Gå till innehåll

Ny Ongame Network-deal - EuroPoker.com!


StackBack.com

Recommended Posts

  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som jag förstår det så är det ett väldigt komplext system som inte är helt enkelt att förklara. Det finns inga hemlighetsmakeri i detta, det är bara Ongames sätt att motverka rakeback. Vi är godkända av eCorga och följer de regler och föreskrifter som de ha satt upp. Dessutom är Ongames Essence modell reviserats av en tredjepart, Trustwave som visar att ingen konstig/felaktig omfördelning sker. Dock kan det diskuteras om Ongames system är bättre eller sämre än andra tillverkares sätt att göra det.

 

En rake'ad dollar kan ge fler eller färre poäng beroende på spelform, spelsätt, blindnivå samt motstånd.

 

Systemet baseras på det nyss nämnda samt ser över din aktivitet för de senaste 90 dagarna. Om du har varit en starkt vinnande spelare som spelat supertight mot väldigt dåligt motstånd, kommer du få lite färre poäng än om du spelat lite lösare mot starkare motstånd o vunnit. Genom de stora svingar som finns i poker så kan du kortsiktigt se en skillnad men på längre sikt så är det inte någon markant skillnad.

 

Orsaken till att att du får fler player points om du spelar turneringsspel, är att Ongame vill uppmana fler spelare att spela turneringar för att öka likviditeten i dessa format.

 

Tredje gången nu: Varför straffar ni inte duktiga sitngo-spelare på samma sätt? Borde man inte få färre player points om man vinner en sitngo och fler om man kommer sist?

 

Vilka spelformer påverkar poängen på vilket sätt?

 

Hur påverkar blindnivå poängen per $ rake?

 

Om du har varit en starkt vinnande spelare som spelat supertight mot väldigt dåligt motstånd, kommer du få lite färre poäng än om du spelat lite lösare mot starkare motstånd o vunnit.

 

Vad innebär "lite färre poäng"? Jag frågade om det finns en minimigräns, gör det det?

 

Så om jag spelar som en apa och turar som helvete mot bra spelare så kommer jag få många poäng av er?

 

Hej alla forumiter!

 

Om ni tittar på http://www.pokeraffiliate.com/tracker/c/232802 ser ni att det bara är tre som rakeat hittills och att samtliga rakeat väldigt lite. Med tanke på att få verkar spela, borde det inte vara så svårt att enkelt kamma hem en slant.

 

Min fråga till er är varför detta inte lockat fler spelare? Med $5000 i potten borde intresset vara större. Det är som sagt bara tre aktiva spelare, och de tolv bästa hamnar in the money. I dagsläget räcker det att rakea över huvud taget för att få pengar. Det borde locka även er forumiter. ;-)

 

Tänk på att racet är öppet för poker.se, pokerforum.nu och stackback.coms medlemmar.

 

Mvh,

 

Johan, Stackback.com

 

Rake Race 14 Februari - 7 Mars

 

1# $1200

KungSune3 (36.16 Rake)

 

2# $900

LuckyDucck (22.61 Rake)

 

3# $700

Badtuna_o (0.88 Rake)

 

4# $500

Det här kan vara du!

 

5# $400

Priset är inte taget

 

6# $300

Priset är inte taget

 

7# $250

Priset är inte taget

 

8# $200

Priset är inte taget

 

9# $150

Priset är inte taget

 

10# $125

Priset är inte taget

 

11# $100

Priset är inte taget

 

12# $75

Priset är inte taget

 

13# $50

Priset är inte taget

 

14# $50

Priset är inte taget

 

Passa på att vinn lite extra pengar då det är enkelt att hamna i pengarna. Klicka här för att delta i racet!

 

Wut?

 

 

 

 

Edit: Fortfarande sjukt roligt att ni anser att det här är "a full explanation of how Player Points are calculated and collected":

 

Hold'em, Omaha, 7 Card Stud, 5 Card Draw Ring Games

 

From 08:00 (CEST) 15 July, all cash game rake has been distributed according to our new system, called Essence. How does it affect players?

 

* If you’re receiving player points quicker than usual, it indicates you’re playing a lot of very strong opposition.

* If you feel you’re receiving fewer player points than usual, you are taking on those of lesser experience.

* Just like with the actual poker winnings, player can no longer be sure how many player points they can expect to receive at cash game tables.

* More focus on the game.

 

Varken spelsätt, spelform eller blindnivå ens nämns som faktor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att skaffa en deal som ger dig fast % av din gross-rake då, så kan du spela mot fisk utan att bli lidande.

 

FEL... Essence går in och ger en större del av raken till förlorande spelare och en mindre del till vinnande spelare vare sig du har en grossdeal eller en vanlig valuebackdeal som är baserad på poäng.

