Gå till innehåll

Ny Ongame Network-deal - EuroPoker.com!


StackBack.com

Recommended Posts

Det senaste tillskottet till stackback.com-familjen är EuroPoker.com, från Ongame-nätverket. Europoker erbjuder 40% cashback via VIP-klubben, 100% bonus upp till $1200 samt ett $5000 point race exklusivt för Stackback.com, Poker.se samt Pokerforum.nu. Racet startar den 14:e, och pågår fram till den 7:e mars. Missa inte chansen! Ledartabellerna uppdateras dagligen i stackbacks nyhetsflöde samt här i tråden.

 

För mer information angående point racet, besök: http://www.stackback.com/news/204/5000_point_race.html

 

För generell information om EuroPoker, besök:

http://www.stackback.com/partners/51/europoker.html

 

Lycka till!

 

- Stackback.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det senaste tillskottet till stackback.com-familjen är EuroPoker.com, från Ongame-nätverket. Europoker erbjuder 40% cashback via VIP-klubben, 100% bonus upp till $1200 samt ett $5000 rake race exklusivt för Stackback.com, Poker.se samt Pokerforum.nu. Racet startar den 14:e, och pågår fram till den 7:e mars. Missa inte chansen! Ledartabellerna uppdateras dagligen i stackbacks nyhetsflöde samt här i tråden.

 

För mer information angående rake racet, besök: http://www.stackback.com/news/204/5000_rake_race.html

 

För generell information om EuroPoker, besök:

http://www.stackback.com/partners/51/europoker.html

 

Lycka till!

 

- Stackback.com

 

Kommer det vara rake eller player points som räknas i racet?

 

Kvittar inte det? Player points baseras väl på betald rake?

 

Nej, det gör ju inte det.

 

 

Hej Alla,

 

Racet kommer att baseras på rake, inte player points. Har ni fler frågor så är det bara att posta dem här eller skicka oss ett meddelande. Lycka till! Besök EuroPoker.com här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att poängen inte beräknas utefter raken. Den styrs även av vad för typ av spelare du har vid bordet osv. Tror jag läste att om man spelar mot bra spelare får man mer poäng och tvärtom. Gå in på Europoker och kolla infon om deras poängsystem. Jag orkar inte göra det :-)

 

Verkar ju muppigt, vem bedömer om det är en bra spelare osv...

 

Jag får kolla, jag lär dock inte va aktuellt för några rakerace,s pelar för lite och på för låg nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Europokers hemsida:

 

Hold'em, Omaha, 7 Card Stud, 5 Card Draw Ring Games

 

From 08:00 (CEST) 15 July, all cash game rake has been distributed according to our new system, called Essence. How does it affect players?

 

* If you’re receiving player points quicker than usual, it indicates you’re playing a lot of very strong opposition.

* If you feel you’re receiving fewer player points than usual, you are taking on those of lesser experience.

* Just like with the actual poker winnings, player can no longer be sure how many player points they can expect to receive at cash game tables.

* More focus on the game.

 

Hur många player points får man om man spelar cash game? Enligt länken som man följer för att hitta denna infon skulle man få "a full explanation of how Player Points are calculated and collected". Efter att ha läst detta har jag ingen aning om hur många player points jag kommer få. Jag rejkar ganska mycket då jag spelar PLO, och att då riskera att bli fullkomligt blåst på allt vad rakeback heter (även om det kallas cashback) känns inte direkt kul.

 

Varför straffar ni inte duktiga sitngo-spelare på samma sätt? Borde man inte få färre player points om man vinner en sitngo och fler om man kommer sist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tell me more, why not?

 

För att poängen inte beräknas utefter raken. Den styrs även av vad för typ av spelare du har vid bordet osv. Tror jag läste att om man spelar mot bra spelare får man mer poäng och tvärtom. Gå in på Europoker och kolla infon om deras poängsystem. Jag orkar inte göra det :-)

 

Verkar ju muppigt, vem bedömer om det är en bra spelare osv...

 

Jag får kolla, jag lär dock inte va aktuellt för några rakerace,s pelar för lite och på för låg nivå...

 

Från Europokers hemsida:

 

 

 

Hur många player points får man om man spelar cash game? Enligt länken som man följer för att hitta denna infon skulle man få "a full explanation of how Player Points are calculated and collected". Efter att ha läst detta har jag ingen aning om hur många player points jag kommer få. Jag rejkar ganska mycket då jag spelar PLO, och att då riskera att bli fullkomligt blåst på allt vad rakeback heter (även om det kallas cashback) känns inte direkt kul.

 

Varför straffar ni inte duktiga sitngo-spelare på samma sätt? Borde man inte få färre player points om man vinner en sitngo och fler om man kommer sist?

