firro85 Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 okej, så vi säger att på pokerstars så finns det deepstack bord för 0,05/0,1 för 200BB, är det då NL20 Eller NL10?Så 0,05/0,1 limit kan alltså både vara NL20 och NL10 menar du då alltså? Förstår du själv vilket förvirring detta skapar? Därav ett inköp = 100BB simple Vi är inte och var aldrig på pokerstars, på svs 1/2 är ett inköp 400. Den enda det skapar förvirring för är dig, alla som spelar 1/2 fr på svs ser 400 som ett inköp, inte 200. Hur många bb som är det maximala inköpet på andra sajter eller nivåer är inte relevant. Svs har till skillnad från andra sajter inte döpt sina nivåer efter hur många blinds 100 är värda. 400kr är ett inköp på Bertil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Freddy1337 Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 Vi är inte och var aldrig på pokerstars, på svs 1/2 är ett inköp 400. Okej så när vi diskutterar poker så pratar vi om rum för rum? Den enda det skapar förvirring för är dig, alla som spelar 1/2 fr på svs ser 400 som ett inköp, inte 200. Du vet väl vilka som spelar på SvS? Det är inga direkt super sharks, verkar som att du bland annat inte kan diverse poker termer. Hur många bb som är det maximala inköpet på andra sajter eller nivåer är inte relevant. Du säger det själv grabben, det är inte relevant utan man har en general explanation 100 BB = ett inköp alla nivåer. Svs har till skillnad från andra sajter inte döpt sina nivåer efter hur många blinds 100 är värda. 400kr är ett inköp på Bertil. Du har jätte fel. Du kan fråga vem som helst som kan något om poker; Hur vet man vad NLxxx är för nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 ett jävla liv på er, i folkmun hos oss grinders på svs så menar vi ett inköp = 200 bb.(på dom lägre nivåerna) Medan på alla andra sidor är 100 bb ett inköp, ologiskt men så är det iaf nuff said, ni kan sluta denna idiotiska diskussion nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 ett inköp är det man köper in för. nuff said. Det hörs väl till och med på ordet inköp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HeavyM Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 Många guldkorn här. Nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 -Fan jag är back 12 inköp den här månaden på svs. -Aj då, 200bbs eller? -Nej 100. -Okej. -Fan jag är back 12 inköp den här månaden på svs. -Aj då, 200bbs eller? -Ja. -Okej. Nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firro85 Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 Okej så när vi diskutterar poker så pratar vi om rum för rum? Du vet väl vilka som spelar på SvS? Det är inga direkt super sharks, verkar som att du bland annat inte kan diverse poker termer. Du säger det själv grabben, det är inte relevant utan man har en general explanation 100 BB = ett inköp alla nivåer. Du har jätte fel. Du kan fråga vem som helst som kan något om poker; Hur vet man vad NLxxx är för nivå? Sluta särskriva och lär dig svenska innan du postar fler inlägg! Här har du lite hjälp: http://g3.spraakdata.gu.se/saob/ http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/vuxenutbildning/svenskundervisning_for_invandrare Lyssna på de andra... Ett inköp på 1/2 är 400. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HeavyM Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 Sluta särskriva och lär dig svenska innan du postar fler inlägg! Här har du lite hjälp: http://g3.spraakdata.gu.se/saob/ http://www.skolverket.se/forskola_och_skola/vuxenutbildning/svenskundervisning_for_invandrare Lyssna på de andra... Ett inköp på 1/2 är 400. Nuff said. Vassegod Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Freddy1337 Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 ologiskt men så är det iaf 1. Vägrar 2. Varför inte hålla det logiskt? SÅ då blir hela inköps ordet helt useless egentligen. NL100$ enligt er är alltså NL200$ också där man kan köpa in sig som deepstack. Som sagt förvirring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 1. Vägrar2. Varför inte hålla det logiskt? SÅ då blir hela inköps ordet helt useless egentligen. NL100$ enligt er är alltså NL200$ också där man kan köpa in sig som deepstack. Som sagt förvirring. Det är det bara pensionärer och ridlärare som håller saker och ting logiska, nuff said. dansk edit: bara du som verkar förvirrad dessutom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davelin Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 För att ge sig in i nåt meningslöst: *Ett upptag/(inköp) =bordsmax, och därmed givetvis olika beroende på var man lirar.. *NL100=0.5/1 av den enkla anl att den benämningen är basserad på 100bbs, (iom att det OFTAST är std) och har ingenting med taket att göra! Enkelt, logiskt osv (även om det kan vara svårt för vissa att ha hela 2 saker att hålla reda på...