Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Det har inte blivit någon poker på resan förrens idag, bestämde mig imorse för att sälja procent och köpa in till main. Har lite över avg vid dinnerbreak och ett relativt soft bord, hoppas på ett par fina nivåer nu. För övrigt så var Jameson Distillery mycket roligare än Guinness brewery även om båda rekas. Bettade lite på iseries igår utan framgång och satte lite deg på Donald, Rory och Stricker för vinst innan det drog igång efter att ha blivit tipsad om överodds!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det har inte blivit någon poker på resan förrens idag, bestämde mig imorse för att sälja procent och köpa in till main. Har lite över avg vid dinnerbreak och ett relativt soft bord, hoppas på ett par fina nivåer nu. För övrigt så var Jameson Distillery mycket roligare än Guinness brewery även om båda rekas. Bettade lite på iseries igår utan framgång och satte lite deg på Donald, Rory och Stricker för vinst innan det drog igång efter att ha blivit tipsad om överodds!

 

Fick ni några jamare på slutet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ni några jamare på slutet?

 

Haha jag är ingen whiskeydrickare alls, måste erkänna att jag är en av dem som gör disgusted-ansiktet när jag dricker det rent...trodde mina polare skulle vara sugna på blindtestet men ingen som ville.

 

Med till dag två med ganska dålig stack, blir dubbla eller gtfo ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en snabb RIP i main event, gick och reggade 6maxeventet och bustade precis ur det efter elva timmar då jag förlorade en stor flip mot min polare på i princip FT-bubblan. Vi var tre polare som spelade turren och alla kom jättedjupt sjukt nog. Blev inga jättepengar men kul att få med sig en irländsk hendonmobflagga hem efter två långa dagars turregrind. Hoppas på en lugn dag imorrn med mycket öl och fotboll/golf-rail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igarkvall sa fick vi den briljanta iden att boka flyg till Paris nar vi var dyngraka efter masters och konstant olande, imorse nar man vaknade och insag att det ar dags att flyga om 2h med redig bakfylla sa var det inte lika muntert... Jag har nog alltid legat pa forstaplats gallande flygvaskning men borjar fa lite competition da min polare bokade hemflyg till Helsinki for €500 som inte blev och sen bokade fel flyg till Paris, bokade om igen for en avgift och sen bokade om igen (ironiskt nog till originalflyget :)). En till dag med CG har och sen djupt CG pa aviation club, dumt o klaga som vi sager i Varmland!

 

 

Edit sog att vi inte gick hela vagen med betet pa Bubba, rebettade honom vid sarspel dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igarkvall sa fick vi den briljanta iden att boka flyg till Paris nar vi var dyngraka efter masters och konstant olande, imorse nar man vaknade och insag att det ar dags att flyga om 2h med redig bakfylla sa var det inte lika muntert... Jag har nog alltid legat pa forstaplats gallande flygvaskning men borjar fa lite competition da min polare bokade hemflyg till Helsinki for €500 som inte blev och sen bokade fel flyg till Paris, bokade om igen for en avgift och sen bokade om igen (ironiskt nog till originalflyget :)). En till dag med CG har och sen djupt CG pa aviation club, dumt o klaga som vi sager i Varmland!

 

 

Edit sog att vi inte gick hela vagen med betet pa Bubba, rebettade honom vid sarspel dock.

 

Löjligt slag han avgjorde med...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard 10h-session på Aviation club, upp en gul mark. Roligaste handen var när utg höjer till 30 på 5/5, typ tre flats och BB squeezar till 190. UTG hittar syn och MP jammar in sina 900. BB synar och utg viker, MP har KJo och BB har synat av 900 med 53o. Kan inte franskan men fick översatt till mig senare att halva bordet försvarade 53-synen med argumentet att KJ-killen inte reppar något så det blir en enkel syn. Vi kunde knappt andas, lätt roligaste pokerstunden på länge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard 10h-session på Aviation club, upp en gul mark. Roligaste handen var när utg höjer till 30 på 5/5, typ tre flats och BB squeezar till 190. UTG hittar syn och MP jammar in sina 900. BB synar och utg viker, MP har KJo och BB har synat av 900 med 53o. Kan inte franskan men fick översatt till mig senare att halva bordet försvarade 53-synen med argumentet att KJ-killen inte reppar något så det blir en enkel syn. Vi kunde knappt andas, lätt roligaste pokerstunden på länge. :)

 

3:a på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3:a på river?

