tågrånarn Postad 28 Februari , 2012 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2012 Jag är fan lite bäst på bowling trots allt! Gick helt fel första serien idag men sen var det bara att ta sin tiltade far i armen och säga LYFT FÖR FAN!! Båda lyfter och krossar kommande 2 serier! Lillinfo för icke insatt population. En korp-match spelas enl: 2 spelare per lag som möts inbördes, 2p / match = 8p delas ut. Sista serien spelar lagkamrater ihop och 2p ges till segrande tot i den serien, sen ges 2p till laget med högst total i de 6(3+3) seierna! 0-4 efter första blev 8-4 till slut och nya bollen är suverän även om jag inte vågar svinga till än iom att det väger lite mer och tumhålet inte är inkört (hoppas fler bonustumme-gillare kopplade den!).. Men det kommer väl! @Tsigalko, vad gör man åt lillsvettig tumme som envisas med att fastna typ 1/7 slag? finns det nåt annat än blåset?.. POKERDAGBOK!?? Idag började jag på mitt nya halvtidsjobb, jag gick hem en timme tidigare än planerat. Men det är inte mitt fel! Hade glömt av att anonyma-finnen fyller 28år idag igen (han har fyllt 28 i många år nu). Så han stövlade in mitt i andra passet med 3 flaskor blandad rosé att prova inför sommarn!, det gick fint!! Har iaf 1268händer idag och ett seminice plus sett ur löpstegssynpunkt på hela 411pengar.. Månaden KÄNNS katastrof, men är gulligt plus iaf. Hade det inte vart för att man vände på mer plus efter 10dagar så hade det vart lite nöjt! Ska gås igenom en massa skit, som händer när man går kallt imon, spyr ganska hårt och det är alltid nån hundring man kan spara mellan utdragningarna Edit: Inlägg nr:200 i DBn, Heja osv! Citera
tågrånarn Postad 29 Februari , 2012 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2012 Trött jävla dag idag! Finnjävel med vin och grejer.. Menmen, har trots allt fått in 1218händer och trevliga 516kr. Lite missnöjd med volymen, men också mkt som har krockat så jag måste ju vara på väg åt rätt håll. Nu ska det malas på ... Citera
Lokenius Postad 29 Februari , 2012 Rapport Postad 29 Februari , 2012 @Tsigalko, vad gör man åt lillsvettig tumme som envisas med att fastna typ 1/7 slag? finns det nåt annat än blåset?.. 2 stk handdukar. En för hand, en för klot. Sen kan du testa köpa en sån "talk-kudde". Om inte det fungerar måste du nog överväga att sluta äta chips Citera
Donatello Postad 29 Februari , 2012 Rapport Postad 29 Februari , 2012 2 stk handdukar. En för hand, en för klot. Sen kan du testa köpa en sån "talk-kudde". Om inte det fungerar måste du nog överväga att sluta äta chips Södra Sveriges största chipskonsument har äntligen fått en anledning att se över sitt missbruk. Bye bye pepparchips! Citera
tågrånarn Postad 29 Februari , 2012 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2012 Södra Sveriges största chipskonsument har äntligen fått en anledning att se över sitt missbruk. Bye bye pepparchips! Haha.. Den VAR så sjukt spot on! Har dock dragit ner till 3-5påsar i veckan så jag vet inte om jag ens lirar i högsta ligan längre :-/... Tack som fan Tsigalko! Nu ska jag investera sen är det bara att gå PRO! Får lägga kortspel på hyllan helt enkelt.. Citera
Lokenius Postad 29 Februari , 2012 Rapport Postad 29 Februari , 2012 Haha.. Den VAR så sjukt spot on!Har dock dragit ner till 3-5påsar i veckan så jag vet inte om jag ens lirar i högsta ligan längre :-/... Tack som fan Tsigalko! Nu ska jag investera sen är det bara att gå PRO! Får lägga kortspel på hyllan helt enkelt.. Om tummen fortfarande "fastnar" kan det nog vara en idé att putsa liiiite lite i hålet med finkornigt sandpapper. Skulle du fila för mycket kan man alltid grepptejpa. Alltså skulle det bli fel kan man alltid rädda upp sin missade hålpipa med en backdoorflush Hör med något "pro" på hallen så ska du nog se att du får finfina tips Grattis till vinsten, stark vändning. Vad blev toppnoteringen? Citera
