Gå till innehåll

RayIV tar nya tag på Partys NL-bord!


RayIV

Recommended Posts

Inte mycket kvar på kontot nu....

 

Game # 91266579 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nacka"

Game ended 2005-07-03 18:51:18 UTC

 

Players:

stene666 (EUR 60,20 in seat 1)

Mika66 (EUR 25,88 in seat 2)

jompa78 (EUR 39,50 in seat 4)

Apocalypse (EUR 32,00 in seat 5)

RayIV (EUR 48,50 in seat 6)

DieTomte (EUR 52,00 in seat 7)

oldandbold (EUR 39,72 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: DieTomte (0,25)

Big Blind: oldandbold (0,50)

 

RayIV was dealt: 5h - 5s

 

stene666 Fold

Mika66 Call (0,50)

jompa78 Fold

Apocalypse Fold

RayIV Call (0,50)

DieTomte Raise (1,20)

oldandbold Fold

Mika66 Call (0,95)

RayIV Call (0,95)

 

Flop 3c - 4d - 4h

 

DieTomte Bet (1,90)

Mika66 Call (1,90)

RayIV Call (1,90)

 

Turn 3c - 4d - 4h - 7s

 

DieTomte Check

Mika66 Check

RayIV Bet (8,00)

DieTomte Fold

Mika66 Call (8,00)

 

River 3c - 4d - 4h - 7s - 4s

 

Mika66 Check

RayIV Check

 

Mika66 shows: 9h - 9s (a full house, fours full of nines)

RayIV didn't show: 5h - 5s (a full house, fours full of fives)

 

Mika66 wins: EUR 25,55 (with a full house, fours full of nines)

Rake: EUR 1,00

 

Game # 91266087 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Skara"

Game ended 2005-07-03 18:50:11 UTC

 

Players:

RayIV (EUR 49,45 in seat 1)

stene666 (EUR 51,20 in seat 2)

Jana (EUR 36,35 in seat 3)

Apocalypse (EUR 28,75 in seat 4)

jimjim (EUR 54,46 in seat 5)

bigmags (EUR 102,90 in seat 6)

djsteffo (EUR 15,77 in seat 7)

Marcusv (EUR 28,62 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: stene666 (0,25)

Big Blind: Jana (0,50)

 

RayIV was dealt: Ks - Kc

 

Apocalypse Fold

jimjim Fold

bigmags Raise (1,20)

djsteffo Fold

Marcusv Fold

RayIV Raise (4,00)

stene666 Fold

Jana Fold

bigmags Raise (7,25)

RayIV All-In (45,45)

bigmags Call (41,00)

 

Flop 9s - Td - 5s

Turn 9s - Td - 5s - 8c

River 9s - Td - 5s - 8c - Qd

 

bigmags shows: As - Ac (a pair of aces)

RayIV shows: Ks - Kc (a pair of kings)

 

bigmags wins: EUR 97,15 (with a pair of aces)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Världen är att bra fin ibland, det känns bra att ha en fin streak och hela tiden floppa bra, synd bara att någon ALLTID har bättre. Notera hur kort tid jag hållt på idag...

 

Game # 91272265 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nacka"

Game ended 2005-07-03 19:02:40 UTC

 

Players:

stene666 (EUR 62,60 in seat 1)

Mika66 (EUR 58,48 in seat 2)

karlson (EUR 19,18 in seat 3)

jompa78 (EUR 36,70 in seat 4)

Apocalypse (EUR 29,75 in seat 5)

RayIV (EUR 50,65 in seat 6)

oldandbold (EUR 20,93 in seat 8)

 

Dealer: jompa78

Small Blind: Apocalypse (0,25)

Big Blind: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Qc - Kh

 

oldandbold Raise (1,60)

stene666 Fold

Mika66 Call (1,60)

karlson Fold

jompa78 Fold

Apocalypse Fold

RayIV Call (1,10)

 

Flop Qs - Kd - Ts

 

RayIV Check

oldandbold Check

Mika66 Bet (2,75)

RayIV Raise (5,50)

oldandbold Fold

Mika66 Raise (5,50)

RayIV Call (2,75)

 

Turn Qs - Kd - Ts - 6c

 

RayIV Check

Mika66 Bet (2,50)

