Gå till innehåll

30.000 kr. 100 dagar.


glasvegas

Recommended Posts

Slutspelat för dagen, nu är det midsommarfirande som gäller! :-) Märker att flickvännen börjar bli trött på att jag grindar så mycket också. ;-)

 

Dagsresultat:

+134€ / 1243 händer / 3,5 h

 

 

Dagsgraf:

 

skrmklippd.jpg

 

 

 

Fina resultat idag, men sprungit förjävligt och ca 10 inköp under all-in EV som vanligt... :evil:

 

NOOOT! RUN-GOOOOOOOOOOD :mrgreen:

 

skrmkli222pp.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite händer från dagens sessioner.

 

 

Gött att kunna träffa ibland, men inga konstigheter i denna, pengarna ska in.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($20.50)

BB ($39.60)

UTG ($20)

UTG+1 ($20.54)

CO ($21.50)

Hero ($20)

 

Dealt to Hero A:club: 6:club:

 

UTG raises to $0.80, fold, CO calls $0.80, Hero calls $0.80, fold, fold

 

FLOP ($2.70) J:club: K:club: 6:diamond:

 

UTG bets $1.70, CO folds, Hero raises to $4.60, UTG raises to $10, Hero raises to $19.20 (AI), UTG calls $9.20 (AI)

 

TURN ($41.10) J:club: K:club: 6:diamond: 8:club:

 

RIVER ($41.10) J:club: K:club: 6:diamond: 8:club: 3:diamond:

 

UTG shows K:heart: K:spade:

(Pre 69%, Flop 70.5%, Turn 20.5%)

 

Hero shows A:club: 6:club:

(Pre 31%, Flop 29.5%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $39.05

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($13.11)

BB ($21.10)

UTG ($16.98)

UTG+1 ($16.21)

CO ($20)

Hero ($28.93)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $1, fold, Hero calls $1, SB calls $0.90, fold

 

FLOP ($3.20) A:diamond: J:diamond: 9:club:

 

SB bets $0.40, UTG+1 raises to $1.40, Hero raises to $4, SB raises to $6.60, UTG+1 folds, Hero raises to $24.20, SB calls $5.41

 

TURN ($28.62) A:diamond: J:diamond: 9:club: A:club:

 

RIVER ($28.62) A:diamond: J:diamond: 9:club: A:club: 3:heart:

 

SB shows A:heart: T:heart:

(Pre 47%, Flop 6.5%, Turn 15.9%)

 

Hero shows 9:diamond: 9:heart:

(Pre 53%, Flop 93.5%, Turn 84.1%)

 

Hero wins $27.19

 

 

Trodde firren åtminstone satt på två par här, garvade när HEM visade KJ :lol:

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($29.61)

BB ($20.20)

Hero ($22.10)

UTG+1 ($15.20)

CO ($20.20)

BTN ($24.42)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:heart:

 

Hero raises to $0.80, UTG+1 calls $0.80, fold, fold, fold, fold

 

FLOP ($1.90) J:diamond: 7:diamond: 3:diamond:

 

Hero bets $1.20, UTG+1 raises to $5.40, Hero raises to $21.30 (AI), UTG+1 calls $9 (AI)

 

TURN ($30.70) J:diamond: 7:diamond: 3:diamond: 9:spade:

 

RIVER ($30.70) J:diamond: 7:diamond: 3:diamond: 9:spade: T:diamond:

 

Hero shows A:diamond: A:heart:

(Pre 83%, Flop 88.1%, Turn 90.9%)

 

UTG+1 shows J:heart: K:heart:

(Pre 17%, Flop 11.9%, Turn 9.1%)

 

Hero wins $29.17

 

 

Ganska riskabelt mot en fisk med 65 i VPIP, men storleken på hans donkbet på river skriker svaghet så jag var tvungen att pusha.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($24.79)

BB ($23.63)

UTG ($43.26)

UTG+1 ($21.10)

CO ($19.70)

