Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag har bara helt enkelt väldigt svårt att tro det här med summor kring en halv miljon.

Inte för att vara elak eller bitchig eller nåt i den stilen. Men förstå at jag är fundersam...

Måste nog tyvärr hålla med dig..

Grabbarna börjar tvivla redan efter två dagars slaskande. Skicka pm om ni vill ha bankutdrag. *L* Aja, får väl helt enkelt börja spela lite seriösare nu, dock svårt på denna nivå.. :?

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag har bara helt enkelt väldigt svårt att tro det här med summor kring en halv miljon.

Inte för att vara elak eller bitchig eller nåt i den stilen. Men förstå at jag är fundersam...

Måste nog tyvärr hålla med dig..

Grabbarna börjar tvivla redan efter två dagars slaskande. Skicka pm om ni vill ha bankutdrag. *L* Aja, får väl helt enkelt börja spela lite seriösare nu, dock svårt på denna nivå.. :?

Jag ser inget som ser slaskigt eller konstigt ut i ditt spel, jag ser bara ett vinnande spel

Postad

Då var det dags för lite turneringslir nu igen då..

Tävling: €10 NL turbo freezeout

Anmälda:385

Pris: 725 till ettan och 21 till 45:an..

Hmm.. Redan utslagen. Då det var en turbo bestämde jag mig för att försöka dubbla upp ganska fort. Gick all in med 88 och förlora mot A9..

Har haft grym oflyt med korten senaste timmen.. Förlorat mot AA fyra gånger. Kämpar iaf på dock fortfarande minus då jag förlorat ganska stora potter mot essen. :x

Postad

lirar 5 euros turneringen just nu.. ligger 47 av 80 då denna hand nyss spelades. Jag satt på AK och foldade till slut.. Är det rimligt med en call i detta läge?

-_- Raise (650,00)

Woffe Fold

sp@rroW Fold

immo30 Call (650,00)

secret35 Call (550,00)

Techa Fold

Flop 2d - Kc - 6s

secret35 Check

-_- Check

immo30 Bet (750,00)

secret35 Call (750,00)

-_- Raise (2 200,00)

immo30 Call (1 450,00)

secret35 Raise (6 500,00)

-_- Fold

immo30 Call (5 050,00)

Turn 2d - Kc - 6s - 4h

secret35 All-In (1 015,00)

immo30 Call (1 015,00)

River 2d - Kc - 6s - 4h - 3s

secret35 shows: Qd - Kd (a pair of kings)

immo30 shows: Kh - Ad (a pair of kings)

immo30 wins: 20 880,00 (with a pair of kings)

Postad
all in pa flop

jaoo.. men som handen spelades är det väl inte vettigt att syna?

nja... tufft att syna... just darfor skall du trycka all in pa din check-raise... sa slipper du dem besluten

Postad

:club::diamond::heart::spade:

Då var det dags att dra sig tillbaka efter tredje dagens spel. En dag som gått väldigt mycket upp och ner. Har spelat i 6 timmar och haft en rulle på 300 som lägst och på 650 som mest.

Känner att mitt eget spel varit betydligt bättre idag än tidigare men tyvärr har korten oftast varit emot mig. Åkt på några riktigt fina bad beats. Nu när jag sutade hade jag över 250€ på två utav borden de talar väl ganska bra om hur illa det gick i början. Då jag inte ens plussa hundra totalt.

Lite sur över en av de sista potterna jag spelade. Kan inte riktigt förstå hur han kan få fram en syn.. Menmen somtimes they call!

Dr_Charlie Raise (3,00)

wehrner Fold

akissej Fold

skinni Call (2,75)

-_- Call (2,50)

bronken2 Call (2,50)

Flop Jh - 8c - 7h

skinni Bet (2,75)

-_- Call (2,75)

bronken2 Fold

Dr_Charlie Call (2,75)

Turn Jh - 8c - 7h - 5c

skinni Bet (2,50)

-_- Call (2,50)

Dr_Charlie Call (2,50)

River Jh - 8c - 7h - 5c - Ts

skinni Bet (5,00)

-_- All-In (95,97)

Dr_Charlie Fold

skinni All-In (30,06)

-_- Payback (60,91)

-_- shows: 8h - Kc (a pair of eights)

skinni shows: Jc - Qc (a pair of jacks)

skinni wins: EUR 95,37 (with a pair of jacks)

Turneringsspelandet har gått rakt in i skogen.. Lagt ut ca 100€ och vunnit 20. Så ska lugna mig lite på den fronten till jag fått upp en lite fetare rulle. Jag vet sen tidigare att jag är en bra turneringsspelare men när man inte har det där lilla extra flytet så suger det rätt hårt på rullen.

Får ta nya tag imorgon.. Som sagt ganska nöjd med mitt spel och ser positivt på fortsättningen.

Start: €200

Dag:1 €265 +65 2h

Dag2: €462 +197 5h

Dag3: €546 +84 6h

Postad

Dr_Charlie Raise (3,00)

wehrner Fold

akissej Fold

skinni Call (2,75)

-_- Call (2,50)

bronken2 Call (2,50)

Synar du normalt UTG-raise på 6*BB + call med K8o i sämsta position?

