Gå till innehåll

McFatty @ SvS 0.25/0.5


Daxxar

Recommended Posts

Dags för en dagbok.

 

Först lite pokerbakgrund. Har för det mesta spelat lägre nivåer. Ibland tiltat bort hela rullen (min största läcka). Kommer ihåg för 2-3 år sedan när jag spelade bort hela rullen på 300/600 och blev bumhuntad i veckor efter det. Roliga tider. Ska undvika "köpa in med hela rullen på ett bord tilten" så bör det gå bra.

 

Satt in 500kr på SvS. Målet är att spela 5/10 innan nyår ska vara BR nit med minst 30 inköp innan jag går upp i nivå. Måste dock utveckla mitt spel mer och lära mig att inte överspela mediokra händer innan jag kommer vara vinnande på 5/10. Kommer posta mycket HHs här och dagresultat blandat med lite random skitsnack ibland.

 

För er som undrar är jag 24 år, kommer inte avslöja mitt nick på SvS (än) och vill ha all feedback jag kan få. Jag har en BB/100 på 26 över 33k händer på 0.25/0.5 i gamla databasen.

 

Startat en ny databas för att ha ny fräsch känsla med.

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Typ andra handen jag spelar. Facepalm när jag såg hans kort

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

SB (kr18.06)

BB (kr51.41)

UTG (kr51.99)

Hero (MP) (kr50.18)

Button (kr124.33)

 

Preflop: Hero is MP with Qheart.gif, Aclub.gif

1 fold, Hero bets kr1.75, Button calls kr1.75, SB calls kr1.75, 1 fold

 

Flop: (kr5.75) 10spade.gif, 2diamond.gif, Qspade.gif(3 players)

SB bets kr2.87, Hero raises to kr5.74, Button calls kr5.74, SB calls kr5.74

 

Turn: (kr22.97) 2spade.gif(3 players)

SB checks, Hero bets kr11.50, Button calls kr11.50, 1 fold

 

River: (kr45.97) 8club.gif(2 players)

Hero bets kr15, Button calls kr15

 

Total pot: kr75.97 | Rake: kr1.89

 

Results:

Button had 3diamond.gif, 2heart.gif (three of a kind, twos).

Hero had Qheart.gif, Aclub.gif (two pair, Queens and twos).

Outcome: Button won kr74.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej KletigtAnus! (sorry om jag outade dig nu)

 

Hur tänker du här?

 

/Button

 

Hehe aldrig sett spelaren "kletigtanus" så jag antar att du driver med mig.

 

Hursomhelst miniraisar jag för info där. Skulle jag få en reraise emot mig foldar jag (allt för vanligt med QT Q2 T2 på denna nivå). Får jag en syn anser jag att min hand är starkast på floppen. Tänker jag fel i den situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe aldrig sett spelaren "kletigtanus" så jag antar att du driver med mig.

 

Hursomhelst miniraisar jag för info där. Skulle jag få en reraise emot mig foldar jag (allt för vanligt med QT Q2 T2 på denna nivå). Får jag en syn anser jag att min hand är starkast på floppen. Tänker jag fel i den situationen?

 

Enligt mig spelar du handen bra förutom att reraisen på flop är för liten. Sen förstår jag inte hur du kan tänka att du ska lägga dig efter reraise, du slår väl om för du tror att du leder och vill skydda din hand mot eventuella drag och sämre Q samt nån 10a.

 

Annars GL med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ord. Tur. Däremot torska jag handen efter med AA vs JJ

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed)

 

UTG (kr31.35)

Button (kr50.55)

SB (kr81.18)

Hero (BB) (kr84.48)

 

Preflop: Hero is BB with 3diamond.gif, 3club.gif

1 fold, Button bets kr1.50, SB raises to kr4.12, Hero calls kr4.12, Button calls kr4.12

 

Flop: (kr12.36) 3heart.gif, Jdiamond.gif, 3spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button checks

 

Turn: (kr12.36) 5heart.gif(3 players)

SB bets kr9.27, Hero raises to kr18.54, 1 fold, SB raises to kr27.81, Hero raises to kr61.80, SB calls kr49.25 (All-In), Hero calls kr77.06

 

River: (kr166.48) 4spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr166.48 | Rake: kr4.16

 

Results:

SB had Jspade.gif, Jclub.gif (full house, Jacks over threes).

