Imfromsweden Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Var ju bara 20bb's deep, så är väl inte hemskt att shova A2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 berätta spoten så kommer emop med facit : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 matte D nationella imorrn. Någon som vet hur man gör om man 1) har en ekvation, säg 1/(1+x^2) 3) ska lösa det grafiskt? Intergralen ska bli 3. Och undre gränsen är 0. med T82-an. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Om man har en cosinus-funktion i intervallet 0-90 grader, och stoppar in en kvadrat i den. Hur stor kan denna kvadrat bli maximalt? Klurig uppgift Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Om man har en cosinus-funktion i intervallet 0-90 grader, och stoppar in en kvadrat i den. Hur stor kan denna kvadrat bli maximalt? Klurig uppgift Är det inte bara största värdet för cosinus inom 0-90 grader ^2? Dvs 1^2=1? Kanske missuppfattar "stoppar in en kvadrat i den".. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Nja, asså du tänker att du har en graf där y = cos x, inom intervallet 0 - 90 (grader), och så stoppar du in en kvadrat där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Menar du rektangel? Annars är det inte så klurigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Nah, menar kvadrat Förklara gärna, måste ha missat nåt eller iof, man borde kunna göra en funktion och se hur kvadraten ändras beroende på x-värdet. Sen deriverar man o hittar nollställena? Edit: Eller äsch va fan blir ju krångligt ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Största kvadraten är ju den som har störst diagonal, d.v.s. den som går från [0,0] till [x,x], där x är lösningen till x = cos(x). Lös numeriskt och beräkna arean = x^2. x är förstås uttryckt i radianer. EDIT: Men det är kanske fel inser jag nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Nja, asså du tänker att du har en graf där y = cos x, inom intervallet 0 - 90 (grader), och så stoppar du in en kvadrat där. Heh Blev lite sugen på att ge mig på den, inte just nu dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 aah, glömmer att man får beräkna saker numeriskt Satt med x = cos(x) och kom inte längre Tack man Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Äsch Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 äsch, sånt som händer Efter imorrn är det i alla fall inte några fler prov föräns onsdag nästa vecka! Så kanske till och med har tid att börja ta tag i lite poker-saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Yeeeeeeah, Ipoker godkände äntligen ID/bank account grejs skiten, så kan äntligen casha ut till min bank! Ska ta ut typ 50k$ hade jag tänkt, så öppnar jag typ Ongame konto, PP konto, och några andra EU-sidor! Kommer bli awsome! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Yeeeeeeah, Ipoker godkände äntligen ID/bank account grejs skiten, så kan äntligen casha ut till min bank! Ska ta ut typ 50k$ hade jag tänkt, så öppnar jag typ Ongame konto, PP konto, och några andra EU-sidor! Kommer bli awsome!Ska du casha ut 50k direkt? kan ju bli problem med skatteverket? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Det är väl bara visa upp att alla pengar är vunna på Ipoker? Ipoker tvingade mig ju att casha ut så att Deposits = Withdrawls, så nu är ju alla pengar jag har på ipoker 100% skattefria. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 vet inte om du sagt, men vilket skin spelar du på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Betfred Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Imfromsweden Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 matte D nationella imorrn. Någon som vet hur man gör om man 1) har en ekvation, säg 1/(1+x^2) 3) ska lösa det grafiskt? Intergralen ska bli 3. Och undre gränsen är 0. med T82-an. Nån som har en aning? Förresten, är det verkligen en dålig ide att casha ut så mycket på en gång? Allt är ju regelrätt, men låter som ett jävla slit att bli granskad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olof86 Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Jag hade gjort det enkelt för mig och tatt ut en bit under 150k sek i taget ist. Ett extra uttag är väl inte allt för problematiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Nån som har en aning? Förresten, är det verkligen en dålig ide att casha ut så mycket på en gång? Allt är ju regelrätt, men låter som ett jävla slit att bli granskad. Beror ju på om du vill ge Cyntax lön eller ej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Välj själv om du vill bli skrämd eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Yeeeeeeah, Ipoker godkände äntligen ID/bank account grejs skiten, så kan äntligen casha ut till min bank! Ska ta ut typ 50k$ hade jag tänkt, så öppnar jag typ Ongame konto, PP konto, och några andra EU-sidor! Kommer bli awsome! blir växlingsavgifter på 1.65%*2 om du gör det. skaffa ett moneybookers-konto för framtiden, skeppa 5k euro mellan två siter via moneybookers, begär en RSA-dosa och kör med dem nästa gång. glhf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leooo Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Nån som har en aning? Förresten, är det verkligen en dålig ide att casha ut så mycket på en gång? Allt är ju regelrätt, men låter som ett jävla slit att bli granskad. Bästa är väl att sälja dollarna dirrekt på siten så slipper du casha ut nått alls!=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 btw vart tog sorken vägen? tror bestämt han leker med herionhjälten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts