Gå till innehåll

Johanzzon @ SVS microstakes


johanzzon

Recommended Posts

Rent fysiskt mår jag bra, handlar snarare om the root of all evil, dvs girls. ;-)

 

In other news så slutar jag kvällen +500 trots min kassa KK-fold som jag postade. Ganska nära en liten klonk i en turbotour jag lirade också, men AK<KT all in pre för cl, killen floppar stege. Otur i kärlek, tur i spel är det väl? Inte otur i kärlek, otur i spel? :-D

 

Edit: Äh vafan, lirar en till liten tour på svs. Got nothin' better to do liksom.

 

Edit 2: Suck, missade att det var 15-20 min per blindnivå. Återkommer 2016

 

Edit 3: AA<JT, peace

 

Trevlig blogg!

 

Låt mig gissa att du foldade KK mot Frasse435 eller nåt liknande?

 

Outar du ditt nick här eller?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 239
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trevlig blogg!

 

Låt mig gissa att du foldade KK mot Frasse435 eller nåt liknande?

 

Outar du ditt nick här eller?:)

 

Haha sorry, ingen lust att outa än. Dejvster var det jag spelade mot, men hade nog resonerat likadant mot Frasse, stardeath osv (dvs nitgänget). :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sjukt jobbigt det är när han 3xar på knappen och jag sitter i sb med KK och 3betar honom och han callar, flop 5A9 och jag är ur position och så gott som commitad så jag är tvungen att leda ut och han visar naturligtvis ATs.

 

Är det jag som missat något eller är det här din dagbok också? (inte otrevligt menat, är bara nyfiken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session:

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($321.42)

Hero (MP) ($257.68)

Button ($214.80)

SB ($264.61)

BB ($263)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Kheart.gif

1 fold, Hero bets $2.87, 1 fold, SB calls $2.37, BB raises $10.48, Hero raises $27.98, 1 fold, BB raises $251.52 (All-In), Hero calls $226.83 (All-In)

 

Flop: ($518.23) 9heart.gif, 3heart.gif, 6spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($518.23) 3diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($518.23) 6heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $518.23

 

Results:

BB had Aclub.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and sixes).

Hero had Kclub.gif, Kheart.gif (two pair, Kings and sixes).

Outcome: BB won $510.60

 

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($201.43)

Hero (BB) ($223.51)

UTG ($185.63)

MP ($226.39)

Button ($270.12)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aspade.gif

1 fold, MP bets $3.50, 2 folds, Hero raises $8.12, MP calls $5.62

 

Flop: ($18.74) 4club.gif, 7club.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $10, Hero raises $39.05, MP calls $29.05

 

Turn: ($96.84) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets $72.63, MP calls $72.63

 

River: ($242.10) 3club.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $105.59 (All-In), Hero calls $102.71 (All-In)

 

Total pot: $447.52

 

Results:

Hero had Adiamond.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and sevens).

MP had 5heart.gif, 5diamond.gif (straight, seven high).

Outcome: MP won $439.22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session:

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($321.42)

Hero (MP) ($257.68)

Button ($214.80)

SB ($264.61)

BB ($263)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Kheart.gif

1 fold, Hero bets $2.87, 1 fold, SB calls $2.37, BB raises $10.48, Hero raises $27.98, 1 fold, BB raises $251.52 (All-In), Hero calls $226.83 (All-In)

 

Flop: ($518.23) 9heart.gif, 3heart.gif, 6spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($518.23) 3diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($518.23) 6heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $518.23

 

Results:

BB had Aclub.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and sixes).

Hero had Kclub.gif, Kheart.gif (two pair, Kings and sixes).

Outcome: BB won $510.60

 

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($201.43)

Hero (BB) ($223.51)

UTG ($185.63)

MP ($226.39)

Button ($270.12)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aspade.gif

1 fold, MP bets $3.50, 2 folds, Hero raises $8.12, MP calls $5.62

 

Flop: ($18.74) 4club.gif, 7club.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $10, Hero raises $39.05, MP calls $29.05

 

Turn: ($96.84) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets $72.63, MP calls $72.63

 

River: ($242.10) 3club.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $105.59 (All-In), Hero calls $102.71 (All-In)

 

Total pot: $447.52

 

Results:

Hero had Adiamond.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and sevens).

MP had 5heart.gif, 5diamond.gif (straight, seven high).

Outcome: MP won $439.22

 

 

Micro's be micro, ni är alla lika fel ute i min mening, istället för att jobba på eran extremt bristfälliga spelteoretiska kunskap ska ni beklaga er över diverse badbeats samt ta er upp i nivåer betydligt högre än vad som lämpar sig efter eran kunskap samt bankrulle. Du torska en AA vs KK ? Okej standard, händer mer eller mindre varje dag, du hade otur ? det är synd om dig? vart vill du komma?

 

Samt hand 2, Vad anser du dig slå på river? Du går för check call ? WHY? om du anser dig ha den bästa handen in med såsen, om du checkar för att det kommer scarecards men ändå beslutar du dig för o få in det? MAKES NO SENSE WHATSOEVER.

 

 

Redan konstaterat det typ 25 gånger.