RayIV Call (2,50)

 

River Qs - Kd - Ts - 6c - Jc

 

RayIV Check

Mika66 Check

 

RayIV shows: Qc - Kh (two pairs, kings and queens)

Mika66 shows: Jh - 9s (a straight, king high)

 

Mika66 wins: EUR 25,55 (with a straight, king high)

Rake: EUR 1,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 91276711 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nacka"

Game ended 2005-07-03 19:10:46 UTC

 

Players:

stene666 (EUR 71,80 in seat 1)

Hebbos (EUR 24,00 in seat 2)

jompa78 (EUR 49,10 in seat 4)

Apocalypse (EUR 28,25 in seat 5)

RayIV (EUR 47,00 in seat 6)

DieTomte (EUR 50,55 in seat 7)

oldandbold (EUR 18,98 in seat 8)

 

Dealer: stene666

Small Blind: Hebbos (0,25)

Big Blind: jompa78 (0,50)

 

RayIV was dealt: Ad - As

 

Apocalypse Fold

RayIV Raise (2,00)

DieTomte Fold

oldandbold Call (2,00)

stene666 Fold

Hebbos Fold

jompa78 Call (1,50)

 

Flop 2s - 8c - 7d

 

jompa78 Check

RayIV Bet (4,00)

oldandbold All-In (16,98)

jompa78 Fold

RayIV Call (12,98)

 

Turn 2s - 8c - 7d - Js

River 2s - 8c - 7d - Js - Qs

 

RayIV shows: Ad - As (a pair of aces)

oldandbold shows: 8s - Jc (two pairs, jacks and eights)

 

oldandbold wins: EUR 38,21 (with two pairs, jacks and eights)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar gå ungefär lika bra för dig som det gör för Hammarby i Allsvenskan, om du byter avatar garanterar jag att det kommer börja gå bättre för dig.

3-0 borta mot Landskrona! Vad yrar du om? ;)

 

Edit: Råd mottaget, hoppas det vänder nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har du haft en hel del otur, men du verkar ändå ha lite halvdan disciplin. Jag hade också det förut. Men nu har jag ändrat en del saker i mitt spel. Du kan ju testa samma sak.

 

För att slippa hamna i alltför jobbiga situationer spelar jag sällan KQ, KJ, AJ och liknande händer om det är höjt innan mig (givetvis beroende på vem som höjer). Ska jag spela dem så är det jag som ska höja! :)

Jag undviker dessutom att dra mot färg eller stege om det är parat på bordet.

 

Dessutom har jag börjat spela "svagare". Blir det omslag så har jag numera närmare till fold-knappen än tidigare. Jag har försökt förlika mig med tanken att det finns spelare som spelar J3o även om jag har höjt 10 x BB innan floppen.

 

För att detta spel inte ska bli alltför segt, så spelar jag på 4 st NL50-bord samtidigt (6-manna). Då får jag lagom mycket action och tiltar inte på långa vägar lika mycket som förr. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar med att tacka Kjell för tipset om avatarbyte, idag har det vänt uppåt så sakterliga och jag känner återigen ett visst självförtroende.

 

Som lägst igår var rullen nere på 140e ungefär. Efter att återigen ha sörjt för förlorade pengar, den här gången ungefär 2000kr, genom att hälla i mig 5-6 bärs lirade jag Wild West-turneringen för 1 euro med fritt antal rebuys ändå till level 8. Rebuy is a waste of money, tänkte jag, och lirade istället upp de 500 jag fått och slutade till sist 12 av ca. 800 pers och inkasserade 95e. Inser ni inte det lustiga är ni nog inte bekanta med turneringsstrukturen - den här gången landade antalet rebuys på 5700 st. tror jag.

 

Idag har de 235e jag hade spelats upp till 417 så trenden är god! Förutom ett par utdragningar mot shortstackar och två ggr uppe med KK mot AA har det inte varit några större tråkigheter. Det tackar jag min nya avatar för. :heart:

 

Och Lajjen, tack för många bra tips. Visst har jag usel disciplin. För mig var det ett under att jag lyckades stanna på NL50 en hel vecka. Okej, NL400 var väl kanske att ta i (men där hade nog alkoholen ett finger med i spelet) men jag kan sällan hålla fingrarna borta från NL100 och även NL200 när jag känner mig på g alternativt är i maskin. Problemet för mig är att när jag har uppemot 1000e inne på kontot känns inte NL50 lockande på något vis. Plussar man två inköp känns det knappt, på något vis. Lösningen är antagligen att kontinuerligt ta ut pengar till bankkontot för att hålla den "synliga" rullen liten.

