Gå till innehåll

RayIV tar nya tag på Partys NL-bord!


RayIV

Recommended Posts

Jo, utan read blir det ju så mycket svårare att fatta korrekt beslut i sådana lägen. Även om man inte slår så mycket annat än en bluff eller färgdrag (iof är AK/KQs en tänkbar hand) så känns det jobbigt att bli överkörd på det viset...

 

Jag skulle gärna vilja höra hur ni hade lirat TT-handen och vilka fel jag kan ha gjort.

 

Är ett tiotal händer in på dagens första session och har fortfarande inte backat ett inköp, bådar gott. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Game # 89119081 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Falkenberg"

Game ended 2005-06-28 17:22:34 UTC

 

Players:

Effe_21 (EUR 37,00 in seat 1)

kalasp (EUR 54,85 in seat 2)

friggo1 (EUR 134,22 in seat 3)

Lasse17 (EUR 69,50 in seat 4)

RayIV (EUR 49,00 in seat 5)

bigmags (EUR 32,45 in seat 6)

Tarzan2 (EUR 17,50 in seat 7)

_Oscarsson (EUR 15,81 in seat 8)

 

Dealer: Tarzan2

Small Blind: _Oscarsson (0,25)

Big Blind: Effe_21 (0,50)

 

RayIV was dealt: As - Ts

 

kalasp Fold

friggo1 Call (0,50)

Lasse17 Call (0,50)

RayIV Call (0,50)

bigmags Fold

Tarzan2 Call (0,50)

_Oscarsson Fold

Effe_21 Check

 

Flop Js - 4d - Ks

 

Effe_21 Check

friggo1 Check

Lasse17 Check

RayIV Bet (2,00)

Tarzan2 Call (2,00)

Effe_21 Call (2,00)

friggo1 Fold

Lasse17 Fold

 

Turn Js - 4d - Ks - Qs

 

Effe_21 Check

RayIV Bet (5,00)

Tarzan2 Call (5,00)

Effe_21 Fold

 

River Js - 4d - Ks - Qs - 3h

 

RayIV Bet (10,00)

Tarzan2 All-In (10,00)

 

RayIV shows: As - Ts (a royal flush)

Tarzan2 shows: Kd - Ad (a pair of kings)

 

RayIV wins: EUR 37,25 (with a royal flush)

Rake: EUR 1,50

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, angående TT-handen. Jag tycker det är lite av en coin-flip.

 

Såtillvida att fi inte är en slowplayare / passiv spelare (vilket han inte verkar vara) tycker jag att ett PP högre än ditt räknas bort iom hans syn preflop.

 

Således kan han ha 22-TT som högst eller AK-AQ m.fl.

 

Att han raisar figgo kan dels bero på att han träffat men också bero på att han, precis som Du, inte tror på figgos bet. Dessutom har Du TP och troligtvis fi slagen här. Hans omslag hade jag sett mycket som att driva figgo ur potten, i hopp om att du ska folda. Syn.

 

Hans bet på turn är, som Du säger aningen svagt. Antingen försökte han köpa potten på floppen och måste försöka beta ut här, men vågar inte ta i riktigt. Eller har fi en hand, kanske 88 - stege eller ett set. Syn.

 

Här lägger han ännu ett svagt bet, c:a 1/4 pot och egentligen är Du för pot-comitted för att lägga Dig här, även om det känns som att han har Dig slagen. Vad kände Du här? Syn / Fold beroende på read...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är OK om jag postar en liknande hand i din dagbok. Säg till annars så tar jag bort den.

 

 

Game #589580634: Texas Hold'em No Limit (£0.50/£1) - 2005/06/28 - 19:08:44 (UK)

Table "Sylacauga" Seat 1 is the button.

Seat 1: *Bambi* (£64 in chips)

Seat 2: SWEATS72 (£51.75 in chips)

Seat 3: speeler (£58.72 in chips)

Seat 4: dave04154 (£249.65 in chips)

Seat 5: Aolop2 (£91.67 in chips)

Seat 6: busen (£51.50 in chips)

SWEATS72: posts small blind £0.50

speeler: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to busen [K:heart: K:spade:]

dave04154: calls £1

Aolop2: raises to £3

busen : calls £3

*Bambi*: folds

SWEATS72: folds

speeler: folds

dave04154: calls £2

----- FLOP ----- [7:spade: 2:diamond: T:heart:]

dave04154: checks

Aolop2: bets £5

busen : raises to £10

dave04154: folds

dave04154 sits out

Aolop2: raises to £15

busen : calls £5

----- TURN ----- [7:spade: 2:diamond: T:heart:][7:club:]