tågrånarn Postad 29 Februari , 2012 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2012 Om tummen fortfarande "fastnar" kan det nog vara en idé att putsa liiiite lite i hålet med finkornigt sandpapper. Skulle du fila för mycket kan man alltid grepptejpa. Alltså skulle det bli fel kan man alltid rädda upp sin missade hålpipa med en backdoorflush Hör med något "pro" på hallen så ska du nog se att du får finfina tips Grattis till vinsten, stark vändning. Vad blev toppnoteringen? Mm har pratat lite med de mer kunniga och dom säger att det kan vara bud på att putsa till lite men att jag ska vänta ett litet tag ändå och känna in bollen ordentligt .. Det var inga fräna serier men det räckte haha. toppade på 152p tror jag det var :-/, menmen det kommer ju. Ligger en bra bit under vad jag gjorde med hallens 12or innan så det är ju bara att vänja in så snackar vi 200ingar sen .. Bokade pokermånaden där och avslutade med ännu en grön dag . Sprungit in i mkt skit andra halvan av månaden +att det hänt 2 grejer som inte vart helt underbara som gått ut över volymen, så jag är såhär i efterhand jävligt nöjd med: 4517kr / 20563händer. Känner att man börjar få ganska bra häng på NL200 igen, kändes som det blivit ganska mkt vassare sen man lirade sist men det vettefan! Nu kör vi en sjuk mars och köper nåt fränt , man måste ju slå ukulele+bowlingklot!!! Citera
Donatello Postad 29 Februari , 2012 Rapport Postad 29 Februari , 2012 Då bokar jag ännu en halvtrött månad, 6k upp över 15-17k händer. Under mars har jag lovat mig själv att blanda in lite 2/4 igen förutsatt att jag höjer mig ett snäpp när det gäller att gå igenom händer och sessioner. :* Citera
tågrånarn Postad 2 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2012 Månaden har börjat lite småfult!.. 1027kr på ungefär lika många händer, varmt ute kallt inne .. Inte mkt att göra mer än att tagga bort till bowlinghallen o ha en jävla nice kväll ... För dom som är intresserade så hade anonyma finnen en riktigt nice månad på NL50 och micro-MTTs,,, 1k blev 7k så han vann väl inbördes for once .. Nu hoppas vi på regn och volym Citera
Donatello Postad 3 Mars , 2012 Rapport Postad 3 Mars , 2012 Trummar igång den här helgen på ett bra sätt. lite löpning, vinterstudio och random shopping med sambon och en 60 min session, hittade 790 kr. Strax bär det av till Eksjö för födelsedagsfestligheter så det blir nog inte mycket mer spelat för mig denna helgen. Både BTN och BB är stora valar. Funderar på om jag borde slagit om flopp för att bygga en större pott, riverbetten blir onödigt stor. Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1665233 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter UTG: $77.76 Hero (CO): $504.16 BTN: $464.04 SB: $318.02 BB: $94.06 Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 8 8 1 fold, Hero raises to $6, BTN calls $6, SB calls $5, BB raises to $18, Hero calls $12, BTN calls $12, SB calls $12 Flop: ($72.00) 8 A 4 (4 players) SB checks, BB bets $18.00, Hero calls $18, BTN calls $18, SB folds Turn: ($126.00) A (3 players) BB checks, Hero bets $90.00, BTN calls $90, BB calls $58.06 all in River: ($364.06) T (3 players - 1 is all in) Hero bets $364.06, BTN folds Citera