 

KQ, KJ och AJ visste jag inte att jag spelade mot preflopraises (förutom AJ ibland mot små höjningar), har det smugit sig in något sådant ändå så vet jag inte varför. Maybe they were sooted. :roll:

 

Jag ska försöka ta till mig det där om att lira svagare. Visst blir man "bluffbar", men för det första är det nog bara en handfull spelare på mina stakes som tänker på sånt och framförallt vågar utnyttja det. För det andra så går i alla fall jag jävligt back på att syna omslag när jag tänker efter. Det är jävligt sällan man vinner när man blir höjd (undantag för bluff-maniacs) och synar, antingen sitter man ju på stål och höjer igen eller så har man en medioker hand som man synar bort sina slantar med.

 

Hursomhaver, hädanefter ska jag FRAMFÖRALLT tänka på disciplinen. Jag vet ännu inte hur jag ska fixa det, men det är verkligen det allt hänger på. Orkar jag sitta och grinda NL50 och NL100 ibland vet jag ju att pengarna i regel rullar på bra ner i fickan, förstår inte att det ska vara så jävl....

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet för mig är att när jag har uppemot 1000e inne på kontot känns inte NL50 lockande på något vis. Plussar man två inköp känns det knappt, på något vis. Lösningen är antagligen att kontinuerligt ta ut pengar till bankkontot för att hålla den "synliga" rullen liten.

 

Du måste ju verkligen lära dig att tänka på ett annorlunda sätt. Om din balans på kontot är 1k och du plussar två inköp så har du ju ökat med 10% och det är väl inte så illa. Speciellt som det verkar som om du är stabil på den nivån (nåja, disciplinen... men den säger du ju att du ska arbeta med) ;)

 

Hursomhelst, du måste ju börja tänka långsiktigt och tänka längre fram än bara till slutet av din aktuella session. Det är väl bättre att plussa ett eller två inköp om dagen på NL50 än att riskera att gula på NL400, som du inte har rulle för.

 

Och du ska inte heller hålla på att ta ut pengar! Du ska grinda, grinda och grinda på NL50 tills du har en rejäl degklump på kontot. Sen cashar du ut eller går upp i nivå.

 

Hoppas det går bra!

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ska inte heller hålla på att ta ut pengar! Du ska grinda, grinda och grinda på NL50 tills du har en rejäl degklump på kontot. Sen cashar du ut eller går upp i nivå.

 

Hoppas det går bra!

 

/TF

 

Jag håller inte med här. Min diciplin har blivit bra mkt bättre men jag tar fortf. kontinuerligt ut stora delar av min "nät-rulle" varje gång jag spelar. Det enda jag har kvar är c:a 2 inköp till nästa gång jag ska spela. Skulle jag emellertid gula dessa sätter jag enkelt in nya stålar. För att ha en bra översikt över detta för jag ett protokoll på vilka överföringar jag gjort samt totala resultatet och resultat / månad. RayIV, om Du vill se mer kortsiktiga resultat kanske Du kan testa att föra protokoll över en vecka eller liknande?

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ssssssssuck vad segt det var att lira idag. Rullen har gått långsamt men stadigt nedåt hela dagen, euro för euro.

 

Det trista är att jag fått hyfsade kort och träffat relativt bra, men jag har inte fått betalt en enda gång då jag träffat och jag har blivit synad sjukt ofta när jag preflopraisat men missat floppen (detta har gällt oavsett hur floppen sett ut).