 

 

För ca 6 månader sedan implementerade Ongame, som är EuroPoker.com's mjukvaruleverantör, en ny rake modell som heter Essence modellen.

 

Tidigare var $1 rake är värd 3,25 player points i cash games och 5 player points för turneringsspel men med den nya modellen är det omöjligt att säga exakt realation mellan points och $ rake'ade då Essence tar hänsyn till de olika spelstilarna och nivåerna, både i skicklighet och av blind nivå. Via ett automatisk system distribuerar det ut fler poäng till spelare som spelar mot tuffare motstånd, och färre poäng till de som systematiskt spelar mot mindre poker kunniga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att skaffa en deal som ger dig fast % av din gross-rake då, så kan du spela mot fisk utan att bli lidande.

 

Essence påverkar vad sajterna får in rake för ditt spel rakt av. En bumhunters skin får in lite mindre rake per betald $1, medan en fisk blir värd mer i systemet.

 

Detta för att ge skinsen incitament att inte endast marknadsföra sig med hög cashback och sno spelare av varandra, utan även dra in mer fisk på nätverket iom den blir värd märkbart mer än vad den var tidigare. Som helhet bör det gynna nätverket, även om det är en liten mini-lustig sits för affar och rb/cashback-proffs.

 

Helbra idé tycker jag, även om en del av förutsägbarheten i att veta exakt vad man skulle få i cashback försvann. Har fått lite mindre cashback sedan systemet gick igång, men vill garanterat tro att jag har fått igen det i bra värde. Ongames lowstakes ska vara sjukt bra gentemot t.ex ipokers vad har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca 6 månader sedan implementerade Ongame, som är EuroPoker.com's mjukvaruleverantör, en ny rake modell som heter Essence modellen.

 

Tidigare var $1 rake är värd 3,25 player points i cash games och 5 player points för turneringsspel men med den nya modellen är det omöjligt att säga exakt realation mellan points och $ rake'ade då Essence tar hänsyn till de olika spelstilarna och nivåerna, både i skicklighet och av blind nivå. Via ett automatisk system distribuerar det ut fler poäng till spelare som spelar mot tuffare motstånd, och färre poäng till de som systematiskt spelar mot mindre poker kunniga.

 

Ja, ny rejkmodell tjohej, jag förstår bakgrunden och tanken, men vad är det som är så fruktansvärt läskigt med att berätta hur det faktiskt går till?

 

Hur definieras en stark/svag spelare? Är det hur mycket han har vunnit på nivån? Hur mycket han är plus på bordet? Hur mycket man har vunnit/förlorat mot varandra?

 

Är varje rejkad dollar värd lika mycket, eller finns det olika scenarior där en rejkad dollar kan ge fler/färre poäng än normalt?

 

Hur kontrollerar jag personligen att ni inte blåser mig? Med tanke på alla hemlighetsmakerier runt det här så känns det ju inte helt orimligt att man kommer få toklite poäng och sen bara få höra att man har spelat mot svaga spelare.

 

Finns det någon minimigräns för hur många player points jag får per rejkad dollar, eller kan jag få 0 player points om jag spelar mot superfiskar?

 

Varför straffar ni inte duktiga sitngo-spelare på samma sätt? Borde man inte få färre player points om man vinner en sitngo och fler om man kommer sist?

 

Varför gynnas turre-spelare så extremt rent generellt för övrigt? Varför är inte en cg-dollar i rejk värd lika mycket som en turre-dollar?

 

Jag är medveten om att det är Ongames regler, och inte era, men då ni köper tjänster av Ongame borde ni vara fullkomligt på det klara hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ny rejkmodell tjohej, jag förstår bakgrunden och tanken, men vad är det som är så fruktansvärt läskigt med att berätta hur det faktiskt går till?

 

Hur definieras en stark/svag spelare? Är det hur mycket han har vunnit på nivån? Hur mycket han är plus på bordet? Hur mycket man har vunnit/förlorat mot varandra?

 

Är varje rejkad dollar värd lika mycket, eller finns det olika scenarior där en rejkad dollar kan ge fler/färre poäng än normalt?

 

Hur kontrollerar jag personligen att ni inte blåser mig? Med tanke på alla hemlighetsmakerier runt det här så känns det ju inte helt orimligt att man kommer få toklite poäng och sen bara få höra att man har spelat mot svaga spelare.

 

Finns det någon minimigräns för hur många player points jag får per rejkad dollar, eller kan jag få 0 player points om jag spelar mot superfiskar?

 

Varför straffar ni inte duktiga sitngo-spelare på samma sätt? Borde man inte få färre player points om man vinner en sitngo och fler om man kommer sist?