Hero ($21.68)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 7:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $0.60, fold, BB raises to $1, Hero calls $0.40

 

FLOP ($2.10) 2:diamond: T:heart: 5:spade:

 

BB bets $1, Hero calls $1

 

TURN ($4.10) 2:diamond: T:heart: 5:spade: 6:spade:

 

BB bets $1.40, Hero raises to $3.20, BB calls $1.80

 

RIVER ($10.50) 2:diamond: T:heart: 5:spade: 6:spade: T:club:

 

BB bets $3, Hero raises to $16.48 (AI), BB folds

 

Hero shows 8:diamond: 7:heart:

 

Hero wins $15.68

 

 

 

 

Glad midsommar alla speltorskar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wp, men varför inte raisa turn något större på sista handen, så att du kan trycka in river förutsatt att han inte donkar?

 

Detsamma för övrigt!

 

Resonerade så att fi synar oavsett raisesize och jag ville inte bli för commited utifall ett spaderkort kom. 10an var ett perfekt riverkort eftersom han aldrig donkar så tunt med toppar på flop/turn, så jag kan absolut representera triss på river. I efterhand hade jag nog möjligtvis raisat turn större, runt 5€, men jag kände som sagt att storleken på min raise inte var för viktigt i detta läge utan ville bara utstråla styrka vilket lönade sig på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst "the mental game of poker" och "the poker mindset" har jag beslutat att sluta använda dagboken som gnällplats. Eftersom jag vill utvecklas som spelare måste jag bli bättre på att acceptera variansen i spelet, och sluta tycka synd om mig själv när jag springer dåligt. När jag gnäller och tycker synd om mig själv när jag blir utdragen så påverkar det utan tvekan mitt spel negativt.

 

ny regel är att sluta whina när jag springer dåligt, och istället lägga fullt fokus på att nå målet: nl100€ innan sommaren är slut.

 

F.ö. kunde jag inte somna inatt, så jag satt mig vid datorn och lirade lite, sjuuukt bra värde vid borden! :mrgreen: Synd att det bara är två bord uppe. Men jag ska inte klaga när de två bord som är uppe är fulla med berusade galningar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta och tillägga en till regel: inte spela fler mtt's. Min bankrulle lider enormt av att jag spontanregistrerar mig till turneringar. Jag ska hålla mig till enbart cashgames från och med nu. Jag är inte en speciellt bra mtt- eller sng-spelare, så det är knappast lönsamt för mig att fortsätta blanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($21.54)

Hero ($22.03)

UTG ($15.53)

UTG+1 ($20)

CO ($25.45)

BTN ($24.25)

 

Dealt to Hero 7:diamond: 5:diamond:

 

UTG calls $0.20, fold, fold, BTN calls $0.20, SB calls $0.10, Hero checks

 

FLOP ($0.80) 5:club: J:diamond: 3:diamond:

 

SB checks, Hero bets $0.60, UTG calls $0.60, BTN calls $0.60, SB folds

 

TURN ($2.60) 5:club: J:diamond: 3:diamond: 9:diamond:

 

Hero bets $1.40, UTG calls $1.40, BTN calls $1.40

 

RIVER ($6.80) 5:club: J:diamond: 3:diamond: 9:diamond: 6:heart:

 

Hero bets $4, UTG calls $4, BTN raises to $22.05 (AI), Hero folds, UTG folds

 

BTN wins $17.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får vara slutspelat för dagen nu. Upp 5½ inköp, men tyvärr bara ca 50€ upp för dagen då jag spelat en dyr turre och några sng's som gick sådär...