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 30 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2011 Härligt, men vinner du inte ens ett helt inköp på 3h när värdet är "otroligt" kan det väl inte ha gått så bra? Sant, det kan ju alltid gå bättre. Värdet var bra men resultatet blev nåt annat. Lite plus men jag är som sagt glad ändå. FR är ju inte direkt aktion packat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 30 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2011 Kul med lite respons i dagboken. För mig är ett inköp 200bb på 1/2 FR, alltså ett max inköp på svs. Det blev en kort session nu på kvällen. Mycket för att jag är ganska trött nu efter jobbet. Det small ganska fort i en pott. Så jag stänger ner för månaden nu. Blev knappa 20 minuter och en förtjänst på 155kr. Avslutar September med +4091kr, mao 4k gränsen nådd. 7707 händer på 28h mestadels FR 1/2. 10,3 ptbb/100 och 145 kr/h. (Taget direkt ur PT3). Inte mycket spel men det är vad en "vanlig" småbarns pappa kan åstadkomma utan att få för mycket sömnbrist och dåliga sociala vanor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 1 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2011 Första dagen i Oktober började inget vidare. Spelade 5 bord 1/2 FR som vanligt. Ett sånt där pass där alla träffar snäppet bättre på de floppträffar jag fick. Mina set rök mot floppade stegar mm. Men sån är pokern. 1,5h spelat och -1080kr att klättra i. I stort set nöjd med spelet (jag har svårt för att folda set). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 2 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 2 Oktober , 2011 1,5h spelat. 1/2 FR. +208kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 3 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2011 Spelat mestadels 0,5/1 SH låg +500kr men hamnade på +98kr 3,5h spelat. -775kr för månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 4 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2011 Spelat både SH och FR idag. -195kr för dagen och -970kr för månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 5 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2011 1h20minuter 2/4 SH 4 bord. +702kr. Känns som det är lättare att spela mot folk som "kan" spela. 0,5/1 foldar aldrig samt drar ut en, 1/2 sitter "proffs" regs och spelar på. 2/4 känns trevligare. Idag i alla fall -268kr för månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 5 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2011 Då har man blivit utsugen på 1/2 från 1000kr till 56kr pluss dag. Sista handen tiltsynade jag mina 9'or mot en trebettare som förståss visade KK. Kurvan för dagen ser ut som ett jävla mounteverest! -913kr för månaden igen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 5 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2011 Jag drog en djup suck och tog en macka. Satte mig sedan en halvtimme på 1/2 SH igen. Blev ett pluss på 500kr för dagen! Lite skönare. -467 kr för månaden. I morgon är jag och familjen lediga, vi ska på skattjakt (GPS Geocaching), finns tydligen en skatt vid en djurkyrkogård! God Natt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 6 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2011 1/2 SH fyra bord, 1,5h +200kr. Känner nog att jag ske ge SH en changs denna månad. -267kr för månaden. Det går åt rätt håll. Men försöker hela tiden påminna mig om att det likväl kan gå åt andra hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 7 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2011 Spelat fyra bord 1/2 och 2/4 nu på eftermiddagen, 1,5h. +325 kr. +59 kr för månaden. Äntligen huvet över vattnet igen! Får se hur länge bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 7 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2011 Spelade 1h till, mest 1/2 SH. Har nu +396 kr för dagen. +129 kr för månaden. SH är ju helt klart mycket roligare än FR. Det är ju lätt att säga när man plussar Har överfört en del koncept från FR. Får se hur länge det verkar gå bra detta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 8 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2011 Dryga 2h avklarade. 1/2 och 2/4 SH. Lyckades bli utsugen ett par gånger av megafisk som spelade lotto med 47o 64o som träffade set på river mm. Stackarna åkte in på flopp när jag träffat bra, men megadonk träffade såklart turn eller river. Inte ledsen för det utan gläds istället åt att det ju finns en hel del dåliga spelare på 1/2 och 2/4 (ingen skräll). Dagen slutar -750 kr. Nöjd med spelet, så inte ledsen för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 10 Oktober , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 Oktober , 2011 1/2 SH 1,5 h. +163 kr. Skulle vart 100 till om jag inte stacka topptvå mot en AF=1 som checkraisade allin på flopp, nog fasen hade han set. Det var precis i handen när jag skulle stänga ner. Borde ju foldat två par där ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts