Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har inga direkta synpunkter på Mårts. Inte många coacher som kan få folk att sluta göra banala felpass i egen zon.

 

Nä det där är rätt intressant. Taktik och så kan man alltid diskutera såklart men där har jag ingen aning när det gäller hockey, men ska det verkligen alltid vara chefens ansvar hur spelarna beter sig. Man kan undra vad Mårts skulle kunna ha gjort annorlunda för att inte spelarna skulle få massa hjärnsläpp och underprestera. Hållt några Hollywoodfilms-tal före och under matchen? Haft psykologaktiga samtal med hela truppen? Mycket svårt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsikter om Mårts? Hur mycket får en förbundskapten ta på sig i ett landslag egentligen? Vi har vårt OS-lag give or take Henke men så går det såhär ändå. :(

 

det enda vore väl isf att han inte satte undan spelare som underpresterade tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man MÅSTE låta han gå, även om han kanske inte kunnat göra något annorlunda. Skicka en signal helt enkelt, för det är inte okej att åka i kvarten med en så pass stark trupp.

Sen tycker jag han skulle bänkat vissa spelare. T.ex Victor Hedman som underpresterade något fruktansvärt (tar emot att säga då jag är Modoit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen större koll på hockey men rent generellt tycker jag att han verkar extremt lam som person och ledare. Känns inte direkt som att spelarna lyssnar på honom, det är nog en annan ledarstil än vad de är vana vid i Nordamerika där tränarna gormar igång spelare som inte är vakna. Det skulle verkligen behövts igår, fan vad sömnigt det såg ut. Håglöst, slarvigt och smånätt!

 

Det är verkligen trist som fan att det blev såhår. Här sitter man och ler extra mycket för varje NHL-namn som trillar in och tror att allt ordnar sig, men så slutar det såhär. Det känns så bittert! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker han borde kunnat ta timeout i andra någon gång, och håller med om att en förändring behöver göras och det starkaste (och vanligaste) meddelandet man kan ge är att sparka förbundskaptenen. Vet inte vem som skulle ta över, men håller med om att Mårts verkar väldigt slätstruken/tråkig och han är väl på god väg att se ut som Hardy Nilsson (död mao.) om ett par år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! 1.5k händer och sex inköp upp och har spelat tokbra hela dan. :) Fortsatt heldagsgrind imorrn och hoppas kunna spela lika bra.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($868)

Hero ($1,053)

 

Dealt to Hero 5:club: J:club:

 

Hero raises to $18, raises to $60, Hero raises to $126, calls $66

 

FLOP ($252) T:heart: 9:heart: 5:spade:

 

checks, Hero bets $132, calls $132

 

TURN ($516) T:heart: 9:heart: 5:spade: T:diamond:

 

checks, Hero checks

 

RIVER ($516) T:heart: 9:heart: 5:spade: T:diamond: 4:heart:

 

bets $610 (AI), Hero calls $610

 

Hero shows 5:club: J:club:

(Pre 35%, Flop 67.0%, Turn 72.7%)

 

shows K:diamond: Q:club:

(Pre 65%, Flop 33.0%, Turn 27.3%)

 

Hero wins $1,736

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($455)

($899)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:heart:

 

raises to $8, Hero raises to $32, calls $24

 

FLOP ($64) 9:spade: Q:diamond: J:heart:

 

Hero bets $36, raises to $129, Hero raises to $423 (AI), calls $294

 

TURN ($910) 9:spade: Q:diamond: J:heart: 9:club:

 

RIVER ($910) 9:spade: Q:diamond: J:heart: 9:club: K:diamond:

 

shows T:heart: Q:club:

(Pre 26%, Flop 29.1%, Turn 23.9%)

 

Hero shows Q:spade: K:heart:

(Pre 74%, Flop 70.9%, Turn 76.1%)

 

wins $909

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J5 handen ser jävligt sjuk ut (=

 

Vet inte om den är så sjuk, en sån FI som jag är tveksam till om han vågar gå för maxvärde med Tx ens där, han har typ flush, 99 eller en bluff. :) Reads ftw! Spelar du nå hu nu för tiden? Dåligt med uppdateringar i padrulafboken...

 

 

 

Har kollat lite rymddokumentärer på sistone (den och den) och jag vet inte om jag köper det där med alternate universes. Då ska det alltså finnas ett universum där Quentin Tarantino regisserar Pulp Fiction med Lasse Brandeby i samtliga roller. Låter lite väl långsökt imo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om den är så sjuk, en sån FI som jag är tveksam till om han vågar gå för maxvärde med Tx ens där, han har typ flush, 99 eller en bluff. :) Reads ftw! Spelar du nå hu nu för tiden? Dåligt med uppdateringar i padrulafboken...

 

 

Riversynen är väl det enda jag är helt med på, men är helt värdelös i 4-bets spots ändå så var mest av nyfikenhet jag ifrågasatte (=

 

Jorå, maj är första månaden på länge som det grindas. Problemet är bara att man gått över till 99% bumhunting så finns inte så mycket intressant... Plus att mitt HM har lagt ner helt så får inte fram hh's heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riversynen är väl det enda jag är helt med på, men är helt värdelös i 4-bets spots ändå så var mest av nyfikenhet jag ifrågasatte (=

 

Jorå, maj är första månaden på länge som det grindas. Problemet är bara att man gått över till 99% bumhunting så finns inte så mycket intressant... Plus att mitt HM har lagt ner helt så får inte fram hh's heller.