 

Dagsresultat:

 

cg: +110€ / 2193 händer / ca 6h

mtt: -42€

sng: -15€

 

= +53€

 

 

Som jag skrev tidigare idag så kommer jag inte spela fler sng's eller mtt's, utan istället satsa helhjärtat på cashgames. Mindre än en vecka kvar till rakeback nu, och om jag går be närmsta veckan kommer jag garanterat vara rullad för nl50€ nästa lördag! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på att checka river. :-D

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($33.85)

BB ($35.48)

Hero ($20.91)

UTG+1 ($14.62)

CO ($38.67)

BTN ($22.15)

 

Dealt to Hero A:spade: A:club:

 

Hero raises to $0.60, fold, fold, fold, fold, BB calls $0.40

 

FLOP ($1.30) 2:spade: 4:heart: 7:spade:

 

BB bets $0.60, Hero raises to $1.80, BB calls $1.20

 

TURN ($4.90) 2:spade: 4:heart: 7:spade: J:heart:

 

BB bets $2.40, Hero raises to $6, BB calls $3.60

 

RIVER ($16.90) 2:spade: 4:heart: 7:spade: J:heart: 9:heart:

 

BB checks, Hero bets $12.51 (AI), BB calls $12.51

 

BB shows K:club: J:club:

(Pre 17%, Flop 1.4%, Turn 11.4%)

 

Hero shows A:spade: A:club:

(Pre 83%, Flop 98.6%, Turn 88.6%)

 

Hero wins $39.83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta turn eller wp?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($35.39)

BB ($20.75)

UTG ($21.40)

UTG+1 ($35.33)

CO ($20)

Hero ($34.82)

 

Dealt to Hero K:diamond: A:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $0.60, fold, Hero raises to $2.20, fold, fold, UTG+1 calls $1.60

 

FLOP ($4.70) T:spade: 6:heart: A:club:

 

UTG+1 checks, Hero bets $3.80, UTG+1 calls $3.80

 

TURN ($12.30) T:spade: 6:heart: A:club: 3:club:

 

UTG+1 checks, Hero checks

 

RIVER ($12.30) T:spade: 6:heart: A:club: 3:club: 4:spade:

 

UTG+1 checks, Hero bets $9, UTG+1 calls $9

 

UTG+1 shows A:diamond: Q:club:

(Pre 26%, Flop 12.7%, Turn 6.8%)

 

Hero shows K:diamond: A:heart:

(Pre 74%, Flop 87.3%, Turn 93.2%)

 

Hero wins $28.79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många outs för att träffa... ;-)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($21.16)

BB ($25.86)

Hero ($21.08)

UTG+1 ($17.68)

CO ($20.12)

BTN ($20.68)

 

Dealt to Hero K:heart: Q:heart:

 

Hero raises to $0.60, UTG+1 calls $0.60, fold, BTN calls $0.60, fold, fold

 

FLOP ($2.10) 3:heart: J:heart: 4:club:

 

Hero bets $1.60, UTG+1 calls $1.60, BTN raises to $3.40, Hero raises to $9, UTG+1 folds, BTN raises to $20.08 (AI), Hero calls $11.08

 

TURN ($43.86) 3:heart: J:heart: 4:club: 8:club:

 

RIVER ($43.86) 3:heart: J:heart: 4:club: 8:club: 2:diamond:

 

BTN shows A:club: J:diamond:

(Pre 55%, Flop 45.7%, Turn 65.9%)

 

Hero shows K:heart: Q:heart:

(Pre 45%, Flop 54.3%, Turn 34.1%)

 

BTN wins $41.67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda river? Bara 50 händer på fi (30/11/25). Magkänslan sa K10 redan på floppen.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($30.37)

BB ($20.20)

UTG ($23.94)

Hero ($47.71)

CO ($27.49)

BTN ($22.18)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, Hero raises to $0.60, fold, fold, SB calls $0.50, BB calls $0.40

 

FLOP ($1.80) T:club: K:diamond: 2:diamond:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $1.40, SB raises to $2.80, BB folds, Hero calls $1.40

 

TURN ($7.40) T:club: K:diamond: 2:diamond: 3:club:

 

SB bets $7, Hero calls $7

 

RIVER ($21.40) T:club: K:diamond: 2:diamond: 3:club: 4:heart:

 

SB bets $10.20, Hero calls $10.20

 

SB shows K:spade: T:spade:

(Pre 18%, Flop 72.9%, Turn 81.8%)

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 82%, Flop 27.1%, Turn 18.2%)

 

SB wins $39.71

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist avslut på dagen, but whatchagonnado.

