Gå till innehåll

Pappa Norda


NorthQ

Recommended Posts

Sjuk natt. Typ mikrosömn hela natten och vaknar upp en gång var 10:e minut med hjärtat i halsgropen. = Trött nu.

 

Måste vara straff för mitt sjukt dåliga spel med 38 kvar av dryga 3000 i kvällen 11$ Turbo [20k guarantee]

 

Kastade bort turren helt.. Fyfaan vad jag.... får så sjuka blowups ibland när jag går djupt... Inte första gången direkt

 

I hear you, man har suttit så sjukt länge och så helt plötsligt bara tröttnar man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 368
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I hear you, man har suttit så sjukt länge och så helt plötsligt bara tröttnar man.

 

:cry:

 

kommer över bad beats i sådana här lägen rätt lätt, men när man spelar uselt alttså----sdfg maddagadsfd

 

men detta kommer bli svårsmält, sitter här på jobbet och har ångest över handen. ..

HATA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgens 3 mest intressanta college football matcher enligt mig.

 

6 Oklahoma State

(5-0, 2-0 Big 12)

@

22 Texas

(4-1, 1-1 Big 12)

 

Halvjobbig bortamatch för OkSt, vinner dem denna kan de nog springa obesegrade till sista matchen då de möte Oklahoma i ett fett battle.

 

 

18 Arizona State

(5-1, 3-0 Pac-12)

@

9 Oregon

(4-1, 2-0 Pac-12)

 

Bästa lagen från de två olika Pac-12 divisionerna gör upp. Tror Oregon får vara favoriter men vore inte jätteförvånad om the Sun Devils gick och vann.

 

 

11 Michigan

(6-0, 2-0 Big Ten)

@

23 Michigan State

(4-1, 1-0 Big Ten)

 

Tuffaste testet för Michigan so far och ett derby på bortaplan.

Går på tv i sverige! måste Se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha ja du lirade 2 random micro turrar på stars å FTA båda..

sprang nog bara sjukt bra :D

 

Äh, betyder ju inte att du spela dåligt.

Man måste ju springa bra om ska komma FT oavsett man spelar bra el dåligt.

Sen att det hjälper att spela bra gör ju att man springer bra oftare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) är du självlärd eller har du bra tips för att kunna bli bättre MTT lirare?

 

Äh jag suger balls.

 

I alla fall idag tydligen, spelade horribelt i de 3 turrar jag regga innan jag insåg att jag inte hade det idag.

Lyckades på nå vänster minicasha kvällens dyraste ändå med 5bb kvar när vi gick itm.

Aaarrrr varför måste jag ta så dumma linjer :D

 

Hade ett homegame med några poolare för några år sen och då blev det ju mkt diskussion men nu är det väl podcasts och forum som gäller för att läsa till sig lite. Sen öva och tänka igenom händerna efter man spelat dem och vara självkritisk.

 

Postar ju en del händer här själv som jag inte tycker kanske e självklara.

 

Edit: Läste oxå i början två stycken böcker typ 2005, "Small Stake Limit Holdem" av sklansky och en turneringsbok av Harrington som jag inte kommer ihåg vad den hette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gett mig själv en diagnos.

 

FPS.

 

 

Jag lider alltså av "Fancy Play Syndrome",

bra att jag kommit på det, det betyder ju att det måste gå att bota.

 

Gjorde ett FPS spel med JJ UTG med 25bb i stacken, som var som att skjuta mig själv i foten, limp. wtf. Bjöd ju in bb att träffa trips på mig så klart så var man nere på 5bb som jag sen lyckade dubbla med A9s mot 66 och folda ner till 5 igen och allin med AKs och dubbel igen, så man precis lyckas eeka in sig i pengarna,

 

Typiskt spel, hade jag raiset 2,5 x med JJ UTG så hade jag förmodligen vunnit en mindre pott och haft gott om mer utrymmer och om jag dubblat med AKs sen som jag ju fick hade jag ju legat bra över avg.

Allt blir ju exponentiellt i No limit, ett misstag och man behöver tur för att mincasha. Spela rätt och med samma tur så har man chans på big bucks.

 

Bevis av FPS som leder till att man eeka mincash istället för att gott om marker och chans på att gå riktigt djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för helgen intressantaste matcher då enligt mig.

 

6 Wisconsin

(6-0, 2-0 Big Ten)

@

16 Michigan State

(5-1, 2-0 Big Ten)

 

Michigan State fick Michigan och shoelace se ruskigt dåliga ut senast, lyckas de slå en till av de obesgerade. Tufft test för Russel Wilson och the badgers.

 

 

Sen tycker jag det ser riktigt tunt ut med spännande / jämna matcher, iaf om tittar på de rankade lagen. man kanske borde hitta nått ställe som erbjuder odds på helgens matcher då jag tycker många är riktigt självklara vilka som vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, gick ju bra i Bigger 33 som jag fick en ticket till i forumturren, ute efter 30 minuter när jag blir 5 betad av big blind, väldigt agrro snubbe, när jag har AA på knappen och lite mer än startstack och förlorar mot TT som floppar öppet stegdrag och träffar den på river.

 

Hann iaf inte göra något misstag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stengillar dom turrarna :-)

ska nog själv ta ett sånt skott snart

 

Skott o skott :) Såg det som en liten turre med väldigt topheavy payout.

 

1:a 215T$

2:a 35$

 

Tog turredollar alla gånger. behöver boosta rullen lite, har inte råd att wastea 215$ i en turnering. Får lägga dem på 10st 22$ istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par intressanta matcher i helgen

 

5 Clemson

(8-0, 5-0 ACC)

@

Georgia Tech

(6-2, 3-2 ACC)

 

Kan Clemson fortsätta med det overkliga, ett par andra lossless teams fick stryk förra helgen bl.a. OU som man trodde hade chans på Natl. Champ game.

GT har spöat Clemson de två senaste åren om jag inte minns fel.

 

 

6 Stanford

(7-0, 5-0 Pac-12)

@

USC

(6-1, 3-1 Pac-12)

 

Andrew Luck och hans Stanfords svåraste test hittils. trots att USC är orankade. Blir förstås ännu svårare när det möte Oregon om några veckor. Tror visserligen Standford vinner detta men, skulle inte bli förvånad om det blir en tight match.

 

 

9 Oklahoma

(6-1, 3-1 Big 12)

@

8 Kansas State

(7-0, 4-0 Big 12)

 

Stentuff match för K-State, vinner dem detta kommer det snackas bra mycket om K-State har chans att vinna Big 12 och om de är contenders för ett BCS game. De har visserligen ett par riktigt tuffa matcher till efter denna så även om det vinner så är det nog ett longshot enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha gjorde ett skönt "misstag" igår.

 

Lyckades vinna ett 109€ seat kvalbiljett till poker sm.

Så jag testa å unregga å se om man fick T€ eller ticket.

 

Jag fick T€, men eftersom jag limiterat mina inköp en bit under 100$ för att skydda mig från tilt, så kunde jag inte köpa tillbaka in till sm-kvalet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha gjorde ett skönt "misstag" igår.

 

Lyckades vinna ett 109€ seat kvalbiljett till poker sm.

Så jag testa å unregga å se om man fick T€ eller ticket.

 

Jag fick T€, men eftersom jag limiterat mina inköp en bit under 100$ för att skydda mig från tilt, så kunde jag inte köpa tillbaka in till sm-kvalet :P

 

på vilken sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...