 

Vare sig spelaren har 40% valueback eller 50% gross kommer spelarens % baseras på den delen av raken Essence tilldelar dig efter en spelad pott. Med andra ord finns det INGEN som kan erbjuda en deal på grossraken! Säger din affiliate annat beror det på en av två saker:

 

1. Han är dum i huvudet och har inte fattat ett skit av nya systemet.

2. Han vet precis hur det fungerar men vill tjäna pengar och skiter i att informera om Essence.

 

Skulle grossdealarna inte vara påverkade av Essence så faller ju hela grundtanken med Essence.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Europoker uppdaterar statistiken dagligen.

 

Mvh Stackback.com

 

Här är nuvarande ställningen:

 

Rake Race 14 Februari - 7 Mars

 

1# $1200

LuckyDucck (71.71 Rake)

 

2# $900

KungSune3 (36.16 Rake)

 

3# $700

crazyscaniac (24.07 Rake)

 

4# $500

Malare77 (16.34 Rake)

 

5# $400

Badtuna_o (10.43 Rake)

 

6# $300

Priset är inte taget

 

7# $250

Priset är inte taget

 

8# $200

Priset är inte taget

 

9# $150

Priset är inte taget

 

10# $125

Priset är inte taget

 

11# $100

Priset är inte taget

 

12# $75

Priset är inte taget

 

13# $50

Priset är inte taget

 

14# $50

Priset är inte taget

 

Ställningarna hittar ni på: http://www.poker.se/rakerace/ eller här i tråden. Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje gången nu: Varför straffar ni inte duktiga sitngo-spelare på samma sätt? Borde man inte få färre player points om man vinner en sitngo och fler om man kommer sist?

 

Vilka spelformer påverkar poängen på vilket sätt?

 

Hur påverkar blindnivå poängen per $ rake?

 

 

 

Vad innebär "lite färre poäng"? Jag frågade om det finns en minimigräns, gör det det?

 

Så om jag spelar som en apa och turar som helvete mot bra spelare så kommer jag få många poäng av er?

 

 

 

 

 

Wut?

 

 

 

 

Edit: Fortfarande sjukt roligt att ni anser att det här är "a full explanation of how Player Points are calculated and collected":

 

 

 

Varken spelsätt, spelform eller blindnivå ens nämns som faktor.

 

 

Essence gäller bara cashgames.

 

När Ongame tog beslutet om att gå live med essence var målet att främst reglera cashgame. De håller vidare diskussioner om att också införa detta på SnG men vad vi vet så har inga beslut ännu inte blivit tagna.

 

Om de inför Essence på SnG så handlar inte om att omfördela mellan den som vinner och förlorar en given SnG. Hela essence bygger på historik bakåt i tiden och den kofficient som en spelare har är grundad på hela hans historik inte bara huruvida han vann den aktuella/senaste SnG.

 

Förresten, tack för din feedback. Du har helt rätt att vi borde uppdatera vår site och utveckla informationen ang. player points. Jag ska se till att detta görs. Efter att talat med Ongame så verkar spelform och eller blindnivå inte ha någon större påverkan hur spelaren får player points fördelade överhuvudtaget. Den grundas på om du historiskt sett är en vinnande spelare. Ursäkta för tidigare felaktig post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ofta uppdaterar ni ställningarna ?:)

 

Hej!

 

Europoker uppdaterar statistiken dagligen.

 

Mvh Stackback.com

 

Ruskigt sugen på att börja spela bara för races, men tar tid o casha ut och skit. Kommer ni komma med något liknande tror ni senare?

 

Jag lirar redan på Europoker sen innan, får man del i racet ändå och hur får man det i så fall?

 

 

Klockan 06:00CET uppdateras gårdagens statistik. Den finner ni här.

 

Wahlen1, klart att du ska lira. Grymt övervärde samt att du samtidigt kan cleara first deposit bonusen på $1200. Det blir ju $2,400 totalt i bonus o race ;-) Sätt in pengar med Instant Banking (Nordea, Swedbank eller Handelsbanken så har du pengarna direkt in till ditt spelkonto. Samma gäller vid uttag, så nu har du inga ursäkter!)

 

Shumme, ja det klart du får. Är du en Poker.se spelare och taggad via dem så är det bara att börja rake'a. Se till att omsätta så mycket som möjligt så att du kommer högt upp! Besök EuroPoker.com här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan 06:00CET uppdateras gårdagens statistik. Den finner ni här.

