Gå till innehåll

Plo


schteeket

Recommended Posts

Har tyvärr inte tillgång till HH då ja skriver detta från mobilen. Ja undrar dock hur ja ska spela handen.

Ja spelar inte jätte mycket PLO så ja är väl mest nyfiken på om ja spela korrekt. Ja 4 bettade AA89 ds ~125 bb djupt, fick in ungefär halva stacken pre. Floppen är QT4 alla ruter ( ja har inte ruter). Nu till frågan, kan man hitta c/f med halva stacken inne eller är de cpstandard att bara dega in de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte tillgång till HH då ja skriver detta från mobilen. Ja undrar dock hur ja ska spela handen.

Ja spelar inte jätte mycket PLO så ja är väl mest nyfiken på om ja spela korrekt. Ja 4 bettade AA89 ds ~125 bb djupt, fick in ungefär halva stacken pre. Floppen är QT4 alla ruter ( ja har inte ruter). Nu till frågan, kan man hitta c/f med halva stacken inne eller är de cpstandard att bara dega in de?

 

Jag degar alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att köra in det i Pokerstove?

 

Va trycker man in isf?

 

Grejjen är väl den att ja aldrig får in det bra. Fi kan ju mer eller mindre spela perfekt mot mig då de är uppenbart att ja har AA. Ja vet inte om man behöver stova eller liknande utan mest argumentera för om ja är pottcomittad eller inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det beror mycket på bankrulle...

Om du inte kan ta upp ett inköp till direkt efter och känner att du kanske vill dega när du har nötdrag istället så hade jag lätt vikt den handen om någon bettade.

Du kan ju hoppas på att de också checkar i hopp om att de tror att du har AA och ruter ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det beror mycket på bankrulle...

Om du inte kan ta upp ett inköp till direkt efter och känner att du kanske vill dega när du har nötdrag istället så hade jag lätt vikt den handen om någon bettade.

Du kan ju hoppas på att de också checkar i hopp om att de tror att du har AA och ruter ; )

 

Stanna kvar i djungeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

I denna situation så är det bara att dega. Du har i praktiken lyckats få det till att spela sig själv när du är först och du har halva kvar och får in det. Dessutom så kan du som någon påpekade få någon att lägga ett dåligt 2par. En check skriker svaghet (fast kan spelas så ifall du råkar ha nötterna på mot en spelare och vill att denne bluffar).

 

Kort sagt: in med degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...