Aolop2: bets £20

busen : raises to £33.50 and is all-in

Aolop2: calls £13.50

----- RIVER -----[7:spade: 2:diamond: T:heart:][7:club:][6:diamond:]

 

----- SHOW DOWN -----

busen : shows [Kh Ks] (Two Pairs, Kings and Sevens, Ten high)

Aolop2: shows [3s 3d] (Two Pairs, Sevens and Threes, Ten high)

busen collected £104.50 from Main pot

 

Det sjuka är att fi har varit riktigt jäkla tight hela sessionen. Mycket märkligt spelat av honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han raisar figgo kan dels bero på att han träffat men också bero på att han, precis som Du, inte tror på figgos bet. Dessutom har Du TP och troligtvis fi slagen här. Hans omslag hade jag sett mycket som att driva figgo ur potten, i hopp om att du ska folda. Syn.

?

 

Har jag eller du läst fel, det var ju jag som höjde och han som synade. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops. Blandade ihop era namn :oops:

 

Det ändrar ju situationen lite :S Shit det ändrar ju i princip allt... Okej, ett nytt försök då :)

 

Jag tycker att din raise är helt korrekt. Du har läst figgo rätt och får bra information om PartyPs hand. På en så stor bet kommer han inte syna för en färg, antagligen ej heller med höga kort. Så att fi har en hand är jag rätt säker på. Det är iofs inte förrän på turn jag nu känner att Du är slagen. Att fi betar här, även om det är ett väldigt litet bet, kan ses som ett value-bet?

 

Grejen är den att när Du synar hans bet på turn, måste Du nästan syna ännu ett bet på river. Därför tycker jag det vore bättre med en re-raise på turn för att se var Du står.

 

Iom hans bet på river känns det som att Du är slagen, men pot-comitted...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att din raise är helt korrekt. Du har läst figgo rätt och får bra information om PartyPs hand. På en så stor bet kommer han inte syna för en färg, antagligen ej heller med höga kort. Så att fi har en hand är jag rätt säker på. Det är iofs inte förrän på turn jag nu känner att Du är slagen. Att fi betar här, även om det är ett väldigt litet bet, kan ses som ett value-bet?

 

Grejen är den att när Du synar hans bet på turn, måste Du nästan syna ännu ett bet på river. Därför tycker jag det vore bättre med en re-raise på turn för att se var Du står.

 

Iom hans bet på river känns det som att Du är slagen, men pot-comitted...

Jo jag kände mig ganska slagen efter att han synar rakt av på floppen. Det enda jag kan hoppas på när han synar floppen är ju egentligen att han är en tomte som inte kunnat släppa 98s/88 eller nåt liknande men då är jag likförbannat slagen när turn dimper ner och fyller stegen. Sen vet jag inte om det är någon prestigegrej från min sida eller nåt, men att lägga för ett sånt litet bet när jag slagit om rejält och visat musklerna på floppen vore förnedrande på något sätt. :D Vet inte riktigt vad jag hoppas på. Sen på river är det nästan värt en syn enbart för att slippa ligga sömnlös på natten i undran vad han suttit på.

 

Jaja, man kan inte kasta bort varje vardagskväll med att lira poker, nu får det vara färdigspelat för ikväll.

 

Startrulle: EUR 200

Nuvarande rulle: EUR 735,62

 

Har ju fungerat bra det här, vet inte om det är någon form av winning streak eller att det funnits ett antal maniacs som betalat av på B2b men utöver 99-potten på 554 big blinds känns det inte som om jag haft exceptionell tur, tvärtom har jag då och då suttit och svurit för att jag missar alla drag medans andra sätter sina. :D Visserligen har jag nästan helt klarat mig undan bad beats i stora potter, det är ju givetvis ganska ovanligt.

 

Jag hade hur som haver tänkt plocka ut 500E nu och köpa lite fina grejer för. Förutom ett par trogna själar känns det inte som dagboken fått någon jätterespons (vilket är trist, lär väl finnas en hel del medlemmar som t.o.m. lirar samma bord) men det vore ändå synd att lägga ner den när det börjat så bra. Härifrån fortsätter jag alltså, med en "ny" rulle på EUR 215 (20 ryker i samband med uttag till NETeller samt konto :evil: ).

