Gå till innehåll

30.000 kr. 100 dagar.


glasvegas

Recommended Posts

1. Två par till vilket färgdrag som helst.

 

2. Vadå bluffa? Ska jag alltid utgå från att fi sitter på AA bara för att han synar 3-bet oop?

 

Jag tycker ifos du spelar rätt i KK handen.

 

Edit: Du 4betar den oop och jag gillar iaf det. Spelar ingen roll imo hur du gör post flop då, allt åker in no matter what.

 

AA handen skulle jag nog bara synat på flop när han leder ut,eftersom det är ganska obv att han sitter på fl.drag. Och sen 3.5 x hans satsning på turn. Men är inga stora fel du gör, spec på nl10, bara oflyt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Två par till vilket färgdrag som helst.

 

2. Vadå bluffa? Ska jag alltid utgå från att fi sitter på AA bara för att han synar 3-bet oop?

 

1. då tycker jag att du ska sizea minst 3x för att ta betalt. chansen är ytterst stor att han synar omslag så att slänga in en fjantraise är att gå miste om värde.

 

2. en bra grundprincip när du spelar är att balansera någorlunda så att folk inte kan läsa dig onödigt lätt. det betyder att om du ska 4betsbluffa här (vilket är ett måste i längden så att folk inte kan sätta dig på specifikt KK+ eller AK typ) så måste du använda samma size för bluff så som värde. förstr du mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. då tycker jag att du ska sizea minst 3x för att ta betalt. chansen är ytterst stor att han synar omslag så att slänga in en fjantraise är att gå miste om värde.

 

2. en bra grundprincip när du spelar är att balansera någorlunda så att folk inte kan läsa dig onödigt lätt. det betyder att om du ska 4betsbluffa här (vilket är ett måste i längden så att folk inte kan sätta dig på specifikt KK+ eller AK typ) så måste du använda samma size för bluff så som värde. förstr du mig?

 

 

1. Låter vettigt. Ska tänka mer på mina höjningsstorlekar.

 

2. Jag fårstår absolut vad du menar. Frågan är bara om det verkligen är lönsamt att balansera på nl10? Känns som extrem abc-poker är mest lönsamt på dessa micronivåer. På nl20 och högre tycker jag det blir viktigare. Fiskarna resonerar knappast kring table image med tanke på vilka värdebet dom kan betala av med, och regsen håller betydlig lägre nivå än nl20 och uppåt. Jag är absolut mottaglig för kritik kring mina händer, men jag känner inte att jag kunde spela handen speciellt annorlunda - 4-betar alla dagar i veckan på den här nivån i den här situationen. Jag misstänker att du spelar minst nl50 och överskattar spelarna på nl10. Men jag kan ha fel. Det är ju trots allt jag som torskar pengar i en rasande fart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att utveckla dagboken lite och förhoppningsvis göra den lite roligare än att bara bli en plats för mig att gnälla, ska jag bli bättre på att ladda upp dagsgrafer och jag tänkte även ladda upp de största vinst- och förlusthänderna för dagen jag spelat. Har sett att många andra dagboksförfattare gör det och det kan vara ett bra sätt att även lägga fokus på vinsthänderna (även de kan ju ofta vara långt från felfria om man säger så).

 

Jag har även beslutat att hålla mig till max 4 bord samtidigt månaden ut. Det betyder att även om jag skulle kliva upp i nivå så ska jag hålla fast vid "4 bordsregeln". Känner jag att jag blir rastlös av att lira så få bord får jag helt enkelt sluta spela. Jag vill resten av månaden lägga stort fokus på varje hand och inte volym just nu.

 

Har börjat med boken ("the mental game of poker") och känner mig direkt träffad under beskrivningen av "the mental fish". Jag är en "mental fish" och om jag inte lär mig att förbättra mitt synsätt på spelet som gör att jag tiltar, så kommer jag aldrig bli vinnande. Jag är mer redo än någonsin att utveckla min pokermentalitet och tror att den här boken kan vara en bra start på vägen dit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hände nåt som inte hänt på över 20000 händer. Jag fick dra ut!

 

En fisk sätter sig ner och spelar 4 händer, tokraisar varje hand fram till denna då han går all-in. Med tanke på hans spel verkade han väldigt gamblebenägen och jag beslutar att syna med min AQ suited. Jag träffar min A på floppen och ser i efterhand att han hade QQ. Jag lyckades alltså med endast 34% vinna handen. Efter 20k händer med utdragning efter utdragning känns det obeskrivligt att vinna en pot som underdog. Kan fortfarande inte riktigt fatta det :mrgreen:

 

OBS! Ej ironisk skrivet. Ni som följt dagboken inser hur stort det här är för mig.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($25.88)

BB ($10.10)

Hero ($10)

UTG+1 ($10.49)

CO ($10.14)

BTN ($10.42)

 

Dealt to Hero Q:heart: A:heart:

 

Hero raises to $0.30, fold, CO raises to $10.14 (AI), fold, fold, fold, Hero calls $9.70 (AI)

 

FLOP ($20.15) 7:heart: J:diamond: A:diamond:

 

TURN ($20.15) 7:heart: J:diamond: A:diamond: 7:diamond:

 

RIVER ($20.15) 7:heart: J:diamond: A:diamond: 7:diamond: 6:heart:

 

CO shows Q:diamond: Q:spade:

(Pre 66%, Flop 9.5%, Turn 22.7%)

 

Hero shows Q:heart: A:heart:

(Pre 34%, Flop 90.5%, Turn 77.3%)

 

Hero wins $19.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hände nåt som inte hänt på över 20000 händer. Jag fick dra ut!