 

Du postar en HH, varför? mitt antagande blir självfallet att du vill ha kritik. Kritiken är inte berättigad för att du redan har fått "tillräckligt med kritik" ? ehm...

 

Värt att notera är även att jag inte vill sätta mig på någon form av pedistal eller dylikt är verkligen en medioker pokerspelare myself, men been there done that angående all meningslös skit du spottar ut dig i denna dbn, det enda du gör more or less är att beklaga dig över diverse badbeats och hur dåligt du springer ? here comes the [whogivesafucktruck].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Micro's be micro, ni är alla lika fel ute i min mening, istället för att jobba på eran extremt bristfälliga spelteoretiska kunskap ska ni beklaga er över diverse badbeats samt ta er upp i nivåer betydligt högre än vad som lämpar sig efter eran kunskap samt bankrulle. Du torska en AA vs KK ? Okej standard, händer mer eller mindre varje dag, du hade otur ? det är synd om dig? vart vill du komma?

 

Samt hand 2, Vad anser du dig slå på river? Du går för check call ? WHY? om du anser dig ha den bästa handen in med såsen, om du checkar för att det kommer scarecards men ändå beslutar du dig för o få in det? MAKES NO SENSE WHATSOEVER.

 

 

 

 

2) Du postar en HH, varför? mitt antagande blir självfallet att du vill ha kritik. Kritiken är inte berättigad för att du redan har fått "tillräckligt med kritik" ? ehm...

 

Värt att notera är även att jag inte vill sätta mig på någon form av pedistal eller dylikt är verkligen en medioker pokerspelare myself, men been there done that angående all meningslös skit du spottar ut dig i denna dbn, det enda du gör more or less är att beklaga dig över diverse badbeats och hur dåligt du springer ? here comes the [whogivesafucktruck].

 

1) Varför läser du skiten om du stör dig på det? Lägger upp händer som visar hur det går för dagen, dvs största förlusthänder/vinsthänder samt lite whine (får hellre utlopp för min frustration här så att mitt spel inte försämras). Läs inte skiten om du ska börja gråta. Hand 2 så är synen på river extremt kass, mer en tiltsyn än nåt annat, men för ~100 där kändes det whatever. Och vad snackar du om ang nivåer och bankrulle? Är rullad för nivån över tom., och jag har vunnit stabilt hela sommaren.

 

2) Läs inte skiten då ditt patetiska jävla lowlife. Min kommentar till dig är väl helt klart befogad när en hel sida är fylld med inlägg som bekräftar hur dåligt det var, och sen kommer du "Du, det där var skitdåligt.". Redan konstaterat det som sagt och du tillför inte ett skit. Kommer lägga upp händer som gör att mina sessioner swingar, skiter fullständigt i vad en nolla som du anser om dbn. Läs inte skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Varför läser du skiten om du stör dig på det? Lägger upp händer som visar hur det går för dagen, dvs största förlusthänder/vinsthänder samt lite whine (får hellre utlopp för min frustration här så att mitt spel inte försämras). Läs inte skiten om du ska börja gråta. Hand 2 så är synen på river extremt kass, mer en tiltsyn än nåt annat, men för ~100 där kändes det whatever. Och vad snackar du om ang nivåer och bankrulle? Är rullad för nivån över tom., och jag har vunnit stabilt hela sommaren.

 

2) Läs inte skiten då ditt patetiska jävla lowlife. Min kommentar till dig är väl helt klart befogad när en hel sida är fylld med inlägg som bekräftar hur dåligt det var, och sen kommer du "Du, det där var skitdåligt.". Redan konstaterat det som sagt och du tillför inte ett skit. Kommer lägga upp händer som gör att mina sessioner swingar, skiter fullständigt i vad en nolla som du anser om dbn. Läs inte skiten.

 

uno)

 

Att jag irriterar mig över något innebär inte per automatik blir mindre intressant. Jag ger dig följdaktligen ett exempel, jag tycker det är fruktansvärt irriterande att "Anders Behring Breivik" kände sig tvungen att begå så tvivelaktiga gärningar för att få fram sitt budskap, men det innebär inte att det blir mindre intressant att följa händelsen i sig.

 

Kontentan blir hur som haver, Varför postar du på ett öppet forum om du inte är beredd att ta kritik för dina poster?

 

"Don't brint shit to the table if you can't handle it" -Daniel Negreanu[/b]

 

 

dos)

 

"Läs inte skiten då ditt patetiska jävla lowlife"

 

This. Haters gonna hate, haters gonna hate! nana, jag va väldigt noggrann med o poängtera att jag INTE påstår mig vara bättre på något vis, men att i min mening tjänar det inget till att posta bad beats osv osv konstant.

 

För övrigt guld värt att du tar ner dina argument till samma nivå som ditt pokerspelande. :)

 

Sen kan man fråga sig hur fan i hela helvete jag orkar engagera mig in the first place och ja det undrar jag med. Är rastlös typ :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Läs inte skiten då ditt patetiska jävla lowlife"

 

This. Haters gonna hate, haters gonna hate! nana, jag va väldigt noggrann med o poängtera att jag INTE påstår mig vara bättre på något vis, men att i min mening tjänar det inget till att posta bad beats osv osv konstant.

