Gå till innehåll

Multi entry


boyssaninter

Recommended Posts

Vad tycker ni om Multy entry tournaments?

 

Själv tycker jag ärligt talat att de suger. Man ska inte ha mer än en chans i en turnering enligt mig. Vi säger att man har 6 bord i en turnering och alla kommer i pengarna, får man 6 priser då?

 

Ens stackar slås ju ihop om det är fler bord än antal stackar. Betyder detta att man bara kan få 5 priser om detta skulle hända?

 

Ni kanske tänker "Spela det inte då om du tycker det är tråkigt" men problemet är att istället för att lägga till dessa "Multy Entry Tournaments verkar de ha ersatt istort sett alla de vanliga turneringarna med dessa.. Till och med FTOPS Main Event kommer ju spelas i detta format. Detta tycker jag suger. Vissa kommer ha 6 chanser att vinna och vissa 1. Detta är inte riktig poker.

 

Så vad tycker ni om det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ens stackar slås ju ihop om det är fler bord än antal stackar.

 

Färre bord.

 

Du kan få lika många priser som det finns priser totalt delat på antal platser vid varje bord. Om ett av dina inköp blir borttaget på plats 45 så får inköpet pris för 45:e plats. Svårare än så är det inte.

 

Jag tycker att systemet verkar riktigt bra. Vill du inte göra multiinköp så är det faktiskt inte så himla stor skillnad för dig jämfört med att spela en vanlig turnering. Enda skillnaden är ju att du kan råka få möta spelare som "åkt ut" igen, men det är ju inte särskilt farligt, eller? Visst, ibland så får vissa spelare påökad stack, men stackförändringar sker i vanliga turneringar också om än inte på samma sätt.

 

Vill du inte spela multiinköpsturrar så finns det en uppsjö av andra siter förutom FTP som kör MTTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte grindar turrar utan bara kör någon någongång ibland är systemet dåligt för mig.

Startfärltet blir svårare då det är de bästa spelarna som registrerar 6x gånger. De sämre spelar 1-2 bord och förtår med största sannolikhet inte vad multireg är för den delen heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom stackarna slås ihop, så är det bra för dig om folk reggar flera gånger. Du tappar alltså EV på varje registrering för varje gång du reggar, men ditt totala EV blir obv större om du har edge.

 

Hur menar du nu? Jag tänker mig att fördelen inte alls är EV-mässig, för som du säger förlorar man ju EV på att ens stackar slås ihop. Fördelen är variansminskning, vilket är en rätt stor fördel imo. Sämre EV men troligen bättre risk/reward ratio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Jag tänker mig att fördelen inte alls är EV-mässig, för som du säger förlorar man ju EV på att ens stackar slås ihop. Fördelen är variansminskning, vilket är en rätt stor fördel imo. Sämre EV men troligen bättre risk/reward ratio.

 

Om vårat EV för att regga en turre är $10 och EV/turre för att regga två turrar är $7, så ökar vi vårt EV genom att spela två?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du menar så. Ja självklart. :mrgreen: Det jag fastnade för var däremot att EV:t minskar om vi spelar en Multi entry med 6 inköp i stället för att helt sonika spela 6 vanliga turneringar.

 

Hmm, faktum är att variansen borde minska lika mkt av att spela 6 vanliga turrar, så frågan är om multi entry inte bara är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största nackdelen enligt mig är att ratiot regs/satelitfiskar i de lite större turrarna bör öka som fan.

 

Här håller jag med BIGTIME! Förhållandet mellan vinnande och förlorande spelare kommer att göra det svårt för spelare som idag plussar lite att fortsätta plussa.

 

Det gynnar såklart de riktigt bra MTT spelarna. Dom kommer fylla ITM listorna. Blir helt enkelt svårare för någon medel bra att hitta klonk. Detta kan leda till att värdet på sajten i övrigt minskar lite. Hur ofta har man inte sett en tur fisk blåsa bort sin klonk på mongo spel på höga nivåer....

 

Detta är ett sätt att minska på tur faktorn. Det är lite synd för turen är det som får de riktigt dåliga spelarna att fortsätta jaga fast dom e körda.

 

Ärligt talat vad vore poker utan tur!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl ha fel nu, men tror att de kör en kampanj denna veckan bara. Sen kommer det nog återgå till det normala med nån extra multy-turre.

 

Edit: Så var det med rush iaf.

 

Man kan ju hoppas på det iaf men många FTOPS-event verkar iaf vara multi-entry. Hur många fiskar köper in sig för $600x6 liksom... Jag tycker det här verkar riktigt värdelöst men jag har bara spelat ett par turrar hittills. FTP är nog glada med tanke på att dom lär tjäna betydligt mer pengar än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl ha fel nu, men tror att de kör en kampanj denna veckan bara. Sen kommer det nog återgå till det normala med nån extra multy-turre.

 

Edit: Så var det med rush iaf.

 

Helt riktigt, denna vecka typ allt i multi, nästa vecka bara ett fåtal igen.

 

Sen kommer det troligen bero på hur det mottas hur många turrar de väljer att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är felet i rakebackregistrering?

Är det fixat nu?

 

Det är alltså jag som inte får rakeback. Jag reggade mig via en rakeback sida och den registreringen funkade inte. De ger fina 1% tillbaka och det är jag inte sugen på. Det här hände för flera år sedan och ibland slänger man iväg något mejl om saken, där man får till svar att allt kanske ska ordna sig ändå. Vilket det aldrig gör. Kör man lågrakespel som mtt kan det ändå vara ok att spela ibland. Däremot är 6 inträden i en och samma turnering inte lågrakespel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på detta här om dagen, två registreringar. Efter 3 timmars spel och två hyfsade travar med marker så lyckades jag få med en motspelare all-in på turn då jag satt med en kåk. När hans triss blev till en högre kåk på rivern (han hade trots allt 7 outs) så var det ganska skönt att åtminstone ha en registrering med vettig vinstchans kvar i spel... I övrigt vet i tusan om det är ett särskilt spännande format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...