Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Såg Roger Waters live på Roskildefestivalen för ett antal år sen. Stört jävla bra konsert var det. Det var två sets kan man säga, först hela Dark Side of the Moon rakt igenom och sen lite blandade PF (hehe) hits och några egna låtar.

 

Det var första gången Roskilde ordnade en konsert med surroundljud för hela åskådarsektionen längst fram. Riktigt coolt. Sen hade solen precis gått ner en varm sommardag med..."hyfsad" konsertupplevelse :mrgreen:

 

Så nu vet du det.

 

Låter klockrent, man borde gå på fler livespelningar. Har bara sett Metallica och In Flames live, sistnämnda twice. :)

 

 

 

2k händer och upp ett inköp efter en seg dag!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $20(BB) Replayer

($4,828)

Hero ($5,933)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

 

Hero raises to $60, raises to $220, Hero raises to $480, raises to $780, Hero calls $300

 

FLOP ($1,560) 3:club: J:club: 6:heart:

 

bets $500, Hero calls $500

 

TURN ($2,560) 3:club: J:club: 6:heart: Q:club:

 

bets $1,000, Hero calls $1,000

 

RIVER ($4,560) 3:club: J:club: 6:heart: Q:club: 4:spade:

 

bets $2,548 (AI), Hero calls $2,548

 

Hero shows A:diamond: A:club:

(Pre 82%, Flop 94.0%, Turn 86.4%)

 

shows T:diamond: 9:spade:

(Pre 18%, Flop 6.0%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $9,651

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($508)

($445)

 

posts (SB) $2

 

Dealt to Hero Q:heart: Q:club:

 

raises to $8, Hero raises to $36, calls $28

 

FLOP ($72) 9:heart: 3:spade: T:spade:

 

Hero bets $44, calls $44

 

TURN ($160) 9:heart: 3:spade: T:spade: Q:spade:

 

Hero bets $120, raises to $365 (AI), Hero calls $245

 

RIVER ($890) 9:heart: 3:spade: T:spade: Q:spade: 6:heart:

 

shows K:club: J:diamond:

(Pre 29%, Flop 20.3%, Turn 77.3%)

 

Hero shows Q:heart: Q:club:

(Pre 71%, Flop 79.7%, Turn 22.7%)

 

wins $889

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Metallica är fina live! Volbeat med.

 

Väldigt fina, var för längesedan jag såg dem, borde försöka igen så fort som möjligt.

 

 

 

Blev en match mot IFS idag på 500 händer som slutade 5 inköp i rännstenen. Spelade riktigt kasst och var nog lite pre-tiltad efter att precis ha kommit hem från årets överdrivet sämsta golfrunda. Han spelade dock mycket bra och ägde mig stenhårt.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

($245)

Hero ($215)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

 

Hero raises to $6, raises to $20, Hero raises to $40, raises to $245 (AI), Hero calls $175 (AI)

 

FLOP ($430) A:heart: K:heart: A:spade:

 

TURN ($430) A:heart: K:heart: A:spade: 3:spade:

 

RIVER ($430) A:heart: K:heart: A:spade: 3:spade: 6:club:

 

shows 8:club: 8:spade:

(Pre 20%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

Hero shows A:diamond: A:club:

(Pre 80%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $429

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($232)

($340)

 

Dealt to Hero 6:club: 9:diamond:

 

raises to $4, Hero raises to $16, calls $12

 

FLOP ($32) 8:diamond: 4:diamond: T:diamond:

 

Hero bets $18, calls $18

 

TURN ($68) 8:diamond: 4:diamond: T:diamond: 2:spade:

 

Hero bets $40, calls $40

 

RIVER ($148) 8:diamond: 4:diamond: T:diamond: 2:spade: 5:spade:

 

Hero bets $158 (AI), calls $158

 

Hero shows 6:club: 9:diamond:

(Pre 41%, Flop 0.3%, Turn 0.0%)

 

shows K:diamond: 5:diamond:

(Pre 59%, Flop 99.7%, Turn 100.0%)

 

wins $463

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grymt tråkiga händer, inga roligare? : P

 

Det hände inte så mkt koolt. :( En filmrekommendation är det bästa jag kan ge dig, såg precis en riktigt bra (http://www.imdb.com/title/tt1675434/).

 

 

Btw om jag kollar film via usbminne på PS3an, går det att fixa subs? Satte mig taggad på att kolla och när filmen är på franska så fick jag ge upp och kolla vid datorn istället. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hände inte så mkt koolt. :( En filmrekommendation är det bästa jag kan ge dig, såg precis en riktigt bra (http://www.imdb.com/title/tt1675434/).

 

 

Btw om jag kollar film via usbminne på PS3an, går det att fixa subs? Satte mig taggad på att kolla och när filmen är på franska så fick jag ge upp och kolla vid datorn istället. :(

 

Borde vara så att om du döper subfilen till samma namn som filmen (.srt / .sub) på slutet så skall det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hände inte så mkt koolt. :( En filmrekommendation är det bästa jag kan ge dig, såg precis en riktigt bra (http://www.imdb.com/title/tt1675434/).

