Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte kolla en sak med er. Tycker att det skulle vara intressant om så många som möjligt svarade.

Scenario:

Du har bara $15 kvar på ditt spelkonto. Du får/kan under inga som helst omständigheter sätta in nya pengar på kontot. Du får inte

heller be någon kompis att chipdumpa eller så.

Problem/utmaning:

Hur gör du för att få bankrullen att växa?

Kör du allt på en Sn´G?

Eller allt på ett inköp på ett cashgame?

Multi? Freeroll tills du har råd med dyrare bord?

Jag vet inte...

Men hur skulle DU göra??

Vill ha så mycket info som möjligt... Tight, loose, agressive, FL, PL, NL, grinda? osv. osv...

Från $15 till >$100 typ...

Spelet det gäller är Texas hold´em. I övrigt är det fritt.

PS. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har lite svårt att uttrycka mig i skrift

Postad

Vilken sajt? $15 är inte mer än ett par inköp/turneringar på vissa ställen och på andra kan det vara flera hundra.

Att aldrig sätta in mer pengar än $15 kan ha sina orsaker också så det är bra om du delar med dig av dessa så vi vet förutsättningarna och målen förutom att vilja bygga rulle, det borde vara självklart. $100 typ? Det är inte ett mål.

Jag hade förhoppningsvis slutat spela poker om nån gjort det omöjligt för mig att sätta in mer deg på nån sajt och jag bara hade haft de pengarna inne.

Postad

Stars?

Sng, full-ring, 2*$5,50 och 1*$3,40 har jag råd med.

Börjar med $5,50, kommer jag ITM i minst en av dem behöver jag inte gå ner till $3,40. Surt att vi bara är $0,10 från att ha råd med en $1,20/sng också.

Dom sista $1,10 lirar vi NL$1/sh cashgames då.

ALL-IN!

Postad

lira cg 0.01/0.02, köp in med 1 $.

Mycket poker för pengarna och stor chans att lyckas. Jag började med den summan på det sättet och har aldrig behövt sätta in "nya" pengar nånstans.

Varför riskera allt på ett bord eller turre om du inte kan lira mer efter en badbeat....

Postad

De flesta skulle nog köra sitt main game fast på en låg nivå.

Cash spelare skulle spela cash.

SNG spelare skulle spela SNG.

MTT spelare däremot skulle nog kanske köra något annat då variansen kan bli stor. Möjligen går samma tanke attgöra för omaha.

Själv skulle jag spela SNG vilket är vad jag spelar i vanliga fall.

Postad
Varför riskera allt på ett bord eller turre om du inte kan lira mer efter en badbeat....

Det handlar väl om hur man är som person och vilken långsiktighet man spelar med. Ska man bygga rulle med så liten varians som möjligt ska man givetvis spela lägsta nivån möjligt.