Gå till innehåll

McFatty @ SvS 0.25/0.5


Daxxar

Recommended Posts

Upp ca 5 inköp idag. Skönt. Har en hand som jag tycker är klurig av den anledning att jag inte riktigt vet vad jag ska göra.

 

Jag har endast 10 händer på FI i databasen och har aldrig sett han tidigare. Vad gör ni på turn? Jag har ingen aning. Synar man känns det som man ger gratis kort. Raisar man måste man väl raisa all-in på han fast det känns som om han har Kungen eller bättre mer än 50% av gångerna här. Fold finns inte för mig. Hade någon foldat här? UTG har ca 8.50 kvar på turn.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Hero (MP) (kr61.83)

Button (kr64.26)

SB (kr26.05)

BB (kr45.71)

UTG (kr15.75)

 

Preflop: Hero is MP with 8heart.gif, 8diamond.gif

UTG calls kr0.50, Hero bets kr1.50, 1 fold, SB calls kr1.50, BB calls kr1.50, UTG calls kr1.50

 

Flop: (kr6) 6diamond.gif, 2club.gif, 4spade.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets kr5, 2 folds, UTG calls kr5

 

Turn: (kr16) Kdiamond.gif(2 players)

UTG bets kr1, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Backade lite sen senaste inlägget och rullen ligger på snygga 1300kr jämnt. Ska köra igång en session nu hoppas jag kan spela mitt A-game. Känns som om jag inte riktigt haft mitt A-game flyt i mig. Synat med skräp ibland osv.

 

Ingen som har något att säga om handen ovanför? Kanske vill kalla mig idiot som inte ens vet hur jag ska spela den? Någon? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade lite sen senaste inlägget och rullen ligger på snygga 1300kr jämnt. Ska köra igång en session nu hoppas jag kan spela mitt A-game. Känns som om jag inte riktigt haft mitt A-game flyt i mig. Synat med skräp ibland osv.

 

Ingen som har något att säga om handen ovanför? Kanske vill kalla mig idiot som inte ens vet hur jag ska spela den? Någon? :-)

 

Varför bettar du bara 3bb pre med 1 limpare?

 

Syn turn, se vad som händer på river. En shortstackad microlirare utan reads på är inte värd någon längre analys, han vet antagligen inte själv vad som händer under handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp ca 5 inköp idag. Skönt. Har en hand som jag tycker är klurig av den anledning att jag inte riktigt vet vad jag ska göra.

 

Jag har endast 10 händer på FI i databasen och har aldrig sett han tidigare. Vad gör ni på turn? Jag har ingen aning. Synar man känns det som man ger gratis kort. Raisar man måste man väl raisa all-in på han fast det känns som om han har Kungen eller bättre mer än 50% av gångerna här. Fold finns inte för mig. Hade någon foldat här? UTG har ca 8.50 kvar på turn.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Hero (MP) (kr61.83)

Button (kr64.26)

SB (kr26.05)

BB (kr45.71)

UTG (kr15.75)

 

Preflop: Hero is MP with 8heart.gif, 8diamond.gif

UTG calls kr0.50, Hero bets kr1.50, 1 fold, SB calls kr1.50, BB calls kr1.50, UTG calls kr1.50

 

Flop: (kr6) 6diamond.gif, 2club.gif, 4spade.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets kr5, 2 folds, UTG calls kr5

 

Turn: (kr16) Kdiamond.gif(2 players)

UTG bets kr1, Hero ???

 

Jag skeppar in på turn här. Känns som att killen sitter med par+stegdrag. Typ 55, 56 eller dyl. Tror din hand är långt före här.

 

Personligen plussar jag en BB per limpare pre. Dvs i detta fallet 2Kr istället för 1.5 men jag tror skillnaden är väldigt irrelevant.

 

Kungen ändrar inte brädan mkt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skeppar in på turn här. Känns som att killen sitter med par+stegdrag. Typ 55, 56 eller dyl. Tror din hand är långt före här.