 

Femma på flop. :)

 

 

Har gått och blivit blå! Om man inte sköter sig kring JackVegas i framtiden så blir man lika bustad som på krokodilnäckrosen i grodjakten. :) Ska bli kul att vara moderator med tanke på hur mkt tid jag spenderar på PF.

 

 

Update från resan, har spelat sista sessionen och åker hem imorgon. Mest nämnvärda potten spelades ikväll på 5/5 NL, jag höjer KQs till 35 semi-utg (straddle), knapp och bb synar. Knapp har typ 350, BB 2k och jag täcker. Flop JT4r och BB donkar 50, höjer nog här vanligtvis live men den här killen är en sån som kan totalmasha in 500 utan problem så jag flatar bara, knapp också. Turn 9x för nöten, BB slänger in två hundringar och jag synar bara igen, knapp går allin för mindre än betet. River 7x så jag har nöten på en regnbågig JT497 och nu kastar BB in 400 i tomma sidopotten. :) Av erfarenhet så viker alla fiskar så fort man säger "tapi" (allin på franska) och jag ville inte bara ställa in honom heller då han kanske hittar hjältevik för det ser starkt ut, jag höjde till 1.5k och han börjar se ut som han tänker vika och mår allmänt dåligt. Efter 40 sekunder så slänger han in allt han har istället och höjer mig typ 250 :D:D:D, jag snappar och han visar JT och ser förvånad/besviken ut.

 

Längre reserapport kommer nog imorrn, men summan av allt är att det aldrig mer blir några cashgameresor till tex. Barca eller liknande ställen, gamesen i Paris är sjukare än någon annanstans. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, skönt val av mod! Alltid ansett att du är ett av de mer rekorderliga proffsen på detta forum. :heart:

 

Kul att höra! :)

 

 

Mm paris låter ju som en smaskens resa.. är det alltid 5/5 igång eller går det bara upp ibland? Om du jämför med CC 20/20 eller 50/50, värdet sämre eller bättre i paris?

 

Det är jättemycket bättre på alla sätt i Paris. 24/7 pokerklubb med riktigt bra mat/service vid borden och väldigt professionella dealers (kände igen många från EPT-stallet). 5/5 har alltid rullat när jag har vart där, vanligtvis så är det ett main game och om listan blir lång så slänger de upp ett feeder-game till mainet. Dessutom så har de väldigt bra säkerhet, utanför ingången så står det två biff-vakter 24/7 och ser till att du kommer in i en taxi safe.

 

Den största skillnaden mot CC är nog att man får sitta hur djupt man vill och 5/5 spelar superstort, sitter man med 2k så täcker man liksom inte fisken och det kan bli lite jobbigt när man sitter 1k BB djupt och en bra reg sätter sig IP och täcker en själv. :) Väldigt swingy spel men otroligt mycket fisk.

 

En så jävla skön snubbe där, tror han heter Saudi, som ser ut som en överviktig Sylvester Stallone. Han har vart där varje gång jag har vart det, runt 10 kvällar tot på två resor sammanlagt. Han är alltid jätteglad och har det djupaste/mest högljudda skrattet jag någonsin har hört, kan nämna ett par roliga grejer han gjorde den här veckan. :) Han får in det med AK mot 33 på AJ83r på turn och stoppar dealern innan han slänger upp rivern för att fråga motståndaren om han vill run it twice, som motivering hade han att han ville se om han hade träffat tvåpar någon av gångerna. :) Igår så synade han ett 3bet tillsammans med en annan och gick från bordet med en cigg i munnen efter floppen kommit. Dealern skriker tillbaks han till bordet (han får väldigt special treatment för att han är jättefisk, och det ska han ha också), varpå han typ höjer flop och barrelar turn stort och snapviker för jam. Schysst att gå ifrån bordet i en 3betad pott för att springa tillbaks o börja bluffa! Då och då går han från bordet och kommer tillbaks och säger att han förlorade 6k på punto banco och skrattar som ett barn på julafton. Skönaste snubben ever. Blev ett väldigt långt inlägg men sitter på centralstasjon(?) i Oslo och har tråkigt. :)

 

Willkommen som mod!

 

Tack så jävla mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...