Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
haha :D hur går det för dig man?

Har bara spelat knappt 6 timmar / 1377 händer på svs, men är upp 8,5 inköp iaf :-)

Har dock spelat långt från mitt a-game. Jag synar alldeles för mycket och gjort några idiotiska spel. Av nån anledning tycker jag det känns som att man spelar med play money på svs... Ska skärpa mig från och med nu och tighta till och ta pokern lite seriösare.

Svs-graf

skrmklipph.jpg

Postad
8 inköp på lite över 1000 händer är ju otroligt bra? Inte direkt läge att klaga där imo... Räkna bb/100 så förstår du nog att du sprungit väldigt fint...

Läs om mitt inlägg. Jag fokuserar inte på mitt resultat, utan på mitt spel. Jag klagar inte på resultatet, tvärt om är det hur bra som helst. Men 1.3 händer är ingenting. bb/100 ska ses över ett sample på minst 25k händer innan man kan dra några slutsatser imo.

Om jag spelar dåligt och vinner pengar på cheeseburgerstakes är det inget som gör mig glad direkt. Spelar jag mitt a-game trots utdragningar och lyckats minimera mina förluster när jag upplever tråkig varians - då känner jag mig nöjd. Om man bara fokuserar på resultat kommer man aldrig utvecklas som pokerspelare.

Postad
Läs om mitt inlägg. Jag fokuserar inte på mitt resultat, utan på mitt spel. Jag klagar inte på resultatet, tvärt om är det hur bra som helst. Men 1.3 händer är ingenting. bb/100 ska ses över ett sample på minst 25k händer innan man kan dra några slutsatser imo.

Om jag spelar dåligt och vinner pengar på cheeseburgerstakes är det inget som gör mig glad direkt. Spelar jag mitt a-game trots utdragningar och lyckats minimera mina förluster när jag upplever tråkig varians - då känner jag mig nöjd. Om man bara fokuserar på resultat kommer man aldrig utvecklas som pokerspelare.

riktigt fett!

Postad

25k e dock ett dåligt sample med, iaf 100k händer imo.

Postad
25k e dock ett dåligt sample med, iaf 100k händer imo.

Absolut, men Anteee trodde tusen händer var nog. Ville bara poängtera att 1k händer är nada.

100k händer är ett ganska dåligt sample det också, 100 miljarder händer är det bästa imo.

Postad

Behöver hjälp med HEM.

"Replay hand" fungerar inte helt plötsligt. När jag dubbelklickar på en hand eller högerklickar->"replay hand" så händer ingenting. Tidigare har det fungerat utan problem. Någon som vet vad felet kan vara?

Postad
Behöver hjälp med HEM.

"Replay hand" fungerar inte helt plötsligt. När jag dubbelklickar på en hand eller högerklickar->"replay hand" så händer ingenting. Tidigare har det fungerat utan problem. Någon som vet vad felet kan vara?

Ingen?!

Postad

Graf sedan svs-starten för 5 dagar sedan:

skrmklippu.jpg

Har inte fixat replay hand-problemet än så jag kan inte posta några händer. Återkommer med resultat och graf när veckan är slut, har inte så många funderingar över händer på den här nivån ändå.

Sjukt att jag lirat 12h sedan start men bara 3k händer. Kör bara 2 bord oftast, ibland 3. Skönt att spela med låg rake utan rakeback så man inte känner sig tvungen att multitabla.

Postad
Graf sedan svs-starten för 5 dagar sedan:

skrmklippu.jpg

Har inte fixat replay hand-problemet än så jag kan inte posta några händer. Återkommer med resultat och graf när veckan är slut, har inte så många funderingar över händer på den här nivån ändå.

Sjukt att jag lirat 12h sedan start men bara 3k händer. Kör bara 2 bord oftast, ibland 3. Skönt att spela med låg rake utan rakeback så man inte känner sig tvungen att multitabla.

Du behöver ju inte replayer för att kunna få fram en hand, tag bara "View selected hands" ist.

Postad

:ola:

Hero (BB): $233.32

CO: $181.36

BTN: $139.24

SB: $194.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A:heart: 2:heart:

Hero raises to $3.50, CO raises to $12, 1 fold, SB calls $11, Hero calls $8.50

Flop: ($36.50) 4:club: 3:club: 5:spade: (3 players)

SB checks, Hero checks, CO bets $27.37, SB folds, Hero raises to $221.32, CO calls $141.99 all in

Turn: ($375.22) 6:club: (2 players - 1 is all in)

River: ($375.22) 2:spade: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $375.22

Hero shows A:heart: 2:heart:

CO shows 7:heart: 5:heart:

CO wins $365.85

(Rake: $9.37)

Postad

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 4:diamond: 4:heart:

2 folds, Hero raises to $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

Flop: ($7.50) 7:heart: 5:diamond: 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $5.62, BB calls $5.62

Turn: ($18.74) 2:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $14.05, BB raises to $49.18, Hero calls $35.13

River: ($117.10) J:spade: (2 players)

BB bets $117.10, Hero calls $117.10

Final Pot: $351.30

BB shows 7:diamond: 7:club:

BB wins $342.52

(Rake: $8.78)

Postad

Antagligen den brutalaste utdragningen i mitt liv. 2% vinstchans har han när han degar. Jag hatar poker.