 

Edit:

Jag kunde visst inte hålla mig ifrån pokern ändå. Av någon anledning gick jag in med 20E på ett 0,5/1 i hopp om att dubbla medans jag surfade runt på internet. Lyckades snabbt skaffa mig den maniacstämpel jag ville ha genom att vissa ett par bluffar i småpotter och efter det kom turligt nog händerna som på beställning. K5s blev toppar som jag dubblade med mot par i 9:or och lite senare dubblade jag återigen när QJ floppar triss och turnar kåk mot förmodad färg eller "sämre" triss. :)

 

Ny startrulle: EUR 215

Nuvarande rulle: EUR 293,62

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en fin session som dock slutade på ett mindre roligt sätt, men så länge det går bra ska man inte klaga.

 

Game # 89648161 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nacka"

Game ended 2005-06-29 20:22:32 UTC

 

Players:

RayIV (EUR 194,57 in seat 1)

fantomet (EUR 20,30 in seat 2)

salinger (EUR 12,00 in seat 3)

larsss (EUR 27,50 in seat 4)

knylo (EUR 99,04 in seat 5)

stene666 (EUR 62,70 in seat 6)

ginge (EUR 23,75 in seat 8)

 

Dealer: fantomet

Small Blind: salinger (0,25)

Big Blind: larsss (0,50)

 

RayIV was dealt: 5s - 5h

 

knylo Call (0,50)

stene666 Fold

ginge Call (0,50)

RayIV Call (0,50)

fantomet Fold

salinger Call (0,25)

larsss Check

 

Flop Jh - 9s - 5c

 

salinger Check

larsss Check

knylo Bet (0,80)

ginge Call (0,80)

RayIV Raise (3,00)

salinger Fold

larsss Fold

knylo Call (2,20)

ginge Call (2,20)

 

Turn Jh - 9s - 5c - Qh

 

knylo Check

ginge Check

RayIV Bet (7,00)

knylo Call (7,00)

ginge Call (7,00)

 

River Jh - 9s - 5c - Qh - 2d

 

knylo Check

ginge Check

RayIV Bet (14,00)

knylo Call (14,00)

ginge All-In (13,25)

 

RayIV shows: 5s - 5h (three of a kind, fives)

knylo didn't show: Js - Qd (two pairs, queens and jacks)

 

RayIV wins: EUR 1,50 side pot (with three of a kind, fives)

ginge shows: Kd - Jc (a pair of jacks)

RayIV wins: EUR 69,75 main pot (with three of a kind, fives)

Rake: EUR 2,50

 

-------------------------------------

 

Betar jag för dåligt på river? Lade inte märke till att ginge bara hade 13.25 kvar (koncentrerade mig mest på knylo, som trots allt hade stor stack) och min tanke var väl att lägga ett bet som var tillräckligt stort för att båda skulle våga syna. Med tanke på att ginge ändå inte kunde syna mer än han gjorde kanske jag skulle pressat knylo på lite mer?

 

Hur mycket hade ni betat? Hade ingen speciell read på knylo, antog bara att han var en solid spelare med tanke på att han hade dubblat inköpet.

 

-------------------------------------

 

Ny startrulle: EUR 215

Nuvarande rulle: EUR 465.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du betade ratt pa river... du fick 28 euro

 

kanske om du betat 20-25 sa hade knylo synat... beror ju pa hur han ar som spelare.

 

Turn betet hade kanske kunnat vara lite storre. Jag gillar att kora pa aggressivt och hade nog betat runt 12-15 pa turn, och sen 25 pa river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjarbli bortskämd med att gå plus. Efter 3 timmars spel idag tycker jag ändå att det gick dåligt, åkte på ett par rejäla bad beats och sprang inte in i några maniacs som ville ge pengar till mig. Halvvägs in på sessionen hade jag den där rösten i huvudet som bara mal på; "spela inte oparade kort, du får aldrig något ändå. spela inte oparade kort, du får..." men som sagt slutade det bra ändå.

 

Hursomhaver, när korten inte är lika angenäma längre får man överge den bekväma ABC-pokern och intala sig själv att man kan lira lite riktig poker också.. och se på fan, idag verkade jag nästan kunna det.

 

I övrigt inga intressanta hh's från idag, inga som finns kvar i alla fall (finns det inget sätt att se hh's som är mer än 50 händer gamla på 24h?).

 

Ny startrulle: EUR 215

Nuvarande rulle: EUR 600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du minst sagt hade flyt när du hade position på mig igår! (grr :twisted: )

Men ska du inte låta lite mer pengar tillfala rullen? Efter ett par dagr med omvänd flyt i ett sådant tempo kan några hundra försvinna.

