Bjorn_ Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (10 handed) Har haft lite oflyt med diverse bad beats och därför har folk börjat försöka "köra" med mig en del. Preflop: Hero is Button with 2 K UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, CO folds, Hero raises, SB folds, BB calls Vet faktiskt inte om det är direkt läge att försöka stjäla med K2s i ett skede när man inte har nån respekt med sig. Normalt sett brukar jag nog försöka stjäla med alla Ax och alla Kxs från knappen men i dessa lägen kanske man lika gärna kan folda. Flop: K 4 2 (4 SB) (2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero reraises, BB folds Bra flop med tvåpar men med alla hjärter är ju läget klart vanskligt. Att betta när han checkar är ju givet men när man får en checkraise tillbaka blir ju läget lite vanskligt. Har han färgen så har jag ju egentligen inte odds att ens syna med mina 4 outs till kåk. Men det kan man ju knappast förutsätta tycker jag. Det är ju absolut inte omöjligt att mitt bet är en bluff och då kan han ju checkraisa tillbaks med t.ex. TP eller t.o.m. ingenting givet att min svaga table image. Man skulle också kunna tänka sig att bara syna för att sedan givet icke-hjärter höja på turn för att suga ut mer pengar men jag tycker det verkar lite för riskfyllt på den här floppen och trebettar istället varvid han lägger sig. Som de flesta stealsituationer så är ju handen lite halvlurig, är egentligen inte säker på vad man skall göra någon stanns. /Bjorn Citera
bzkt Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Tycker du spelar handen optimalt. Att försöka stjäla med K 2 tycker jag är rätt, sålänge mörkarna tenderar att inte försvara sina mörkar ofta. När du sedan får den floppen så måste du reraisa på flop för att se vart du är någonstans tycker jag, hade han cappat hade du kunnat lägga dig, eller om en till hjärter kommer på turn. Bra spelat. Citera
morberg Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Du spelar bra, finns inget att anmärka på. Däremot undrar jag om du inte ger motståndarna lite väl mycket cred om du tror att de på £1/2 plockar upp signaler om svaghet. Det är inte min erfarenhet av Crypto. Citera
Frege Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Du har fler outs till kåk än fyra. Det finns tre fyror som kan hjälpa dig också, med en till kung eller helt enkelt två fyror till, alltså sju sammanlagt. Citera
Gyre Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Du har fler outs till kåk än fyra. Det finns tre fyror som kan hjälpa dig också,med en till kung eller helt enkelt två fyror till, alltså sju sammanlagt. Eftersom det inte hjälper om det kommer bara en fyra, utan en fyra till, eller en kung eller tvåa också behövs kan du inte räkna med de 3 fyrorna som hela outs. de kanske lägger dit 0.5 outs eller nått i snitt, max. Citera
Recommended Posts