Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Efter fyra formateringar sa har jag nu insett att det ar ATIs driver (Catalyst) som gor att datorn vagrar starta vid reboot. Nar jag testade att installera alla std-drivers forutom grafikkortet sa funkar allting. Tips pa vad man borde gora uppskattas rejalt, vill ha igang mina bada skarmar med ratt upplosning asap! Har tva st "XFX Radeon 6950" dar jag kor en skarm till varje.

 

Nu haller vi tummarna for att min HEM-db lyckades raddas, annars ar det fem ars arbete at hevlete. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Testat med äldre drivare? Annars kan du testa Omega.

 

http://www.omegadrivers.net/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=53

 

Vet inte om jag vagar installera, jag laser att det ar Catalyst i grund och botten och det kanns som att allting kommer do igen. Jag har ingen aning dock, maste man ha drivers oht for att kunna multiskaerma? Ser i Device Manager att det ena grafikkortet/den ena skarmen ar "This device cant start". Ty for hjalp btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag vagar installera, jag laser att det ar Catalyst i grund och botten och det kanns som att allting kommer do igen. Jag har ingen aning dock, maste man ha drivers oht for att kunna multiskaerma? Ser i Device Manager att det ena grafikkortet/den ena skarmen ar "This device cant start". Ty for hjalp btw

 

Grafikkort brukar inte lira speciellt bra utan drivare. Jag hade testat att köra in några äldre. Har du kvar skivan så ta från den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Databasen borde nog gå att rädda då HDDn verkar ok

 

Det verkar som att jag klarar mig, men vi får se, backupade för 2 dagar sedan som tur är så det ska nog gå bra. :)

 

Grafikkort brukar inte lira speciellt bra utan drivare. Jag hade testat att köra in några äldre. Har du kvar skivan så ta från den.

 

En gammal drivare funkade bra, awesome! Leta mycket flip-situationer idag så kommer du bli belönad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fatt iordning pa alla mjukvaruproblem nu men datorn doer oavbrutet och jag misstanker hardvarufel. :( Droppar av den i en datoraffaer imorgon innan jag aker till london pa hendonmobflaggsjakt!

 

Gissar på att det är grafikkortet, känn om grafikkortet är varmt när datorn dör.

 

Om det är varmt => kolla om fläkten snurrar (kan ha dammat igen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det här då jackie?

 

Det går bra! Jag är i London och spelar lite liveturre/ar / cashgames och det går okej. Hur går det själv? :)

 

 

Lite updates på ontopic-grejer som har snackats om recently i dagboken; Datorn har lämnats in och fått friskstämpel (inga fel hittats tydligen) så får hoppas den håller när man kommer hem. Kaffemaskin har beställts, hittade inte riktigt något på Blocket som passade så jag slog till på en ny Jura Impressa C50 som förhoppningsvis väntar på mig när jag kommer hem. :)

 

 

Edit: Bokat en ny golfresa om 2v till Algarve också, kommer inte ihåg vad banan/banorna vi bokade greenfees på heter men jag antar att det finns så mycket banor där så att man kan köra lite överallt inom rimliga avstånd. Finns det några mustplay-banor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket alla! :) Outning o clock här inne, oundvikligt antar jag när det går bra i en liveturre, skulle uppskatta om inga irl-namn användes här inne iaf, folk får lägga ihop 1+1 om de vill veta vem man är :) dessutom är vi ju faktiskt hela två svenskar kvar till dag 5 så lite mysterie är det allt än ;).

 

Jag hade för övrigt svensk nr 2 till vänster idag och det var semitufft, tycker han har spelat mkt bra det vi har spelat tillsammans hittills. Vet inte vad du nickar på forumet och ingen av oss har särskilt stora stackar inför imorgon men vi får rusha upp och hitta finalbord! One time! Tack igen för alla lyckönskningar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket alla! :) Outning o clock här inne, oundvikligt antar jag när det går bra i en liveturre, skulle uppskatta om inga irl-namn användes här inne iaf, folk får lägga ihop 1+1 om de vill veta vem man är :) dessutom är vi ju faktiskt hela två svenskar kvar till dag 5 så lite mysterie är det allt än ;).

 

Jag hade för övrigt svensk nr 2 till vänster idag och det var semitufft, tycker han har spelat mkt bra det vi har spelat tillsammans hittills. Vet inte vad du nickar på forumet och ingen av oss har särskilt stora stackar inför imorgon men vi får rusha upp och hitta finalbord! One time! Tack igen för alla lyckönskningar. :)

 

Sorry man trodde du var outad för länge sedan. Men återigen lycka till och krossa nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...