Gå till innehåll

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

• 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66

Recommended Posts

Postad

Inga problem med att säga upp skiten. Du ringer till dom och säger "som det är", dvs att din tv gick sönder och att du inte tänkt köpa en ny. Och ja, du har varit och slängt tvn så den finns itne längre ståendes hemma hos dig. Spelar ingen roll om dom blir misstänksamma, vad ska dom göra?

• Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Inga problem med att säga upp skiten. Du ringer till dom och säger "som det är", dvs att din tv gick sönder och att du inte tänkt köpa en ny. Och ja, du har varit och slängt tvn så den finns itne längre ståendes hemma hos dig. Spelar ingen roll om dom blir misstänksamma, vad ska dom göra?

Har gjort samma i ungdomen. Funkade hur bra som helst. Dom har säkert ett tjusigt formulär på hemsidan för folk som tycker det är lättre att ljuga i skrift...

Postad

knacka på en kontrollant för nått år sen, oerfaren gick jag på de han sa och skrev på nå papper om att jag hade tv. när räkningen kom skicka ja bara ett mail där ja skrev att tvn va ute ur huset, problemet löst =)

Postad

Betalar faktiskt. Lagen är pissdåligt utformad och uppmanar till fusk, men jag drar gärna mitt strå till stacken så länge som SVT håller sig som bästa kanal/-er. Framför allt på barnsidan är den hästlängder före allt annat.

Postad
Betalar faktiskt. Lagen är pissdåligt utformad och uppmanar till fusk, men jag drar gärna mitt strå till stacken så länge som SVT håller sig som bästa kanal/-er. Framför allt på barnsidan är den hästlängder före allt annat.

Har VHS från min barndom som spelade in på gamla Cartoon network. Där talar vi barnprogram med stor B!

Postad
Har VHS från min barndom som spelade in på gamla Cartoon network. Där talar vi barnprogram med stor B!

:mrgreen: Haha, alla har vi olika preferenser att minnas tillbaka till. När jag växte upp fanns det bara två kanaler (SVT obv), och mina största minnen är Professor Drövels hemlighet, Snuggles och det stora skogsäventyret (Brendon Chase).

Postad
Jag betalar mer än gärna för tv/radio/webbtv då svt håller fantastisk klass överlag och man slipper reklam. Tycker alla utom ni som är urfattiga ska skämmas om ni försöker smita tvavgiften.

Fantastisk klass för dig är inte fantastisk klass för alla andra. Att säga att vi som inte betalar tv-licensen borde skämmas tycker jag du borde skämmas över att säga.

Jag betalar runt 700-800kr i månaden för olika tv-kanalar, och de tittar jag på. Att då betala för SVT som jag aldrig använder känns absurt.

Postad

Jag betalar med, jag vet dock inte för vad. Jag kollar aldrig. Så vi kan väl säga att vi betalar 173 spänn i månaden för att tjejen ska kunna glo på "Är du smartare än en femteklassare".

Postad
Fantastisk klass för dig är inte fantastisk klass för alla andra. Att säga att vi som inte betalar tv-licensen borde skämmas tycker jag du borde skämmas över att säga.

Jag betalar runt 700-800kr i månaden för olika tv-kanalar, och de tittar jag på. Att då betala för SVT som jag aldrig använder känns absurt.

Jag betalar med, jag vet dock inte för vad. Jag kollar aldrig. Så vi kan väl säga att vi betalar 173 spänn i månaden för att tjejen ska kunna glo på "Är du smartare än en femteklassare".

Ser ni aldrig på rapport/aktuellt? Kollar sportspegeln? Mästarnas mästare? Hockeykväll? Lyssnar på P3? Kollar SVT Play där det ligger massa härliga dokumentärer/uppdrag granskning/dokument utifrån osv? Sett ett idottsmästerskap på SVT? OS? Vinterstudion? the list goes on and on...

Visst det är också MYCKET skit men det finns massa bra grejjer med som jag tycker är värt pengarna.

Postad
Ser ni aldrig på rapport/aktuellt? Kollar sportspegeln? Mästarnas mästare? Hockeykväll? Lyssnar på P3? Kollar SVT Play där det ligger massa härliga dokumentärer/uppdrag granskning/dokument utifrån osv? Sett ett idottsmästerskap på SVT? OS? Vinterstudion? the list goes on and on...

Visst det är också MYCKET skit men det finns massa bra grejjer med som jag tycker är värt pengarna.

Viasat har också massor av bra program. Tycker du att det skulle vara rätt ifall de tvingade dig att betala för deras kanaler bara för att du innehar en tv?

Postad
Viasat har också massor av bra program. Tycker du att det skulle vara rätt ifall de tvingade dig att betala för deras kanaler bara för att du innehar en tv?

Bra poäng.

Jag gillar det SVT levererar och personligen kan jag tänka mig att betala då jag tycker att deras sport är totalt överlägsen allting annat på denna jord. :) Den dagen de mister OS eller något liknande event så kan dom glömma att få en krona från mig personligen iaf, det blir väl lite dumt eftersom anledningen till att de riskerar att tappa t.ex. OS är just för att folk inte betalar sin licens. Tror jag.