tågrånarn Postad 4 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2012 Yes det tycker jag du skulle gjort ... Det vill sig inte riktigt atm. Startade riktigt nice idag med 2 snabba upptag på 400händer. Men kliver ändå passet 123kr i hålet efter 709händer, dags att laga lite mat. Var väl eg inga konstigheter, andra halvan hade helt enkelt alla med vpip45+ nuts VARJE hand i stort sett, inte mkt att göra då. Plockar fram monstertrucken efter maten!! Tillbaka till plus många ggr och ner igen lika många ggr! Klev dagen 160kr. Och det känns som mitt livs värsta pokerdag haha, överlycklig över att det var ett så litet back, men maktlös o jävlig. Sängen på det.. Ny dag imorgon Citera
Lokenius Postad 5 Mars , 2012 Rapport Postad 5 Mars , 2012 Rånish.. Om du vill ha lite tekniktips ang bowlingen så klicka in på >Instruktion< på den länken här http://bowlingkanalen.se/.. Ganska mycket matnyttigt om släppteknik och lite enkla övningar för att förbättra det hela Köper eget klot jag med nu i slutet mars, "lönefisk". Lutar mot en STORM boll och sen "träningsläger" med farsgubben hela påsken Citera
tågrånarn Postad 5 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2012 Där fanns en hel del göttigt ,, tack som fan! Ska slipa upp mitt tumhål med lite proffhjälp innan kvällens match, sen krossa 3an i serien!. Fått in ett litet pass idag på fina 618kr. Lika mkt kvar till BE för mars , lätt taget ikväll! Pratats med frånvarande coach idag också, får väl skylla uteblivna resultat på att han haft för mkt att göra och jag mått lite kissigt o fått in halv volym typ! Mkt bra snack o lektion inplanerad +lite mer struktur.. Gran Turismo på det!! Citera
Donatello Postad 5 Mars , 2012 Rapport Postad 5 Mars , 2012 Wäzzaaaa. Hunnit med mycket bröte idag! Uppe kl 06.00 och jobbat i glamorösa Bredaryd. Sprungit intervaller, spelat diverse nördiga onlinespel och hittat 418 kr. mvh tröttast i Småland Citera
tågrånarn Postad 7 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2012 Flitig ung man är vad du är!.. Blev inte mer igår, blev lite mat osv med kvinnan. Kan vara vinnande så den är lugn när man ska locka nu framöver .. Idag var det shopping med mor igen, vet inte om jag börjar bli bög eller gammal men det är fan lite mysigt! Så volymen tröt ju lite men har fått in en hel del under kvällen iaf, och inte legat plus någonsin . Var ett göttigt pass ändå, behärskat och fint och ingen att vara rädd för trots att det satt samma folk som vanligt! Jagade tillslut ihop till 69kr.. Bowlingen igår gick snett btw, plockade lätta 4-0 i första serien. I andra var det parad för mig men pappa sprang in i ett personligt rekord, och vi hade 6-2 med ett plus på 2flaskor inför dubbeln!.. (Båda har lirat katastrof, vi borde haft 60-70+ här trots den ena damens nya pers på 183p.) runt ruta 2 här kollapsade pappa totalt och gjorde säsongens näst sämsta serie och jag låg en bra bit under max, kvinnsen tog tillfället och storspelade in ett X.. Helt klart säsongens roligaste match även om den satte oss 1p efter ledarna så vi inte kan vinna av enbart egen kraft med 2 matcher kvar!! Citera
KungKroon Postad 7 Mars , 2012 Rapport Postad 7 Mars , 2012 Blir extremt bowlingsugen när jag läser här ^^ Kan inte ett skit, så kräver en bowlingkväll/eftermiddag med lite basic rånarråd när jag åter befinner mig i skogarna. Har aldrig lyckats skruva bolljäveln trots 5-10 allvarliga försök, men en gång fick jag 144p på en serie och kom 5a i sportlovs-turren 2004. Om jag inte minns fel vann jag två chokladbitar och en deltagar-medalj! Citera
