Gå till innehåll

JackVegas

JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

• 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66

Recommended Posts

Är väl inte jättemånga som slår hyggligt med en J2. Spoon eller Rescue duger dock fint.

som sagt så baserar jag det från egna erfarenheter. en J2:a i handen känns inte särskilt annorlunda en än J5:a och därför blir det inte särskilt stor anspänning som det kan bli när man ska slå den "största klubban"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har letat lite efter J2 men inte hittat några vettiga alternativ, är totalt oduglig med drivern och än värre med spoonen... Tips plz!?

En rescue är lätt att slå med. Testa ett par såna. Bör väl kunna dra iväg bollen en 200m med en sån i alla fall.

Länk till kommentar

En järntvåa är väl lite väl kanske, tippar på att merparten av golfare med hcp 10-20 kommer längre med en järntrea än en tvåa kanske. Jag vet att jag kan komma i trakterna av min drive med en klonkad fyra ibland. Jag kanske har för svåra klubbor btw, spelar ett Cleveland bladset som är jättefina klubbor men kanske skulle behöva lite tå-häl kompensation. Farsan som är både duktig på spelet och materialnörd insisterar att jag ska spela med de fina klubborna men jag kanske borde testa lite annat också. Har ett Ping-set som jag kanske får damma av och prova lite!

demoday_cleveland4.jpg

386318652_tp.jpg

Länk till kommentar

En rescue är lätt att slå med. Testa ett par såna. Bör väl kunna dra iväg bollen en 200m med en sån i alla fall.

har provat rescue och passar inte alls till min sving, känner ingen kontroll alls. slår ändå acceptabla längder med J4 och hyfsat kontrollerat. ibland.

Nu är det ett tag sedan jag sysslade med golf. Men är inte en J2 svårare att slå med än en drive eller spoon? Snacka med Pro:n på din klubb.

vet inte, aldrig slått med en J2 (hade tidigare J3 som jag var en liten favorit), har i princip gett upp drivern, är inte så festligt som man kan tro att slicea 50 meter varje drive :mrgreen:

Länk till kommentar

Om man bor i Malmö, saknar bil samt utrustning och inte har spelat på ca 12 år.

Vilken linje tar man om man börjar bli riktigt sugen?

Funderar på köpa relativt billigt set och endast köra lite golfsemestrar inkl greenfee.

Btw, hur får jag tag i mitt gamla kort? Hade 22 i hcp om jag inte minns helt fel.

Länk till kommentar

Om man bor i Malmö, saknar bil samt utrustning och inte har spelat på ca 12 år.

Vilken linje tar man om man börjar bli riktigt sugen?

Funderar på köpa relativt billigt set och endast köra lite golfsemestrar inkl greenfee.

Btw, hur får jag tag i mitt gamla kort? Hade 22 i hcp om jag inte minns helt fel.

Tror tyvärr du får ta om ditt gröna kort. Maila Svensk Golf så kanske dom e hyggliga. Dom har nog kvar ditt personnr i rullorna.

Oxie GK har nån deal om 495:- för medlemskap och man får använda 494:- till greenfee, range etc.

Länk till kommentar

Tror tyvärr du får ta om ditt gröna kort. Maila Svensk Golf så kanske dom e hyggliga. Dom har nog kvar ditt personnr i rullorna.

Oxie GK har nån deal om 495:- för medlemskap och man får använda 494:- till greenfee, range etc.

Låter ju helt orimligt, tävlade ju t.o.m.

Behöver jag påvisa mitt kort även vid spel i utlandet?

Länk till kommentar

Tror det är väldigt individuellt vart du går, det hela handlar om att din hemmaklubb ska acceptera dig och anmäla dig i systemet. Jag spelade väldigt mycket golf när jag var typ 8-14 för att sedan ta upp det förra året igen vid ~25. Jag tog "orange kort" när jag var liten (som systemet hette då) och tog aldrig vitt kort (=idag grönt kort?) som skulle innebära att man gör det där provet som fanns.

Pro'n på klubben här i fjol sa att jag får göra om provet så kan han godkänna mig in i systemet men han verkade glömma bort det och jag "fick grönt kort" ändå. 8-) Han bad om ett par scorekort som confirmade att jag sprang runt ~36 i hcp och sen var allt cool.

Länk till kommentar

En järntvåa är väl lite väl kanske, tippar på att merparten av golfare med hcp 10-20 kommer längre med en järntrea än en tvåa kanske. Jag vet att jag kan komma i trakterna av min drive med en klonkad fyra ibland. Jag kanske har för svåra klubbor btw, spelar ett Cleveland bladset som är jättefina klubbor men kanske skulle behöva lite tå-häl kompensation. Farsan som är både duktig på spelet och materialnörd insisterar att jag ska spela med de fina klubborna men jag kanske borde testa lite annat också. Har ett Ping-set som jag kanske får damma av och prova lite!

demoday_cleveland4.jpg

386318652_tp.jpg

Inte för att verka avig men om du har de där två seten att välja mellan och samtidigt är seminybörjare bör du göra en vända in på valfri butik som tillhandahåller utrustning. Det är läskigt få på touren som genomgående spelar blad. Det finns även en anledning till de inte spelar 20 år gamla järn ;)

Men håll i Clevelandklubborna, när du jobbat in en solid bollträff finns det få saker som slår känslan i bladklubbor, även om det inte nödvändigtvis är nöten för scoren. Angående J2 har jag en J1 och J2 Cleveland Tour Action till salu om någon är intresserad. Inte speciellt lättslagna dock.