 

Personligen plussar jag en BB per limpare pre. Dvs i detta fallet 2Kr istället för 1.5 men jag tror skillnaden är väldigt irrelevant.

 

Kungen ändrar inte brädan mkt imo.

 

Japp valde också att dega på turn med. Turn var blank han visade upp AK, man drar en liten suck då. :-) Tack för feedbacken.

 

Använder du någon form av hand converter eller plockar du direkt från HM??? jag hittar ingen bra hand converter för svs.

 

Jag kopierar min händer från PT3 och använder mig av denna http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php "output format" använder jag "other phpbb forum". Funkar perfekt som du ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutar +3.5 inköp ungefär. Jag tycker mitt spel är lite svängigt. Jag tar gärna coinflips och trycker all-in med AK osv. Förlorade 3 coinflips igår och vann en. Kanske dags att sluta med dom. Spelar iallafall inte så bra som jag kan göra känner jag. Efter 4k händer har jag en måttlig BB/100 på 14.87. Kan iofs vara lite varians med som gör att den är sämre. Men jag kunde nog ha lätt 20+ BB/100 om jag spelat perfekt.

 

Ska spela en session till nu. Vill nå 3000kr så fort som möjligt så man slipper spela om kaffepengar och gå över till donkenmenyer istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutar +3.5 inköp ungefär. Jag tycker mitt spel är lite svängigt. Jag tar gärna coinflips och trycker all-in med AK osv. Förlorade 3 coinflips igår och vann en. Kanske dags att sluta med dom. Spelar iallafall inte så bra som jag kan göra känner jag. Efter 4k händer har jag en måttlig BB/100 på 14.87. Kan iofs vara lite varians med som gör att den är sämre. Men jag kunde nog ha lätt 20+ BB/100 om jag spelat perfekt.

 

Ska spela en session till nu. Vill nå 3000kr så fort som möjligt så man slipper spela om kaffepengar och gå över till donkenmenyer istället.

 

Du kommer gå upp till 0.5/1 med 15 inköp alltså? (alla bord är 200bb max)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer köpa in för 100BB till att börja med. Sen blir väl 150bb med 4500kr och 200BB med 6000kr. Men när man börjar dagen med att torska 1.5 inköp så undrar man när man kan gå upp i nivå.

 

Jag har inte vunnit en enda showdown de senaste 300 händerna enligt PT3. Yaay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutar +3.5 inköp ungefär. Jag tycker mitt spel är lite svängigt. Jag tar gärna coinflips och trycker all-in med AK osv. Förlorade 3 coinflips igår och vann en. Kanske dags att sluta med dom. Spelar iallafall inte så bra som jag kan göra känner jag. Efter 4k händer har jag en måttlig BB/100 på 14.87. Kan iofs vara lite varians med som gör att den är sämre. Men jag kunde nog ha lätt 20+ BB/100 om jag spelat perfekt.

 

Ska spela en session till nu. Vill nå 3000kr så fort som möjligt så man slipper spela om kaffepengar och gå över till donkenmenyer istället.

 

Själv har jag nått 2000kr´s gränsen nu och kommer hoppa upp på NL100 med 20 inköp. Om jag skulle tappa 5 inköp till 1500kr så hoppar jag ner igen och börjar om. Men alla gör ju som dom vill=)

 

 

Du kommer gå upp till 0.5/1 med 15 inköp alltså? (alla bord är 200bb max)

 

Du inser väl att det är ok att köpa in för 100BB´s? man måste ju inte växla fullt. Tror det kan vara en stor fördel att "bara" växla 100 faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du inser väl att det är ok att köpa in för 100BB´s? man måste ju inte växla fullt. Tror det kan vara en stor fördel att "bara" växla 100 faktiskt.