 

Varför gynnas turre-spelare så extremt rent generellt för övrigt? Varför är inte en cg-dollar i rejk värd lika mycket som en turre-dollar?

 

Jag är medveten om att det är Ongames regler, och inte era, men då ni köper tjänster av Ongame borde ni vara fullkomligt på det klara hur det ligger till.

 

 

Som jag förstår det så är det ett väldigt komplext system som inte är helt enkelt att förklara. Det finns inga hemlighetsmakeri i detta, det är bara Ongames sätt att motverka rakeback. Vi är godkända av eCorga och följer de regler och föreskrifter som de ha satt upp. Dessutom är Ongames Essence modell reviserats av en tredjepart, Trustwave som visar att ingen konstig/felaktig omfördelning sker. Dock kan det diskuteras om Ongames system är bättre eller sämre än andra tillverkares sätt att göra det.

 

En rake'ad dollar kan ge fler eller färre poäng beroende på spelform, spelsätt, blindnivå samt motstånd.

 

Systemet baseras på det nyss nämnda samt ser över din aktivitet för de senaste 90 dagarna. Om du har varit en starkt vinnande spelare som spelat supertight mot väldigt dåligt motstånd, kommer du få lite färre poäng än om du spelat lite lösare mot starkare motstånd o vunnit. Genom de stora svingar som finns i poker så kan du kortsiktigt se en skillnad men på längre sikt så är det inte någon markant skillnad.

 

Orsaken till att att du får fler player points om du spelar turneringsspel, är att Ongame vill uppmana fler spelare att spela turneringar för att öka likviditeten i dessa format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så är det ett väldigt komplext system som inte är helt enkelt att förklara. Det finns inga hemlighetsmakeri i detta, det är bara Ongames sätt att motverka rakeback. Vi är godkända av eCorga och följer de regler och föreskrifter som de ha satt upp. Dessutom är Ongames Essence modell reviserats av en tredjepart, Trustwave som visar att ingen konstig/felaktig omfördelning sker. Dock kan det diskuteras om Ongames system är bättre eller sämre än andra tillverkares sätt att göra det.

 

En rake'ad dollar kan ge fler eller färre poäng beroende på spelform, spelsätt, blindnivå samt motstånd.

 

Systemet baseras på det nyss nämnda samt ser över din aktivitet för de senaste 90 dagarna. Om du har varit en starkt vinnande spelare som spelat supertight mot väldigt dåligt motstånd, kommer du få lite färre poäng än om du spelat lite lösare mot starkare motstånd o vunnit. Genom de stora svingar som finns i poker så kan du kortsiktigt se en skillnad men på längre sikt så är det inte någon markant skillnad.

 

Orsaken till att att du får fler player points om du spelar turneringsspel, är att Ongame vill uppmana fler spelare att spela turneringar för att öka likviditeten i dessa format.

 

Ni lär ju få en massa mail varje månad från spelare som är missnöjda.

 

 

 

Vad är Essence rake?

 

När Ongame räknar ut hur mycket varje spelare har betalat i rake så använder de sig av en unik metod som de kallar för Essence rake. Den bygger på att förlorande spelare tilldelas en större del av den rake som Ongame har tagit än vad de vinnande spelarna gör. Detta är relevant för dig som spelare då Ongames poängsystem bygger på hur mycket du betalar i rake. Ju fler poäng du spelar in, desto högre valueback erhåller du.

 

Essence bygger på att varje spelare är tilldelad en koefficient som räknas utifrån hur mycket du har vunnit eller förlorat under de 90 senaste dagarna på Ongame. Tills 500 händer är spelade tilldelas du ett standardvärde för koefficienten.

 

När man sedan spelar på ett pokerbord räknar Ongame ut varje enskild spelares rake utifrån vad deras koefficient är i förhållande till övriga spelare på bordet och den summan de har bidragit med till potten. Om alla spelare på bordet skulle ha samma koefficient så skulle den enda faktorn i uträkningen av rake vara hur mycket spelare har bidragit med till potten. Om en spelare har bidragit med 40 % av potten så är den spelares rake då 40 % av den totala rake som Ongame har tagit.

 

Essence påverkar endast din rake vid kontantspel. Vid turneringar kommer rake tilldelas på samma sätt som tidigare modell.

 

Vem gynnas och vem missgynnas av Essence rake?

 

Förlorande spelare gynnas av Ongames nya sätt att räkna ut varje spelare rake eftersom de nu tilldelas en större del av den rake som Ongame har tagit. Det innebär att de tjänar in fler poäng och kan erhålla mer i valueback. För vinnande spelare är det tvärtom. Men om man är en vinnande spelare bör man ha i åtanken att det nya systemet kan locka fler ”fiskar”.