Lycka (?) till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du minst sagt hade flyt när du hade position på mig igår! (grr :twisted: )

Men ska du inte låta lite mer pengar tillfala rullen? Efter ett par dagr med omvänd flyt i ett sådant tempo kan några hundra försvinna.

Lycka (?) till med spelet!

Vilken hand tänker du på?

 

Grejen är ju den att jag har en del inne på NETeller också om det skulle vilja sig så illa att man började backa rejält. För övrigt tror jag det är bra att jag plockar ut lite pengar, jag tenderar att tappa motivationen när man har en jädrans massa på rullen och fortsätter lira samma stakes. Dessutom är det trevligt med lite kontanter. :)

 

Edit: En timmes lir till, rulle: EUR 687.45. Session som startade lite trist med tre förluster inom fem första minuterna:

 

All in preflop med KK mot AK och A4, flopp kommer AQ9 och jag går miste om 60e.

 

All in preflop med JJ mot AK, A på flopp och miste om 40e (coinflip dock, kan jag ta).

 

AK på knappen, raisar 4 bb får syn av lillstack. Flopp A64, betar pott får syn. Turn 7, sätter fi all in som synar och vänder upp 67o. :shock:

 

Vad gäller tur tar jag dock igen det lite senare då finfina kort faller på turn i ena handen och river i andra:

 

Game # 90112301 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Sigtuna"

Game ended 2005-06-30 20:59:12 UTC

 

Players:

Hilda (EUR 7,45 in seat 1)

$willow$ (EUR 19,45 in seat 2)

RayIV (EUR 82,00 in seat 3)

hasse42g (EUR 50,00 in seat 4)

PerraP (EUR 75,00 in seat 5)

bachen (EUR 29,20 in seat 6)

Armis80 (EUR 32,20 in seat 7)

gabby (EUR 30,00 in seat 8)

 

Dealer: Hilda

Small Blind: $willow$ (0,25)

Big Blind: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Td - Jd

 

hasse42g Fold

PerraP Fold

bachen Fold

Armis80 Raise (2,00)

gabby Call (2,00)

Hilda Fold

$willow$ Fold

RayIV Call (1,50)

 

Flop 7c - Tc - Ts

 

RayIV Check

Armis80 Check

gabby Check

 

Turn 7c - Tc - Ts - 4d

 

RayIV Check

Armis80 Check

gabby Bet (3,75)

RayIV Call (3,75)

Armis80 Call (3,75)

 

River 7c - Tc - Ts - 4d - Ah

 

RayIV Bet (12,00)

Armis80 Call (12,00)

gabby Fold

 

RayIV shows: Td - Jd (three of a kind, tens)

Armis80 didn't show: Jc - Ad (two pairs, aces and tens)

 

RayIV wins: EUR 39,50 (with three of a kind, tens)

Rake: EUR 2,00

 

--------------

 

Game # 90109226 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Sigtuna"

Game ended 2005-06-30 20:54:00 UTC

 

Players:

Hilda (EUR 8,45 in seat 1)

$willow$ (EUR 23,15 in seat 2)

RayIV (EUR 52,75 in seat 3)

hasse42g (EUR 43,50 in seat 4)

PerraP (EUR 75,25 in seat 5)

bachen (EUR 23,45 in seat 6)

Armis80 (EUR 34,70 in seat 7)

gabby (EUR 29,55 in seat 8)

 

Dealer: hasse42g

Small Blind: PerraP (0,25)

Big Blind: bachen (0,50)

 

RayIV was dealt: 4h - Ah

 

Armis80 Fold

gabby Fold

Hilda Fold

$willow$ Fold

RayIV Call (0,50)

hasse42g Raise (2,00)

PerraP Fold

bachen Fold

RayIV Call (1,50)

 

Flop 4c - 3h - 7d

 

RayIV Check

hasse42g Bet (2,50)

RayIV Call (2,50)

 

Turn 4c - 3h - 7d - Ac

 

RayIV Check

hasse42g Bet (5,75)

RayIV Raise (11,50)

hasse42g Call (5,75)

 

River 4c - 3h - 7d - Ac - Qh

 

RayIV Bet (15,00)

hasse42g Call (15,00)

 

RayIV shows: 4h - Ah (two pairs, aces and fours)

hasse42g didn't show: Kd - Ad (a pair of aces)

 

RayIV wins: EUR 60,25 (with two pairs, aces and fours)

Rake: EUR 2,50

 