 

Har dessutom haft KK 3 ggr och AA en gång, inte fått en enda syn preflop. :)

 

Men jag skall icke misströsta, jag har ju åtminstone varit någorlunda förskonad från utdragningar. Dagens värsting skedde nog precis:

 

Game # 92205503 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arboga"

Game ended 2005-07-05 21:46:52 UTC

 

Players:

Razmuz (EUR 85,95 in seat 1)

Apocalypse (EUR 26,75 in seat 3)

DieTomte (EUR 49,50 in seat 4)

Asterix25 (EUR 18,90 in seat 5)

RayIV (EUR 55,75 in seat 6)

Babe83 (EUR 66,50 in seat 7)

curt99 (EUR 64,10 in seat 8)

 

Dealer: Babe83

Small Blind: curt99 (0,25)

Big Blind: Razmuz (0,50)

 

RayIV was dealt: Kh - Jc

 

Apocalypse Fold

DieTomte Fold

Asterix25 Fold

RayIV Raise (2,00)

Babe83 Fold

curt99 Fold

Razmuz Raise (3,00)

RayIV Call (1,50)

 

Flop 5s - Kc - 5d

 

Razmuz Bet (3,00)

RayIV Call (3,00)

 

Turn 5s - Kc - 5d - 3s

 

Razmuz Check

RayIV Bet (6,00)

Razmuz Call (6,00)

 

River 5s - Kc - 5d - 3s - Ts

 

Razmuz Check

RayIV Check

 

Razmuz shows: Td - Tc (a full house, tens full of fives)

RayIV didn't show: Kh - Jc (two pairs, kings and fives)

 

Razmuz wins: EUR 24,25 (with a full house, tens full of fives)

Rake: EUR 1,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du mesar lite på turn testa att beta €10 nästa gång!

 

riverspelet e ju fint ;)

Var övertygad om att jag ledde på turn och hade honom på QQ-99. Det lilla betet var mest för att locka fram syn av en desperat QQ-JJ alternativt AQ som inte ville erkänna sig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad jag är kass på och avskyr sånt här. Blir rent av förnärmad efteråt. Hur ska jag lira?! Checka river?

 

Game # 92221085 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Huskvarna"

Game ended 2005-07-05 22:14:53 UTC

 

Players:

dantezz (EUR 40,05 in seat 1)

Jofa123 (EUR 30,90 in seat 2)

RayIV (EUR 54,75 in seat 3)

TablaRasa (EUR 39,25 in seat 4)

Carro_g (EUR 74,30 in seat 5)

hawknbooze (EUR 25,00 in seat 8)

 

Dealer: hawknbooze

Small Blind: dantezz (0,25)

Big Blind: Jofa123 (0,50)

 

RayIV was dealt: Qc - Qh

 

RayIV Raise (2,00)

TablaRasa Fold

Carro_g Call (2,00)

hawknbooze Fold

dantezz Fold

Jofa123 Call (1,50)

 

Flop Ts - 2h - 6d

 

Jofa123 Check

RayIV Bet (4,00)

Carro_g Call (4,00)

Jofa123 Fold

 

Turn Ts - 2h - 6d - Td

 

RayIV Check

Carro_g Check

 

River Ts - 2h - 6d - Td - 3d

 

RayIV Bet (6,00)

Carro_g Raise (17,00)

RayIV Fold

Carro_g Payback (11,00)

 

Carro_g didn't show hand

 

Carro_g wins: EUR 25,25

Rake: EUR 1,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutade i alla fall plus, €438.46 står rullen på nu. Ingen vidare timlön direkt, men ett plusresultat får ändå ses som okej efter en seg, trist och lätt feministisk inledning (en inledning som f.ö. utgjorde 75% av hela sessionen).

 

Nu blir det sängen, ska ju vara på bilprovningen med bilfanskapet 0700 tänkte jag. Nya tag i morgon eller senare.

 

Förresten, jag skulle väldigt gärna vilja ha råd gällande den senaste postade handen. Är som sagt urkass på såna situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla onödigt... men killen hade bara suttit ett bar rundor vid bordet och två gånger i rad när han satt i stora mörken hade jag höjt preflop bara för att bli re-raisad av honom varpå jag fått lägga mediokra händer som AJ/KJ. Tredje gången på rad nu alltså och tänkte att han måste vara värsta bluffmaniacen. Suck, så onödigt...