Hero had 3diamond.gif, 3club.gif (four of a kind, threes).

Outcome: Hero won kr162.32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar nu en riktigt bra session som slutar lite mer än +8 inköp. Mycket tur, lite skicklighet och lite klantighet.

 

Spelar denna hand rätt och dåligt och missar faktiskt att dubbla färgdraget ligger ute på turn, måste sluta surfa och spela samtidigt. Jag undrar dock hur ni hade spelat denna hand på turn och river. Hade jag tänkt på färgdragen hade jag endast synat river och eventuellt lagt mig mot MPs reraise.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Button (kr172.53)

SB (kr10.62)

BB (kr50.16)

Hero (UTG) (kr77.19)

MP (kr50)

 

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Qclub.gif

Hero bets kr2.25, MP calls kr2.25, Button calls kr2.25, SB calls kr2.25, 1 fold

 

Flop: (kr9.50) 6diamond.gif, 6heart.gif, 7diamond.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP checks, Button checks

 

Turn: (kr9.50) Qheart.gif(4 players)

SB bets kr5, Hero calls kr5, MP calls kr5, Button calls kr5

 

River: (kr29.50) 4heart.gif(4 players)

SB raises to kr3.37 (All-In), Hero raises to kr9.24, MP raises to kr15.11, 1 fold, Hero calls kr15.11

 

Total pot: kr63.09 | Rake: kr1.57

 

Results:

SB didn't show

Hero didn't show Kspade.gif, Qclub.gif (nothing).

MP had Aheart.gif, 2heart.gif (flush, Ace high).

Outcome: MP won kr61.52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är fisk, ingen händer i databasen dock. Vad gör ni?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed)

 

Hero (BB) (kr47.75)

UTG (kr49.19)

Button (kr55.84)

SB (kr90.28)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kspade.gif

UTG bets kr2, 2 folds, Hero raises to kr6.25, UTG calls kr6.25

 

Flop: (kr12.75) Kclub.gif, Qheart.gif, 10diamond.gif(2 players)

Hero bets kr7, UTG raises to kr35, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är fisk, ingen händer i databasen dock. Vad gör ni?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed)

 

Hero (BB) (kr47.75)

UTG (kr49.19)

Button (kr55.84)

SB (kr90.28)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kspade.gif

UTG bets kr2, 2 folds, Hero raises to kr6.25, UTG calls kr6.25

 

Flop: (kr12.75) Kclub.gif, Qheart.gif, 10diamond.gif(2 players)

Hero bets kr7, UTG raises to kr35, Hero ???

 

beror ju helt på reads osv, men jag tycker nog inte det är dumt att dega där om fi är spew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är fisk, ingen händer i databasen dock. Vad gör ni?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed)

 

Hero (BB) (kr47.75)

UTG (kr49.19)

Button (kr55.84)

SB (kr90.28)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kspade.gif

UTG bets kr2, 2 folds, Hero raises to kr6.25, UTG calls kr6.25

 

Flop: (kr12.75) Kclub.gif, Qheart.gif, 10diamond.gif(2 players)

Hero bets kr7, UTG raises to kr35, Hero ???

 

Vik. Gl med grinden btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar nu en riktigt bra session som slutar lite mer än +8 inköp. Mycket tur, lite skicklighet och lite klantighet.

