Gå till innehåll

Nu jävlar ska Rånarn bowla igen!!!!


tågrånarn

Recommended Posts

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Fi är passiv fisk, 55/0/1agg/38wtsd

Slår vi upp på river?

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players

BTN: $239.00

SB: $185.55

BB: $400.00

Hero (CO): $588.70

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 6:spade: K:spade:

Hero raises to $6, BTN calls $6, SB calls $5, 1 fold

 

Flop: ($20.00) 6:club: 4:spade: A:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets $12.00, BTN folds, SB calls $12

 

Turn: ($44.00) Q:heart: (2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($44.00) K:club: (2 players)

SB bets $22.00, Hero?

---------------------------------------

 

 

Här brottas vi med en ganska okänd kis som har vevat en del.

Överskattning?

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 3 players

SB: $320.02

Hero (BB): $400.00

BTN: $353.78

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with T:heart: J:heart:

BTN raises to $7, 1 fold, Hero calls $5

 

Flop: ($15.00) 7:heart: 4:heart: 9:spade: (2 players)

Hero checks, BTN bets $11.25, Hero raises to $38.50, BTN raises to $89.75, Hero raises to $181, BTN raises to $346.78, Hero calls $165.78

-----------------------------------

 

 

 

Jättefold pre i första handen. Gränsfall river tror jag mot en så passiv fisk, men jag kan nog tänka mig raisefold till 50 typ.

 

Jag har själv spelat för lite 200bb för att vara säker på hand två men jag skulle nog bara syna trebetet på flop. Känns som vi endast kommer få in det mot set eller NFD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefold pre i första handen. Gränsfall river tror jag mot en så passiv fisk, men jag kan nog tänka mig raisefold till 50 typ.

 

Jag har själv spelat för lite 200bb för att vara säker på hand två men jag skulle nog bara syna trebetet på flop. Känns som vi endast kommer få in det mot set eller NFD.

 

 

Då är vi nog på ganska samma bana överallt utom att K6s är JÄTTEfold, den ligger inte långt utanför så fold håller jag nog med om men det är på gränsen iom att bordet var sött.

 

gick för raisefold i ettan, han tog till timebank och SYNADE tillslut med AKx för top2

 

2an är jag som sagt helt med på, syn>>>raise, även om raisen inte heller känns "fel", han visade top2 och jag hittade Qh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skepp Ohoj!

Påsk och liknande är inte hälsosamt...

Haft jävligt skoj utan att blåsa flis öht i stort sett, men å andra sidan har det ju kostat mig min lilla sparbössa, gissar på runda 450kr till nåt välgörande :-).

Nån som har koll på vilka som är minst onda?

(Känner mer för att hjälpa människor än djur atm.).

 

Blev inga skandaler och inga överfyllor så det känns fan bra, kul att ge bort flis +att det ju tot handlar om mindre än en normal utekväll!..

 

 

Körde en dag helt från spelet och igår var det lite planering och plugg.

Kommit fram till att jag ska köra klassikern som väl i stort sett alla här kört nån gång? Inte kolla resultatet på ett tag.

Minst 10k händer ska det väntas (alt förmiddagen 18/4 iom att man försvinner en vecka då.)..

 

Startade iaf upp med ett lillpass precis mest för att känna efter hur det känns att inte kolla och det kändes mer än väntat, sällan vart så nyfiken.

Men det lägger väl sig :-).

312/10.000 händer!

gissar på runda 400kr upp :ola:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl sir! :-)

 

Tyty, känner jag mig själv rätt så kommer jag glömma av det nånstans mitt i haha.

 

 

 

Har nog aldrig varit så här deppig över en liten förkylning+regn!

Vibram.jpg

 

Har gått runt med dom i säkert en timme nu och blandat mellan överlycka för att det knappt känns som man har nåt på fötterna och depression över hälsan och vädret :ola:

 

Edit:

Om nån undrar över den chefiga gadden så var jag 17år och jävligt frän!.

(Linjerna är ifyllda när jag byggde på benet, "skuggningen" i den är en bra point för att inte köra hos hemmapulare) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättare än väntat att inte kolla resultat än så länge, dock är det ju ett jävla meck när grejer ska öppnas och stängas så det är ju en liten oro att man ska faila den vägen :-P..