Nu är det iaf färdigspelat för idag. I morgon bär det av till Kolmården för första gången sen jag knappat var född så då blir det inget lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni, just nu känner jag mig som världens bäste pokerspelare. Jag är nyss klar med en session på 4 timmar där jag slutade +36 euro till slut, trots att oturen jag hade var något av det brutalaste jag upplevt i min relativt korta pokerkarriär. Eftersom 24h's hand history-databas är så opraktisk kan jag inte visa hand historys på allt utan kommenterar istället de värsta:

 

Dagens första hand, får J6o i bb och checkar till mig en gratisflop som kommer JT2. Checkas till siste man som betar ett mesbet (typ 1 in i 3) som jag höjer till 4 och får syn. Turn 6, jag betar strax under pott, får omslag varpå jag ställer in och får syn av KK. River T, hejdå inköp.

 

Limpar K9s i sen position och floppar 973. En snubbe betar 2e in i 2.50 som jag synar. Turn 9, killen checkar varpå jag betar strax under pott och får omslag all in. Synar och han vänder upp Q9, river kommer 3 och vi splittar.

 

Höjer 4bb med QJs på knappen och får två syn. Flopp J94, CO betar 1/2 pott (3 e) som jag höjer till 8 och får syn. Turn 4, CO checkar och jag betar pott. Co steker länge men synar till sist. River 9 som går check check, CO vänder upp 98o och vinner potten.

 

Höjer 4bb QJs i CO tillsammans. Knappen plus en till (MP) synar. Flopp AQJ med färgdrag. MP betar ut ett mesbet som jag höjer med potten och båda synar. Turn 5, varpå jag betar ungefär 2/3 pott och får syn av knappen. River 6, jag tvingar knappen att syna sina sista 10 euro vilket han också gör, med en fint spelad A6o.

 

15 euro MTT (1+1), 70 kvar av knappt 200 startande. Har haft strul med datorn och fått logga in och ut hela tiden så jag har inte lyckats få ihop mer än en knapp medelstack. Hursomhelst har jag precis gått all in med A4o för att stjäla blinds men blivit synad av KJo och dubblat. Handen efter Gick jag all in igen med 98s i CO mot en tight, shortstackad BB som la sig och visade handen. Nu satt jag alltså på en hyfsad stack men image som maniac. Handen efter drar jag upp AQs och alla foldar fram till mig. Varför inte tänker jag och trycker in degen återigen i hopp om en dålig syn. BB, som täcker mig med 100 chips, steker länge men skriver till slut "wth" i chatten och synar med AJo. Klonkelibonkelidonkelitonkeliskviddevonkelifonkelistrompelidonk! Hej svejs, Ray.

 

Var ett par trevliga klonkningar till men de kommer jag inte på såhär på rak arm. Däremot lyckades jag träffa riktigt trevliga händer ett par gånger, ex:

 

Synar 4bb från UTG i sen position med 45s. Flopp 766, fi betar ett mesbet som jag synar. Turn 3, ÄNTLIGEN ett träffat drag. Nytt mesbet från fi, jag höjer och vi hamnar till slut all in. Fi vänder upp 77 och tar hem en fin pott.

 

UTG höjer 3bb och jag väljer att syna med JJ, liksom sb. Flopp 432, UTG betar pott och jag miniraisar för att få en hum om var jag står. Sb går all in, vilket innebär ytterligare 8 euro som vi båda synar. Turn J, UTG checkar och jag betar ett "mesbet" på 20 euro som han foldar för. Jaja, fin pott ändå tänker jag tills sb visar upp A5o. Underbar preflopsyn.

 

Limpar A8s och floppar A87. Betar pott, får syn av sb. Turn A, ÄNTLIGEN kan jag inte bli utdragen, hoppas nu att sb har ett A också så jag får betalt. Sb checkar varpå jag betar 2/3 pott och blir miniraisad. Höjer ytterligare och vi hamnar all in, yes! River K, sb visar upp A8 och vi splittar.

 

Jaja.. så är det i alla fall. Kanske inte kul att läsa såna här historier men ni vet hur det är, man blir så jävla förbannad och bara MÅSTE skriva av sig.

 

I övrigt tänkte jag börja sätta upp lite mål att sträva efter. Med tanke på förgående veckas ypperliga resultat sätter jag upp ett mål som kanske låter lite hårdare än det egentligen är, att leva på pokern. Nu har jag visserligen ett schysst sommarjobb men jag tänkte bortse från det och sätta upp 10 000 kr under en månad (svart 8-)) som en gräns för vad jag bör komma upp i. Det är visserligen vad jag kom upp i under förra veckan men då räknar jag med att jag hade ett visst flyt, dessutom kommer jag vara borta en del av juli månad och inte kunna spela online.