 

Spelar denna hand rätt och dåligt och missar faktiskt att dubbla färgdraget ligger ute på turn, måste sluta surfa och spela samtidigt. Jag undrar dock hur ni hade spelat denna hand på turn och river. Hade jag tänkt på färgdragen hade jag endast synat river och eventuellt lagt mig mot MPs reraise.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Button (kr172.53)

SB (kr10.62)

BB (kr50.16)

Hero (UTG) (kr77.19)

MP (kr50)

 

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Qclub.gif

Hero bets kr2.25, MP calls kr2.25, Button calls kr2.25, SB calls kr2.25, 1 fold

 

Flop: (kr9.50) 6diamond.gif, 6heart.gif, 7diamond.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP checks, Button checks

 

Turn: (kr9.50) Qheart.gif(4 players)

SB bets kr5, Hero calls kr5, MP calls kr5, Button calls kr5

 

River: (kr29.50) 4heart.gif(4 players)

SB raises to kr3.37 (All-In), Hero raises to kr9.24, MP raises to kr15.11, 1 fold, Hero calls kr15.11

 

Total pot: kr63.09 | Rake: kr1.57

 

Results:

SB didn't show

Hero didn't show Kspade.gif, Qclub.gif (nothing).

MP had Aheart.gif, 2heart.gif (flush, Ace high).

Outcome: MP won kr61.52

 

Förlåt jag vill inte vara en röv men tycker du spelar denna handen riktigt dåligt.

 

Varför 4.5BB preflopp???? Finns ingen anledning. Du bygger en mega pott med en ytterst tveksam hand här.

 

Finns det någon flopp jag hade C-bet bluffat är det denna. Inte för att jag tycker det är fel att checka men jag tror jag hade smällt in en bet här. Reppa stor hand är inte fel på denna floppen. Men vi fortsätter i ditt spår. Checkar och spelar vidare.

 

Turn är enligt mig antingen fold eller raise. Tycker bägge är acceptabla. Fi har enbart 3kr bakom, isolerings raise är ofta bra här. Det skjuter ut dragen och du kan fortfarande få betalt av sämre damer. Då måste vi dock vika mot alla omslag, men det gör inte mig något.

 

Istället blir vi tre spelare till river. 3kr´s pushen kommer som ett brev på posten, det visste vi. Fram tills nu kan jag fatta din approach. Du har tagit den konservativa linjen. Men att slå om här, med en man bakom, med parad och färgad bräda, är helt upp åt väggarna. Att sen syna hans klick??? Vad slår du här??? Han slår ju aldrig om QJ lixom. Det är färg eller kåk hela veckan. Tror inte ens han slår om med trissen.

 

Spela mindre potter med dina tveksamma händer. Ta kommandot i potterna du spelar och betala aldrig av när du inte kan vinna.

 

Hoppas nu inte du blir arg och ledsen. Det är inte min mening. Jag vill bara hjälpa till på traven lite.

 

GL i fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är fisk, ingen händer i databasen dock. Vad gör ni?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed)

 

Hero (BB) (kr47.75)

UTG (kr49.19)

Button (kr55.84)

SB (kr90.28)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kspade.gif

UTG bets kr2, 2 folds, Hero raises to kr6.25, UTG calls kr6.25

 

Flop: (kr12.75) Kclub.gif, Qheart.gif, 10diamond.gif(2 players)

Hero bets kr7, UTG raises to kr35, Hero ???

 

Tycker det är helt ok att folda här. Finns inte mycket du slår. Det du slår har oftast ganska många outs dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag folda AK handen. Tänkte i samma banor som ClownX.

 

Förlåt jag vill inte vara en röv men tycker du spelar denna handen riktigt dåligt.

 

Varför 4.5BB preflopp???? Finns ingen anledning. Du bygger en mega pott med en ytterst tveksam hand här.

 

Finns det någon flopp jag hade C-bet bluffat är det denna. Inte för att jag tycker det är fel att checka men jag tror jag hade smällt in en bet här. Reppa stor hand är inte fel på denna floppen. Men vi fortsätter i ditt spår. Checkar och spelar vidare.

 

Turn är enligt mig antingen fold eller raise. Tycker bägge är acceptabla. Fi har enbart 3kr bakom, isolerings raise är ofta bra här. Det skjuter ut dragen och du kan fortfarande få betalt av sämre damer. Då måste vi dock vika mot alla omslag, men det gör inte mig något.