 

Lirade ett soft pass på 585 för en stund sedan, faktiskt skön att sitta där och fundera på hur man ligger till men inte kunna kolla.

Fick vinna potter mot fiskar men inte mot NITs idag, det är en deal jag gärna tar framöver ist för tvärtom som det vart senaste 25k händerna ;-).

 

Tror jag landade på nån liten hundring upp.

(Känns dumt att resultatgissa som igår, bättre att bara skriva känslan isf!)

 

 

897/10.000händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty, känner jag mig själv rätt så kommer jag glömma av det nånstans mitt i haha.

 

 

 

Har nog aldrig varit så här deppig över en liten förkylning+regn!

Vibram.jpg

 

Har gått runt med dom i säkert en timme nu och blandat mellan överlycka för att det knappt känns som man har nåt på fötterna och depression över hälsan och vädret :ola:

 

Edit:

Om nån undrar över den chefiga gadden så var jag 17år och jävligt frän!.

(Linjerna är ifyllda när jag byggde på benet, "skuggningen" i den är en bra point för att inte köra hos hemmapulare) ;-)

 

Ruggigt snabba dojjor! Vart är bästa stället att börja löpa med sådana? Typ barkbana tänker jag?

 

Idag har jag spelat 1500 händer dålig poker, stängde 100 kr ner efter många och stora swings. Back to basics i morgon igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruggigt snabba dojjor! Vart är bästa stället att börja löpa med sådana? Typ barkbana tänker jag?

 

Idag har jag spelat 1500 händer dålig poker, stängde 100 kr ner efter många och stora swings. Back to basics i morgon igen.

 

 

Oyeah :-)..

Drar nog nån av våra niciga lokala skogsrundor i början iaf. Vänja lite muskler etc!

 

Malt in ett litet pass på 276 händer precis, hände inte så mkt.

Fick inte ens spela så många händer haha.

Ruskigt mkt 2Xo och K2-6o, menmen tror inte jag lyckades backa ändå iaf inte mkt isf :-).

 

1173/10.000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Äntligen" ett helt osäkert pass :-P.

Får väl dock ta tillbaka det där med att nyfikenheten lättat haha.

Skadat dåligt snitt och kom in dåligt i några potter i början (läs: ett par dumt synade 3bets och blinda kukmätar cbets!),

Men vill tro att jag iaf lagade hålet.

Så lite missnöjd är man, värdet var ju så nice, 2 av de sämsta regsen och resten kalasfisk! :ola:

 

Ännu deppigare över hälsan idag, för vädret är fint nog att springa lite men vem fan vill träna sig sjuk 1v innan man drar till värmen!?

 

 

Får väl sitta kvar vid maskinen och kolla lite möbler eller nåt..

 

1635/10.000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får denna gamla klassiker på huvet VARJE gång jag ser denna dagbok. Roggan och Skurken :mrgreen:

 

 

 

 

HAHAHA,

Ez theme, den åker upp i första inlägget asap!

 

Rolig anekdot: (1:26)

"På Starshine i ystad", Där klämde jag på silikontuttar för första ggn i mitt liv typ 03-04 eller nåt sånt..

Finns det haket kvar? Vill minnas att dom hade sjuk happy hour?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA,

Ez theme, den åker upp i första inlägget asap!

 

Rolig anekdot: (1:26)

"På Starshine i ystad", Där klämde jag på silikontuttar för första ggn i mitt liv typ 03-04 eller nåt sånt..

Finns det haket kvar? Vill minnas att dom hade sjuk happy hour?

 

Haha sick! :mrgreen:

 

Lyssnade på några andra av deras låtar för första gången nu och tyckte jag hörde ett "RIP Starshine" eller såg nån sån kommentar på youtube :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sick! :mrgreen:

 

Lyssnade på några andra av deras låtar för första gången nu och tyckte jag hörde ett "RIP Starshine" eller såg nån sån kommentar på youtube :cry:

 

 

Illa, då får man leva på minnen.. :lol::mrgreen:

 

 

Kliver ett lillpass där, blev bara 286 händer men gick riktigt fint känns det som.

gjorde lite dumma spel på slutet som med största säkerhet skadar min redan jävligt omanliga NSD kraftigt.

Lite för mossig för att grinda mer idag, tidig säng och hoppas på att man är frisk imorgon!!

