Gå till innehåll

Fortsätta peppra med J8?


RoopzY

Recommended Posts

10$ rebuy rush turnering, startade med ca 1000 spelare. Är nu runt 150 kvar. 108 personer når pengarna. Då det är en rush turnering så har man inte någon image vid bordet, vilken kan vara viktigt att ta med i beräkningarna. Avg stack är en bit över 30k

 

Full Tilt Poker Game #29106218966: $30,000 Rush Guar (Rebuy) (226142342), Table 157 - 250/500 Ante 50 - No Limit Hold'em - 19:35:04 CET - 2011/03/17 [14:35:04 ET - 2011/03/17]

Seat 1: shaharito (10,293)

Seat 2: 73 Vikvik (33,268)

Seat 3: brick20 (107,692)

Seat 4: COCHOTE (39,727)

Seat 5: daydreaminboy (28,233)

Seat 6: RoopzY (15,813)

Seat 7: phoolie79 (50,773)

Seat 8: Mr_XA (14,339)

Seat 9: novoross555 (84,393)

shaharito antes 50

73 Vikvik antes 50

brick20 antes 50

COCHOTE antes 50

daydreaminboy antes 50

RoopzY antes 50

phoolie79 antes 50

Mr_XA antes 50

novoross555 antes 50

73 Vikvik posts the small blind of 250

brick20 posts the big blind of 500

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RoopzY Jack of Spades8 of Spades

COCHOTE folds

daydreaminboy has 8 seconds left to act

daydreaminboy folds

RoopzY has 8 seconds left to act

RoopzY raises to 1,280

Är en loose höjning såklart, men med antes i spel och den respekt som tidig höjning brukar innebära så väljer jag att höja denna gång.

phoolie79 folds

Mr_XA folds

novoross555 calls 1,280

shaharito folds

73 Vikvik folds

brick20 folds

*** FLOP *** 6 of Clubs8 of ClubsKing of Diamonds

RoopzY bets 1,900 Ganska standard c-bet

 

novoross555 has 15 seconds left to act

novoross555 calls 1,900

*** TURN *** 6 of Clubs8 of ClubsKing of DiamondsQueen of Spades

 

RoopzY Vilken linje tar hjälten här? Att betta ger en awkward stack till senare, samt att vi gör om vår hand till en bluff. Fördelen är ju att man bör få bort honom ifrån nästan drag, samt de allra flesta par under K.

Om man beslutar sig för att betta, kan man folda mot push då?

Det äckliga med att checka är att om han har en sämre hand än oss så lär han i princip alltid betta och få oss att folda.

 

Hjälp en konfunderad spelare :-)

 

PS Bad_ip var med i turneringen, är det Lodden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske kan gå med på att den bör foldas preflop. Oftast gör jag det också, men för att mixa upp mitt spel och inte bli lättläst, höjer jag ibland suitade semi connectors. Jag tror att jag också gillar bet/fold bäst, men det är lite knepigt mtp stackstorleken. Jag hade hellre check/foldat än att bara syna, men möjligt att det är felaktigt. Tack för responsen iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske kan gå med på att den bör foldas preflop. Oftast gör jag det också, men för att mixa upp mitt spel och inte bli lättläst, höjer jag ibland suitade semi connectors. Jag tror att jag också gillar bet/fold bäst, men det är lite knepigt mtp stackstorleken. Jag hade hellre check/foldat än att bara syna, men möjligt att det är felaktigt. Tack för responsen iaf :-)

 

Det är en rushturnering, så bry dig inte om det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, you got me :-)

Tycker om att höja många händer först in när det är antes i spel, men J8 kanske är att ta i (jag såg Jonathan Little göra liknande spel i en video). Lust att dela med er av era ranges i detta läge?

 

Kan vi bestämma att när vi väl tagit oss till turn så är bet/fold bästa sättet att spela handen på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också om att öppna mitt spel när antes kommer in, men en sån hand som J8s öppnar jag endast i sen position då.

Så fold pre.

 

Ska du ändå hålla på o öppna supermarginellt ska din betsizing pre va betydligt mindre. 2x funkar imo.

 

På flop vill jag check-syna. Checkar han bakom, så checkar jag även turn.

Betar han flop och turn viker jag turn.

 

Överlag hamnar du i ett helt tråkigt läge för att du öppnar J8 utg+2 och tillåter folk att syna in sig i position på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check-syn är intressant, tycker jag låter som ett bra alternativ mot medelmåttiga spelare. Duktiga aggressiva spelare tror jag ofta kommer sätta oss på ett par under K och skjuta tills vi blir tvungna att kasta. I en sådan här turnering får man väl utgå ifrån att spelarna är av medelmåttig karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se varför man skulle vilja check-syna turn. Jag tror inte att han synar ett flopbet från en spelare som höjde utg+2 tom. Om han sedan betar turn, så är vi nästan alltid slagna, och är vi inte det, så kanske vi ändå tvingas folda river. Därför ser jag hellre att vi c/f turn, än att syna ett eventuellt bet, och vara vilse.

 

Om vi däremot betar turn, så kan vi få honom att troligen folda en del händer som har oss slagna, jag tror att par under Q kommer att folda. Om han synar eller höjer, ger vi helt enkelt upp i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...