 

Game # 93014861 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Bilbao"

Game ended 2005-07-07 22:18:14 UTC

 

Players:

krooonnn (EUR 107,50 in seat 2)

hattte (EUR 96,55 in seat 3)

dennisen (EUR 132,48 in seat 4)

ragnarock (EUR 105,75 in seat 5)

Connor (EUR 68,10 in seat 6)

RayIV (EUR 142,55 in seat 7)

PRM1974 (EUR 101,63 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: PRM1974 (0,50)

Big Blind: krooonnn (1,00)

 

RayIV was dealt: Th - Ts

 

hattte Fold

dennisen Fold

ragnarock Fold

Connor Fold

RayIV Raise (4,00)

PRM1974 Fold

krooonnn Raise (12,00)

RayIV Call (9,00)

 

Flop 2h - 6s - 7h

 

krooonnn Bet (20,00)

RayIV Call (20,00)

 

Turn 2h - 6s - 7h - Jd

 

krooonnn Bet (50,00)

RayIV All-In (109,55)

krooonnn All-In (24,50)

RayIV Payback (35,05)

 

River 2h - 6s - 7h - Jd - 6c

 

krooonnn shows: Qc - Qh (two pairs, queens and sixes)

RayIV didn't show: Th - Ts (two pairs, tens and sixes)

 

krooonnn wins: EUR 213,00 (with two pairs, queens and sixes)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ska inte heller hålla på att ta ut pengar! Du ska grinda, grinda och grinda på NL50 tills du har en rejäl degklump på kontot. Sen cashar du ut eller går upp i nivå.

 

Hoppas det går bra!

 

/TF

 

Jag håller inte med här. Min diciplin har blivit bra mkt bättre men jag tar fortf. kontinuerligt ut stora delar av min "nät-rulle" varje gång jag spelar. Det enda jag har kvar är c:a 2 inköp till nästa gång jag ska spela. Skulle jag emellertid gula dessa sätter jag enkelt in nya stålar. För att ha en bra översikt över detta för jag ett protokoll på vilka överföringar jag gjort samt totala resultatet och resultat / månad. RayIV, om Du vill se mer kortsiktiga resultat kanske Du kan testa att föra protokoll över en vecka eller liknande?

 

GL!

 

Jag tycker det bästa med att aldrig ta ut är att det blir ett slags sparande. Jag menar, om jag hade jobbat på helgerna och dragit in ett par tusenlappar i månaden den här terminen så hade jag inte sett skymten av ett enda korvöre nu. Men genom att inte ta ut nåt har jag nu istället en fin ekonomisk buffert på 25 000 om jag verkligen skulle behöva pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

woho, äntligen kom den där handen som jag väntat så länge på nu. En riktigt fin floppträff och snubbar som betalar av med skräphänder.

 

Game # 93019437 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Falkenberg"

Game ended 2005-07-07 22:27:19 UTC

 

Players:

razur (EUR 53,45 in seat 1)

flemmingm (EUR 12,75 in seat 2)

Jompa123 (EUR 61,80 in seat 3)

kopa (EUR 16,00 in seat 4)

bazzeman (EUR 15,15 in seat 5)

fling (EUR 64,80 in seat 6)

tjoppen (EUR 38,90 in seat 7)

RayIV (EUR 59,30 in seat 8)

 

Dealer: razur

Small Blind: flemmingm (0,25)

Big Blind: Jompa123 (0,50)

 

RayIV was dealt: 6d - 5d

 

kopa Call (0,50)

bazzeman Fold

fling Call (0,50)

tjoppen Call (0,50)

RayIV Call (0,50)

razur Call (0,50)

flemmingm Raise (0,75)

Jompa123 Fold

kopa Raise (2,50)

fling Call (2,50)

tjoppen Fold

RayIV Call (2,50)

razur Fold

flemmingm Call (2,00)

 

Flop 4h - 7c - 8s

 

flemmingm Check

kopa All-In (13,00)

fling Call (13,00)

RayIV All-In (56,30)

flemmingm Fold

fling Call (43,30)

 

Turn 4h - 7c - 8s - 2h

River 4h - 7c - 8s - 2h - 5s

 

fling shows: 8c - Ah (a pair of eights)

RayIV shows: 6d - 5d (a straight, eight high)

 

RayIV wins: EUR 86,10 side pot (with a straight, eight high)

kopa shows: Kc - As (high card ace)

RayIV wins: EUR 50,50 main pot (with a straight, eight high)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag några klara fel här? Friggos floppbet tror jag inte det minsta på men inser ju att jag nog är ganska slagen när PartyP synar 15e kallt, såvida han inte är halvtomtig och/eller sitter på något kombinerat drag. Dock känns det ändå som om jag har 6 outs ifall jag ligger under och jag klarar inte att lägga handen för hans mesbett på turn och river. Rätt/fel?