 

 

Btw om jag kollar film via usbminne på PS3an, går det att fixa subs? Satte mig taggad på att kolla och när filmen är på franska så fick jag ge upp och kolla vid datorn istället. :(

 

Har ju redan tipsat dig om PS3 Media Server (2 ggr t.o.m..). :D Problemfritt och totally awesome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer. Enda det strular med är mkv-filer > 1 gb.

 

Du måste skrivit fel? 1 gb är ju ingenting. Streama trådlöst kan vara problematiskt med fel inställningar och för Hög bitrate. Inte testat det på säkert 3 år då jag inte var imponerad av PS3ans wifi-prestanda. :(. Kör kabel och det finns i princip ingen fil jag inte kan spela upp.

 

Edit: Avslutade tydligen med en gammal god dubbel negation :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara så att om du döper subfilen till samma namn som filmen (.srt / .sub) på slutet så skall det gå.

 

Ah det här visste jag nog redan men hade glömt, ty. :)

 

 

 

Har ju redan tipsat dig om PS3 Media Server (2 ggr t.o.m..). :D Problemfritt och totally awesome.

 

Jag var tvungen att döda allt oväsentligt i mitt nätverk efter att min uppkoppling började dö flera ggr per dag. :( Jag inbillar mig att den har blivit slightly bättre men vågar inte ta några risker och koppla in något alls. Körde iof trådlös nätverksHDD och inte PS3 Media Server, sistnämnda kanske är smidig nog att bara sätta i sladden när man faktiskt ska kolla på något. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste skrivit fel? 1 gb är ju ingenting. Streama trådlöst kan vara problematiskt med fel inställningar och för Hög bitrate. Inte testat det på säkert 3 år då jag inte var imponerad av PS3ans wifi-prestanda. :(. Kör kabel och det finns i princip ingen fil jag inte kan spela upp.

 

Edit: Avslutade tydligen med en gammal god dubbel negation :)

 

Försöker jag föra över en mkv-fil på över 1 gb är det typ 90 % risk att den inte fattar när filen tar slut och fortsätter försöka föra över i all evighet. Fattar inte varför det gäller just mkv heller, det är ju bara en container.

 

Får jag väl över filen (t.ex. med usb-sticka) funkar det finfint att spela upp. Bara överföringen som inte funkar. Streama går också men jag orkar inte dra kabel och är inte heller särskilt imponerad av wifi-prestandan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker jag föra över en mkv-fil på över 1 gb är det typ 90 % risk att den inte fattar när filen tar slut och fortsätter försöka föra över i all evighet. Fattar inte varför det gäller just mkv heller, det är ju bara en container.

 

Får jag väl över filen (t.ex. med usb-sticka) funkar det finfint att spela upp. Bara överföringen som inte funkar. Streama går också men jag orkar inte dra kabel och är inte heller särskilt imponerad av wifi-prestandan. :)

 

Kopiera över filer förtar hela syftet med PMS. PMS transcodar i realtid där datorn agerar upnp-server. Visste inte ens att man kunde kopiera över filerna mha PMS och vill man transcoda först för att sedan föra över till PS3an finns det betydligt snabbare sätt än att kopiera över nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Triangel, copy, vänta fem min, klart med de filstorlekar jag kollar på. Går knappast snabbare att transcoda på datorn och skicka över efteråt, även om jag fått göra det med filer PMS inte klarat att streama och PS3an inte kunnat spela lokalt. Ser hellre från hårddisken än drar kabel, tycker inte du behöver idiotförklara mig för det. Jag vet vad PMS gör.

 

Edit: skrev fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Triangel, copy, vänta fem min, klart med de filstorlekar jag kollar på. Går knappast snabbare att transcoda på datorn och skicka över efteråt, även om jag fått göra det med filer PMS varken klarat att streama eller spela upp lokalt. Ser hellre från hårddisken än drar kabel, tycker inte du behöver idiotförklara mig för det. Jag vet vad PMS gör.

 

Wow...du briljerar i sedvanlig ordning. Tack för mig här inne. Hoppas det löser sig JV. Gör det inte det kan du alltid fråga dev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint :)

 

Ja, hockeyn blir rolig. Synd bara att Tyskland sög, CAN-SVK och USA-FIN känns rätt mäh. Får sätta lite tv-pengar på Norge bara för att. :)

 

CAN-SVK var typ GOTY. :shock: Sjukt bra match och Kanada förtjänade inte att vinna någonstans. Självklart så var det mer CAN som var dåliga än SVK som var bra, men så måste det se ut om de ska kunna gå vinnande ut en sådan tuff match. Slovakien i en semi nu då om vi dingar tjeckien! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste skrivit fel? 1 gb är ju ingenting. Streama trådlöst kan vara problematiskt med fel inställningar och för Hög bitrate. Inte testat det på säkert 3 år då jag inte var imponerad av PS3ans wifi-prestanda. :(. Kör kabel och det finns i princip ingen fil jag inte kan spela upp.

 

Edit: Avslutade tydligen med en gammal god dubbel negation :)

 

+. Kabel är det som gäller. Så trist att sitta och titta på dålig kvalite när en simpel sladd är skillnaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...