 

En fisk sätter sig ner och spelar 4 händer, tokraisar varje hand fram till denna då han går all-in. Med tanke på hans spel verkade han väldigt gamblebenägen och jag beslutar att syna med min AQ suited. Jag träffar min A på floppen och ser i efterhand att han hade QQ. Jag lyckades alltså med endast 34% vinna handen. Efter 20k händer med utdragning efter utdragning känns det obeskrivligt att vinna en pot som underdog. Kan fortfarande inte riktigt fatta det :mrgreen:

 

OBS! Ej ironisk skrivet. Ni som följt dagboken inser hur stort det här är för mig.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($25.88)

BB ($10.10)

Hero ($10)

UTG+1 ($10.49)

CO ($10.14)

BTN ($10.42)

 

Dealt to Hero Q:heart: A:heart:

 

Hero raises to $0.30, fold, CO raises to $10.14 (AI), fold, fold, fold, Hero calls $9.70 (AI)

 

FLOP ($20.15) 7:heart: J:diamond: A:diamond:

 

TURN ($20.15) 7:heart: J:diamond: A:diamond: 7:diamond:

 

RIVER ($20.15) 7:heart: J:diamond: A:diamond: 7:diamond: 6:heart:

 

CO shows Q:diamond: Q:spade:

(Pre 66%, Flop 9.5%, Turn 22.7%)

 

Hero shows Q:heart: A:heart:

(Pre 34%, Flop 90.5%, Turn 77.3%)

 

Hero wins $19.15

 

 

 

Gz, nu vänder det! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk med 70 i vpip. Check-syn river? Observera att han betalar mitt värdebet med sämre än J i det här läget.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($15.54)

Hero ($12.01)

CO ($11.92)

BTN ($10)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

 

CO calls $0.10, fold, fold, Hero raises to $0.40, CO calls $0.30

 

FLOP ($0.85) K:spade: J:club: 3:spade:

 

Hero bets $0.50, CO calls $0.50

 

TURN ($1.85) K:spade: J:club: 3:spade: 3:club:

 

Hero bets $1.30, CO calls $1.30

 

RIVER ($4.45) K:spade: J:club: 3:spade: 3:club: 9:club:

 

Hero bets $3.40, CO raises to $6.80, Hero calls $3.40

 

Hero shows A:diamond: A:club:

(Pre 84%, Flop 78.0%, Turn 77.3%)

 

CO shows 7:club: K:club:

(Pre 16%, Flop 22.0%, Turn 22.7%)

 

CO wins $17.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk med 70 i vpip. Check-syn river? Observera att han betalar mitt värdebet med sämre än J i det här läget.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($15.54)

Hero ($12.01)

CO ($11.92)

BTN ($10)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

 

CO calls $0.10, fold, fold, Hero raises to $0.40, CO calls $0.30

 

FLOP ($0.85) K:spade: J:club: 3:spade:

 

Hero bets $0.50, CO calls $0.50

 

TURN ($1.85) K:spade: J:club: 3:spade: 3:club:

 

Hero bets $1.30, CO calls $1.30

 

RIVER ($4.45) K:spade: J:club: 3:spade: 3:club: 9:club:

 

Hero bets $3.40, CO raises to $6.80, Hero calls $3.40

 

Hero shows A:diamond: A:club:

(Pre 84%, Flop 78.0%, Turn 77.3%)

 

CO shows 7:club: K:club:

(Pre 16%, Flop 22.0%, Turn 22.7%)

 

CO wins $17.15

 

 

Minraise är väldigt ofta nöten, check/syn istället för beta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är check/syn verkligen EV+ mot den här fisken som synar med typ 55 i det här läget? Är inte bet/fold mot hans min-raise bättre isf?

 

Om du betar ut måste du ju nästan syna, jag hade verkligen checkat mot en megafirre, kan ju sitta med i princip vad som helst, därför gillar jag checken river. Speciellt på en så dragig bräda, ditt överpar ser inte så bra ut på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du betar ut måste du ju nästan syna, jag hade verkligen checkat mot en megafirre, kan ju sitta med i princip vad som helst, därför gillar jag checken river. Speciellt på en så dragig bräda, ditt överpar ser inte så bra ut på rivern.

 

 

Förstår vad du menar. Känns bara som att man går miste om värde om jag checkar mot just den här firren i den här situationen eftersom han synar med i princip vad som helst. Dock har jag inte sett honom bluffa så mkt så min syn på river är horribel. Men check-syn är nog bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar. Känns bara som att man går miste om värde om jag checkar mot just den här firren i den här situationen eftersom han synar med i princip vad som helst. Dock har jag inte sett honom bluffa så mkt så min syn på river är horribel. Men check-syn är nog bättre.