 

Lira regs på lägre nivåer och jobba upp istället för att bli en "sån där" imo...

 

 

 

varför inte checka flopp med motownarn?

 

Det blir så svårt att vinna potten om jag knackar bak flop. :) Kan inte direkt vika turn om jag checkar bak och han skjuter turn, det blir bara en jobbig situation. Enklare att cbetta helt enkelt, gör nog det med 100% av min range på den här brädan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nesch.

Inte 100% väl?

Du kommer ju bli halsmördarvåldtagen om fi CRAI-100%?

 

Eller betsynar du jetejetejetemkt menar du?

 

lite det jag menar. knacka AK tex borde ju va småmysigt imo

 

Betfoldar. Det är så mycket enklare att betfolda än att knacka och spela gissningsleken där, situationen är helt klart intressant men jag ser inte så mkt fördelar med att checka! Ge mig gärna några. :)

 

 

 

Det här var jag idag vid borden:

zdxvh.gif

 

1.8k händer och spelade väl sådär, lite misstag här och där och är ganska missnöjd med min insats totalt sett. Back sex inköp och sprang ganska rejält kallt, tyckte det var dags för /50 för SVS-rullen men det kommer det inte vara på ett bra tag igen nu. :)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

($31,800)

Hero ($10,840)

 

Dealt to Hero J:diamond: 3:diamond:

 

Hero raises to $150, raises to $450, Hero raises to $1,000, calls $550

 

FLOP ($2,000) Q:heart: 4:club: A:club:

 

checks, Hero bets $1,100, calls $1,100

 

TURN ($4,200) Q:heart: 4:club: A:club: 2:diamond:

 

checks, Hero checks

 

RIVER ($4,200) Q:heart: 4:club: A:club: 2:diamond: 5:club:

 

checks, Hero bets $2,850, calls $2,850

 

Hero shows J:diamond: 3:diamond:

 

Hero wins $9,895

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

Hero ($11,220)

($9,025)

 

posts (SB) $25

 

Dealt to Hero 7:spade: 9:diamond:

 

raises to $150, Hero calls $100

 

FLOP ($300) 6:diamond: 5:spade: 2:heart:

 

Hero checks, bets $225, Hero raises to $700, calls $475

 

TURN ($1,700) 6:diamond: 5:spade: 2:heart: 8:diamond:

 

Hero bets $1,250, calls $1,250

 

RIVER ($4,200) 6:diamond: 5:spade: 2:heart: 8:diamond: 8:heart:

 

Hero bets $3,200, raises to $6,925 (AI), Hero calls $3,725

 

shows 8:spade: 8:club:

(Pre 71%, Flop 79.7%, Turn 22.7%)

 

Hero shows 7:spade: 9:diamond:

(Pre 29%, Flop 20.3%, Turn 77.3%)

 

wins $18,045

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite rymddokumentärer på sistone (den och den) och jag vet inte om jag köper det där med alternate universes. Då ska det alltså finnas ett universum där Quentin Tarantino regisserar Pulp Fiction med Lasse Brandeby i samtliga roller. Låter lite väl långsökt imo. :)

 

Det är rätt kul att titta på dokumentärer om rymden, evigheten och liknande. Såg en hyffsat intressant dokumentär från BBC som heter The Story of Maths, To Infinity and Beyond där de bland annat tar upp det där med att det finns jordklot som är nästan exakt som våran. Men även en kille som hävdar att det finns ett absolut max-tal och han pratar om att evigheten som fenomen bara är en teori utan bevis, typ som jultomten. Se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt kul att titta på dokumentärer om rymden, evigheten och liknande. Såg en hyffsat intressant dokumentär från BBC som heter The Story of Maths, To Infinity and Beyond där de bland annat tar upp det där med att det finns jordklot som är nästan exakt som våran. Men även en kille som hävdar att det finns ett absolut max-tal och han pratar om att evigheten som fenomen bara är en teori utan bevis, typ som jultomten. Se den.

 

Robert A Wilsons böcker på ämnet är ganska underhållande oavsett åsikt i frågan.

 

Tipsen uppskattas! :) Som att jag skulle läsa en bok dev...wait for the movie. :roll:

 

 

Snyggt resultat på senaste! Lust att ta en HU match på svs någon dag? (:

 

Tacksjälv och absolut! Har inte spelat på ett par dagar men tänker grinda hårt till veckan, ska vi säga torsdag? Drar ett PM på torsdag ang. tid och nicks (tror jag vet ditt ;-) ). /20?

 

 

 

 

8h på golfbanan idag och det var otroligt skönt. Det gick so-so men kul att köra dubbla varv och chilla med lunch emellan, vädret var verkligen ATH så det var nog årets bästa dag att vara utomhus hittills! Blev en väldigt kort session på 400 händer nu innan jag fick quitta pga trötthet och inga direkt intressanta händer att spamma, två inköp på rätt sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...