 

Ja du lilla gubben det inser jag, det är så jag själv spelar. Men trodde de flesta föredrog att köpa in sig för max. Min rulle är på 4k nu och jag lirar 2 bord 0.25/0.50 och 3 bord 0.50/1 med 100bb inköp. Tycker personligen att 20 inköp är alldeles för risky, men upp till var o en!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ugghh... Varför tiltar jag? Det sjuka är när jag spelar dåligt så spelar alla sämre. Måste fan ta mig i kragen nu. Endast back 2 inköp idag dock. Kunde väl vara värre. Det sjuka är att jag just nu är break even de senaste 2k händerna. Kul att vara breakeven över 2k händer på 0.25/5 haha. Vi får skylla på varians + tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du lilla gubben det inser jag, det är så jag själv spelar. Men trodde de flesta föredrog att köpa in sig för max. Min rulle är på 4k nu och jag lirar 2 bord 0.25/0.50 och 3 bord 0.50/1 med 100bb inköp. Tycker personligen att 20 inköp är alldeles för risky, men upp till var o en!

 

Att skotta med 20 inköp är ju ganska standard och rekommenderas ju i många av de böcker jag läst. Sen beror det ju på hur stor ens edge är också.

 

Sen hatar jag folk som kallar en för "lilla gubben" eller "lilla vännen" det är sjukt nedvärderande, brist på respekt och otrevligt. Jag var inte otrevlig mot dig så jag vore tacksam om du inte är otrevlig mot mig. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skotta med 20 inköp är ju ganska standard och rekommenderas ju i många av de böcker jag läst. Sen beror det ju på hur stor ens edge är också.

 

Sen hatar jag folk som kallar en för "lilla gubben" eller "lilla vännen" det är sjukt nedvärderande, brist på respekt och otrevligt. Jag var inte otrevlig mot dig så jag vore tacksam om du inte är otrevlig mot mig. Tack på förhand!

 

+1 så äckligt så man spyr, använder de själv ibland dock, då mår man :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skotta med 20 inköp är ju ganska standard och rekommenderas ju i många av de böcker jag läst. Sen beror det ju på hur stor ens edge är också.

 

Sen hatar jag folk som kallar en för "lilla gubben" eller "lilla vännen" det är sjukt nedvärderande, brist på respekt och otrevligt. Jag var inte otrevlig mot dig så jag vore tacksam om du inte är otrevlig mot mig. Tack på förhand!

 

"Du inser väl" var väldigt nedvärderade i min mening, det är väl klart som fan jag inser det? ;-) (fast jo, det kanske inte framgick så tydligt i mitt första inlägg)

 

+1 så äckligt så man spyr, använder de själv ibland dock, då mår man :S

 

Stackars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lilla gubbar, ni inser väl att ni inte kan bråka i min dagbok. :lol:

 

Har varit nere och badat i sjön nu och tagit en dusch. Känns väl som tilten rann ner i avloppet nu. Sen är det väl ändå dags för mig att börja folda mediokra händer igen. Jag spelar per automatik och utan någon som helst fantasi. Tror det är därför det gått så dåligt senaste 2k händerna. Vi gör ett försök igen nu hoppas på det bästa!

 

Oh btw CaH jag har snott 2 inköp från dig märkte jag nu. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är det lätt. Angående min syn preflop så gillar jag att syna/raise-a spekulativa händer på button.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

MP (kr50)

Hero (Button) (kr52.66)

SB (kr49.50)

BB (kr46)

UTG (kr91.47)

 

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, 10diamond.gif

UTG bets kr2.25, 1 fold, Hero calls kr2.25, 1 fold, BB calls kr2.25

 

Flop: (kr7) 7diamond.gif, 2heart.gif, 5diamond.gif(3 players)

BB bets kr7.50, UTG calls kr7.50, Hero calls kr7.50

 

Turn: (kr29.50) 6diamond.gif(3 players)

BB bets kr22.50, UTG raises to kr81.72 (All-In), Hero calls kr42.91 (All-In), BB calls kr13.75 (All-In)

 

River: (kr151.57) 6club.gif(3 players, 3 all-in)

 

Total pot: kr151.57 | Rake: kr3.80

 

Results:

Hero had Jdiamond.gif, 10diamond.gif (flush, Jack high).