 

Jag förlorar väldigt ofta pengar på just såna här spel. Väldigt dålig riverkort eftersom alla drag sitter i princip. Har precis börjat inse att fiskar inte bara bluffar :) Ibland är check/syn billigare och det är ev+ i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check-syn funkar wahlen ;-)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($10.23)

BB ($16.98)

Hero ($10.32)

CO ($41.10)

BTN ($11)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

Hero raises to $0.30, fold, BTN calls $0.30, fold, fold

 

FLOP ($0.75) K:heart: Q:heart: 5:heart:

 

Hero bets $0.60, BTN calls $0.60

 

TURN ($1.95) K:heart: Q:heart: 5:heart: 4:spade:

 

Hero bets $1.20, BTN calls $1.20

 

RIVER ($4.35) K:heart: Q:heart: 5:heart: 4:spade: J:spade:

 

Hero checks, BTN bets $4.10, Hero calls $4.10

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 88%, Flop 50.2%, Turn 68.2%)

 

BTN shows K:diamond: 6:heart:

(Pre 12%, Flop 49.8%, Turn 31.8%)

 

Hero wins $11.93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ut river också på en så safe bräda? Check-syn eller check-raise? Känner mig ganska bekväm här men valde att ta det säkra och synade bara. (Betsize turn för låg inser jag också).

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($3.79)

Hero ($20.04)

UTG ($13.31)

UTG+1 ($10.65)

CO ($9)

BTN ($19)

 

Dealt to Hero A:club: A:heart:

 

fold, fold, CO calls $0.10, fold, fold, Hero raises to $0.30, CO calls $0.20

 

FLOP ($0.65) 2:heart: 4:diamond: 6:club:

 

Hero bets $0.50, CO calls $0.50

 

TURN ($1.65) 2:heart: 4:diamond: 6:club: 7:club:

 

Hero bets $1, CO calls $1

 

RIVER ($3.65) 2:heart: 4:diamond: 6:club: 7:club: J:heart:

 

Hero checks, CO bets $0.90, Hero calls $0.90

 

Hero shows A:club: A:heart:

(Pre 81%, Flop 90.8%, Turn 95.5%)

 

CO shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 19%, Flop 9.2%, Turn 4.5%)

 

Hero wins $5.18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en lös-vek fisk där riverraise oftast är nöt är Bet-fold > check-syn.

 

Vid check-syn missar du en gata värde och kommer få betala mot flush och straight när han väl betar.

 

Grattis till utdragningen med AQvsQQ.

 

 

Precis så resonerar jag också.

 

..och TACK! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagsresultat:

 

+73€ / 1541 händer / 4.5h

 

Ja, ni läste rätt ;-) Upp drygt sju inköp idag! Pokerbokköpsriggen är underbar.

 

Så få händer i förhållande till antalet timmar spelade är alltså för att jag gått ner till endast 4 bord. Desto bättre spelade händer dock! Har t.o.m. sprungit hela 4 euro ÖVER All-in EV! :lol:

 

Dagsgraf:

 

zk6gjo.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagsresultat:

 

+73€ / 1541 händer / 4.5h

 

Ja, ni läste rätt ;-) Upp drygt sju inköp idag! Pokerbokköpsriggen är underbar.

 

Så få händer i förhållande till antalet timmar spelade är alltså för att jag gått ner till endast 4 bord. Desto bättre spelade händer dock! Har t.o.m. sprungit hela 4 euro ÖVER All-in EV! :lol:

 

Dagsgraf:

 

zk6gjo.jpg

 

Hate to say I told you sooo;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland spelar jag som en åsna.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($12.05)

BB ($11.14)

UTG ($10.33)

UTG+1 ($34.45)

CO ($9.65)

Hero ($10)

 

Dealt to Hero A:spade: 9:heart:

 

UTG calls $0.10, fold, fold, Hero raises to $0.40, fold, fold, UTG calls $0.30

 

FLOP ($0.95) 6:spade: T:spade: 2:spade:

 

UTG checks, Hero bets $0.70, UTG raises to $3, Hero raises to $9.60 (AI), UTG calls $6.60

 

TURN ($20.15) 6:spade: T:spade: 2:spade: 4:diamond:

 

RIVER ($20.15) 6:spade: T:spade: 2:spade: 4:diamond: Q:diamond:

 

Hero shows A:spade: 9:heart:

(Pre 55%, Flop 28.8%, Turn 15.9%)

 

UTG shows Q:spade: J:spade:

(Pre 45%, Flop 71.2%, Turn 84.1%)

 

UTG wins $19.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ganska standard att få in det där med nut-fd? Jag hade foldat pre men jag är nitttttttt. Kul att det går bättre!

 

Hans check-raise känns ganska stark, och med tanke på att jag inte investerat mer än drygt 10bb känns fold bättre. Med hans relativt stora re-raise är han mer eller mindre committed så jag har inte så mycket fold equity. Ganska sällan jag är bättre än drygt 30% i det här läget om jag får syn. Kan tilläggas att jag inte hade mer än 4-5 händer på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...