 

1921/10.000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumma pappa!!!

Di gamle kom på besök så jag fick kliva 360 händer och tack vare far så vet jag hur det gick :roll:..

Han är gammal speltorsk och ville ju tvunget veta så jag sa att han får kolla och sen stänga klienten och absolut inte nämna nåt till mig.

när han stängt kommer ju 2 extra rutor som han läser högt varav den andra är "XXXXkr kommer föras tillbaka till ditt spelkonto." menmen.

Det var nästan exakt BE, vilket faktiskt var sämre än väntat..

 

Var nere i hålet sjukt fort efter att ha blivit överkåkad och ett turnat top2 vs floppat set, men började laga lika fort igen.

Värdet senaste dagarna har ju varit magiskt :-), det rullade in sakta men säkert och efter en kåk mot den största av idioterna trodde jag att jag var på den gröna sidan. Men uppenbaligen inte :-P.

(Detta kommer dock sporra mig MER att inte titta, för jag trodde inte jag skulle bli såhär besviken över att få reda på resultatet ett enda pass.)

 

2281/10.000 händer

 

 

Nytt från enda bandet jag såg på Emmaboda 04 :ola:

 

 

 

Edit:

Körde 143 händer till när kvinnan gjorde mat, ingen bra plan :-(, lita värt som innan men nu är det nog ordentligt rött för dagen..

En KK vs AA och ett monsterdrag som missar, nya tag senare ikväll!!

 

2424/10.000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget kul pass, tömde en halvstack och plockade lite annat fint tidigt.

Sen ville det sig inte alls.

Tex: På 12st AK fick jag in det mot set med den enda som träffade.

Mkt sjuka träffar på många av de sämsta, var inte ensam med att åka på skiten hehe.

Fast det är ju iofs bra att fisken vinner ibland ;-)

Sen vanns inte en hand förrän i slutet, tror det lagades till nära ett upptag ner iaf :-)

 

Mår bättre idag och hade gärna tagit en löprunda, men dumt att chansa.

 

3280/10.000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskigt övertänd :-/,, suttit och cbetat och vevat åt helvete för mkt.

Lite till i hålet mao!

blir en iskall bärs i soffan på det och sen in och köra monstertruck!!

 

 

Blivande klassiker ;-)

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Boss

Hero ($490)

BB ($595)

UTG ($500)

CO ($157)

BTN ($258)

 

Dealt to Hero Q:club: K:club:

 

fold, CO calls $2, fold, Hero raises to $9, fold, CO calls $7

 

FLOP ($20) 3:diamond: 8:club: Q:heart:

Hero bets $16, CO calls $16

 

TURN ($52) 3:diamond: 8:club: Q:heart: 8:spade:

Hero bets $30, CO calls $30

 

RIVER ($112) 3:diamond: 8:club: Q:heart: 8:spade: 3:club:

Hero bets $56, CO raises to $102 (AI), Hero calls $46.77

 

CO shows 3:heart: 4:club:

(Pre 34%, Flop 17.6%, Turn 4.5%)

 

Hero shows Q:club: K:club:

(Pre 66%, Flop 82.4%, Turn 95.5%)

 

CO wins $309

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovat fler än mig själv att detta inte ska vara en whinebok!

men för kvinnans skull (och väggen)..

 

dagens genomgående tema:

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Boss

BB ($105)

Hero ($436)

UTG ($97.39)

UTG+1 ($214)

CO ($355)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero K:club: A:club:

 

UTG calls $2, UTG+1 raises to $9, fold, BB calls $8, Hero raises to $38, UTG calls $36, UTG+1 calls $29, BB calls $29

 

FLOP ($152) T:diamond: 5:spade: A:heart:

BB checks, Hero bets $89, UTG calls $59.39 (AI), UTG+1 folds, BB calls $67.62 (AI)

 

TURN ($346) T:diamond: 5:spade: A:heart: 6:heart:

 

RIVER ($346) T:diamond: 5:spade: A:heart: 6:heart: Q:spade:

 

BB shows J:spade: K:heart:

 

(Pre 25%, Flop 16.9%, Turn 9.1%)

 

Hero shows K:club: A:club:

(Pre 75%, Flop 83.1%, Turn 90.9%)

 

BB wins $337

 

 

Edit:

En äcklig whinepost behöver nåt fint!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...