 

Istället blir vi tre spelare till river. 3kr´s pushen kommer som ett brev på posten, det visste vi. Fram tills nu kan jag fatta din approach. Du har tagit den konservativa linjen. Men att slå om här, med en man bakom, med parad och färgad bräda, är helt upp åt väggarna. Att sen syna hans klick??? Vad slår du här??? Han slår ju aldrig om QJ lixom. Det är färg eller kåk hela veckan. Tror inte ens han slår om med trissen.

 

Spela mindre potter med dina tveksamma händer. Ta kommandot i potterna du spelar och betala aldrig av när du inte kan vinna.

 

Hoppas nu inte du blir arg och ledsen. Det är inte min mening. Jag vill bara hjälpa till på traven lite.

 

GL i fortsättning.

 

 

Angående QK handen.

 

Tycker inte raisen preflop är för hög men kanske inte optimalt med 4.25BB. Brukar mixa upp det lite och eventuellt kanske man bör nöja sig med 3.5bb som max?

 

På floppen känns det som jag ska ge upp handen ifall någon bettar. Att c-bet bluffa här är inte smart mot 3 st spelare. Speciellt när de flesta spela vad som helst preflop på denna nivå och alla älskar att slowspela trissar och syna med överkort. Mot en FI c-bettar jag här mer än 50% beroende på read.

 

Turn borde jag spelat som du säger. Spelade inte turn bra och tänkte inte ens på färgdragenx2.

 

På river hade jag som sagt inte slagit om jag varit 100% fokuserad och sett färgdraget. Kanske inte ens borde slagit om även om färgen inte gick in? Hursomhelst med min syn där tänker jag "6kr för att ha en minimal chans att vinna potten ok vi kör på det". Men du har rätt man slår inte om i det läget om man inte har bra hand. Extremt dålig syn av mig.

 

Tack för feedbacken uppskattas väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag folda AK handen. Tänkte i samma banor som ClownX.

 

 

 

 

Angående QK handen.

 

Tycker inte raisen preflop är för hög men kanske inte optimalt med 4.25BB. Brukar mixa upp det lite och eventuellt kanske man bör nöja sig med 3.5bb som max?

 

På floppen känns det som jag ska ge upp handen ifall någon bettar. Att c-bet bluffa här är inte smart mot 3 st spelare. Speciellt när de flesta spela vad som helst preflop på denna nivå och alla älskar att slowspela trissar och syna med överkort. Mot en FI c-bettar jag här mer än 50% beroende på read.

 

Turn borde jag spelat som du säger. Spelade inte turn bra och tänkte inte ens på färgdragenx2.

 

På river hade jag som sagt inte slagit om jag varit 100% fokuserad och sett färgdraget. Kanske inte ens borde slagit om även om färgen inte gick in? Hursomhelst med min syn där tänker jag "6kr för att ha en minimal chans att vinna potten ok vi kör på det". Men du har rätt man slår inte om i det läget om man inte har bra hand. Extremt dålig syn av mig.

 

Tack för feedbacken uppskattas väldigt mycket.

 

Glad att du inte verkar alldeles för upprörd på mig pga av sågningen=)

 

Jag kan hålla med om att Cbets bluffa inte är optimalt men om vi någonsin vill slå nötterna i en 4-vägs pott borde vi också mixa upp det och bluffa typ 1% av gångerna. Då är detta ingen dålig flopp att göra det på imo. Många kommer att sätta dig på en mega hand och folda rätt ut. Så klart finns det ju risk att någon visar ballar och vi måste folda. Det blir iaf billigare.

 

Jag spelar själv Svs .25/.50 atm eftersom FTP inte är uppe längre. Motståndet är så sjukt löst och värdelöst. En sak kan jag säga KLICK är nästan alltid "stålet" "nötterna""Jävlar vilken bra hand" detta gäller även pre flopp i många fall dock inte alltid.