 

 

skrmklippf.jpg

 

 

Känner att jag spelade ok iaf, bortsett från en värdelös all-in push pre med 1010 mot en fisk som snapsynade med AA.

 

Dagen slutar +8€ / 1293 / 2,5 h

 

 

Trist att man har nästan 10k trådvisningar men så få kommentarer. Jag uppskattar verkligen feedback på mina händer jag lägger upp för att kunna bli bättre. Inga råd är för dumma! Lägger jag upp fel typer av händer för att få kommentarer eller är det bara en ointressant dagbok? Tar iaf tacksamt emot alla tips jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist avslut på dagen, but whatchagonnado.

 

 

skrmklippf.jpg

 

 

Känner att jag spelade ok iaf, bortsett från en värdelös all-in push pre med 1010 mot en fisk som snapsynade med AA.

 

Dagen slutar +8€ / 1293 / 2,5 h

 

 

Trist att man har nästan 10k trådvisningar men så få kommentarer. Jag uppskattar verkligen feedback på mina händer jag lägger upp för att kunna bli bättre. Inga råd är för dumma! Lägger jag upp fel typer av händer för att få kommentarer eller är det bara en ointressant dagbok? Tar iaf tacksamt emot alla tips jag kan få!

Hade du haft en ointressant dagbok hade du definitivt inte haft 10k trådvisningar. :-) Faktum är att du antagligen vet bättre hur dina händer ska spelas än de flesta här. Dvs du vet bättre hur din image är, hur dina opponenter spelar osv. Men ett par råd från mig:

 

1. Börja fundera kring din och motståndarnas range. Exempelvis i AA handen ovan. Raisar FI endast med två par+ eller även med drag.

 

2. Hur spelar du som standard mot en random FI utan read och hur många händer bör du ha mot FI för att göra exploativa spel. (Även om din magkänsla hade rätt i AA-handen behöver det inte vara rätt spel)

 

3. Fundera lite kring den sämsta handen du höjer, betar och synar med i vissa situationer. exempelvis vilken är den sämsta värdehanden du betar turn med i AK handen ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina kommentarer/frågeställningar handmadegod!

 

Jag har de senaste dagarna kollat på många instruktionsvideor vilka får mig att ställa frågor till mig själv i klass med de du ställer, exempelvis din första fråga.

 

Angående nr.3 så handlar det mycket om min motspelare. Just den här killen var en hyfsad reg med hög c/r%, och efter syn på flop satte jag honom på set i tior eller AQ, tror inte han synar 3-bet pre med A10 eller AJ och jag tror inte han check-synar mitt flopbet med JJ eller QQ. På en sådan här torr bräda med set i tior hade han definitivt c/r turn, så jag checkade bakom för pot control + att jag inte tror han hade check-synat en all-in på river med AQ. När jag checkar turn ser mitt värdebet på river mer ut som en bluff, och jag är ganska nöjd med mitt spel denna handen, just eftersom jag inte tror att jag hade kunnat få ut mer mot en ganska nitig reg.

 

Som du även skriver så vet jag självklart mer om hur mina opponenter spelar osv, men det är alltid kul med lite feedback! Men jag skriver dagboken för mig själv och för att se över mina spel och resultat, men att diskutera händer och få nya infallsvinklar är positivt för mitt spel så det är därför jag vill få lite feedback helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rolig start på dagen.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($20.10)

BB ($20.20)

UTG ($30.79)

UTG+1 ($27.89)

CO ($22.96)

BTN ($41.47)

 

Dealt to Hero 6:diamond: 6:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $0.60, fold, fold, Hero calls $0.50, fold

 

FLOP ($1.40) J:spade: 6:club: A:club:

 

Hero bets $1, UTG+1 raises to $2.60, Hero raises to $9.20, UTG+1 raises to $27.29 (AI), Hero calls $10.20

