gamblob Postad 26 Maj , 2015 Rapport Postad 26 Maj , 2015 ja om det går är det nog bra att göra lite roster spot-tweakar beroende på hur många vi blir. Citera
devalanteriel Postad 26 Maj , 2015 Rapport Postad 26 Maj , 2015 Jag hade kul och kör gärna igen. Eventuella mindre regeländringar spelar mig inte så stor roll. Citera
TGrinder Postad 26 Maj , 2015 Rapport Postad 26 Maj , 2015 IMO var waivern lite tunn förra året. Jag tycker vi bör ha bänkens storlek anpassad till hur många vi blir, om vi blir 14(?) eller fler tar vi bort en från bänken. Er åsikt om detta? Håller med om att waivern var alldeles för tunn förra säsongen. Ser gärna en ändring på det. Citera
Leppo Postad 26 Maj , 2015 Rapport Postad 26 Maj , 2015 Jag är gjuten i år igen och accepterar en ändring för att utöka waivern. Gillar inte auction dock (för att jag suger på det) men rullar gärna med på det i år igen då jag kör snake draft i de andra ligorna. Citera
schoolbook Postad 3 Augusti , 2015 Rapport Postad 3 Augusti , 2015 OK, vi kör i år igen. TE som flex och lagstorlek efter deltagarantal, annars som tidigare. 1k för fantasy (ESPN) och 250:- för survivor. Anmälan i tråden plz. Citera
hogge75 Postad 3 Augusti , 2015 Rapport Postad 3 Augusti , 2015 Med på båda Någon som påminner Ken, tror inte han hänger här så ofta Citera
Shahin86 Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 Jag återaktiverade ligan. Tog preliminärt bort en bänkplats eftersom jag håller med om att waivern var för tunn, samt adderade TE som flexalternativ. Hur ställer vi oss till PPR? (Points per reception). Innebär att varje RB eller WR som fångar en pass får en poäng. Så som ett exempel.... Shahin fångar 6 passar för 67 yards. I vårat format får han då 6p för sina 67 yards. I en PPR-liga får han istället 6p för sina yards samt en poäng för varje pass, alltså ytterligare 6 poäng. På tal om det... hur ställer vi oss till att poängsätta t.ex 67 yards till 6.7p istället för 6p som jag tror vi gör nu? Istället för poäng var 10e yard får man alltså poäng för exakt så många yards man springer/fångar. Citera
Ken Lennaárd Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 När åsnan en gång visats till brunnen hittar han alltid tillbaka. Klart att jag är med. Gäller survivorn också. Tyckte också waivern var för tunn. Gillar ändringen. Samma med TE som också ska få lira flex. "Alla" kör PPR nu för tiden. Tycker vi ändrar till det med för att hänga med i världen. Running backs blir så avgörande annars, med PPR blir det större utrymme för egna idéer, och skador behöver inte bli helt avgörande. Decimaler i poängsättningen är naturligtvis mest rättvist, men vi kanske ska nöja oss med byte till PPR denna säsong? Citera
jaroiten Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 På tal om det... hur ställer vi oss till att poängsätta t.ex 67 yards till 6.7p istället för 6p som jag tror vi gör nu? Istället för poäng var 10e yard får man alltså poäng för exakt så många yards man springer/fångar. Finns ingen rimlig anledning till att inte köra med decimaler, PPR kan jag också vara med på även fast jag inte kört det förut. Citera
devalanteriel Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 Jag kör gärna alla ovan nämnda ändringar, men gråter inte blod om någon uteblir. Citera
hogge75 Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 Jag kör gärna alla ovan nämnda ändringar, men gråter inte blod om någon uteblir. +1 Citera
Shahin86 Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 Finns ingen rimlig anledning till att inte köra med decimaler, PPR kan jag också vara med på även fast jag inte kört det förut. Anledningen till att vi inte haft decimalpoäng är för det inte var så i grundinställningarna. Är så trevlig liga det här så vi lägger upp allt för diskussion så får vi se om någon har något argument som man kanske missat. Citera
Samuel. Postad 5 Augusti , 2015 Rapport Postad 5 Augusti , 2015 Jag är gärna med i år igen, även på survivorn. Tycker de föreslagna ändringarna till PPR och decimaler låter bra. Citera
schoolbook Postad 6 Augusti , 2015 Rapport Postad 6 Augusti , 2015 Bra intitiativ, Shahin Gillar decimaler och PPR. Citera
malmster Postad 6 Augusti , 2015 Rapport Postad 6 Augusti , 2015 Jag är på. Ändringarna låter bra, även om jag egentligen inte är skitpepp på att ha decimaler i scoringen. Hursomhelst, räkna med mig. Citera
Shahin86 Postad 7 Augusti , 2015 Rapport Postad 7 Augusti , 2015 Då spikar vi det eftersom alla var så positiva. Jag väntar till nästa vecka sen fixar jag den där doodlegrejen för att se om vi kan hitta en dag där alla kan drafta samtidigt. Om ni alla försöker att inte boka in allt ni har mellan 6-10 september vore det super, är ju bäst att ha draften nånstans där. (Säsongen startar 11 september 02.30, första preseasonmatchen är denna söndag) Citera
Steel Postad 7 Augusti , 2015 Rapport Postad 7 Augusti , 2015 Jag e med i båda. Ändringarna låter bra. Citera
Recommended Posts