 

För övrigt guld värt att du tar ner dina argument till samma nivå som ditt pokerspelande. :)

 

Sen kan man fråga sig hur fan i hela helvete jag orkar engagera mig in the first place och ja det undrar jag med. Är rastlös typ :(

 

Haters gonna hate, haters gonna hate? Du snackar som vilken förlorarnörd som helst. Du påstår att du inte anser dig "vara bättre", men ändå så genomsyras alla dina äckliga posts av ren arrogans. Vilket är ok, kunde inte bry mig mindre, men det tillför inte ett skit och hjälper mig inte öht. Påstår inte att jag är bra, i själva verket är jag antagligen väldigt medioker, men jag är bevisligen en stabilt vinnande spelare trots det. Jag vet också att majoriteten av pf är bättre än mig och därför värderar och uppskattar jag all konstruktiv kritik. Men jag känner inte samma uppskattning gentemot arrogant, nedtryckande skitsnack.

 

Edit: missade din edit 'uno', men det innehåller bara mer efterblivet bullshit som jag redan svarat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar med den här handen, känns som att rivern räddade mig men who knows. Brukar sällan spela set såhär, men eftersom det är en sån dragig bräda får jag hellre in det direkt. Hade fått ett jävligt jobbigt beslut på turn annars. Gym nu, bic/tric.

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($64.76)

Button ($80.54)

SB ($223.72)

BB ($239.40)

Hero (UTG) ($193)

 

Preflop: Hero is UTG with 8club.gif, 8heart.gif

Hero bets $3, 1 fold, Button calls $3, SB calls $2.50, 1 fold

 

Flop: ($10) 7club.gif, 9spade.gif, 8spade.gif(3 players)

SB bets $8.62, Hero raises $30.17, 1 fold, SB raises $57.47, Hero raises $159.83 (All-In), SB calls $123.91

 

Turn: ($390) 4spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($390) 8diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $390

 

Results:

SB didn't show

Hero had 8club.gif, 8heart.gif (four of a kind, eights).

Outcome: Hero won $381.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runnar bra på gymmet. Nu blir det proteindrink, kött, 99 problems but a bitch ain't one och poker. Utgång känns uteslutet, hålla mig lite clean ett tag.

 

2) Läs inte skiten då ditt patetiska jävla lowlife. skiter fullständigt i vad en nolla som du anser om dbn. Läs inte skiten.

 

Edit: missade din edit 'uno', men det innehåller bara mer efterblivet bullshit som jag redan svarat på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runnar bra på gymmet. Nu blir det proteindrink, kött, 99 problems but a bitch ain't one och poker. Utgång känns uteslutet, hålla mig lite clean ett tag.

 

2) Läs inte skiten då ditt patetiska jävla lowlife. skiter fullständigt i vad en nolla som du anser om dbn. Läs inte skiten.

 

Edit: missade din edit 'uno', men det innehåller bara mer efterblivet bullshit som jag redan svarat på.

 

 

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar nivån denna dagboken håller atm =)

 

Förövrigt känns det ganska efterblivet att kalla någon "patetiska jävla lowlife" när man själv är 20+ och sitter dag in och dag ut och beklagar sig över badbeats i potter som inte överstiger 500kr... Just sayin

 

Tycker det är fullt befogat, förklarade varför innan:

 

Haters gonna hate, haters gonna hate? Du snackar som vilken förlorarnörd som helst. Du påstår att du inte anser dig "vara bättre", men ändå så genomsyras alla dina äckliga posts av ren arrogans. Vilket är ok, kunde inte bry mig mindre, men det tillför inte ett skit och hjälper mig inte öht. Påstår inte att jag är bra, i själva verket är jag antagligen väldigt medioker, men jag är bevisligen en stabilt vinnande spelare trots det. Jag vet också att majoriteten av pf är bättre än mig och därför värderar och uppskattar jag all konstruktiv kritik. Men jag känner inte samma uppskattning gentemot arrogant, nedtryckande skitsnack.

 

Edit: missade din edit 'uno', men det innehåller bara mer efterblivet bullshit som jag redan svarat på.

 

Och du säger alltså att det är lugnt att whina på beats om man lirar på högre nivåer? Allt är väl relativt för fan. Beats är irriterande oavsett nivå, så om jag postar nån här till och ifrån är det för min egen skull, för att göra mig av med frustration. Vad är problemet? Om det gör mig patetisk i dina ögon so be it, each to their own.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

;)

 

Sammanträffande! Håller precis på med en låt där jag har använt acapellan från ovanstående (dock utan censur ;) ). Den ska bli feeet!

 

http://soundcloud.com/rub-a-dub-out/pimp

 

Andas lite och kramas. Det är bara ett spel och alla suger på nåt sätt. Sen tycker jag var och en får ha sitt eget upplägg på dagbok. Dessutom blir det betydligt lättare att nå fram med sin kritik om man lägger upp den på ett snyggt och sakligt sätt. Man måste vara lite ödmjuk. Jante kanske inte är helt dumt när det kommer till poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...