Gå till innehåll

NLT - Knepig sits med AA


DallasTower

Recommended Posts

Har suttit vid bordet någon timme, har spelat bra bortsett från en hand, men åkt på 2-3 utdragningar och ligger back trots allt. fanvasurt har inte suttit vid bordet hela tiden, men har fått uppfattningen av att det är en tight lirare.

 

Game #542405174: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/06/20 - 18:20:35 (GMT)

 

Table "Bahar" Seat 4 is the button.

Seat 1: Dallna (US$211.25 in chips)

Seat 2: Coopermar (US$83.23 in chips)

Seat 3: USDonkey (US$209 in chips)

Seat 4: mimse (US$101.25 in chips)

Seat 5: Smooth007 (US$211.26 in chips)

Seat 6: fanvasurt (US$172.75 in chips)

Smooth007: posts small blind US$1

fanvasurt: posts big blind US$2

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Dallna [A :diamond: A :heart: ]

Dallna: calls US$2

Coopermar: folds

USDonkey: folds

mimse: calls US$2

Smooth007: folds

fanvasurt: raises to US$10

Dallna: raises to US$40

mimse: folds

fanvasurt: calls US$30

 

Pot: 83$

 

Hittar AA UTG, väljer att satsa på en limp-raise. BB höjer 5 BB och jag slår om (för vekt omslag?). FI funderar en stund och synar. Känns inte som han kan ha synat denhär raisen med speciellt många händer, jag gissar KK och eventuellt QQ, men QQ känns inte alls lika troligt.

 

----- FLOP ----- [4 :heart: K :diamond: 8 :heart: ]

 

fanvasurt: checks

Dallna: checks

 

Kungen oroar en hel del, Fi checkar, men jag blir skraj och checkar bara också. Kasst spelat känns det som... Men att han försöker sig på en check-raise här känns inte alls otroligt. Bettar jag pot här så är jag commited känns det som... Vad göra? Är ju nästan säker på att han har KK på handen.

 

----- TURN ----- [4 :heart: K :diamond: 8 :heart: ][Q :spade: ]

 

fanvasurt: bets US$132.75 and is all-in

Dallna: folds

 

Om han inte hade KK så var inte turn speciellt kul heller, och FI ställer in blixtsnabbt. Ganska lätt att hitta fold-knappen här...

 

Returned uncalled bets US$132.75 to fanvasurt

fanvasurt: doesn't show hand

fanvasurt collected US$80 from Main pot

 

Spelet preflop känns bra, möjligtvis en högre raise? Varför isf? Jag tycker 40 känns lagom här... Det är väl mest floppen jag funderar på, hur mycket ska jag betta? För jag måste väl betta här... Folden på turn känns självklar. Åsikter tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske borde bettat hälften av potten för å inte bli pot comitted? ähh jag vet inte..

 

men du har säkert tänkt på det här inann men han kanske körde all-in snabbt som fan för han kände att du var svag i å med att du checkade i position

 

å med KK , hade han kanske inte reraisat dig Preflop?du hade kanske en read på honom? minns inte..

 

ähh jag jiddrar mest , hoppas jag var till någon liten hjälp ivf :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blev i stort sett helt commitad när du fick in runt 20% av din stack preflopp. Vad du kan göra här är att beta halvpott för att provocera fram en semibluff eller få värde av sämre händer. Checkraisar han all-in så synar du och grinar när han visar dig setet.

 

Om folden på turn är självklar så var ju förresten ditt prefloppspel dåligt eftersom du då har betat på ett sätt som gör att din motståndare bara synar dig med typ QQ+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blev i stort sett helt commitad när du fick in runt 20% av din stack preflopp. Vad du kan göra här är att beta halvpott för att provocera fram en semibluff eller få värde av sämre händer. Checkraisar han all-in så synar du och grinar när han visar dig setet.

 

Om folden på turn är självklar så var ju förresten ditt prefloppspel dåligt eftersom du då har betat på ett sätt som gör att din motståndare bara synar dig med typ QQ+.

 

Till skillnad mot vad jag trodde så är det alltså kasst att hitta foldknappen här? Var går gränsen egentligen, hur stor/liten del av min stack måste in för att jag ska kunna folda här utan att det är ett dåligt spel?

 

Den där andra biten hänger jag inte med på, gjorde jag preflopspelet dåligt iom att jag foldar, eller var det dåligt iallafall? Känns inte som det kan vara helt kasst iallafall... Försök gärna förklara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte att ditt spel på floppen var riktigt dåligt. Du kan aldrig sätta honom på en specifik hand, och tro att han har set speciellt när du spelar shorthanded utan någon bra read på fi. Han kan ju också sitta på AA, du verkar ha uteslutit AA. Varför? visst är det mindre chans att han har AA framför KK, men du måste ändå ha med AA över listan på tänkbara händer.

 

Du måste ju få information på floppen, och det gör du genom att beta. FÅr du omslag, ska du syna allin och hoppas på att du inte torskar.

Aldrig att man spelar postflop utan nån vidare information, det gör bara så att man lätt hamnar i en svår sits.

 

Ditt postflopspel gjorde så att du var tvungen till att folda på turnen.

Jag personligen spelar bara shorthanded och när jag hittar AA och förlorar mot QQ KK, är det OK. thats poker tänker jag då, och refillar. nästa gång vinner du med dina AA. 80% vinstchans är det ju. har man en rulle som är tillräckigt i den nivån man spelar, så har man alltid råd att spela hårt med AA? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtsvis hade jag gillat din raisen pre-flop, men med tanke på din tunna ficka hade nog upp till 30 varit bättre, du skriker ju ändå ut vilken hand du har så du lär väl vilja ha med honom?

Förstår inte varför du ger upp redan på floppen, han lär ju kunna sitta på allt mellan AA och TT(och fler händer ifall han är lös) - ruskigt svagt spel från din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtsvis hade jag gillat din raisen pre-flop, men med tanke på din tunna ficka hade nog upp till 30 varit bättre, du skriker ju ändå ut vilken hand du har så du lär väl vilja ha med honom?

Förstår inte varför du ger upp redan på floppen, han lär ju kunna sitta på allt mellan AA och TT(och fler händer ifall han är lös) - ruskigt svagt spel från din sida.

 

Sitter ju ändå med mer än ett maxinköp och täcker alla utom en kille som har en cent mer än mig, det är väl inte så tunnt?

 

Men i övrigt kan jag inte säga så mycket, lyckligtvis är nog detta första och sista gången jag spelar AA så jävla svagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKs? Om det är en tomte kan to.m AQs vare troligt. Svårt att se honom gå all in bara sådär med QQQ/KKK om han inte med 100% visste att du hade AA (och förväntade sig en call?)

 

Det är ju typ det man "vet" när nån limp-re-raisar UTG, så det är väl inte ett helt dumt spel isåfall, eftersom de allra flesta har mycket svårt att släppa AA i det läget, och man då får bra betalt för sitt KKK/QQQ-set.

 

Hursomhelst, på floppen skulle du bettat nånstans runt pott, säger jag, och vid omslag är det bara in med degen. Har du tur är han kass och har ställt in med AK och då leder du fett; vid KK har du backdoor nötflush eller drar in ett A på rivern bara, så är stålarna dina. Slutsats: Allt ska in på floppen om det går, och får du bara syn på pottraise då, så ska dom in på turn oavsett vad som kommer.

 

Preflopp (om du nu ska limp-raisa UTG), så tycker jag bettet är OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...