 

Någon speciell anledning till att du inte trodde på mitt flopp-bet?

 

Jag hade för övrigt JJ den handen, så hade inte PartyP varit med hade du åkt på pisk av mig istället... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag några klara fel här? Friggos floppbet tror jag inte det minsta på men inser ju att jag nog är ganska slagen när PartyP synar 15e kallt, såvida han inte är halvtomtig och/eller sitter på något kombinerat drag. Dock känns det ändå som om jag har 6 outs ifall jag ligger under och jag klarar inte att lägga handen för hans mesbett på turn och river. Rätt/fel?

 

Någon speciell anledning till att du inte trodde på mitt flopp-bet?

 

Jag hade för övrigt JJ den handen, så hade inte PartyP varit med hade du åkt på pisk av mig istället... ;)

Kommer inte ihåg om det var någon speciell anledning, men i normala fall kommer känslorna jag får från betsize + tid det tar att beta.

 

Hade du synat floppen om inte den andre snubben följt med? Om han lagt sig och du synat, hade du synat om jag tryckt på turn? :)

 

Nåja, hursomhelst. I torsdags avslutade jag med att lira lite NL100. Tyvärr kommer jag inte lägga in några HH's här då jag spelade så sjukt dåligt att jag fortfarande skäms inför mig själv när jag tänker på det. Vet inte vad som föll in i mig, men varje gång jag gjorde något sånt här uselt spel tänkte hjärnan hela tiden "nej nej, gör det inte för fan, du vet hur kasst det här, gör det inte" medans musen rörde sig mot knappen och tryckte. Sjukt var det, och inför idag började jag med 320e på rullen. :(

 

Nu har jag i alla fall lovat mig själv att hålla mig på NL50 ett tag. Disciplinen är fortfarande inte på topp sedan megatiltkvällen och då är det ren idioti att lira högre.

 

Här kommer dagens första hand. Kanske är galet spelat men i och med att jag precis satt mig kunde man ju hoppas att folk skulle se mig som värsta maniacen och syna med skräp som AJ och liknande. Nu hade jag i alla fall tur ändå och var uppe mot en annan fin hand.

 

Game # 93616296 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nora"

Game ended 2005-07-09 15:37:48 UTC

 

Players:

Thebigbess (EUR 68,45 in seat 1)

Seawave (EUR 29,30 in seat 2)

mr_texas (EUR 19,19 in seat 3)

loczek (EUR 17,10 in seat 4)

sefic (EUR 51,25 in seat 5)

RayIV (EUR 50,00 in seat 6)

 

Dealer: loczek

Small Blind: sefic (0,25)

Big Blind: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Kd - Kh

 

Thebigbess Call (0,50)

Seawave Raise (1,00)

mr_texas Fold

loczek Call (1,00)

sefic Call (0,75)

RayIV All-In (49,50)

Thebigbess Fold

Seawave Fold

loczek Fold

sefic Call (49,00)

 

Flop 4s - 6h - Jd

Turn 4s - 6h - Jd - 8c

River 4s - 6h - Jd - 8c - 7s

 

sefic shows: Qh - Qd (a pair of queens)

RayIV shows: Kd - Kh (a pair of kings)

 

RayIV wins: EUR 100,00 (with a pair of kings)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg om det var någon speciell anledning, men i normala fall kommer känslorna jag får från betsize + tid det tar att beta.

 

Hade du synat floppen om inte den andre snubben följt med? Om han lagt sig och du synat, hade du synat om jag tryckt på turn? :)

 

Jag vet att jag hade synat på floppen om inte PartyP hade synat dig, kommer ihåg att jag hade muspekaren på syn-knappen när PartyP synade, då tänkte jag att nån av er måste ju ha stegen eller triss.

Troligen hade jag synat ett sort turnbet också.