 

Hur länge har di varit igång nu??? Hur har det gått allt som allt???

 

Själv drämde jag in 175kr=) men har på 4:a dagar gjort det till 1500. Som sagt kassako motstånd=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad att du inte verkar alldeles för upprörd på mig pga av sågningen=)

 

Jag kan hålla med om att Cbets bluffa inte är optimalt men om vi någonsin vill slå nötterna i en 4-vägs pott borde vi också mixa upp det och bluffa typ 1% av gångerna. Då är detta ingen dålig flopp att göra det på imo. Många kommer att sätta dig på en mega hand och folda rätt ut. Så klart finns det ju risk att någon visar ballar och vi måste folda. Det blir iaf billigare.

 

Jag spelar själv Svs .25/.50 atm eftersom FTP inte är uppe längre. Motståndet är så sjukt löst och värdelöst. En sak kan jag säga KLICK är nästan alltid "stålet" "nötterna""Jävlar vilken bra hand" detta gäller även pre flopp i många fall dock inte alltid.

 

Hur länge har di varit igång nu??? Hur har det gått allt som allt???

 

Själv drämde jag in 175kr=) men har på 4:a dagar gjort det till 1500. Som sagt kassako motstånd=)

 

Vad roligt. Då har vi säkert möts.

Hur länge jag hållt på? Började när jag startade dagboken, alltså 2 dagar sedan och det går ganska ok. Rullen var på 1040 innan denna session nu som gick åt helv... så nu är väl den på ca 900 antar jag.

 

nice 175 till 1500 på 4 dagar låter bra.

 

annars måste jag bara säga AOÅDGJODAJG

Hur kan jag backa 2½ inköp på 300 händer när jag börjar med att vinna ett inköp!? Jag träffar SJUUUKT dåligt försöker mig på någon dum bluff med och blir nedsynad av typ Q7 på 99QAx bräda. De få gånger jag träffar foldar alla direkt osv. Blir så jävla irriterad!!! Ska ta en kortare paus. Analysera vad jag gjorde för fel osv och sen börja igen som ny fräsch människa.

 

Jag vet redan vad jag gjorde för fel, blev för lösaggressiv och försökte spela poker på ett sätt som jag varken är van och kan. Ska återgå till mitt vanliga NIT-spel sålänge..

 

Kan posta en rolig hand som påminner EXTREMT mycket om KQ-handen på sidan 1.

 

Tveksam raise preflop, flop spelet känns givet för mig. Raisar turn mer än mini-raisen som jag gjorde på KQ-handen med den konstruktiva kritiken i bakhuvudet och färgdraget går inte in på river så jag tänker att jag kan betta för värde. Blir lite skraj när båda synar men det gå vägen ändå. Vad tycker ni? Spelade jag den ok?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Hero (MP) (kr48.25)

Button (kr39.95)

SB (kr34.93)

BB (kr56.84)

UTG (kr42.14)

 

Preflop: Hero is MP with Jclub.gif, Kspade.gif

UTG calls kr0.50, Hero bets kr2.25, 1 fold, SB calls kr2.25, BB calls kr2.25, UTG calls kr2.25

 

Flop: (kr9) 5spade.gif, 5heart.gif, 7heart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks

 

Turn: (kr9) Kdiamond.gif(4 players)

SB bets kr1.50, BB calls kr1.50, 1 fold, Hero raises to kr9.50, SB calls kr9.50, BB calls kr9.50

 

River: (kr37.50) 3club.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr10, SB calls kr10, BB calls kr10

 

Total pot: kr67.50 | Rake: kr1.68

 

Results:

SB didn't show

BB didn't show

Hero had Jclub.gif, Kspade.gif (two pair, Kings and fives).

Outcome: Hero won kr65.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt. Då har vi säkert möts.

Hur länge jag hållt på? Började när jag startade dagboken, alltså 2 dagar sedan och det går ganska ok. Rullen var på 1040 innan denna session nu som gick åt helv... så nu är väl den på ca 900 antar jag.

