Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har spelat på Pokerstars i ungefär ett år.

Jag märkte fort hur många som använde djur avatarer och termer för beskriva.

Så jag gick online och läste etc och fastna för Phil Hellmuths

Mouse, Jackal, Elefant, Lion, Eagle

Vilket har funkat helt okej under året...

Hur som helst känner jag nu att mina poker motståndare är för "oproffsiga" för att kunna delas in i så få kategorier.

Vill därför gärna ha fler djur i samlingen om nån har egna eller funnit på internet.

En annan grej är att jag på senare tid har jag fått spela relativt mycket mot folk som har spindel eller orm som bild & nickname. Om dessa inte är officiela poker djur så skulle jag iallafall uppskatta teorier om vad för sorts spel de försöker representera.

Postad

Man borde nog utgå ifrån att en bläckfisk med åtta armar spelar fler händer än en spindel med åtta ben!

Känner mig mer kluven i mitt förhållningsätt till ormar...

Ekorren som skruvar på sig i stolen som om den sitter på svansen hivar dock alltid fram nötterna, live iaf...

• 2 months later...
Postad

Dinosaurie: stort djur härstammande från en tidigare epok (ofta benämnd preinternet eller lajv). Vissa exemplar var väldigt framgångsrika jägare högt upp i näringskedjan under denna epok, men är numera utrotningshotade och har tvingas övergå till asätande i sin krympande nisch. Vissa har helt fått övergå till nödlösningar med journalistisk inriktning. Den senare gruppen upprätthåller tappert den grandioa självbilden från den tid som en gång var. Problemet för dessa har emellertid visat sig vara den vikande marknaden för skriverier utan verklighetsanknytning.

Enstaka exemplar har även, på grund av näringsbrist och kognitiv dissonans, blivit socialt missanpassade och utvecklat karaktärsbrister som humörsvängningar och raseriutbrott.

Se även mörkpoker, Phil Hellmuth, Mr Poker

Postad

Murmeldjur

Oftast mycket snack och lite verkstad. Gillar att sitta och snacka om vilka böcker de har läst och hur fel andra spelar, men själva lirar de knappt en hand.

Golden retriever

Hyperaggresiva. Om de är duktiga är de jobbiga att möta, men de är sällan duktiga. Vinner ofta 20 småpotter, för att sedan bränna hela stacken på någon idiotisk tregatorsbluff, inte sällan mot ett murmeldjur som garanterat aldrig tar en halvrisigt hand till river.

Lama

Solida. Oftast ganska duktiga. Jag håller mig undan från lamor.

Koala

Dessa apor, som kallar sig björnar för att verka balla, formligen lever av FPS. De ÄLSKAR att checkraisa och checkar de i BB eller limpar, kan man vara nästan sätter på att de sitter och klämmer på AA.

Observera dock att ovanstående är baserat på IRL-erfarenheter. Tar inget ansvar för att det stämmer online.

Postad

Jag tycker också om djur, och för oss som samlar på alla PS djuren så tycker jag också det är dags för ett nytt! En elefant, en koala?

Jag talade med de som handhar shoppen och de sa att inga nya djur är planerade för tillfället. Men det sagt, skriv in och be om nya djur! Fler röster och fler förslag är vamt välkomna!

Ha det!