 

TURN ($40.20) J:spade: 6:club: A:club: 5:heart:

 

RIVER ($40.20) J:spade: 6:club: A:club: 5:heart: 7:heart:

 

UTG+1 shows A:diamond: A:heart:

(Pre 82%, Flop 95.7%, Turn 97.7%)

 

Hero shows 6:diamond: 6:heart:

(Pre 18%, Flop 4.3%, Turn 2.3%)

 

UTG+1 wins $38.19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en pokerpaus på några dagar tills min rakeback kommer. Kommer bli nl20€ ett tag till då jag nästan halverat min bankrulle idag. Med rakeback kommer rullen ligga på runt 900€, när jag grindat upp den rullen till 1250€ kommer jag börja spela nl50€. Vill inte kliva upp till nl50€ för tidigt med bara 20 inköp som jag tidigare planerat. Känner att jag har en del tiltkontroll kvar att lära mig innan jag kliver upp. 25 inköp känns dock ganska tryggt och siktar in mig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade igenom historiken för alla sng's jag spelat senaste två veckorna och blev lite småchockad hur dåligt det totala resultatet blev... Om jag hade struntat i mtt's och sng's hade jag t.o.m visat några hundra € positivt resultat för månaden (med rb inräknat). Ska verkligen hålla mig undan från sng's i juli och hoppas jag kan visa ett roligare resultat än be nästan månad! ;-) Är grymt sugen på att kliva upp till nl50€ och nästa månad blir definitivt roligare pokermässigt än denna. När jag kliver upp till nl50€ lovar jag att spela in den där videon jag snackat om så länge också. Mitt mål för juli månad får bli att stanna kvar på nl50€, dvs inte behöva droppa ner till nl20€ igen. Även om det innebär att gå be över 50k händer så hoppas jag bara få kliva upp i nivå från och med nu, och inte backa igen. Jag har även blivit bättre på att kolla instruktionsvideos och läsa, men nästa månad ska jag försöka lägga ner runt 1h/dag i snitt på att studera spelet (och analysera mer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en pokerpaus på några dagar tills min rakeback kommer. Kommer bli nl20€ ett tag till då jag nästan halverat min bankrulle idag. Med rakeback kommer rullen ligga på runt 900€, när jag grindat upp den rullen till 1250€ kommer jag börja spela nl50€. Vill inte kliva upp till nl50€ för tidigt med bara 20 inköp som jag tidigare planerat. Känner att jag har en del tiltkontroll kvar att lära mig innan jag kliver upp. 25 inköp känns dock ganska tryggt och siktar in mig på det.

 

Tycker du ska spela med fler inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska spela med fler inköp.

 

 

Fler inköp än 25 på en nivå jag hanterar? Känns jävligt br-nitigt, vilket iofs inte är något dåligt, men jag känner inte att jag spelar med scared money med 25 inköp så jag tar hellre en shot och kliver ner om jag springer dåligt i början. Tycker brm-regeln med 20 buy-ins för cg's och 40 buy-ins för sng's fungerar bra på micro/low-stakes, men alla är vi olika!

 

Imorn får jag min rakeback och kommer då ha en rulle på ca 1100€. Slänger upp lite juli-mål och övriga regler för den "nya" nivån (nl50€) imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler inköp än 25 på en nivå jag hanterar? Känns jävligt br-nitigt, vilket iofs inte är något dåligt, men jag känner inte att jag spelar med scared money med 25 inköp så jag tar hellre en shot och kliver ner om jag springer dåligt i början. Tycker brm-regeln med 20 buy-ins för cg's och 40 buy-ins för sng's fungerar bra på micro/low-stakes, men alla är vi olika!

 

 

Hur stort sample har du på nl20 eftersom du tkr du hanterar det?

Känns bara insane, med tanke på du skrev ngt inlägg ovan; 10 inköp back TIIIILT.

 

Hur kan du tycka att du inte spelar med scared money då om du kör med 20bis?:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...