No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (MP) ($1138.04)

Button ($1369.59)

SB ($1216.36)

BB ($431.19)

UTG ($512.50)

Preflop: Hero is MP with A:spade:, A:diamond:

1 fold, Hero bets $17.50, Button calls $17.50, 1 fold, BB raises $25, Hero raises $55, 1 fold, BB raises $85, Hero raises $110, BB calls $67.50

Flop: ($385) 5:club:, 7:club:, 9:heart: (2 players)

BB bets $248.69 (All-In), Hero calls $248.69

Turn: ($882.38) K:club: (2 players, 1 all-in)

River: ($882.38) K:diamond: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $882.38

Results:

BB had Q:heart:, K:heart: (three of a kind, Kings).

Hero had A:spade:, A:diamond: (two pair, Aces and Kings).

Outcome: BB won $867.38

Postad

Kan väl sammanfatta senaste veckan också.

Klonkade en fin placering i söndagssteken förra helgen och sprang hyffsat på 2.50/5kr och spelade upp rullen till runt 20k. Har sedan lyckats nästan halvera rullen senaste dagarna pga dåligt spel, dålig timing vid skottillfällen, och tråkig varians. Lirar nu 2.50/5kr och rullen ligger för tillfället på ca 12.000kr.

Har inte haft någon vidare lust att skriva i dagboken senaste veckan, ska försöka bli bättre på att uppdatera nästa vecka.

Målet att dra ihop 10 lax är ju fixat så nästa mål får bli 100k kr.

Postad
va pysslar du med pre :P slå om pot i såna lägen, fiskar foldar iallafall inte pre

Han 3-betsminraisar typ 80% och älskade att minraisekriga pre. Ville få honom att investera så mycket som möjligt. Han kunde ha vilken skithand som helst i det här läget. Men jag vet såklart att jag spelar cp här. Aja, stackade firren två händer efter så det är väl lugnt.

Postad

Vet inte vad som hänt, har börjat spela så jävla dåligt senaste tiden. Enda gången jag känner att jag spelar bra är vid MTT's. Kanske borde satsa helhjärtat på MTT's istället men jag vet inte... Ska nog casha ut svs-rullen snart (som ligger på runt 12k) och byta site till någon med rakeback. Antaligen börja lågt och få tillbaka självförtroendet. Just nu känner jag mig som en fisk vid borden.

• 2 weeks later...
Postad

Funderar på att starta igång dagboken igen. Btw, har ni varit med om någon sjukare utdragning? Jag förstår verkligen inte synen.

No-Limit Hold'em, $0.20 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($6.59)

BB ($27.77)

UTG ($21.04)

Hero (MP) ($44.98)

CO ($40.83)

Button ($38.58)

Preflop: Hero is MP with A:club:, A:spade:

1 fold, Hero bets $0.60, CO raises $1.80, 3 folds, Hero raises $6.40, CO calls $5.20

Flop: ($14.30) 2:club:, 3:heart:, 4:diamond: (2 players)

Hero bets $11, CO calls $11

Turn: ($36.30) 10:club: (2 players)

Hero bets $26.98 (All-In), CO calls $22.83 (All-In)

River: ($81.96) 5:club: (2 players, 2 all-in)

Total pot: $81.96

Results:

Hero had A:club:, A:spade: (straight, five high).

CO had 9:diamond:, 6:diamond: (straight, six high).

Outcome: CO won $78.96

Postad

Kan jag folda?

Pre Flop: ($0.30) Hero is MP with K:diamond: K:spade:

1 fold, Hero raises to $0.60, CO calls $0.60, 2 folds, BB calls $0.40

Flop: ($1.90) J:diamond: 9:heart: J:heart: (3 players)

BB bets $1.00, Hero raises to $3, CO calls $3, BB folds

Turn: ($8.90) 3:heart: (2 players)

Hero checks, CO checks

River: ($8.90) J:spade: (2 players)

Hero bets $5.40, CO raises to $23.31, Hero calls $17.91

Final Pot: $55.52

Hero mucks K:diamond: K:spade:

CO shows J:club: T:club:

CO wins $52.75

(Rake: $2.77)

Postad

Endast fått royal flush en gång tidigare i mitt liv ;-)

Pre Flop: ($0.30) Hero is BB with 6 :spade: J :spade:

3 folds, BTN calls $0.20, SB calls $0.10, Hero raises to $1, BTN calls $0.80, SB calls $0.80

Flop: ($3.00) A :spade: T :diamond: Q :spade:(3 players)

SB checks, Hero bets $2.00, BTN folds, SB raises to $6, Hero raises to $20.21, SB calls $14.21

Turn: ($43.42) K :spade:(2 players)

River: ($43.42) T :spade:(2 players)

Final Pot: $43.42

SB shows J :club: K :diamond:

Hero shows 6 :spade: J :spade:

Hero wins $41.18

Hero wins $0.04

(Rake: $2.20)