Donatello Postad 7 Mars , 2012 Rapport Postad 7 Mars , 2012 Deltagar-medaljer är inte inte fy skam, har man tillräckligt många orkar ingen läsa noga utan tar istället för givet att man har fet talang för idrott. Jag brukade ta med alla medaljer och plakat till roliga timmen, ett seriöst försök att ställa mig in hos gullvivans fläshigaste gussar. Vill också minnas att jag stolt kunde bära runt diverse nya medaljer mm runt halsen ett par dar. Insåg inte då att jag fallit offer för gislaveds idottdklubbars aggressiva marknadsföring riktad direkt mot barn och att min mor förmodligen betalt medaljen 100 ggr om i dyr terminssvgift. Jag gillade egentligen bara tennis, men många medaljer hade jag. Pokermässigt trummar det på, en röding igår och en lax idag. Har några spots som jag postar i morgon. För övrigt borde vi byta namn på dagboken till något mer bowlingorienterat för att inte missleda våra 2,5 läsare "en bok om bowling" är mitt förslag! Mvh Idol-Hanna Citera
KungKroon Postad 8 Mars , 2012 Rapport Postad 8 Mars , 2012 Jag gillade egentligen bara tennis, men många medaljer hade jag. Minns när vi möttes i Kalle Anka cup. Tror det var andra omgången. Om jag minns rätt var det avgörande gem (man spelade väl typ bäst av 3 gem ) och jag hade fördel i din serve. Första bankade du i nät och andraserven tyckte jag var precis på linjen. Den dömdes ut och jag vann matchen. Minns inte om jag erkände att jag tyckte den var inne eller inte, mentror fan att jag sneakade åt mig segern utan att säga nåt. På något sätt lottade jag mig till final och förlorade mot Erik Håkansson. Fick en Kalle Anka-tidning och en rätt fet trofé i andra-pris. Har inte kvar trofén, men kan köpa en Kalle Anka-tidning till dig som plåster på såren om du har samma minnen som mig Ps. Finns en liten risk att jag kommer ihåg helt fel och den matchen var mot nån helt annan Edit: Var obv inte den "riktiga" Kalle Anka cup. Rätt säker på att det var exakt 16 deltagare som kämpade om titeln och vi var väl max 10 år eller nåt ^^ Citera
tågrånarn Postad 8 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2012 Vafan, jag fick ingen pokal för min andraplats i KalleAnka-Cup!! Är det för att ja är lite äldre och därmed var för gammal för en "deltagar-pokal"?.. Minns att jag inte var helt nöjd med en nyckelring? Får vinna många bowlingtävlingar ist och ta igen allt, sen gå till nån som kan och svetsa dit ett racket ist för bowlingkäglor och grejer på några av dom!! Winning! Spelet vill sig fortf inte, göttig och givande lektion igår, tacktack! Men kylan sitter, så jag passade på att bryta av med dåligt spel idag ist så kanske det vänder .. Var nog lite övertänd helt enkelt. Ligger kvar och skvalpar mellan 650-1100kr för mars.. Botten atm Citera
tågrånarn Postad 9 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2012 Kroon sa att det kommer under mars så det är ju bara att rida .. BE sen senaste update, händer inte mkt alls, några in, en AA vs 94x ut, kissar på några regs, får kiss i munnen av några av dom sämsta på nivån osvosv...... Bra jävla dag ändå, popquiz-seger igen . Och imorgon ska det bowlas, kan inte bli mkt bättre iaf Citera
Lokenius Postad 9 Mars , 2012 Rapport Postad 9 Mars , 2012 Och imorgon ska det bowlas, kan inte bli mkt bättre iaf Om du inte kollat de filmerna jag rekade på bowlingkanalen, do it Apade efter lite tips angående ansats och pendelteknik och pangpangpang så hade mitt hallklot rullat in 767 pinnar på 4 serier (191+203-187+186) Kan ju bara vart så att jag knorrade in en fin omgång bara ändå men jag vill iaf tro att dessa instruktionsvideorna var en bidragande orsak. Aah Ser fram mot slutet av månaden då jag ska styra iväg och införskaffa mig en egen liten STORM-kula.. Samt en spärrboll, skor och 2-klotsväska Citera