 

För att förenkla siffran lite rundar jag av direkt till 1000 euro. Således:

 

Mål för juli månad: +1000 euro

Resultat hittills juli månad: +36 euro

 

Väl mött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det var dåligt med bra bord på 0,25/0,5 bestämde jag mig för att ta steget upp och lira ett 6-manna 0,5/1-bord. Första 30 minuterna var ungefär lika roliga som att se en VM-serie i schack live utan att kunna reglerna - 4/5 händer var i stil med Q2o och 94s på sin höjd. Hade ändå lyckats spela stabilt och låg plus, så ÄNTLIGEN dimper en bra hand ner.

 

Game # 90852446 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Guipuzcoa"

Game ended 2005-07-02 17:43:04 UTC

 

Players:

n98miceh (EUR 127,50 in seat 1)

Promax (EUR 37,00 in seat 2)

RayIV (EUR 137,65 in seat 3)

Senor (EUR 107,66 in seat 4)

HobbyTomte (EUR 104,55 in seat 5)

jooop (EUR 69,58 in seat 6)

 

Dealer: n98miceh

Small Blind: Promax (0,50)

Big Blind: RayIV (1,00)

 

RayIV was dealt: Ks - Kd

 

Senor Fold

HobbyTomte Fold

jooop Call (1,00)

n98miceh Raise (5,00)

Promax Fold

RayIV Raise (15,00)

jooop Fold

n98miceh All-In (122,50)

RayIV Call (111,50)

 

Flop 8s - 7s - 3d

Turn 8s - 7s - 3d - 8c

River 8s - 7s - 3d - 8c - 6h

 

RayIV shows: Ks - Kd (two pairs, kings and eights)

n98miceh shows: Ad - Ac (two pairs, aces and eights)

 

n98miceh wins: EUR 254,00 (with two pairs, aces and eights)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 90859609 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Linkoping"

Game ended 2005-07-02 18:03:36 UTC

 

Players:

Kaitsu (EUR 72,01 in seat 1)

RayIV (EUR 45,25 in seat 2)

chokof (EUR 39,35 in seat 3)

biggie13 (EUR 58,80 in seat 4)

silkesbarn (EUR 50,00 in seat 5)

MEcker (EUR 49,55 in seat 6)

Treetjak (EUR 17,45 in seat 7)

--Steel-- (EUR 54,75 in seat 8)

 

Dealer: chokof

Small Blind: biggie13 (0,25)

Big Blind: silkesbarn (0,50)

 

RayIV was dealt: Tc - Td

 

MEcker Fold

Treetjak Raise (2,20)

--Steel-- Fold

Kaitsu Fold

RayIV Call (2,20)

chokof Fold

biggie13 Fold

silkesbarn Fold

 

Flop Th - Ac - Jh

 

Treetjak Bet (1,20)

RayIV Raise (7,00)

Treetjak All-In (14,05)

RayIV Call (8,25)

 

Turn Th - Ac - Jh - 4s

River Th - Ac - Jh - 4s - Jd

 

Treetjak shows: Ah - As (a full house, aces full of jacks)

RayIV shows: Tc - Td (a full house, tens full of jacks)

 

Treetjak wins: EUR 34,15 (with a full house, aces full of jacks)

Rake: EUR 1,50

 

Jag tror inte på riggning och sånt, men de senaste dagarna har jag hamnat på löjligt många "actionbrädor", tyvärr till min nackdel 9 ggr av 10. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, äntligen ler lyckan mot mig igen!

 

Game # 90861700 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Guipuzcoa"

Game ended 2005-07-02 18:10:17 UTC

 

Players:

n98miceh (EUR 247,20 in seat 1)

Promax (EUR 59,70 in seat 2)

RayIV (EUR 175,15 in seat 3)

Senor (EUR 108,34 in seat 4)

HobbyTomte (EUR 144,55 in seat 5)

tiinaa (EUR 118,25 in seat 6)

 

Dealer: HobbyTomte

Small Blind: tiinaa (0,50)

Big Blind: n98miceh (1,00)

 

RayIV was dealt: As - Ah

 

Promax Raise (2,00)

RayIV Raise (5,00)

Senor Call (5,00)

HobbyTomte Fold

tiinaa Fold

n98miceh Fold

Promax Call (3,00)