BB didn't show

UTG had 8diamond.gif, 8spade.gif (two pair, eights and sixes).

Outcome: Hero won kr148.27

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du inser väl" var väldigt nedvärderade i min mening, det är väl klart som fan jag inser det? ;-) (fast jo, det kanske inte framgick så tydligt i mitt första inlägg)

 

 

 

Stackars.

 

Det var en fråga från min sida och det tror jag du förstår. Det var inte medvetet nedlåtande. Men det var lilla gubben. Är en väldig skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lilla gubbar, ni inser väl att ni inte kan bråka i min dagbok. :lol:

 

Har varit nere och badat i sjön nu och tagit en dusch. Känns väl som tilten rann ner i avloppet nu. Sen är det väl ändå dags för mig att börja folda mediokra händer igen. Jag spelar per automatik och utan någon som helst fantasi. Tror det är därför det gått så dåligt senaste 2k händerna. Vi gör ett försök igen nu hoppas på det bästa!

 

Oh btw CaH jag har snott 2 inköp från dig märkte jag nu. :D

 

Vad nickar du dp?? Skicka pm om du inte vill outa jag skvallrar inte=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du dp?? Skicka pm om du inte vill outa jag skvallrar inte=)

 

Kan inte skicka PM än. Vet inte hur lång tid det tar innan jag får göra det.

 

Gårdagen gick inge vidare. Backar ett ½ inköp ungefär. Jag vet inte varför men av någon anledning spelar jag inte bra. Kan ha varit att jag varit ute på landet i störig miljö, kom hem idag. Får se om det ger ett bättre spel av mig. Vi får hoppas iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... Detta funkar inte. Behöver en mental nystart. Har typ aldrig spelat så ruttet som jag gör nu. Startar en ny databas och tar ut 300kr. Ny databas och 1k rulle känns som en rejäl nystart. Hoppas det sätter sig mentalt i huvudet på mig med.

 

Vill ha mitt spel analyserat med om ni kanske kan hitta lite läckor jag har eller kanske något ni tycker jag bör förändra. Har bara spelat 5020 händer men det är iaf ett litet underlag för hur jag spelar hoppas jag. Alla händer är spelade på 0.25/0.5. Tack för feedbacken alla.

 

http://img825.imageshack.us/img825/4590/databas2.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/7438/databas.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... Detta funkar inte. Behöver en mental nystart. Har typ aldrig spelat så ruttet som jag gör nu. Startar en ny databas och tar ut 300kr. Ny databas och 1k rulle känns som en rejäl nystart. Hoppas det sätter sig mentalt i huvudet på mig med.

 

Vill ha mitt spel analyserat med om ni kanske kan hitta lite läckor jag har eller kanske något ni tycker jag bör förändra. Har bara spelat 5020 händer men det iaf ett litet underlag för hur jag spelar hoppas jag. Alla händer är spelade på 0.25/0.5. Tack för feedbacken alla.

 

http://img825.imageshack.us/img825/4590/databas2.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/7438/databas.jpg

 

Sjukt stabil graf ju. :) Försök koppla bort summor och pengavärden när du spelar och fortsätt spela ditt spel bara. Svårt att analysera ett kluster av siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... Detta funkar inte. Behöver en mental nystart. Har typ aldrig spelat så ruttet som jag gör nu. Startar en ny databas och tar ut 300kr. Ny databas och 1k rulle känns som en rejäl nystart. Hoppas det sätter sig mentalt i huvudet på mig med.

 

Vill ha mitt spel analyserat med om ni kanske kan hitta lite läckor jag har eller kanske något ni tycker jag bör förändra. Har bara spelat 5020 händer men det är iaf ett litet underlag för hur jag spelar hoppas jag. Alla händer är spelade på 0.25/0.5. Tack för feedbacken alla.

 

http://img825.imageshack.us/img825/4590/databas2.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/7438/databas.jpg

 

Spela fler händer, VP$IP 14.88 är för tajt på 5max. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...