tågrånarn Postad 9 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2012 Om du inte kollat de filmerna jag rekade på bowlingkanalen, do it Apade efter lite tips angående ansats och pendelteknik och pangpangpang så hade mitt hallklot rullat in 767 pinnar på 4 serier (191+203-187+186) Kan ju bara vart så att jag knorrade in en fin omgång bara ändå men jag vill iaf tro att dessa instruktionsvideorna var en bidragande orsak. Aah Ser fram mot slutet av månaden då jag ska styra iväg och införskaffa mig en egen liten STORM-kula.. Samt en spärrboll, skor och 2-klotsväska Jävligt nice, jag kikade lite snabbt men låter som jag ska ta en ordentlig titt innan kvällen . Du slår på stort med spärrboll när du är igång, snyggt. Själv kör jag hallklot på match och min egen när det tränas, helt enkelt för att jobba på sving och sikte ... Lirades en dryg timme imorse, 270pengar utan några konstigheter, och är nere på ett 3siffrigt back igen,, i helgen ska månaden bli grön!! Ska även krämas in lite löpning är det tänkt, 50/50 där mellan en nöjd rånare och en död rånare, ingen högoddsare att jag kolapsar nånstans ute i skogen Citera
Lokenius Postad 9 Mars , 2012 Rapport Postad 9 Mars , 2012 Du slår på stort med spärrboll när du är igång, snyggt. Själv kör jag hallklot på match och min egen när det tränas Ja känner att jag tycker det är så pass kul att jag faktiskt redan snackat med den lokala bowlingklubben här om att vara med och träna med dom och sedan eventuellt konkurera om lite serielir nästa år. Och OM man skall spela tävlingsbowling är det ju endast godkända klot som tillåts och där ingår inte hallkloten. Lite samma som att du inte får spela rangebollar på Golfbanan Citera
tågrånarn Postad 9 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2012 Ja känner att jag tycker det är så pass kul att jag faktiskt redan snackat med den lokala bowlingklubben här om att vara med och träna med dom och sedan eventuellt konkurera om lite serielir nästa år. Och OM man skall spela tävlingsbowling är det ju endast godkända klot som tillåts och där ingår inte hallkloten. Lite samma som att du inte får spela rangebollar på Golfbanan Nä det är ju iofs ganska självklart, vi korpbowlare tänker inte så långt .. Vet inte om jag ska säga att det gick åt helvete eller sjukt bra med bowlingen idag, snitt på 120 men väljer nog ändå att säga sjukt bra!! Fått in en jävla nöjd knorr nu med lite tips från den siten , så jag ängnade ju 3 serier åt att flytta runt hehe... BRA banan på fanskapet nu!! Hade en vass stretch i 3dje serien, ALLA 4 9orna är det 10an kvar på (inte jättelätt för en högerhänt som lirat med skruvboll i 2v ) (Edit: för icke insatt är ett streck under=hål, inte heller jättelätt) Harvades in några nävar till innan det och sprang in i en holk för 400pott men klev ändå typ 30kr.. Var dock inte nöjd med att kliva när jag behövde, hade pos på en vild supertomte på ca 85/50/25 & en tiltad reg som väl inte är jättevass otiltad heller, båda satt över 500bb deep, SVED att lämna den stolen Citera
Lokenius Postad 9 Mars , 2012 Rapport Postad 9 Mars , 2012 ALLA 4 9orna är det 10an kvar på (inte jättelätt för en högerhänt som lirat med skruvboll i 2v ) Om du lämnar 10an kvar "mest hela tiden" innebär det att du troligtvis slår lite lite för hårt och kicken på bollen kommer lite för sent. Testa att sänka klotet en aning i utgångspositionen vilket kommer ge dig en tidigare skruv och om du då träffar fickan som du skall så bör 10an slinka med lite oftare Edit: annars ser det ut som du hittat ett skapligt 1a slag i fickan iaf.. wp på den.. Bara nöta på så kommer det Citera
Recommended Posts