 

Flop 5h - 7h - 3h

 

Promax Bet (2,75)

RayIV Raise (10,00)

Senor Call (10,00)

Promax Fold

 

Turn 5h - 7h - 3h - Td

 

RayIV Bet (30,00)

Senor Call (30,00)

 

River 5h - 7h - 3h - Td - 5s

 

RayIV Bet (64,00)

Senor All-In (63,34)

RayIV Payback (0,66)

 

RayIV shows: As - Ah (two pairs, aces and fives)

Senor shows: Qh - Qc (two pairs, queens and fives)

 

RayIV wins: EUR 223,43 (with two pairs, aces and fives)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 90895389 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2005-07-02 19:40:16 UTC

 

Players:

Tark (EUR 65,00 in seat 1)

Tobbe_R (EUR 41,85 in seat 2)

kotten (EUR 42,10 in seat 3)

hassard (EUR 139,73 in seat 4)

LundLund (EUR 49,60 in seat 5)

CK13 (EUR 91,50 in seat 6)

Herbian (EUR 27,32 in seat 7)

RayIV (EUR 103,75 in seat 8)

 

Dealer: hassard

Small Blind: LundLund (0,50)

Big Blind: CK13 (1,00)

 

RayIV was dealt: Js - Jc

 

Herbian Call (1,00)

RayIV Raise (5,00)

Tark Call (5,00)

Tobbe_R Fold

kotten Fold

hassard Fold

LundLund Fold

CK13 Fold

Herbian Call (4,00)

 

Flop 8c - 5d - Qd

 

Herbian Check

RayIV Bet (10,00)

Tark Call (10,00)

Herbian Call (10,00)

 

Turn 8c - 5d - Qd - 7s

 

Herbian Check

RayIV Check

Tark Bet (13,00)

Herbian All-In (12,32)

RayIV Fold

Tark Payback (0,68)

 

River 8c - 5d - Qd - 7s - 4d

 

Herbian shows: 9h - 5h (a pair of fives)

Tark didn't show: Jh - Th (high card queen)

 

Herbian wins: EUR 68,64 (with a pair of fives)

Rake: EUR 2,50

 

:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 90904556 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2005-07-02 20:05:18 UTC

 

Players:

severe (EUR 109,65 in seat 1)

Pitu_Guli (EUR 48,50 in seat 2)

kotten (EUR 64,70 in seat 3)

hassard (EUR 102,13 in seat 4)

LundLund (EUR 67,90 in seat 5)

RayIV (EUR 99,50 in seat 8)

 

Dealer: hassard

Small Blind: LundLund (0,50)

Big Blind: RayIV (1,00)

 

RayIV was dealt: Qd - 5d

 

severe Call (1,00)

Pitu_Guli Fold

kotten Call (1,00)

hassard Call (1,00)

LundLund Fold

RayIV Check

 

Flop Td - 7d - 4d

 

RayIV Bet (3,00)

severe Call (3,00)

kotten Fold

hassard Call (3,00)

 

Turn Td - 7d - 4d - 2c

 

RayIV Bet (9,00)

severe Call (9,00)

hassard Call (9,00)

 

River Td - 7d - 4d - 2c - 8h

 

RayIV Bet (30,00)

severe All-In (96,65)

hassard Fold

RayIV All-In (56,50)

severe Payback (10,15)

 

severe shows: Ad - 9d (a flush, ace high)

RayIV shows: Qd - 5d (a flush, queen high)

 

severe wins: EUR 211,00 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 90917167 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2005-07-02 20:40:25 UTC

 

Players:

severe (EUR 202,05 in seat 1)

kotten (EUR 41,87 in seat 3)

Gitos (EUR 27,53 in seat 4)

conny_p80 (EUR 24,35 in seat 5)

SeEmSi (EUR 168,25 in seat 6)

BALLEX (EUR 15,00 in seat 7)

RayIV (EUR 120,71 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: severe (0,50)

Big Blind: kotten (1,00)

 

RayIV was dealt: Qs - Ks

 

Gitos Fold

conny_p80 Call (1,00)

SeEmSi Fold

BALLEX Fold

RayIV Raise (5,00)

severe Fold

kotten Call (4,00)

conny_p80 Call (4,00)

 

Flop 7s - 4s - 6d

 

kotten Bet (10,00)

conny_p80 All-In (19,35)

RayIV Raise (55,00)

kotten All-In (26,87)

RayIV Payback (18,13)

 