Postad

Dr_Charlie Raise (3,00)

wehrner Fold

akissej Fold

skinni Call (2,75)

-_- Call (2,50)

bronken2 Call (2,50)

Synar du normalt UTG-raise på 6*BB + call med K8o i sämsta position?

Som jag sagt tidigare så spelar jag inte normalt på denna nivå.. Men jag funderar på att börja göra det nu då det går ganska mycket upp och ner...

Postad

Spelat ett par timmar nu med blandad framgång. Förlorat 4-5 ritkigt stora potter all-in inför rivern då Fi träffat högre två par eller färg/stege.

Ser dock lite bättre ut efter denna donation 30 minus so far vilket iofs är helt otorligt dåligt..

Eurobill Raise (1,20)

bronken2 Raise (1,90)

challe50 Fold

ingo Fold

-_- Call (1,65)

Prosperity Fold

Eurobill Raise (1,40)

bronken2 Raise (1,40)

-_- Call (1,40)

Eurobill Raise (1,40)

bronken2 Raise (1,40)

-_- Call (1,40)

Eurobill Call (0,70)

Flop Jh - 8c - Th

-_- Check

Eurobill Check

bronken2 Check

Turn Jh - 8c - Th - 3d

-_- All-In (81,25)

Eurobill Fold

bronken2 All-In (41,30)

-_- Payback (39,95)

River Jh - 8c - Th - 3d - 4h

-_- shows: 9d - Qh (a straight, queen high)

bronken2 shows: As - 3s (a pair of threes)

-_- wins: EUR 94,70 (with a straight, queen high)

Postad

Klar med dagens spelande efter ca 4 timmars berg o dalbana. Började riktigt uselt som vanligt då jag lirade fyra bord. Gick ner till tre och slutade med stackar på 150, 150 och 290. Lite plus blev det totalt sett men inte alls så mycket som jag förväntar av mig själv. Men idag var korten verkligen emot mig då jag blev utdragen flera gånger på potter över 50 euro.

Tror inte det blir något mer spelande idag. Men man vet aldrig..

Dag1: €265 +65 2h

Dag4: €610 +64 4h

Postad

Klar med dagens spelande efter ca 4 timmars berg o dalbana. Började riktigt uselt som vanligt då jag lirade fyra bord. Gick ner till tre och slutade med stackar på 150, 150 och 290. Lite plus blev det totalt sett men inte alls så mycket som jag förväntar av mig själv. Men idag var korten verkligen emot mig då jag blev utdragen flera gånger på potter över 50 euro.

Hmm jag förstår inte hur du kan vara missnöjd när du ligger plus det du borde göra om du tjänar ca 10BB/h per bord vilkett är ganska normalt. Tror inte du kan förvänta dig mycket mer än 15euro/h på denna limit och 3 bord.

Postad

Hmm jag förstår inte hur du kan vara missnöjd när du ligger plus det du borde göra om du tjänar ca 10BB/h per bord vilkett är ganska normalt. Tror inte du kan förvänta dig mycket mer än 15euro/h på denna limit och 3 bord.

Jag är missnöjd då jag förlorat så många potter som jag tycker att jag inte borde förlorat. Turen har helt enkelt varit emot mig såhär långt, men lite flyt så ska nog plussiffrorna bli ännu högre..

Postad
Skön syn preflop med Q9o efter en raise och en reraise..

synare alltid en re-raise om den är så liten som 0.50 euro. Oftast sitter dom på nåt bra och med ett två par på floppen å kammar man hem stora summor. I detta fall blev det ett antal raise efter också men dom var så pass små så det vara bara att haka på..

Postad
Skön syn preflop med Q9o efter en raise och en reraise..

Alltså, såna händer synar inte jag med, eftersom det i princip bara är 2 par som är bra att träffa (och det händer för sällan). Träffar du stege eller drag på stege är du sällan stor favorit ändå mot typiska pre-flop raisehänder, och träffar du bara typ TP är det lätt att sitta och betala av skiten mot halvdana bet typ, för att till slut få se ett överpar. Och 99 eller QQ på brädan är ju sen heller inget du får direkt bra betalt på ofta, eller i värsta fall är du uppe mot ett bättre set och får betala dyrt själv.

Hursomhelst, jag måste bara kommentera nåt annat - vad GÖR killen med A3 före floppen där? Alltså vad gör han? ;) (För att inte tala om hans syn senare...) Wow.

Postad

Har lirat nån timme nu och det har gått oerhört dåligt ligger ungefär 100 minus. Prövade lyckan med några €20 SnG åkte precis ur den första på fjärde plats då Fi ställer in efter att jag höjt pre-flop och floppen kommer AQ6 jag sitter med Ax och synar mot Qx river kommer Q och jag åker precis innan pengarna.. :cry:

Leder den andra med 7 spelare kvar.

• Skapa nytt...