 

nice 175 till 1500 på 4 dagar låter bra.

 

annars måste jag bara säga AOÅDGJODAJG

Hur kan jag backa 2½ inköp på 300 händer när jag börjar med att vinna ett inköp!? Jag träffar SJUUUKT dåligt försöker mig på någon dum bluff med och blir nedsynad av typ Q7 på 99QAx bräda. De få gånger jag träffar foldar alla direkt osv. Blir så jävla irriterad!!! Ska ta en kortare paus. Analysera vad jag gjorde för fel osv och sen börja igen som ny fräsch människa.

 

Jag vet redan vad jag gjorde för fel, blev för lösaggressiv och försökte spela poker på ett sätt som jag varken är van och kan. Ska återgå till mitt vanliga NIT-spel sålänge..

 

Kan posta en rolig hand som påminner EXTREMT mycket om KQ-handen på sidan 1.

 

Tveksam raise preflop, flop spelet känns givet för mig. Raisar turn mer än mini-raisen som jag gjorde på KQ-handen med den konstruktiva kritiken i bakhuvudet och färgdraget går inte in på river så jag tänker att jag kan betta för värde. Blir lite skraj när båda synar men det gå vägen ändå. Vad tycker ni? Spelade jag den ok?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Hero (MP) (kr48.25)

Button (kr39.95)

SB (kr34.93)

BB (kr56.84)

UTG (kr42.14)

 

Preflop: Hero is MP with Jclub.gif, Kspade.gif

UTG calls kr0.50, Hero bets kr2.25, 1 fold, SB calls kr2.25, BB calls kr2.25, UTG calls kr2.25

 

Flop: (kr9) 5spade.gif, 5heart.gif, 7heart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks

 

Turn: (kr9) Kdiamond.gif(4 players)

SB bets kr1.50, BB calls kr1.50, 1 fold, Hero raises to kr9.50, SB calls kr9.50, BB calls kr9.50

 

River: (kr37.50) 3club.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr10, SB calls kr10, BB calls kr10

 

Total pot: kr67.50 | Rake: kr1.68

 

Results:

SB didn't show

BB didn't show

Hero had Jclub.gif, Kspade.gif (two pair, Kings and fives).

Outcome: Hero won kr65.82

 

Hahaha kan inte fatta att två killar betalade med sämre på rivern=)

Personligen så tycker jag fortfarande at 4.5BB dvs 2.25kr är en för stor preflop raise själv kör jag som standard 1.5 och plussar sen en BB per limpare.

Anledningen är att inte bygga så stora poter. Dom kommer bli stora när det behövs ändå eftersom att fisken på nivån är tämligen värdelös. Men passar det dig, vem är jag att gnälla då=)

 

Annars kan man väl argumentera för att check/syna rivern. Nu blir det ju perfekt med tanke på att bägge synade med sämre. Men innan du betar hade jag tänkt "vad synar mig"/"vad betar om jag checkar"

 

Jag gillar check synen här eftersom att brädan var ganska dragig och många kommer bomba missade drag då kan vi syna bluffen. Men grattis lixom, ditt sätt gav mer pengar=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt. Då har vi säkert möts.

Hur länge jag hållt på? Började när jag startade dagboken, alltså 2 dagar sedan och det går ganska ok. Rullen var på 1040 innan denna session nu som gick åt helv... så nu är väl den på ca 900 antar jag.

 

nice 175 till 1500 på 4 dagar låter bra.

 

annars måste jag bara säga AOÅDGJODAJG

Hur kan jag backa 2½ inköp på 300 händer när jag börjar med att vinna ett inköp!? Jag träffar SJUUUKT dåligt försöker mig på någon dum bluff med och blir nedsynad av typ Q7 på 99QAx bräda. De få gånger jag träffar foldar alla direkt osv. Blir så jävla irriterad!!! Ska ta en kortare paus. Analysera vad jag gjorde för fel osv och sen börja igen som ny fräsch människa.

