Resten foldar preflop

 

Read och Stack size

UTG+2: Välidgt aktiv, höjer många potter preflop. Stack: 200K

MP1(HERO): 130K

SB: Ingen direkt read, eventuellt lite åt det tajta hållet. Stack 150K

BB: Ingen direkt read, eventuellt lite åt det tajta hållet. Stack 100K

 

UTG+2 öppnar 7K

HERO synar med AQ i klöver

SB synar

BB synar

 

Flop: Q42 rainbow ingen klöver.

SB: Checkar

BB: Checkar

UTG+2: betar ut 18-19K in i ca 35K pot

HERO: synar

SB: återhöjer till 42K totalt.

BB: lägger

UTG+2 lägger

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Tror inte det är någon skillnad i en €750 eller vad nu inköpet är. Kanske är softare 1A, men kan ju lika gärna vara tvärtom:D

 

Grattis iaf och gl!

Tack! (£770)

 

Som vanligt så ligger ju i paketet nått lyxhotel, paketet är ju värt £1850 med endast £80 för travel expenses ;).

 

Vann alltså mer semester än poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nice. Grattis!! BCS på måndag, va tror du

 

Tackar!

 

Små glodde faktiskt någon bowl när jag vann paketet, tror de va Georgia vs Clemson (Edit: Var ju faktiskt Georgia vs Nebraska..). Bra match det lilla jag såg.

 

BCS national Championship Bama vs Notre Dame.

Blir nog en jämn tillställning. Kan ju hoppas på Notre Dame eftersom man är lite trött på Bama dominans de senaste åren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...