Hela 500 händer idag och vi landar på 5 inköp upp. Jag förlorade typ ingen hand så ni får två vinster istället. 8-)

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($718)

Hero ($1,004)

Dealt to Hero Q:spade: Q:diamond:

Hero raises to $18, raises to $60, Hero raises to $126, raises to $718 (AI), Hero calls $592

FLOP ($1,436) 2:heart: 3:heart: 9:diamond:

TURN ($1,436) 2:heart: 3:heart: 9:diamond: 8:heart:

RIVER ($1,436) 2:heart: 3:heart: 9:diamond: 8:heart: 8:diamond:

Hero shows Q:spade: Q:diamond:

(Pre 81%, Flop 85.7%, Turn 75.0%)

shows 6:heart: 6:diamond:

(Pre 19%, Flop 14.3%, Turn 25.0%)

Hero wins $1,435

NL Holdem $6(BB) Replayer

Hero ($1,593)

($618)

Dealt to Hero J:club: T:diamond:

raises to $12, Hero calls $6

FLOP ($24) T:club: K:diamond: 5:spade:

Hero checks, bets $18, Hero calls $18

TURN ($60) T:club: K:diamond: 5:spade: J:diamond:

Hero checks, bets $42, Hero calls $42

RIVER ($144) T:club: K:diamond: 5:spade: J:diamond: T:heart:

Hero checks, bets $108, Hero raises to $1,521 (AI), calls $438 (AI)

Hero shows J:club: T:diamond:

(Pre 40%, Flop 74.6%, Turn 9.1%)

shows 9:spade: Q:spade:

(Pre 60%, Flop 25.4%, Turn 90.9%)

Hero wins $1,235

Postad

Nej du har rätt i att det borde vara mer reglerat att de som betalar får se, att det skulle gå att välja bort om man nu verkligen inte ser.

Det jag gick igång på mest var de som kom med väldigt löjliga tips på hur man kan slippa undan att betala fastän man ser ändå, det tycker jag bara är löjligt/tattigt.

Sen är min föråldrade bild på SVT att det är som en del av infrastrukturen, typ som att även fast man cyklar så måste man vara med och betala för motorväg/järnväg etc :-) hur fel det än må kännas

Postad

haha omg, mycket väl spelad hand

"I think I made a fine decision.."

tack för fantastisk video

edit: önskar att han hade sagt att han hade queens direkt, jäklar vad flamead han hade blivit. nu vågade han väl inte :)

Postad

Ett par dagar spelfritt under helgen men körde idag igen, kände att jag spelade riktigt uselt :( tog en tiltpaus i mitten och satte nytt personbästa på crosstrainern, ilska är den största energin man kan ha. :) 1.3k händer och back strax under fyra inköp, spelade riktigt kasst och blir att ha morgondagen off och ha en HEM-dag och diskutera poker med lite polare istället. Dagens HHs sponsras av Pink Floyd och avnjuts bäst till denna pärla:

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($422)

($733)

posts (SB) $2

Dealt to Hero 6:heart: 4:heart:

raises to $10, Hero raises to $36, calls $26

FLOP ($72) A:club: 3:heart: 4:spade:

Hero bets $36, calls $36

TURN ($144) A:club: 3:heart: 4:spade: 6:spade:

Hero checks, bets $88, Hero calls $88

RIVER ($320) A:club: 3:heart: 4:spade: 6:spade: 5:spade:

Hero checks, bets $264, Hero calls $262 (AI)

shows K:diamond: Q:heart:

(Pre 60%, Flop 22.8%, Turn 0.0%)

Hero shows 6:heart: 4:heart:

(Pre 40%, Flop 77.2%, Turn 100.0%)

Hero wins $844

NL Holdem $4(BB) Replayer

($691)

Hero ($672)

Hero posts (SB) $2

Dealt to Hero J:spade: J:diamond:

Hero raises to $12, raises to $36, Hero raises to $76, calls $40

FLOP ($152) 9:heart: 2:spade: 8:diamond:

bets $84, Hero raises to $176, raises to $615 (AI), Hero calls $420 (AI)

TURN ($1,344) 9:heart: 2:spade: 8:diamond: A:club:

RIVER ($1,344) 9:heart: 2:spade: 8:diamond: A:club: 9:spade:

shows 9:club: T:spade:

(Pre 14%, Flop 19.2%, Turn 11.4%)

Hero shows J:spade: J:diamond:

(Pre 86%, Flop 80.8%, Turn 88.6%)

wins $1,343

Postad

Intressant golfrail atm, Na chokar och det ska bli kul att se om det resulterar i pliktslag eller vad det blir. Såg inget igår men det verkar ju helt sjukt att ha såna chokeproblem, som proffs och inte minst som ledare.

Postad

Såg Roger Waters live på Roskildefestivalen för ett antal år sen. Stört jävla bra konsert var det. Det var två sets kan man säga, först hela Dark Side of the Moon rakt igenom och sen lite blandade PF (hehe) hits och några egna låtar.

Det var första gången Roskilde ordnade en konsert med surroundljud för hela åskådarsektionen längst fram. Riktigt coolt. Sen hade solen precis gått ner en varm sommardag med..."hyfsad" konsertupplevelse :mrgreen:

Så nu vet du det.