Gå till innehåll

Ullaredsmaffian, a.k.a "Vi som ligger i Crappys villavagn"


TotalFarsa

Recommended Posts

Jahapp. Dilba blev sist som väntat. Våra rosa hjärtan klappar fortfarande för vår hetlevrade lilla kurdiska, och jag hoppas att jag kan lura med henne till Värmland. Då kanske Hogge får träffa en "kändis" också.:-D

 

Snackade med J-O i morse. Du är officiellt inbjuden Hogge.

Med Guds hjälp och lite Vaselin så ska vi nog göra bög av dig också...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 793
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wtf? Är inte db-innehavarna inbjudna till Wermlandssittningen?? Fi fan.

 

Igår kväll var jag och min ögonsten hembjudna till ett annat par i klubben för lite liveslask. Det vankades en 50r samt lite cashgame. Min vana trogen samlade jag på mig en stor stack under rebuyperioden som jag sedan frikostigt delade med mig av efter att den perioden var över. Dock fixade mitt pokerproffs till gf givetvis förstaplatsen. Hon har nu ett imponerande turreresultat:

3/28, 1/19, 14/37 och 1/7. Nu håller vi tummarna att hon klonkar månadens första måndagsturre på klubben imorgon också.

Själv lyckades jag med något riktigt roligt... Tittar ner på kvällen första AA. Vi lirar då cg 5/5. Slår om till 35, får en syn. Floppen kommer typ J97 med ett flushdrag. Jag bettar 110 och fi slår om all in och jag blixtsynar och slänger upp mina rockets. Alla tittar och börjar skratta... Jag har vikt upp A4o. :shock: Hennes mellanpar med flushdrag håller och jag känner att det fan börjar bli dags att ta med glasögonen när jag lirar.

 

Nåja, får trösta mig med dagens lunchlåda; Radhusbiff med fläsk å potatis. Radhusbiff är blodpudding btw.

 

Kram alla.

 

Edit: Vi inleder alltså månadens resultatlista med ett fint back:

 

5/2 -200:- (MTT)

5/2 -500:- (CG)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Låt oss vara oerhört glad för att inte fler kvinnor spelar poker

Låt se, jag känner två pokerpar

Ni två, där är din kvinna KLART bäst, och ja, vem som är bäst av Jens och Lisa behöver vi inte diskutera :mrgreen:

 

 

Vill nog ändå, lite klädsamt, påpeka att jag just nu befinner mig i en period som närmast kan liknas med "tur som en tok".

Men lika fullt som jag lovar att det kommer vända så lovar jag att njuta av klonkandet så länge det varar.

 

Sen kan man undra lite smått hur smart jag var när jag och Mike gjorde vår gemensamma deal;

20 procent av turrepengar till gemensam pott.

Jag plockar slantarna där (med undantag för i måndags) och han håvar in cashen på cg (med undantag för när han partiellt helblind misstar sig på A o 4) i vilket vi inte har nån procent alls i varann.

Hmmm... tror nog det snart är läge att skriva om kontrakt om det här ska hålla i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*host, host*

 

:oops: -ursäkta

 

Ja saken är den att fru Ängeln grindar mig säkert gul om hon får chansen.

Du o andra sidan skulle förmodligen lura mig till en PLO session vilken jag skulle bli gul på i första handen :(

 

Nåja ni två kan vara undantaget som bekräftar regeln :mrgreen: Men det beror säkert bara på att din bättre hälft inte hinner spela så mycket eftersom hon måste köpa skor för vinstpengarna. Det vet vi män hur mycket tid det går till det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan man säga att spänningen är olidlig. Köpte en Golf 4M TDI i november och hade väl haft den ett par dagar när turbon la av. Lämnade in den för garantireparation och fick tillbaka den. Med trasig turbo. De kom och hämtade den och jag fick en lånebil igen. Gick ett par veckor och sen fick jag tillbaka den. Med trasig turbo. Plus icke fungerande bakrutetorkare, trasiga frambromsar, blinkande helljus och trasigt kupévärmaruttag.

De kom återigen och hämtade den och jag fick ännu en lånebil.

 

Nu har de haft den i tre veckor och om någon timme ska de alltså leverera den igen för tredje gången på lika många månader.

 

Vad tror vi? Trasig turbo igen? Saknar den hjul? Fungerar inte backväxeln? Levereras den av Dilba, sjungandes Try Again? Är det rätt bil jag får?

 

Som sagt, spänningen är oliiiidliiig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan man säga att spänningen är olidlig. Köpte en Golf 4M TDI i november och hade väl haft den ett par dagar när turbon la av. Lämnade in den för garantireparation och fick tillbaka den. Med trasig turbo. De kom och hämtade den och jag fick en lånebil igen. Gick ett par veckor och sen fick jag tillbaka den. Med trasig turbo. Plus icke fungerande bakrutetorkare, trasiga frambromsar, blinkande helljus och trasigt kupévärmaruttag.

De kom återigen och hämtade den och jag fick ännu en lånebil.

 

Nu har de haft den i tre veckor och om någon timme ska de alltså leverera den igen för tredje gången på lika många månader.

 

Vad tror vi? Trasig turbo igen? Saknar den hjul? Fungerar inte backväxeln? Levereras den av Dilba, sjungandes Try Again? Är det rätt bil jag får?

 

Som sagt, spänningen är oliiiidliiig...

 

Hmmm, trodde de lagt ner macken.

 

Jag tror du får en vit Opel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt funkar! :shock:

 

...än så länge är väl säkrast att tillägga. Helt nya bromsar fram på bägge sidor (skivor, belägg osv), kupévärmaren formligen sprutar varmluft, bak så sprutar det spolarvätska och turbon gör att gruset sprutar när jag gasar. Nästan så jag själv sprutar i förvånad upphetsning.

 

Dock får jag ringa igen till bilfirman eftersom nån klantskalle har lyckats fixa en två decimeter lång spricka i vindrutan.

 

Eftersom TF tydligen precis nyligen upptäckt att det finns en sajt som heter Youtube och att man där kan finna ett och annat guldkorn måste jag bara lägga upp ytterligare ett par av "Poesi för fiskars" alster. (Fan, Poesi för fiskar... klockrent namn på Linköpingdagboken ffs.)

 

(Starfitter t.v och Heltok t.h)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...