 

Jag vet redan vad jag gjorde för fel, blev för lösaggressiv och försökte spela poker på ett sätt som jag varken är van och kan. Ska återgå till mitt vanliga NIT-spel sålänge..

 

Kan posta en rolig hand som påminner EXTREMT mycket om KQ-handen på sidan 1.

 

Tveksam raise preflop, flop spelet känns givet för mig. Raisar turn mer än mini-raisen som jag gjorde på KQ-handen med den konstruktiva kritiken i bakhuvudet och färgdraget går inte in på river så jag tänker att jag kan betta för värde. Blir lite skraj när båda synar men det gå vägen ändå. Vad tycker ni? Spelade jag den ok?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

Hero (MP) (kr48.25)

Button (kr39.95)

SB (kr34.93)

BB (kr56.84)

UTG (kr42.14)

 

Preflop: Hero is MP with Jclub.gif, Kspade.gif

UTG calls kr0.50, Hero bets kr2.25, 1 fold, SB calls kr2.25, BB calls kr2.25, UTG calls kr2.25

 

Flop: (kr9) 5spade.gif, 5heart.gif, 7heart.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero checks

 

Turn: (kr9) Kdiamond.gif(4 players)

SB bets kr1.50, BB calls kr1.50, 1 fold, Hero raises to kr9.50, SB calls kr9.50, BB calls kr9.50

 

River: (kr37.50) 3club.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr10, SB calls kr10, BB calls kr10

 

Total pot: kr67.50 | Rake: kr1.68

 

Results:

SB didn't show

BB didn't show

Hero had Jclub.gif, Kspade.gif (two pair, Kings and fives).

Outcome: Hero won kr65.82

 

Fattar inte turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha kan inte fatta att två killar betalade med sämre på rivern=)

Personligen så tycker jag fortfarande at 4.5BB dvs 2.25kr är en för stor preflop raise själv kör jag som standard 1.5 och plussar sen en BB per limpare.

Anledningen är att inte bygga så stora poter. Dom kommer bli stora när det behövs ändå eftersom att fisken på nivån är tämligen värdelös. Men passar det dig, vem är jag att gnälla då=)

 

Annars kan man väl argumentera för att check/syna rivern. Nu blir det ju perfekt med tanke på att bägge synade med sämre. Men innan du betar hade jag tänkt "vad synar mig"/"vad betar om jag checkar"

 

Jag gillar check synen här eftersom att brädan var ganska dragig och många kommer bomba missade drag då kan vi syna bluffen. Men grattis lixom, ditt sätt gav mer pengar=)

 

Hehe ska nog försöka tänka på det där. Jag trycker för det mesta på satsa pot knappen preflop när jag ska raisa.

 

mm check/syn funkar nog bra med. Tänkte inte alls på det ärligt talat ut tänkte mer att de synar med sämre händer om jag bettar typ 1/4 pott. Nu hade jag förmodligen tur att det var exakt det de gjorde men mitt tankesätt kan nog vara ev- i längden.

 

Fattar inte turn.

 

Vad är det du inte förstår? Min raise? För stor eller hur hade du spelat? Vill ha konstruktiv kritik så man får lite underlag att diskutera. Om du undrar hur mitt tänk är så hade jag i vanliga fall gjort en mini-raisa för information. Foldar alla är det bra. En re-raise så ligger jag nog efter och bör folda osv. Nu med den konstruktiva kritiken från KQ-handen på sidan 1 i bakhuvudet tänkte jag att jag ska höja lite mer för att skydda mig mot eventuella färgdrag + info. När alla endast synar känns på turn känns min KJ som den bästa handen just då. Det är mitt tankesätt bakom det hela iallafall. Rätta mig gärna om jag tänker fel. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard att avsluta som en idiot... Fattar inte hur dåligt jag kan spela vissa händer. Avslutar dagen +107kr. Men där ingår en sjuk rush så det är bara tur att de är gröna siffror.

 

Donerar bort iaf 2-3 inköp idag... blir fan less. Får ta nya tag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...