Gå till innehåll

Ullaredsmaffian, a.k.a "Vi som ligger i Crappys villavagn"


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 793
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läskigt men tror inte jag drabbats av psykisk ohälsa. Fast om jag har gjort det kanske jag inte vet om det så... Get out of my head!

 

Du vore en mycket ointressant människa utan dina psykiska komplikationer. We love u the way u r man.

 

Nu till något helt annat; potatis! Jag hatar ris och pasta men älskar potatis i alla dess former (undantaget möjligtvis pressad potatis).

Har ni några personliga favoriter när det gäller potatis? Tillagning, recept osv?

Kan bjuda på mitt bästa mos:

 

Mikes pottemos, 2 port

4-6 stora potatisar

2 lagerblad

En tsk svartpepparkorn

Salt efter smak

Mjölk

Grädde

Äkta smör

Torkad dill

Kranvatten

 

Koka potatisen ihop med pepparkorn och lagerblad. Häll av och ta bort pepparkorn och lagerblad. I med en rejäl klick smör (c:a 50 gram) och mosa ihop. Späd med lika delar mjölk och grädde tills du får en konsistens du är nöjd med. Strö över lite torkad dill. Servera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikes pottemos, 2 port

Du ligger i lä.
Leif GW Perssons, Jan Stenbecks & Erik Lallerstedts pottemos: Då var det potatismos, huvudsakligen tillagat på smör, vispgrädde, äggula och så lite potatis. Sen rörde Jan ner ett kilo rysk kaviar i smeten. Och så åt vi med sked. Plus några supar.
http://www.expressen.se/nyheter/1.352026/leif-gw-persson-jag-holl-pa-att-do-av-matorgier
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bäst att kolla upp så frugan inte har tagit ut nån dyr livförsäkring på mig. Igårkväll höll hon iaf på att ta livet av mig genom att rigga luckan till vinden så att den skulle dråsa rätt i pallet på mig. Lyckligtvis missade hon med två meter. Bonus: hon var och tränade på Friskis samtidigt för att maximera sin oskuld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det blir tyvärr palliativ för min släkting. Operation var uteslutet och de ansåg inte att cellgiftsbehandling skulle kunna få bukt med det heller. Cancern har spridit sig från underlivet hela vägen upp i lungorna.

Hon kommer att få komma hem i helgen och tillbringa den sista tiden där. Hon verkade dock ta beskedet med ett förvånansvärt lugn, troligtvis hade hon redan mentalt förberett sig på det utfallet av undersökningen.

 

En f.d banverkare blev påkörd av ett X2000 på en av våra sträckor idag också. Hoppas det inte är nån man känner i alla fall.

Börjar bli lite väl många arbetsplatsolyckor på spåret nu och det har troligtvis att göra med tightare arbetsplaner och mindre vinstmarginaler.

 

För att fortsätta på ämnet trista nyheter så vräker snön ner här just nu. Har kommit en knapp decimeter redan och det verkar inte avta alls. Blir till att krypa ner i soffan med en stor whisky, en liten kopp kaffe och en tjock filt samt ett par spinn- och kelsjuka katter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Railade mike till en andraplats i en plo-turre på Sv *spottloska* S igårkväll. Nu var det visserligen låglimit men alla som tror att pokern håller på att dö ut måste växla spel till plo. Folk är galet kass på plo. Plo.

 

Varför måste det bli tio minusgrader när jag har bestämt mig för att köra 8 kbm skräp till tippen? Det var väl jävligt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Tråkigt med din släkting. Man kanske borde vara lite social och komma till någon turnering nån gång.

 

 

Passa på och kom till Borås då. Lär bli en hel del forumiter (åtminstone de trevligaste, jag, TF, DP, Crappy, Bjoelle m.fl).

Har fått för mig att du är Sthlmare och då är det ju iofs en bit att åka men jag kanske har fått för mig helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...