PokerDeLux Postad 5 April , 2011 Rapport Postad 5 April , 2011 Bra argumenterande läsning:) Ser det också som en Shove här helt klart! Vad händer om vi ändrar våran hand till 55-66 då? Och hur påverkar våra effektiva staker detta problem? säg att vi sitter Djupare 50bb mot 30bb:-) Alltid roligt att spinna vidare på dessa problem då det alltid kommer liknande situationer. Citera
sulla Postad 6 April , 2011 Rapport Postad 6 April , 2011 Cliffnotes: Ja, jag anser att push är rätt, men ingen nobrainer Ja, jag anser 1010+ AQ+ vara bra mycket rimligare än 66+, ATs+, KhQh, KsQs, KcJc, KsJs, Tc3c, AJo+, AdTc, AhTc, AhTd, AsTc, AsTd, AsTh, Jc5d, Jd5c } även om sanningen troligen ligger nånstans emellan. Hade vi sagt 15BB hade jag vart mer benägen att hålla med din range. När du säger att det finns facit på denna situation blir jag lite trött. Facit finns om vi förutsätter saker, typ att FI pushar den range du spaltat. Du får det som att låta att raisesyna shove mot denna 22BB alltid är gto och det är det inte. Gto menar att göra ett beslut indifferent och det är det långt ifrån då vi inte vet rangen på fi. Hade han vart mer short hade vi närmat oss gto eftersom det vi tappar i edge mot hans psuhrange tas de gånger vi stjäl blinds men mot 22BB och med andra spelare att agera kan du aldrig mena att det oavsett är +EV att raisesyna shove oberoende av vilken range FI spelar och alltså blir det inte gto. Citera
hampulito Postad 6 April , 2011 Rapport Postad 6 April , 2011 Cliffnotes: Ja, jag anser att push är rätt, men ingen nobrainer Ja, jag anser 1010+ AQ+ vara bra mycket rimligare än 66+, ATs+, KhQh, KsQs, KcJc, KsJs, Tc3c, AJo+, AdTc, AhTc, AhTd, AsTc, AsTd, AsTh, Jc5d, Jd5c } även om sanningen troligen ligger nånstans emellan. Hade vi sagt 15BB hade jag vart mer benägen att hålla med din range. När du säger att det finns facit på denna situation blir jag lite trött. Facit finns om vi förutsätter saker, typ att FI pushar den range du spaltat. Du får det som att låta att raisesyna shove mot denna 22BB alltid är gto och det är det inte. Gto menar att göra ett beslut indifferent och det är det långt ifrån då vi inte vet rangen på fi. Hade han vart mer short hade vi närmat oss gto eftersom det vi tappar i edge mot hans psuhrange tas de gånger vi stjäl blinds men mot 22BB och med andra spelare att agera kan du aldrig mena att det oavsett är +EV att raisesyna shove oberoende av vilken range FI spelar och alltså blir det inte gto. Oj vad du yrar nu. Vi skiter i det här orkar itne skriva samma saker igen. Citera
Recommended Posts