 

Hur mäter ni hajar och fiskar innan dessa 90 dagar är spelade och vad är ert standardvärde för koefficienten?

 

Så alltså efter 500 händer kan ni bedöma om man är fisk eller haj och dela ut poäng utifrån det?

 

För att locka dessa "fiskar" så måste de redan vara medvetna om att de är just "fiskar" och förlorande spelare innan de gör en insättning med intentionen att förlora pengar för att få högre valueback.

 

Vem tänker så tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla forumiter!

 

Om ni tittar på http://www.pokeraffiliate.com/tracker/c/232802 ser ni att det bara är tre som rakeat hittills och att samtliga rakeat väldigt lite. Med tanke på att få verkar spela, borde det inte vara så svårt att enkelt kamma hem en slant.

 

Min fråga till er är varför detta inte lockat fler spelare? Med $5000 i potten borde intresset vara större. Det är som sagt bara tre aktiva spelare, och de tolv bästa hamnar in the money. I dagsläget räcker det att rakea över huvud taget för att få pengar. Det borde locka även er forumiter. ;-)

 

Tänk på att racet är öppet för poker.se, pokerforum.nu och stackback.coms medlemmar.

 

Mvh,

 

Johan, Stackback.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni lär ju få en massa mail varje månad från spelare som är missnöjda.

 

 

 

 

 

Hur mäter ni hajar och fiskar innan dessa 90 dagar är spelade och vad är ert standardvärde för koefficienten?

 

Så alltså efter 500 händer kan ni bedöma om man är fisk eller haj och dela ut poäng utifrån det?

 

För att locka dessa "fiskar" så måste de redan vara medvetna om att de är just "fiskar" och förlorande spelare innan de gör en insättning med intentionen att förlora pengar för att få högre valueback.

 

Vem tänker så tror du?

 

 

Lågvolym spelare är sällan medvetna eller bryr sig inte så mycket om cashback. De spelar mest för skoj och ser det mer som underhållning. De högvolym spelare jag pratat med säger att det nya systemet inte diffar mycket mot det gamla. Vissa månader kan det diffa 10 - 15% medan andra månader diffar det inte alls. Skulle uppskatta att skillnaden kan ligga runt 10%. Ska kolla med Ongame om de kan ta fram någon mer exakt information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla forumiter!

 

Om ni tittar på http://www.pokeraffiliate.com/tracker/c/232802 ser ni att det bara är tre som rakeat hittills och att samtliga rakeat väldigt lite. Med tanke på att få verkar spela, borde det inte vara så svårt att enkelt kamma hem en slant.

 

Min fråga till er är varför detta inte lockat fler spelare? Med $5000 i potten borde intresset vara större. Det är som sagt bara tre aktiva spelare, och de tolv bästa hamnar in the money. I dagsläget räcker det att rakea över huvud taget för att få pengar. Det borde locka även er forumiter. ;-)

 

Tänk på att racet är öppet för poker.se, pokerforum.nu och stackback.coms medlemmar.

 

Mvh,

 

Johan, Stackback.com

 

Rake Race 14 Februari - 7 Mars

 

1# $1200

KungSune3 (36.16 Rake)

 

2# $900

LuckyDucck (22.61 Rake)

 

3# $700

Badtuna_o (0.88 Rake)

 

4# $500

Det här kan vara du!

 

5# $400

Priset är inte taget

 

6# $300

Priset är inte taget

 

7# $250

Priset är inte taget

 

8# $200

Priset är inte taget

 

9# $150

Priset är inte taget

 

10# $125

Priset är inte taget

 

11# $100

Priset är inte taget

 

12# $75

Priset är inte taget

 

13# $50

Priset är inte taget

 

14# $50

Priset är inte taget

 

Passa på att vinn lite extra pengar då det är enkelt att hamna i pengarna. Klicka här för att delta i racet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rake Race 14 Februari - 7 Mars

 

1# $1200

KungSune3 (36.16 Rake)

 

2# $900

LuckyDucck (22.61 Rake)

 

3# $700

Badtuna_o (0.88 Rake)

 

4# $500

Det här kan vara du!

 

5# $400

Priset är inte taget

 

6# $300

Priset är inte taget

 

7# $250

Priset är inte taget

 

8# $200

Priset är inte taget

 

9# $150

Priset är inte taget

 

10# $125

Priset är inte taget

 

11# $100

Priset är inte taget

 

12# $75

Priset är inte taget

 

13# $50

Priset är inte taget

 

14# $50

Priset är inte taget

 

Passa på att vinn lite extra pengar då det är enkelt att hamna i pengarna. Klicka här för att delta i racet!

 

Jag lovar, att om ingen tagit alla platser sista 3 dagarna sätter jag in min rulle och tar första priset ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...