Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirade just en hand där jag fick KK piskad av A3 och fick lite funderingar... I just den här handen satt jag på K :heart: K :diamond: och FI på A :club: 3 :club: . Visste inte riktigt var jag skulle posta den här frågan, det är väl ingen HH direkt, och ingen badbeathistoria heller... Så QoS lär väl flytta den innan jag hinner posta den ens :D

----- HOLE CARDS -----

dealt to Dallna [K :heart: K :diamond: ]

tinzap: folds

Kabuto: calls US$2

alonziii: raises to US$8

El__fuser: calls US$8

PazZo: calls US$7

Dallna: raises to US$50

Kabuto: folds

alonziii: calls US$42

El__fuser: folds

PazZo: folds

----- FLOP ----- [A :heart: T :heart: Q :heart: ]

Dallna: bets US$109 and is all-in

alonziii: calls US$109

Jag ville ta potten direkt och slog om rejält... Får en syn. Nu är ju floppen ganska bra för mig, jag har alla hjärter, knektar och kungar som hjälper mig, lite beroende på vad han sitter på förstås.

Men låt oss säga att jag inte hade floppat royaldraget, men han ändå träffar ett ess. Han har ju nästan 1/3 chans att floppa ett ess. Om han då är säker på att jag inte släpper ett högt PP om det kommer ett ess på floppen, så är det väl ett bra spel för hans del så länge jag inte floppar ett set?

Ta min hand ovan, säg istället att floppen är A :heart: 9 :diamond: 6 :spade: eller något liknande. Om han då har synat 50$ pre-flop, och får ut drygt 100$ efter floppen så borde det vara +EV? Eller räknar jag helt galet... Samtidigt så känns det som jag inte kan släppa min hand när jag trycker in en tredjedel av stacken pre-flop... Tänker jag helt fel?

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Den är väl ok här om vi pratar vilka implicita odds man behöver med Ax om man är säker på att motståndaren synar ned med pocketpar när man floppar esset.

För det första så träffar man bara esset runt 1/6 av tiden, för det andra så vet man ju inte om motståndaren också kan ha ett bättre ess. Vilket för övrigt är en rätt bra anledning att spela AK lika hårt som AA/KK ibland, då slipper man situationen att motståndaren vet att man har set 1/3 av tiden och underpar 2/3 av tiden när A:et floppar efter en reraise eller liknande från en.

Postad
Den är väl ok här om vi pratar vilka implicita odds man behöver med Ax om man är säker på att motståndaren synar ned med pocketpar när man floppar esset.

För det första så träffar man bara esset runt 1/6 av tiden, för det andra så vet man ju inte om motståndaren också kan ha ett bättre ess. Vilket för övrigt är en rätt bra anledning att spela AK lika hårt som AA/KK ibland, då slipper man situationen att motståndaren vet att man har set 1/3 av tiden och underpar 2/3 av tiden när A:et floppar efter en reraise eller liknande från en.

Hade väl lite brådis när jag skrev detdär, körde FIs hand mot min i pokerstove och fick att jag var 67% favorit, men det betyder ju inte att esset kommer 33% av gångerna (vilket jag av någon anledning fick det till när jag skrev posten). FIs syn preflop måste ju ändå vara lite galen här, och med den givna floppen kan jag knappast folda...

Postad

Wow. Snygg kille som raisar med A3, synar en re-raise, sen synar en all-in med TP-No-Kicker och ingen re-draw på ett stege+färgbord efter att blivit re-raisad preflop.

Du är för övrigt svag favorit på den floppen, 52/48.