 

Wahlen1, klart att du ska lira. Grymt övervärde samt att du samtidigt kan cleara first deposit bonusen på $1200. Det blir ju $2,400 totalt i bonus o race ;-) Sätt in pengar med Instant Banking (Nordea, Swedbank eller Handelsbanken så har du pengarna direkt in till ditt spelkonto. Samma gäller vid uttag, så nu har du inga ursäkter!)

 

Shumme, ja det klart du får. Är du en Poker.se spelare och taggad via dem så är det bara att börja rake'a. Se till att omsätta så mycket som möjligt så att du kommer högt upp! Besök EuroPoker.com här!

 

Och hur blir jag taggad via dom? Löser du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Essence gäller bara cashgames.

 

När Ongame tog beslutet om att gå live med essence var målet att främst reglera cashgame. De håller vidare diskussioner om att också införa detta på SnG men vad vi vet så har inga beslut ännu inte blivit tagna.

 

Om de inför Essence på SnG så handlar inte om att omfördela mellan den som vinner och förlorar en given SnG. Hela essence bygger på historik bakåt i tiden och den kofficient som en spelare har är grundad på hela hans historik inte bara huruvida han vann den aktuella/senaste SnG.

 

Förresten, tack för din feedback. Du har helt rätt att vi borde uppdatera vår site och utveckla informationen ang. player points. Jag ska se till att detta görs. Efter att talat med Ongame så verkar spelform och eller blindnivå inte ha någon större påverkan hur spelaren får player points fördelade överhuvudtaget. Den grundas på om du historiskt sett är en vinnande spelare. Ursäkta för tidigare felaktig post.

 

Feedback har jag mycket av när jag tycker något är klantigt utformat. :-) Det jag är mest sur på är egentligen att man inte kan få veta hur många PP man kommer att få. Det hävdar jag fortfarande är hemlighetsmakerier.

 

Hur kommer det sig att det är tillåtet med rakerace på Ongame? Det om något är väl ett sätt för skinnen att ta högrakeande, förmodligen vinnande spelare från varandra?

 

Kommer sitngo-rake att räknas i racet, eller är det bara cg-rake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wahlen1, klart att du ska lira. Grymt övervärde samt att du samtidigt kan cleara first deposit bonusen på $1200. Det blir ju $2,400 totalt i bonus o race ;-) Sätt in pengar med Instant Banking (Nordea, Swedbank eller Handelsbanken så har du pengarna direkt in till ditt spelkonto. Samma gäller vid uttag, så nu har du inga ursäkter!)

 

Ofc, låter sjukt bra. Men måste fortfarnade casha ut mina pengar och det tar nog några dagar. Och då kanske flera stycken andra som spelar högre gör samma sak och så slutar det kanske med att jag inte får en spänn och då tjänar jag mer på rb på den sidan jag har nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wahlen1, klart att du ska lira. Grymt övervärde samt att du samtidigt kan cleara first deposit bonusen på $1200. Det blir ju $2,400 totalt i bonus o race ;-) Sätt in pengar med Instant Banking (Nordea, Swedbank eller Handelsbanken så har du pengarna direkt in till ditt spelkonto. Samma gäller vid uttag, så nu har du inga ursäkter!)

 

Ofc, låter sjukt bra. Men måste fortfarnade casha ut mina pengar och det tar nog några dagar. Och då kanske flera stycken andra som spelar högre gör samma sak och så slutar det kanske med att jag inte får en spänn och då tjänar jag mer på rb på den sidan jag har nu ;)

 

Har svårt att tro det då du inte rejkar spec mycket på nl20 jämfört med vad priserna är på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står upp till 40% cashback vid rakeback men längre ner står det:

How to get $1200 bonus, 40% cashback & $5,000 race from EuroPoker.com . Vad är det som gäller, 40% rb dirr eller?

 

Vi kör inte med någon rakeback utan med cashback/valueback, vilket betyder att du växlar in dina poäng emot cash och jag tror att vi har 7 olika nivåer på vilka cashpaket som du kan välja. Rakeback får du x% från första öret rake'at men via cashback/valueback samlar du ihop poäng som du byter in.

 

Nu kan du köra racet och cleara insättningsbonusen samtidigt. Så det blir dubbel upp. Om du clearar hela bonusen så motsvarar det ca 33% rake/cash/valueback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör inte med någon rakeback utan med cashback/valueback, vilket betyder att du växlar in dina poäng emot cash och jag tror att vi har 7 olika nivåer på vilka cashpaket som du kan välja. Rakeback får du x% från första öret rake'at men via cashback/valueback samlar du ihop poäng som du byter in.

 

Nu kan du köra racet och cleara insättningsbonusen samtidigt. Så det blir dubbel upp. Om du clearar hela bonusen så motsvarar det ca 33% rake/cash/valueback.

 

du har pm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...