Länk till kommentar

Inte för att verka avig men om du har de där två seten att välja mellan och samtidigt är seminybörjare bör du göra en vända in på valfri butik som tillhandahåller utrustning. Det är läskigt få på touren som genomgående spelar blad. Det finns även en anledning till de inte spelar 20 år gamla järn ;)

Men håll i Clevelandklubborna, när du jobbat in en solid bollträff finns det få saker som slår känslan i bladklubbor, även om det inte nödvändigtvis är nöten för scoren. Angående J2 har jag en J1 och J2 Cleveland Tour Action till salu om någon är intresserad. Inte speciellt lättslagna dock.

Jag ska helt klart testa pingsetet de närmaste kommande rundorna och försöka spela in de lite. Har en J1 till det setet också, testat på rangen någon gång....bara o glömma. :)

Hoho

Spela bladklubbor? Då bör du vara än bättre i golf än poker, och av någon anledning har jag svårt att se dig toppa pokern. ;-)

Fan så fina klubbor dock. :mrgreen:

Haha ja, det är sjukt fina klubbor. Känns ju bra att spela med de fina men kan man spela bättre så känns det som en värd uppoffring. :)

Länk till kommentar

magiskt fina bladisar! om du tycker de är svårslagna hade jag funderat på att byta j5-j3 till ping och köra cleveland resterande del. jag spelar själv med ett blandset, vilket väl e ganska ovanligt och random, men jag gillar det. har tå/häl j3-4 mellanvariant j5-7 och blad 8-pw. så om du ändå har två av varianterna kan du ju lösa ett hemmabygge. är väl dock fördelaktigt om inte skaften skiljer sig nämnvärt.

för övrigt håller jag nog inte med om att det är "enkelt" att ta sig ner till singel.

jag själv och de flesta jag känner som har singel nötte ganska mycket för att komma ner från 12ish till singel. över det kan man nog ta sig neråt i ganska snabb fart med några klonkrundor här och där.

Länk till kommentar

magiskt fina bladisar! om du tycker de är svårslagna hade jag funderat på att byta j5-j3 till ping och köra cleveland resterande del. jag spelar själv med ett blandset, vilket väl e ganska ovanligt och random, men jag gillar det. har tå/häl j3-4 mellanvariant j5-7 och blad 8-pw. så om du ändå har två av varianterna kan du ju lösa ett hemmabygge. är väl dock fördelaktigt om inte skaften skiljer sig nämnvärt.

för övrigt håller jag nog inte med om att det är "enkelt" att ta sig ner till singel.

jag själv och de flesta jag känner som har singel nötte ganska mycket för att komma ner från 12ish till singel. över det kan man nog ta sig neråt i ganska snabb fart med några klonkrundor här och där.

Jag måste bara flika in en gång till. GÖR EN CUSTOM FITTING OCH KÖP NYA KLUBBOR. Allt kommer bli så mycket roligare om du har utrustning anpassad till dig istället för 10 år gamla pingklubbor eller ett bladset. Gör dig själv och din golfglädje en tjänst, du kommer bli lyckligare av det! For true

Länk till kommentar

Jag måste bara flika in en gång till. GÖR EN CUSTOM FITTING OCH KÖP NYA KLUBBOR. Allt kommer bli så mycket roligare om du har utrustning anpassad till dig istället för 10 år gamla pingklubbor eller ett bladset. Gör dig själv och din golfglädje en tjänst, du kommer bli lyckligare av det! For true

håller med i sak om att det ska vara klubbor som är fittade efter ens sving, men om vi pratar golfare som inte är singelhcp'are kan det vara en björntjänst då svingen säkerligen kommer att förändras då man blir bättre ... blir många fittings på vägen

Länk till kommentar

håller med i sak om att det ska vara klubbor som är fittade efter ens sving, men om vi pratar golfare som inte är singelhcp'are kan det vara en björntjänst då svingen säkerligen kommer att förändras då man blir bättre ... blir många fittings på vägen

Jo men det beror väl lite på hur man ser på investeringen. Jag byter klubbor varje säsong och ser det lite som att bränna pengar, men så är det i princip mitt enda intresse så jag tar den smällen. Och då har jag inte i närheten av samma ekonomiska förutsättningar som jacken och älskar att handla saker:P

Länk till kommentar