Turn 7s - 4s - 6d - Ad

River 7s - 4s - 6d - Ad - 2d

 

kotten shows: Js - 8s (high card ace)

RayIV shows: Qs - Ks (high card ace)

 

RayIV wins: EUR 35,04 side pot (with high card ace)

conny_p80 shows: 6c - As (two pairs, aces and sixes)

conny_p80 wins: EUR 71,05 main pot (with two pairs, aces and sixes)

Rake: EUR 2,50

 

Galet spelat? Kotten visste jag sen tidigare att han var en pajas och räknade med 15 rena outs mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter ytterligare en timme av missflyt är jag tokförbannad och köper in mig på ett Nl 2/4-bord. Första halvtimmen får jag inte en enda hand, sen plötsligt dyker kungarna upp som en skänk från ovan. Efter att potten vuxit sig stor preflop med 3 spelare förlorar jag slutligen mot 44 på floppen Q54.

 

Det där med att försöka dra ihop 10 000 under en månad lägger jag härmed ner, då jag bara idag är back 4000 och cold streaken lär inte ha några planer på att dra iväg.

 

Skål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ, efter gårdagens tiltande har man ju lärt sig ett antal läxor, t.ex. att inte tilta på högre nivåer och definitivt inte göra det när man druckit ett par öl. Hädanefter blir det att grinda NL50 för lång tid framöver.

 

5 minuter in på dagens session kommer den här höjdarhanden:

 

Game # 91247269 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Skara"

Game ended 2005-07-03 18:11:27 UTC

 

Players:

RayIV (EUR 49,50 in seat 1)

ginge (EUR 22,00 in seat 2)

--Steel-- (EUR 61,65 in seat 4)

jimjim (EUR 37,65 in seat 5)

bigmags (EUR 91,35 in seat 6)

effet (EUR 18,48 in seat 7)

Marcusv (EUR 35,52 in seat 8)

 

Dealer: effet

Small Blind: Marcusv (0,25)

Big Blind: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: 5c - 3c

 

ginge Call (0,50)

--Steel-- Fold

jimjim Fold

bigmags Fold

effet Call (0,50)

Marcusv Call (0,25)

RayIV Check

 

Flop 4d - 2h - Td

 

Marcusv Bet (0,50)

RayIV Call (0,50)

ginge Call (0,50)

effet Call (0,50)

 

Turn 4d - 2h - Td - Ac

 

Marcusv Bet (1,20)

RayIV Raise (4,00)

ginge Call (4,00)

effet Call (4,00)

Marcusv Call (2,80)

 

River 4d - 2h - Td - Ac - Ks

 

Marcusv Check

RayIV Bet (12,00)

ginge Call (12,00)

effet Fold

Marcusv Fold

 

RayIV shows: 5c - 3c (a straight, five high)

ginge shows: Qc - Jd (a straight, ace high)

 

ginge wins: EUR 42,00 (with a straight, ace high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite senare, halvt tiltad, hittar jag den här synen. Anledningen till att jag körde på var en kombination av att han spelat underligt det jag sett hittills och att mitt psyke är totalt nedbrutet.

 

Fin flopp för honom, kul för honom. Synd för mig, som vanligt. Lite overkligt nästan...

 

Game # 91251387 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Bro"

Game ended 2005-07-03 18:19:59 UTC

 

Players:

Daisuki (EUR 97,62 in seat 1)

--holm-- (EUR 11,75 in seat 2)

LsG (EUR 21,40 in seat 3)

nutteboy (EUR 9,50 in seat 4)

RayIV (EUR 48,00 in seat 5)

feline9 (EUR 27,75 in seat 6)

 

Dealer: Daisuki

Small Blind: --holm-- (0,25)

Big Blind: LsG (0,50)

 

RayIV was dealt: Kh - Kc

 

nutteboy Fold

RayIV Raise (2,00)

feline9 Call (2,00)

Daisuki Call (2,00)

--holm-- Call (1,75)

LsG Fold

 

Flop 6h - 5s - 2s

 

--holm-- Check

RayIV Bet (6,00)

feline9 Call (6,00)

Daisuki Raise (28,00)

--holm-- Fold

RayIV All-In (40,00)

feline9 Fold

Daisuki Call (18,00)

 

Turn 6h - 5s - 2s - 4c

River 6h - 5s - 2s - 4c - 8c

 

RayIV shows: Kh - Kc (a pair of kings)

Daisuki shows: 3d - 4h (a straight, six high)

 

Daisuki wins: EUR 104,00 (with a straight, six high)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...