Dock är det ett tag sen så jag kommer inte ihåg vad mina exakta tankar var den gången och vilken read jag hade på dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla onödigt... men killen hade bara suttit ett bar rundor vid bordet och två gånger i rad när han satt i stora mörken hade jag höjt preflop bara för att bli re-raisad av honom varpå jag fått lägga mediokra händer som AJ/KJ. Tredje gången på rad nu alltså och tänkte att han måste vara värsta bluffmaniacen. Suck, så onödigt...

 

Game # 93014861 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Bilbao"

Game ended 2005-07-07 22:18:14 UTC

 

Players:

krooonnn (EUR 107,50 in seat 2)

hattte (EUR 96,55 in seat 3)

dennisen (EUR 132,48 in seat 4)

ragnarock (EUR 105,75 in seat 5)

Connor (EUR 68,10 in seat 6)

RayIV (EUR 142,55 in seat 7)

PRM1974 (EUR 101,63 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: PRM1974 (0,50)

Big Blind: krooonnn (1,00)

 

RayIV was dealt: Th - Ts

 

hattte Fold

dennisen Fold

ragnarock Fold

Connor Fold

RayIV Raise (4,00)

PRM1974 Fold

krooonnn Raise (12,00)

RayIV Call (9,00)

 

Flop 2h - 6s - 7h

 

krooonnn Bet (20,00)

RayIV Call (20,00)

 

Turn 2h - 6s - 7h - Jd

 

krooonnn Bet (50,00)

RayIV All-In (109,55)

krooonnn All-In (24,50)

RayIV Payback (35,05)

 

River 2h - 6s - 7h - Jd - 6c

 

krooonnn shows: Qc - Qh (two pairs, queens and sixes)

RayIV didn't show: Th - Ts (two pairs, tens and sixes)

 

krooonnn wins: EUR 213,00 (with two pairs, queens and sixes)

Rake: EUR 2,50

 

hihihi..minns de så väl =) De va kul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihihi..minns de så väl =) De va kul..

Okej, det var det säkert. Kul att du kunde skriva en sån konstruktiv kommentar.

 

Nu har jag äntligen fått börja lira igen och idag har det gått uselt. Igår plussade jag 300e och tänkte att det vänder, men det och lite till är bortspolat idag på 0,25/0,50.

 

Från ett av kvällens extremt lösa bord:

 

En snubbe höjer säkert 50% av händerna preflop, och det stort (10bb). Jag tittar ner på AKs och ställer in för att slippa lägga mig vid ännu en missad flopp. Får syn av KJo. Bräda J hög.

 

Samma kille några minuter senare. Jag tittar ner på JJ, slår om all in igen och får syn av A6s, A på turn och ytterligare ett inköp borta.

 

Höjer 4bb med AJ från knappen, syn av sb och bb. Flopp AJ5, checkas till mig som betar ~2/3. Blixtsyn från sb, bb lägger sig och turn kommer rag. Jag betar pott, sb steker ett tag men synar. River kommer 6. Jag sätter fi all in och han synar med 66. Nh, mate.

 

Lyckades torska 3 inköp på ett av de mest lukrativa bord jag stött på.

 

I övrigt kan nämnas stora förluster med TPTK mot en snubbe som bluffsynade ner mig men tilll slut satt med sitt runner runner tvåpar i J8. Floppad nötstege som hamnar all in på flopp mot TP med färgdrag, givetvis sitter färgen. Jag floppade OESFD två gånger om idag och sembluffade båda all in. Givetvis fick jag syn båda gångerna, och givetvis satte jag inget. Lyckades turna nötstegen i en HU-pott mellan blindarna och fick in nästan halva stacken efter att fi i bb försökt semibluffa sitt kombinerade färg och hålstegdrag. Jag var ändå ganska nöjd då även han satte stegen i och med att jag fick tillbaka min del av kakan, minus lite rake. Så mycket hade jag inte fått tillbaka på väldigt länge.

 

Jaja, så är det. Ingen konstruktiv dagbok för tillfället men kanske kul läsning. Om inte annat ett ställe för mig att få avreagera mig, jag förstår bara inte att det ska vara så svårt att vara i princip förskonad från bad beats under en 2-timmarssession eller så. Eller åtminstone bara torska runt ett inköp i timmen på att bli utköpt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...